LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door crazyme »

Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.
Dus de klant is geen koning wanneer een winkel niet alle producten welke tegen normale prijzen verkocht zijn, compenseert tegen de dump prijzen tijdens de opruiming ?

Een winkel bestaat in de eerste plaats omdat er winst wordt gemaakt.
Al het andere is bijzaak.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
03 jan 2019 22:02
Lady1234 schreef:
03 jan 2019 21:19
Was dan ook vaak tweederangs spul wat tijdens die dagen aangeboden werd.

Geen idee, ging nooit tijdens de DDD. Geen zin in die mensenmassa.
Kwam daar ook nooit, maar hoorde dat van een liefhebber p;vaste klant van de Beijenkorf.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door BL2 »

Alleen als je heel, heel veel geld hebt, ga je naar De Bijenkorf.
Veel klanten betalen contant....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door berndv »

Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Jazeker wel, maar van een koning verwacht men ook koninklijk gedrag, en dat vergeten mensen vaak. Ze willen wel zo behandeld worden, maar gedragen zich als een ...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door kweenie »

Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Die keus/mogelijkheid heb je al jaren. En dat geldt natuurlijk voor iedere uitverkoopperiode. En veel mensen doen dat dus ook al jaren. Maar dan moet je vervolgens niet gaan klagen als jouw maat of kleur niet meer te koop is. En dat er wellicht juist alleen nog maar duurdere jassen over zijn.

Overigens schiet je er vaak ook niet veel mee op bij een webwinkel. In de regel mag je gebruikte kleding namelijk ook binnen de twee weken zichttermijn niet ruilen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door crazyme »

Hypo63 schreef:
04 jan 2019 19:30
crazyme schreef:
03 jan 2019 23:03
Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.
Dus de klant is geen koning wanneer een winkel niet alle producten welke tegen normale prijzen verkocht zijn, compenseert tegen de dump prijzen tijdens de opruiming ?

Een winkel bestaat in de eerste plaats omdat er winst wordt gemaakt.
Al het andere is bijzaak.
Uiteraard moet een winkel winst maken maar als een winkel klanten slecht behandeld en daardoor negatieve reclame krijgt dan wordt de winst vanzelf minder. Ik zeg ook niet dat de Bijenkorf het verschil van 50% moet terugbetalen maar zij hadden de klant zeker tegemoet kunnen komen. Nu hebben ze een ontevreden klant en negatieve reclame.
Je zal altijd ontevreden klanten houden en negatieve reacties. Sommige mensen zijn niet reeel in hun verwachtingen en dan kun je Sinterklaas spelen tot je failliet bent en nog zullen ze ontevreden zijn.

Het gaat om de grote massa. En die snapt wel hoe een opruiming werkt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik krijg weleens de gedachte dat de enige die de verkoopvoorwaarden en vooral de prijs mag bepalen de klant is ..........
IK heb altijd geleerd en ervaren dat het vraag en aanbod is, kopen voor de prijs en voorwaarden zoals de verkoper aanbiedt en anders niet kopen, simpel. Op de markt is er een uitzondering, daar kan je handje klap spelen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hypo63 schreef:
04 jan 2019 19:30
crazyme schreef:
03 jan 2019 23:03
Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.
Dus de klant is geen koning wanneer een winkel niet alle producten welke tegen normale prijzen verkocht zijn, compenseert tegen de dump prijzen tijdens de opruiming ?

Een winkel bestaat in de eerste plaats omdat er winst wordt gemaakt.
Al het andere is bijzaak.
Uiteraard moet een winkel winst maken maar als een winkel klanten slecht behandeld en daardoor negatieve reclame krijgt dan wordt de winst vanzelf minder. Ik zeg ook niet dat de Bijenkorf het verschil van 50% moet terugbetalen maar zij hadden de klant zeker tegemoet kunnen komen. Nu hebben ze een ontevreden klant en negatieve reclame.
De winkel behandelt de klant niet slecht. Eerder andersom.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad noem eens 1 reden waarom de winkel de klant tegemoet zou moeten komen?

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door jonis »

juliomariner schreef:
05 jan 2019 05:01
Inderdaad noem eens 1 reden waarom de winkel de klant tegemoet zou moeten komen?
Een klant kan het artikel ook retourneren en dan opnieuw kopen tegen een lagere prijs.
Dus bij duurdere artikelen, spullen nog een weekje ongebruikt laten liggen, je weet maar nooit.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat had TS dus kunnen doen. Dan was er ook geen vuiltje aan de hemel. Maar daar heeft TS dus niet gedaan en dus is er geen reden om alsnog de klant tegemoet te komen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door kokka »

BL2 schreef:
04 jan 2019 01:08
Veel klanten betalen contant....
wat probeer je hiermee te zeggen? is de bijenkorf de beste plek om je zwarte geld uit te geven?

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door jonis »

breien schreef:
05 jan 2019 09:59
jonis schreef:
05 jan 2019 06:17
Een klant kan het artikel ook retourneren en dan opnieuw kopen tegen een lagere prijs.
Dus bij duurdere artikelen, spullen nog een weekje ongebruikt laten liggen, je weet maar nooit.
Zo gek zijn ze echt niet.
Wie gaat je dan tegenhouden?
Retourneren mag je gewoon volgens de voorwaarden.
Wie houdt je dan daarna tegen als je het artikel opnieuw koopt tegen de lagere prijs?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het komt hier op het forum veel voorbij dat ondernemers /winkeliers , boeven - crimineel en oplichters zijn . Nou als ik dit allemaal zo lees , nee ik zeg maar niks :(

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
03 jan 2019 19:55
Bob Schurkjens schreef:
03 jan 2019 19:42
Het leek me wel een slimme zet.
Geloof je echt dat ze daarin trappen? Proberen kan altijd, maar... weinig kans.
Als je hem mag retourneren dan kun je kun je dat natuurlijk doen en de volgende de dag dezelfde jas weer kopen. Of ze daar intrappen is niet relevant.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door mahadma »

edit
Laatst gewijzigd door mahadma op 05 jan 2019 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

sake1987

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door sake1987 »

Stond 2 weken geleden in de ANWB winkel om een paar laarzen te kopen waren voor leden 129 euro. Maar dacht wacht nog even want de SALE komt er weer aan en inderdaad dezelfde laarzen vanmiddag gekocht voor 69 euro :D

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ik loop vlak voor de sale altijd even een rondje bij een aantal winkels om te kijken of datgene wat ik wil er nog is, en als het zover is... weet ik precies waar en in welk filiaal ik moet zijn.

Dat heb ik overigens in het voorjaar bij de ANWB met een jas gedaan; die was voor leden 149 euro, maar ik wist dat er uiteindelijk 70% korting op gegeven zou worden. Wel... het werd zelfs ietsje meer korting. Voor 40 euro had ik hem.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan moet je wel het geluk hebben dat de juiste maat er nog is.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan je ook na 5 minuten bedenken.

Gesloten