LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
stephenvanthof
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:29

KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door stephenvanthof »

Ik had een vliegticket naar Bangkok gekocht voor mijn vrouw op vliegtickets.nl
ik zag dat er op de ticket een toevoeging niet klopte ipv van t hof vongchot stond er van van t hof.
haar geboortedatum klopte wel dus ik nam contact op met vliegtickets.nl.
helaas zeiden zij u moet een nieuwe ticket kopen want KLM doet geen naamswijziging.
Ik met KLM contact gezocht en ze zeiden ja koop maar een nieuwe ticket want wij veranderen de naam niet!
Ik een nieuwe ticket gekocht en zei tegen mijn vrouw nu heb je 2 stoelen want ik check in op beide tickets.
vandaag kwamen we op schiphol en we checkten in.ik zei tegen de stewardess dat ik incheckte maar niet mee vloog en dat ik 2 tickets had.
ze begreep me helemaal maar dat mag niet want wij geven u stoel weg als u niet mee vlieg????
Maar ik koop 2 tickets dus....?
nee helaas dat mag niet! ze hebben mij zitplaats verkocht aan een andere passagier.
Dit vind ik pure oplichting meer kan ik er niet van maken!

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op het moment dat er een no show is zal de stoel aangeboden worden aan iemand anders. Het is dus niet zo dat er een lege stoel mee gaat. Dat heeft niets met oplichting te maken.
U zegt wel dat de stewardess het niet begreep, maar hoe kunt u een lege stoel inchecken? Je kan niet 1 persoon dubbel inchecken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gewoon beter opletten en niet te snel doordrukken.
Voor je betaalde even kijken naar foutjes.

Je had bij andere balie nogmaals kunnen proberen.... dan heb je wel 2 stoelen.

Arizonakid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door Arizonakid »

KLM verandert wel degelijk de naam op tickets, als je ook bij ze geboekt hebt. Boek je bij een tussenpersoon, zal die het moeten regelen, als de maatschappij het toelaat......

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgende keer maar beter een reisbureau gebruiken om te boeken. Je gunt ze de reservering kosten dan maar ze letten tenminste op zulke zaken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door sjohie »

Twee opties, naja drie. Ten eerste iets beter opletten bij het boeken, bij de belangrijke velden staan help/uitroeptekentjes waar je op kan klikken, om te zien wat de mitsen en maren van dat specifieke veld zijn. Ten tweede, boeken bij de maatschappij zelf. Die hebben vaak ook aanbiedingen die maar een paar euro schelen met die tussenpersonen, en dan zijn er vaak wel wat meer mogelijkheden. Derde optie, en mijn favoriet, is het volgende keer overlaten aan een reisbureau. Dan betaal je wat voor de service, maar dat is heel wat minder dan een nieuw ticket kopen zoals nu.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door k2p »

@NeoDutchio Hoezo mag 1 persoon niet twee stoelen inchecken? Dat is toch wat alle overgewicht personen moeten doen die niet in 1 stoel passen?

Blijft alleen wel het probleem dat de naam van die eerste stoel niet klopte, waardoor deze niet ingecheckt kan worden.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door k2p »

Nu het eerste ticket niet is ingecheckt, kun je daar wel de luchthavenbelasting van terug claimen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door berndv »

k2p schreef:
09 apr 2019 14:47
@NeoDutchio Hoezo mag 1 persoon niet twee stoelen inchecken? Dat is toch wat alle overgewicht personen moeten doen die niet in 1 stoel passen?
De naam op het ticket dient wel te kloppen, anders kan je niet inchecken :wink:

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Hoe kun je dan alsnog op 2 tickets inchecken als op 1 de informatie fout is? Was het niet handiger geweest om na het ontdekken van de fout het ticket te annuleren en een nieuw ticket te boeken? Of denk ik nu heel simpel?

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door KR1275 »

sjohie schreef:
09 apr 2019 14:09
Twee opties, naja drie. Ten eerste iets beter opletten bij het boeken, bij de belangrijke velden staan help/uitroeptekentjes waar je op kan klikken, om te zien wat de mitsen en maren van dat specifieke veld zijn. Ten tweede, boeken bij de maatschappij zelf. Die hebben vaak ook aanbiedingen die maar een paar euro schelen met die tussenpersonen, en dan zijn er vaak wel wat meer mogelijkheden. Derde optie, en mijn favoriet, is het volgende keer overlaten aan een reisbureau. Dan betaal je wat voor de service, maar dat is heel wat minder dan een nieuw ticket kopen zoals nu.
Het is duidelijk dat u vrijwel nooit vliegt. Optie 2 en 3 zijn grote kolder.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Optie 2 is heel valide... En altijd aan te raden bij enkel een vliegreis.

Zie bv KLM site voor wat betreft dit punt:

Naamcorrectie in uw boeking
Als uw naam in uw boeking niet overeenkomt met hoe dit staat in uw paspoort, kunt u dit laten corrigeren. Dit kan gemakkelijk via KLM.com. Log in via Mijn Reis en ga naar ‘Passagiersgegevens’. U kunt daar zien hoe uw naam is gespeld en direct een correctie aanvragen. Let op: een spelfout laten corrigeren via Mijn Reis kan alleen als uw boeking rechtstreeks is gedaan bij KLM, via KLM.com of via ons KLM Contactcentrum.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door k2p »

berndv schreef:
09 apr 2019 15:14
k2p schreef:
09 apr 2019 14:47
@NeoDutchio Hoezo mag 1 persoon niet twee stoelen inchecken? Dat is toch wat alle overgewicht personen moeten doen die niet in 1 stoel passen?
De naam op het ticket dient wel te kloppen, anders kan je niet inchecken :wink:
Je citeert mijn bericht maar deels, enkel om het deel dat je niet citeerde er aan toe te voegen?!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door sjohie »

KR1275 schreef:
10 apr 2019 18:06
sjohie schreef:
09 apr 2019 14:09
Twee opties, naja drie. Ten eerste iets beter opletten bij het boeken, bij de belangrijke velden staan help/uitroeptekentjes waar je op kan klikken, om te zien wat de mitsen en maren van dat specifieke veld zijn. Ten tweede, boeken bij de maatschappij zelf. Die hebben vaak ook aanbiedingen die maar een paar euro schelen met die tussenpersonen, en dan zijn er vaak wel wat meer mogelijkheden. Derde optie, en mijn favoriet, is het volgende keer overlaten aan een reisbureau. Dan betaal je wat voor de service, maar dat is heel wat minder dan een nieuw ticket kopen zoals nu.
Het is duidelijk dat u vrijwel nooit vliegt. Optie 2 en 3 zijn grote kolder.
Ik vlieg regelmatig, soms een, soms meerdere keren per jaar. Gemiddeld ongeveer 1x per jaar, al sinds mijn vroege jeugd met mijn ouders, inmiddels een 35 à 40x in totaal schat ik. Dat is nou niet een aantal waar een beetje zakenreiziger van gaat fronsen, I know, maar naar mijn niet zo bescheiden mening, toch vaak genoeg om te weten waar ik het over heb. Zoals je hierboven ook kan lezen in de post van user "StevieNL81", kan het bij KLM zelfgekochte tickets gewoon. En mocht je mij weer niet geloven, hier kan je het met eigen ogen lezen op de site van KLM.

Optie drie kan je zelf checken door even een reisbureau in te lopen, en het te vragen.

stephenvanthof
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:29

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door stephenvanthof »

ik heb dus echt een mail van klm air france dat het niet mogelijk is
annuleren mag maar kreeg geen geld terug
de stewardess was zelf zo verbaasd
in ieder geval ze kunnen de pot op!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij klm gekochte wel, elders niet, die moeten dat oplossen en weigeren.....

Ja, waarom niet gelijk bij KLM want die tussenpersoon wil ook verdienen.... vaak duurdere....

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Er moet inderdaad onderscheid gemaakt worden tussen het corrigeren van een kleine spelfout VS het compleet wijzigen van de achternaam.

In het geval van TS kan wellicht het dubbele "van" in de toevoeging wel worden aangepast, maar TS spreekt ook over een 2e naam "vongchot" en die lijkt in zijn geheel te missen (post is me niet geheel duidelijk). Het toevoegen/compleet wijzigen van een achternaam valt vaak niet onder die correctie.

Moest zijn "van t hof vongchot"
Stond er als "van van t hof"

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door Costnix »

Wat ik mij afvraag, hoe gaat het met te lange namen?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Op het ticket worden die afgebroken maar in de computer staan ze wel volledig.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: KLM en vliegtickets.nl doen niet aan naamswijziging

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Van t Hof is dus niet haar meisjesnaam? Dan zit je namelijk wel goed.

Is haar eigen meisjesnaam Van t Hof Vongschot? Dan had je vanthofvongschot in moeten vullen denk ik.

Log nog eens in bij vliegtickets en check wat je nou echt hebt ingevuld. @Stevie heeft wel een punt dat die namen op de ticket soms worden afgebroken.

Gesloten