LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
1lieke
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2021 21:22

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door 1lieke »

Elkedagkoopjes.nl verkoop Ali expres artikelen. Let op niet kopen!!!!! Het zijn artikelen van Ali expres!!!!!!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door Sira »

1lieke schreef:
24 feb 2021 17:32
Elkedagkoopjes.nl verkoop Ali expres artikelen. Let op niet kopen!!!!! Het zijn artikelen van Ali expres!!!!!!
Waarom die waarschuwing? Daar kijkt niemand naar. U ook niet, u bestelt gewoon bij het eerste het beste bedrijf dat langskomt op Facebook. Had u tevoren wel rondgekeken of informatie ingewonnen over dit bedrijf dan had u er nóóit besteld.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

1lieke schreef:
10 feb 2021 05:30
Wat een onbetrouwbaar bedrijf. 9 sept 2020 bestelling gedaan voor 2 kussens nu 5 mnd later geen product geen geld terug. Wanneer gaat radar aandacht besteden aan deze oplichters. Dit bedrijf is niet te vertrouwen.
Waarom zou Radar hier aandacht aan moeten besteden? Is het niet uw eigen taak om vooraf te kijken waar u gaat kopen?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

1lieke schreef:
24 feb 2021 17:32
Elkedagkoopjes.nl verkoop Ali expres artikelen. Let op niet kopen!!!!! Het zijn artikelen van Ali expres!!!!!!
Goh laten dat net alle dropshitters doen.
Maar ja waarom zouden we ook naar alle waarschuwingen die afgelopen jaar overal te horen waren luisteren.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een dag geen dropshipping topic, is een dag niet geleefd.

En retouren zeker ook niet mogelijk?

Mijn advies is om te klagen bij ACM vanwege het slechte bereikbaarheid, geen levering en/of niet kunnen retourneren.

https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm

Bij geen levering kan je ook aangifte doen bij politie. De enige kleine kans om geld terug te krijgen is om contact op te nemen met je creditcard maatschappij (indien daarmee betaald). Wettelijk gezien kan je een deurwaarder inschakelen, maar tegen wie? Tevens zijn de kosten hoger dan wat het oplevert.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Dit bedrijf bestaat niet meer:

Handelsnamen
SE-Marketing

KVK 74155288 Vestigingsnr. 000042135559Reactorweg 17 3542AD Utrecht
74155288 0000 000042135559 SE-Marketing Reclamebureaus http://www.se-marketing.nl/ Eenmanszaak De handel in advertentieruimte en -tijd, alsmede de bemiddeling op het gebied ...

Deze hoofdvestiging is uitgeschreven uit het Handelsregister

1lieke
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2021 21:22

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door 1lieke »

Waarschuwing waarom en waarom radar hier iets mee moet doen?! Omdat ik erin gestonken ben in de truc en ik niet wil dat anderen dit ook overkomen. Kussens besteld 2 stuks voor 47,40 op 9 sept 2020.(Ali expres prijs ongeveer 8 euro) omdat er door een ongeval lichamelijke klachten waren ontstaan en ik graag alles er aan wil doen om van de klachten af te komen( dus ook door een kussen te kopen) en neeee ik heb geen Facebook en neeee ik ben niet in gegaan op reklame . Gezocht op Google naar zo n kussen , niet de duurste en niet de goedkoopste uitgezocht. Ik koop normaal nooit op internet maar nu door Corona weinig keuze. En dan bijna 6 mnd later ontvangen(vandaag) en dan ook nog van Ali express( terwijl dat niet mijn keuze was) prijs verschil veelste veel en dan ook nog niet persoonlijk behandeld worden door dit bedrijf.ze reageerde alleen op Klachtenkompas waar ik een klacht op had geschreven. En elke keer weer smoesjes.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Hoi 1lieke, door het hier te vermelden, help je andere mensen. Jij bent dus goed bezig. Er wordt veel gewaarschuwd voor dit soort praktijken. Er zijn 1000n website's die dezelfde praktijken uitvoeren. Als er één wordt opgerold komen er 2 voor terug. Wij zijn goed van vertrouwen, omdat het er goed uitziet, daardoor trappen wij er in. Door het te vermelden ontstaat er historie, die mensen kunnen vinden.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

1lieke schreef:
24 feb 2021 20:06
Waarschuwing waarom en waarom radar hier iets mee moet doen?! Omdat ik erin gestonken ben in de truc en ik niet wil dat anderen dit ook overkomen.
Een tijdje geleden gaf ik deze reactie op @Moneyman:
NeoDutchio schreef:
02 jan 2021 09:42
Moneyman schreef:
01 jan 2021 22:40
NeoDutchio schreef:
31 dec 2020 17:12
Helaas blijven de reacties op het forum van Radar achter op die van Kassa.
Waarom is dat “helaas”? In mijn beleving wordt er al meer dan genoeg zout in de wondes gestrooid.
Om aan de 365 topics te komen blijven de reacties hier helaas achter. Die gaan we dus niet redden op Radar.
Ik neem mijn woorden terug. U wilt niet dat anderen hetzelfde zal overkomen. Afgelopen jaar heb ik op het forum van Kassa het aantal topics en "gedupeerden" bijgehouden. Dat waren er 175. 2021 is pas 55 dagen oud en Radar staat heel ver voor op Kassa. Op dit moment zijn er in 2021op dit forum al 46 topics en reacties van "gedupeerden" over dropshippers. Dat waarschuwen heeft dus 0,0 zin. Mensen kopen blind bij zomaar elk bedrijf die ze tegenkomen. Deze 46 topics en reacties gaan over 35 verschillende "webwinkels".

Waar op te letten:
*KVK: Slechts 2 van deze "winkels" heeft een kloppende KVK inschrijving;
5 "winkels" hebben een KVK inschrijving die totaal niet lijkt op de naam van de site;
5 "winkels" komen uit het buitenland;
23 "winkels" hebben GEEN KVK vermelding.
Adres: 5 "winkels" hebben een adres in het buitenland;
8 "winkels" zitten in een woonhuis;
22 "winkels" hebben geen adresvermelding.
Telefoonnummer: Geen enkele "webwinkel" heeft een telefoonnummer.

En u vindt dat er opnieuw tijd verspeeld moet worden in televisieprogramma's omdat de mensheid de basis van online bestellen al niet beheerst?

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

NeoDutchio schreef:
24 feb 2021 21:08
NeoDutchio, daarom heb je fora zoals Radar waar je deze vragen kunt stellen. Er zijn genoeg mensen die in deze val trappen. Niet iedereen is bekend met het KvK en BTW nummer.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Petra1987 schreef:
24 feb 2021 21:26
NeoDutchio schreef:
24 feb 2021 21:08
NeoDutchio, daarom heb je fora zoals Radar waar je deze vragen kunt stellen. Er zijn genoeg mensen die in deze val trappen. Niet iedereen is bekend met het KvK en BTW nummer.
Werd er maar een vraag vooraf besteld. Maar aan het aantal topics op de diverse fora en de hoeveelheid klachten op klachtensites te zien word er niets gevraagd. Eerst kopen en dan afvragen waar je gekocht hebt, daarna pas gaan zoeken en als laatste waarschuwen. Een compleet verkeerde volgorde.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

NeoDutchio schreef:
24 feb 2021 21:37
Mensen kopen in een opwelling en het aantal dubieuze websites neemt toe. En deze boeven adverteren veel op facebook e.d., dus er trappen altijd mensen in, die achteraf er achter komen, dat het foute boel was.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door D34M0N »

Petra1987 schreef:
24 feb 2021 21:44
Mensen kopen in een opwelling en het aantal dubieuze websites neemt toe. En deze boeven adverteren veel op facebook e.d., dus er trappen altijd mensen in, die achteraf er achter komen, dat het foute boel was.
En hoeveel toegevoegde waarde heeft topic nummer zoveel bovenop de honderden topics die al bestaan over dit onderwerp?

Al moet ik toegeven dat ieder topic over dit onderwerp toch wel enig verschil maakt: hoe meer topics over dit onderwerp verschijnen, hoe meer ik me afvraag waarom ik zelf ook niet bezig ga met dropshippen.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Dit is een forum en iedereen kan hier een vraag stellen. Maar hij of zij heeft ook recht op een goed en respectvol antwoord. Als dit dan 2000x keer is, zou je TS ook kunnen verwijzen naar een vergelijkbaar Topic.

Je ziet meer de aanpassing van de bedrijfskolom, de consument schakelt de detaillist en groothandel uit, door zelf bij de producent te bestellen. Meeste producten zijn afkomstig van Aliexpress.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Petra1987 schreef:
24 feb 2021 22:18
Je ziet meer de aanpassing van de bedrijfskolom, de consument schakelt de detaillist en groothandel uit, door zelf bij de producent te bestellen. Meeste producten zijn afkomstig van Aliexpress.
Een dropshipper is ook gewoon een tussenpersoon, net zoals bij echt winkels. Het enige verschil is dat een dropshipper niet gevonden wil worden en zich niet aan de wet houdt. En daardoor kan je slapend rijk worden. Garantie kan niet geclaimd worden, herroepingsrecht doen ze niet aan en als er iets verkeerd geleverd wordt geven ze niet thuis. Als dat een aanpassing van de bedrijfskolom is, dan zijn wij de komende jaren nog niet verlost van elke keer weer eenzelfde topic met alleen een andere naam.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Het is een proces wat steeds blijft doorgaan. Dropshipping is niet crimineel. Wat wel crimineel is, dat er niet geleverd wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
25 feb 2021 08:11
Idd, neodutchio je scheert zoals vaker weer alles over 1 kam ( net als dat shopify misverstand.)

Ja, de meeste 'oplichters' gebruiken het dropshipping principe maar dat wil niet zeggen dat de meeste dropshippers oplichters zijn.

Zelfs bol.com is grotendeels een dropshipper. Ik bestel bij bol, welke de order doorstuurt naar een wederverkoper/importeur die mij rechtstreeks levert.
Ik zeg nergens dat dropshippers oplichters zijn. En ik scheer zeker niets over 1 kam. Ik heb onderbouwd welke topics hier voorbij komen. En als geen van de verkopers een telefoonnummer heeft en slechts 2 van de lange lijst “winkeliers” een kloppende KVK inschrijving, dan weet je dus al dat je niet moet gaan kopen bij de bedrijven die genoemd zijn.
En ook bij Bol klopt er veel niet. Bol stuurt niets door, Bol is een platform waar anderen hun spullen kunnen verkopen. En ook daar zitten een hoop verkopers tussen die een ander adres neerzetten als dat in de KVK staat, namen die ze op Bol hanteren komen niet overeen met de naam in de KVK en adressen blijken ook veelal een woonadres. Nee, dat is niet per definitie oplichting, maar om daar te gaan kopen geeft een risico. Maar op een site zonder KVK nummer, zonder adres, zonder telefoonnummer weet je bij voorbaat al dat je bedonderd wordt.

Als u de verschillende sites die hier genoemd worden eens zou openen, dan zal er een wereld voor u opengaan hoeveel sites via Shopify gemaakt zijn.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

1lieke schreef:
24 feb 2021 20:06
Waarschuwing waarom en waarom radar hier iets mee moet doen?! Omdat ik erin gestonken ben in de truc en ik niet wil dat anderen dit ook overkomen.
Dit topic bestaat al sinds 3 september 2019. Bijna anderhalf jaar dus en heeft u niet geholpen. Heeft uw waarschuwing dan wel zin?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
25 feb 2021 08:34
NeoDutchio schreef:
25 feb 2021 08:22
Ik zeg nergens dat dropshippers oplichters zijn.
Jawel:
NeoDutchio schreef:
24 feb 2021 22:28
Het enige verschil is dat een dropshipper niet gevonden wil worden en zich niet aan de wet houdt. En daardoor kan je slapend rijk worden. Garantie kan niet geclaimd worden, herroepingsrecht doen ze niet aan en als er iets verkeerd geleverd wordt geven ze niet thuis.
Tja, als u slechts 1 gedeelte uit een discussie haalt kunt u daar uw eigen conclusies uit halen.
Ik gaf een samenvatting van de 46 topics over dropshippers die dit jaar al voorbij gekomen zijn op dit forum. Daar ontstaat vervolgens een discussie op. De genoemde dropshippers doen er inderdaad alles aan om maar niet gevonden te willen worden.
fonsflons schreef:
25 feb 2021 08:34
NeoDutchio schreef:
25 feb 2021 08:22
Als u de verschillende sites die hier genoemd worden eens zou openen, dan zal er een wereld voor u opengaan hoeveel sites via Shopify gemaakt zijn.
In een ander topic:
NeoDutchio schreef:
23 feb 2021 16:00
.... Maar door Shopify doet het vermoeden dat het of om een dropshipper gaat of om een oplichter.....
Dat is over 1 kam scheren. Er zijn er meer die in opencart, wordpress of andere gratis cms gemaakt zijn. Wat jij doet is ergens een term 2x tegenkomen en daar voorjezelf een conclusie aan verbinden welke je vervolgens als waarschuwende waarheid rond gaat strooien.
Als u zich ook even met de feiten bezighoudt hoeft u niet voor mij te denken. Telt u zelf even het aantal dropshippers die met Shopify werk. Reageer dan maar weer opnieuw. Daarbij gaf ik aan dat het een vermoeden is. En dat is niet zonder reden.
fonsflons schreef:
25 feb 2021 08:34
NeoDutchio schreef:
25 feb 2021 08:22
Bol stuurt niets door, Bol is een platform waar anderen hun spullen kunnen verkopen.
Je besteld via de site van Bol, betaald via Bol en krijgt alle correspondentie van Bol. Na het bestellen stuurt Bol de opdracht rechtstreeks naar de wederverkoper welke in het systeem van Bol de afhandeling moet bevestigen waarna Bol weer de klant informeert. Dat is dus 100% dropshipping, maar dan professioneel aangepakt.
Conclusie: Bol stuurt dus wel door, letterlijk zelfs. Ze hebben dat hele product never nooit in hun handen. Zelfs de eventuele retour ontvangen zij niet.
Ik bied op een advertentie op Marktplaats. De communicatie gaat via Marktplaats en betalen gaat ook via Marktplaats. Heb ik dan bij Marktplaats gekocht?
Je koopt op het platform Bol, je betaald aan het betaalsysteem van Bol (dus niet aan de webwinkel Bol) en vervolgens krijg je van de daadwerkelijke verkoper gewoon informatie met het levermoment. Alleen bij eventuele klachten waar je niet uitkomt met de verkoper kan je nog bij Bol aankloppen. Maar alle verdere informatie loopt gewoon via de verkoper. Dat die verkopers dropshippers kunnen zijn maakt het niet dat Bol ook een dripshipper is. Idem voor Amazon, Alie, Blokker, Kijkshop en Marktplaats. De informatie van de verkoper staat er gewoon bij en alle communicatie gaat ook via de verkoper.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Bestelling geplaatst op elkedagkoopjes.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Volgens mij is het niet de bedoeling dat wij mensen gaan afbranden hier. Mensen reageren a.d.v. wat ze meemaken en niet iedereen heeft de kennis van de doorgewinterde forumleden hier. Als iedereen zo bot reageert, blijven de mensen weg. Niemand durft dan te reageren. Wat is de doelstelling van het forum, het is voor consumenten. Er is moed voor nodig om een topic te starten en te reageren op een topic.

Een niet gestelde vraag is niet slim.

Kortom je mag best een beetje aardig reageren en bedenk hoe de lezer dit ontvangt.

Gesloten