Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

omega19 schreef:
02 okt 2020 18:46

Dat klopt, maar het zal toch ook opgevallen zijn dat iemand die eenmalig een echte vraag stelt, en met een serieus probleem zit, vaak niet al te emphatisch wordt ontvangen. Deze consumenten kennen niet altijd het volledige wetboek, hun rechten en plichten, en soms klinkt hun verhaal ook best warrig. Het is dan aan de "stamgasten" om ze te helpen en niet om ze weg te jagen, met super kritische opmerkingen en een eindeloze hoeveelheid vragen over de precieze toedracht.
omega19 schreef:
03 okt 2020 10:37
In plaats daarvan zeg ik alleen dit: Verplaats je wat meer in de positie van iemand die hier een 1e posting plaatst, en probeer hem/haar te helpen met alleen dat wat deze TS wil weten. TS zoekt hulp, en geen beoordeling van zijn handelen of levenswijze.
Als de posting te weinig aanknopingspunten biedt voor advies, adviseer dan gewoon niet. Soms is de posting alleen een uiting van frustratie of poging tot beïnvloeding, en is een advies zinloos.
Dit lijken me op zich prima standpunten, ja. Mijn ervaring is overigens wel dat er op complete, volledige, begrijpelijke en genuanceerde vragen ook hele redelijke en nuttige reacties volgen en dat dat wellicht iets minder het geval is bij uiteenzettingen die een wat meer eenzijdig of zelfs schreeuwerig karakter hebben.

Concreet: als iemand op een begrijpelijke wijze beschrijft wat de situatie of het probleem precies is, hoe lang het speelt, welke contactmomenten met het bedrijf of de instantie er zoal zijn geweest en welke stappen diegene concreet heeft ondernomen om het probleem aan te pakken, dan biedt dat inhoudelijk doorgaans een stuk meer aanknopingspunten om ook gewogen, inhoudelijk sterke reacties te ontvangen.

Topics die qua toon en inhoud meer een ongenuanceerd en schreeuwerig 'dit en dat is een groot onrecht en het is schandalig'-achtig karakter hebben, ontsporen doorgaans eerder wegens het gebrek aan concrete aanknopingspunten om inhoudelijk sterk advies te geven. En of het de taak van de moderatie is om ieder bericht dat aan dit criterium voldoet zo te redigeren dat het inhoudelijk wel sterke reacties op zal leveren, is wat mij betreft maar net de vraag.

Kort samengevat is het uitgangspunt gewoon 'hoe vollediger en bruikbaarder de verstrekte informatie is, hoe zinniger de reacties zullen zijn en hoe minder gedonder er op het forum is', en dat is een soort vuistregel die op alle fora van toepassing is en zich dus niet exclusief tot Radar beperkt. Daar komt wat mij betreft ook wel een stukje eigen verantwoordelijkheid van de topicstarter bij kijken: wil je nuttige reacties, dan verwacht niemand van je dat je het volledige wetboek uit je hoofd kent, maar dan wordt wel van je verwacht dat je enigszins moeite stopt in het op volledige en coherente wijze formuleren van je probleem.

Dat gezegd hebbende: die verantwoordelijkheid beperkt zich niet alleen tot de topicstarter, maar gaat alle forumleden aan. Het is voor iedereen inderdaad wel goed om kritisch te zijn op het eigen postgedrag, en daar heb je dus een prima punt. Voegt een mogelijke post inhoudelijk gewoon niet zoveel toe omdat een openingspost daar toch al geen concrete aanknopingspunten voor biedt, dan is het denk ik gewoon te verkiezen om te denken van 'weet je wat, laat maar, hier komt waarschijnlijk niet veel zinnigs uit'. In die topics zie je regelmatig dat het snel ontspoort omdat men al gauw kritisch op elkaar gaat zitten wezen, terwijl het denk ik verstandiger is om gewoon te denken 'dit is ook helemaal niet zo'n handig topic in deze vorm'.

Hartelijke groeten, Radar^SK

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Geip Suusje schreef:
02 okt 2020 20:49

Zolang ik hier nog mag zijn probeer ik het Forum een beetje in de gastvriendelijke richting te duwen.
Als de moderatie meent dat dat niet moet dan zij dat maar zo.
Wat mij betreft is er geen aanleiding voor een ban of wat dan ook (terwijl ik dat toch uit je post op meen te maken), wat de gastvriendelijke richting betreft zitten we wel op één lijn, het is alleen wat gecompliceerd dat iedereen andere ideeën heeft omtrent de vraag wat dat precies inhoudt en dat daar vaak wrevel om lijkt te ontstaan. Ik heb ook niet het idee dat het hier gaat om een trolaccount, wat enkelen wellicht vermoeden. Ik denk dat het wel goed is om dat ook maar even openbaar uit te spreken, in de hoop dat dat geen onderwerp van discussie meer wordt.

Mijn inschatting is dat mijn post hierboven de kern wel redelijk goed samenvat: als we ons daar allemaal gewoon aan proberen te houden, dan zou het toch gewoon goed moeten komen, lijkt me.

In dit topic alleen al stonden maar liefst 15 meldingen open, het leek me eigenlijk gewoon het handigst om even uitgebreid te reageren op een paar lopende zaken in termen van 'zo zit het volgens mij en zo gaan we het wat mij betreft doen' in plaats van die meldingen stuk voor stuk op te volgen en daar mogelijk individuele consequenties aan te verbinden.

Volgens mij is het niet heel erg zinvol om in te grijpen bij posts van twee, drie dagen oud waarin er weer over en weer verwijten worden gemaakt terwijl het topic ondertussen allang in een andere richting is ontwikkeld. Een mogelijke verklaring voor het feit dát die wrevel ontstaat, wordt immers toegelicht in deze en bovenstaande post, en als iedereen daar even kennis van neemt lijkt het me dat discussies van dien aard niet telkens weer terug hoeven te keren. Gewoon iets vaker even denken van 'is dat gemopper op elkaar nou echt zinvol en is de topicstarter hiermee geholpen?', that's it.

Ik heb wat offtopic reacties verwijderd (best kans dat daar nog wat van volgen), maar wat mij betreft is het zo wel even klaar en kunnen we zonder al te veel moeite als redelijke volwassenen met elkaar door een (forum)deur. Dat moet toch niet zoveel moeite kosten, lijkt me. Ik hou er eigenlijk helemaal niet zo van om als een politieagent te pas en te onpas in te grijpen (tenzij er sprake is van evident getrol of echt kwaadaardig, vervelend gedrag): de verantwoordelijkheid om het allemaal een beetje gemoedelijk en inhoudelijk te houden, kunnen we met z'n allen best aan. Dat gezegd hebbende: ik zou het met bovenstaande in het achterhoofd wel fijn vinden als dit topic verschoond blijft van gekibbel en persoonlijke aanvallen op elkaar.

Hartelijke groet, Radar^SK

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zeven keer een zelfde reactie op een OP, zonder enige nieuwe suggestie is inderdaad niet erg zinvol en kan ontmoedigend werken voor een TS.

Mag ik ook nog even feedback geven op de moderatie in het Mijndomein-topic? De tekstaanpassingen in de OP vind ik even briljant als hilarisch. Mijn dag kan niet meer stuk :D

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Geouwehoer mag wel gebruikt worden en onzin niet? Persoonlijk vind ik onzin heel wat beschaafder dan geouwehoer, een woord dat ik nooit zal gebruiken.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“onzin

denkwerk, meestal geuit in de vorm van een bewering, een verhaal, een betoog, een theorie, en dergelijke, dat de toets van de rede of de werkelijkheid niet kan doorstaan, dat niet ter zake is, of dat flagrant onjuist is“

Misschien dan in het vervolg “nonsens” gebruiken? 😁😁

Synoniem voor “nonsens” is “onzin” of “flauwekul” enzovoort. 😀

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

“Flagrant onjuist” klinkt wel lekker :D

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En chiquer.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Te chique voor een simpel consumenten platform. Ik ga mee met het nonsens voorstel van de lady.🤣🤣

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

of gewoon : " je bent abuis, want..... " 🤭

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee, nee, je moet het "bij jezelf houden"! Dus "ik denk/vind/geloof dat je abuis bent, want..." :wink:

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
04 okt 2020 23:34
Nee, nee, je moet het "bij jezelf houden"! Dus "ik denk/vind/geloof dat je abuis bent, want..." :wink:
Flauwekul, het is gewoon onzin. 😀🤪😀

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
04 okt 2020 23:41
Erthanax schreef:
04 okt 2020 23:34
Nee, nee, je moet het "bij jezelf houden"! Dus "ik denk/vind/geloof dat je abuis bent, want..." :wink:
Flauwekul, het is gewoon onzin. 😀🤪😀

Nonsens!😴😴🥱🥱

Sorry ^SK.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien ben ik abuis, maar ik vind dit een onzinnige discussie. Dat mensen zich met zulke flauwekul bezig houden. Wat een nonsens! Het is sowieso flagrant onjuist om deze discussie in dit topic te voeren. ;)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
04 okt 2020 23:41
Erthanax schreef:
04 okt 2020 23:34
Nee, nee, je moet het "bij jezelf houden"! Dus "ik denk/vind/geloof dat je abuis bent, want..." :wink:
Flauwekul, het is gewoon onzin. 😀🤪😀
Eens!

Ik weet wel dat het tegenwoordig not done is om de dingen gewoon bij de naam te noemen. Maar 't is vaal wél lekker duidelijk :D

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik ben onschuldig, was met mijn 3D printer bezig. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op een priveschool waar de ouders van de leerkrachten voor het geld moeten zorgen om de salarissen van die leerkrachten te kunnen blijven betalen. 😁

Betalen?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

General Error
SQL ERROR [ mysqli ]

User at_nl_radar_forum already has more than 'max_user_connections' active connections [1203]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
:?: :?:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik lees hier 95% Huiskamer niveau en nauwelijks Feedback voor onze Moderatoren.

Het word tijd dat ze elke nutteloze en geen Feedback met een enkele dagen Radar Vakantie gaan belonen!
Als we zo doorgaan worden enkele nuttige tips niet gelezen en is dit Topic nutteloos als Feedback.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Edit :D

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Welkom terug, komkommie...
Komkommertijd schreef:
09 okt 2020 20:00
Het word tijd dat ze elke nutteloze en geen Feedback met een enkele dagen Radar Vakantie gaan belonen!
Je meent het... :lol:

Gesloten