LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Zie je het al voor je.
Deel van het water wordt zo goed gezuiverd dat ze water met de oude installatie erbij mengen en dan aan de landelijke norm voldoen. Zit er dus nog steeds troep in.

Staat wel mooi bij hun PR campagne. Wij zuiveren ons water met osmose. U bent veilig.
Geen hond die zich afvraagt of al het water door de osmose filter heen gaat.

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Zie je het al voor je.
Deel van het water wordt zo goed gezuiverd dat ze water met de oude installatie erbij mengen en dan aan de landelijke norm voldoen. Zit er dus nog steeds troep in.

Staat wel mooi bij hun PR campagne. Wij zuiveren ons water met omgekeerde osmose. U bent veilig.
Geen hond die zich afvraagt of AL het water door de omgekeerde osmose filter heen gaat.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Las net ook dat iemand meldde dat het mogelijk ook in Brabant komt bij een wateringszuiveringsbedrijf.


Ik geef het op en vertrek op mijn vliegend tapijt. :lol:

Olivier Olmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2019 17:26

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Olivier Olmer »

Erthanax dank je voor het serieus bekijken van de artikelen, die ik heb gevonden. Zoals ik heb geschreven ben ik zelf een zoektocht gestart om erachter te komen of mineraal arm wel of niet gezond is. Dit doe ik door internet te raadplegen. Het kan best zijn dat een deel van de gevonden artikelen niet juist zijn. Dat is het moeilijke van zoeken op internet. Er zijn altijd voor en tegenstanders van bepaalde zaken te vinden en het lastige is om te bepalen wat waar is. Ik zal de kritiek nader onderzoeken.

Ik ben dus ook benieuwd wat andere over mineraal arm en mineraal rijk water vinden aan onderzoeksrapporten of meningen. Het is buitengewoon lastig om de waarheid hierover te vinden. En dan kan het nog voor de ene goed zijn om mineraal arm te drinken en voor de ander mineraal rijk, omdat dit afhankelijk is van het voedingspatroon.

Vanuit de orthomoleculaire geneeskunst wordt aangegeven dat er twee soorten mineralen zijn. Organische mineralen die goed voor je zijn, omdat deze gevonden wordt in planten en anorganische mineralen die uit stenen komen. Het laatste zou volgens de orthomoleculaire geneeskunst slecht voor je zijn. Met andere woorden zoals ik dat van hen begrijp is dat we mineralen moeten krijgen via ons voedsel en niet via het water, dat voornamelijk anorganische mineralen belast. Maar goed ik ben erg benieuwd naar wetenschappelijke onderbouwingen van de diverse meningen. Dit omdat ik niet vanuit een emotionele overtuiging wil oordelen, maar vanuit een feitelijke benadering.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Omgekeerde osmose als proces is niet slecht. Het is echter volstrekt overbodig om Nederlands drinkwater thuis te filteren of na te behandelen met omgekeerde osmose.

Bij de professionele drinkwaterbereiding met omgekeerde osmose worden er na de zuivering weer mineralen toegevoegd, omdat gedemineraliseerd water niet lekker smaakt en ongezond is.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door BL2 »

De belangrijkste conclusie uit de verschillende watertopic herhaal ik graag:

Het is volstrekt overbodig om Nederlands drinkwater thuis te filteren of na te behandelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor de zekerheid wel een theezeefje gebruiken.

LectoriSalutem
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Mayo hoort op friet....
Wellicht is het beter dat iemand voor TS 112 belt of GGZ inschakelt.
Ik maak me serieus ongerust.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door witte angora »

LectoriSalutem schreef:
01 apr 2019 07:34
Mayo hoort op friet....
Wellicht is het beter dat iemand voor TS 112 belt of GGZ inschakelt.
Ik maak me serieus ongerust.
Je bent vrij te bellen of in te schakelen wie of wat je wilt.

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Van de TU delft. Uit het waterlab.
Water testen uit rivieren en meren waar je kunt zwemmen in Europa.

Het onderzoek is gelukt en de eindresultaten zijn veelbelovend! Van de 65 teruggebrachte monsters, was er slechts één niet geschikt voor analyse. De andere monsters zijn onderzocht op de aanwezigheid van wel 9 verschillende AR-genen. In een groot deel van de monsters zijn AR-genen aangetroffen. Het water uit die monsters kwam vooral uit (vervuilde) rivieren. Alle bergmeertjes bleken helemaal schoon te zijn en geen genen te bevatten! Aan de ene kant is het goed nieuws dat we AR-genen gevonden hebben: de manier waarop de monsters door de pioniers verzameld zijn, werkt dus. De monsters zijn goed genoeg bewaard om er resultaten uit te halen.
Het slechte nieuws is dat in veel van het zwemwater van Europa dus AR-genen voorkomen. Veel locaties bevatten één of meerdere genen. Dat is helemaal niet de bedoeling. Hoe meer AR-genen er in een bepaald ‘stuk’ water zitten, hoe groter de kans dat er ook bacteriën in voorkomen die die genen hebben opgenomen. Ga je daar zwemmen, dan kun je dus water binnenkrijgen dat antibiotica resistente bacteriën bevat. Je kunt dan misschien ziek worden van bacteriën waar antibiotica niet (goed) tegen helpen. Het water is wat dat betreft dus ongezonder als er meer AR-genen voorkomen.

De resultaten vormen een onderdeel van een veel groter onderzoek naar de waterkwaliteit in Europa in het algemeen en in het kader van antibiotica gebruik en resistentie. De resultaten zijn gepresenteerd op een conferentie in Beijing en zullen nu worden gebruikt om een artikel in het vakblad Water Matters te publiceren. Uiteindelijk worden de resultaten natuurlijk ook gebruikt voor een wetenschappelijke publicatie!

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

De maatregelen van het KRW­programma moeten in 2027 genomen zijn. Wat is daar­ voor nog nodig?
Elaine: ‘Allereerst: de waterkwaliteit is niet opeens perfect. Als we alle maatregelen voor 2027 nemen, duurt het ook nog een tijd voor we effect zien. Ik denk dat we op koers liggen, maar het is een grote klus. Nederland heeft veel onnatuurlijke wateren en het is echt een uitdaging die weer in balans te brengen.’
Lies: ‘We voeren 600 maatregelen uit en begonnen daar al in 2008 mee. In de tussen- tijd zijn er ontzettend veel ontwikkelingen, nieuwe inzichten en ervaringen. Die willen we toepassen in de maatregelen om die zo effectief mogelijk uit te voeren. Hier en daar sturen we dus bij. Denk aan rivierhout. In 2008 dacht daar nog niemand aan. In de tweede tranche is dat dus een maatregel geworden. En zo zie je het programma evolueren.’

Uit krw jaarrapportage 2017
Een voordeel is het ministerie en rijkswaterstaat zijn zich bewust dat het oppervlakte water te wensen over laat.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zwemwater is geen drinkwater, oppervlaktewater is geen leidingwater.

Drinkwater wordt gemaakt van geselecteerd oppervlakte water. De kwaliteit daarvan, die doorlopend wordt gemeten, bepaalt aard en duur van de noodzakelijke zuivering/behandeling.

Onbegrip, onwil (u reageert ook niet op de Mayo-onzin!)... tijd om weer af te haken. 't Is mooi weer om iets in de tuin te doen.

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Nederland
In de rapportage die is gebaseerd op de tweede ronde stroomgebiedbeheerplannen (2016 en 2021) voldeden in Nederland slechts twee van de 697 rivieren en meren die voor de Kaderrichtlijn Water zijn aangemeld aan de norm. In totaal zijn er in Nederland 332 wateren met een matige kwaliteit van het oppervlaktewater, 259 wateren met het predikaat zwak en in 101 wateren wordt de waterkwaliteit bestempeld als slecht. Bij de vorige beoordeling voldeden wateren wel of niet aan een goede ecologische toestand. Doordat er in de tweede verslagperiode meer parameters zijn verzameld is het nu mogelijk om de wateren nauwkeuriger te beoordelen. Dankzij deze aanpak wordt nu ook inzichtelijk of er in een specifieke periode inspanningen zijn verricht om de waterkwaliteit te verbeteren. In een reactie op het rapport laat het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat weten blij te zijn met de nieuwe benadering omdat dit een betere vergelijking tussen landen mogelijk maakt.

Zie www.waterplatforum.nl dit is van EEA. ( Europese milieu agenschap) 6 juli 2018

Kort gezegd men doet veel, maar de vervuiling is dusdanig groot geweest en mogelijk nog dat het jaren kost om de boel te herstellen.

Als we weten dat het jaren kost, om te herstellen , soms tobt met 30 jaar om eindelijk te voldoende herstel te komen in ecologisch water, waarom dan geen extra kraan in huis.
Of zijn wij gewoon een opgeven generatie, samen met onze kinderen?

Onze koning Willem deed watermanagement, o en wat vonden we dat vreemd, het kwartje is bij mij nu wel echt gevallen.
Wij worden mogelijk bewust dom gehouden, want de vervuiling is veel groter dan men dacht wist en weet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Revoked »

Wacht ff...
U gelooft maar al te graag orthomoleculaire "geneesheren", maar wenst graag wetenschappelijk onderbouwde tegengeluiden te horen.
Hmmm, even denken wat ik daar nou op moet gaan antwoorden.
Oké, niks.
Daag.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Winterakoniet schreef:
01 apr 2019 10:16
Of zijn wij gewoon een opgeven generatie, samen met onze kinderen?

Onze koning Willem deed watermanagement, o en wat vonden we dat vreemd, het kwartje is bij mij nu wel echt gevallen.
Wij worden mogelijk bewust dom gehouden, want de vervuiling is veel groter dan men dacht wist en weet.
:mrgreen:

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door witte angora »

'Een koning krijgt het volk dat hij verdient, en een volk krijgt een koning dat het verdient' bedoel je?

Dat de huidige koningin ooit haar man publiekelijk 'een beetje dom' heeft genoemd betekent nog niet dat zijn volk mogelijk bewust dom wordt gehouden.

Weer een zeer vreemde reactie.

Wie zijn 'we' trouwens in het zinsdeel 'o en wat vonden we dat vreemd'? Spreek voor jezelf, wil je.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit topic wordt door TS steeds meer naar de complottheorie hoek gestuurd. Ik haak af het wordt steeds ongeloofwaardiger

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerder dacht ik nog aan onbegrip en onwil, maar het is nog een graadje erger dan ik dacht.
Regio Rijnmond toch? Heeft u wel eens onderzocht wat u allemaal inademt?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door kweenie »

Erthanax schreef:
01 apr 2019 13:09
Eerder dacht ik nog aan onbegrip en onwil, maar het is nog een graadje erger dan ik dacht.
Regio Rijnmond toch? Heeft u wel eens onderzocht wat u allemaal inademt?
Ja, chemtrails.

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Ja ik weet waar ik woon, ja ik weet dat ik dagelijks met luchtvervuiling te maken heb. Ja ik weet dat ik hier woon om bepaalde redenen.
dat wil nog niet zeggen dat ik me als struisvogel moet gaan opstellen.
Ik heb de verantwoording over mijn gezin en die neem ik zo ver ik dat kan.

Zelf heb ik de dood al eens medisch in de ogen gekeken en wat ik zeg ben al heel veel mensen kwijt geraakt.
Ja misschien is de vraag na gezond water voor mij en mijn gezin prangende dan voor andere delen in Nederland.

Bedankt voor u inbreng, ik ben bij met de inbreng en onderbouwde stukken die sommige van u gezonden hebben, heb vannacht nieuwe stukken over Zweden Noorwegen en de kwaliteit leidingwater aldaar vergeleken met het leidingwater hier en dat aanheeft mijn ogen goed geopend.
Heel goed geopend.

Aangezien hier zoveel mensen zo bevooroordeeld zijn, heeft het denk ik ook geen zin om hier al deze rapporten te noteren en te vermelden.
Heb bij andere topics gekeken en kan zeggen dat de inbreng van sommige mensen weinig onderbouwend is.
Mogelijk is dat een zwakke plek dat erbij een stelling geen bewijzen of bronnen waaruit men rapporteerde hoeft worden overlegt.

wens ieder heel veel succes en vooral hele goede gezondheid toe.
Succes met het vervolg in deze topic.

Gesloten