Ongewenste reclame Postcode Loterij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Martijn249260
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2019 23:05

Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Martijn249260 »

Dat de Postcode Loterij een agressieve marketing op nahoudt is bekend maar ze sturen ook geadresseerde reclame naar je huisadres om de Nee-Nee/ Nee-Ja sticker te omzeilen. Via de site even aangeven dat je er niet van gediend bent en het niet wil ontvangen werkt alleen maar averechts want sinds ik daar heb aangegeven geen reclame meer van ze te willen ontvangen blijven ze mijn brievenbus maar vervuilen met ongewenst reclame en is dit zelfs verdrievoudigd! Mijn vragen:

1. Kan er (juridisch) niet eens opgetreden worden tegen deze agressieve marketingmethodes van de Postcode Loterij
2. Hoe kom ik van die ongewenste reclame af? Zoals gezegd heeft het bij de Postcode Loterij aangeven dat je geen reclame van ze wil ontvangen geen effect.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft u geen oud-papierbak?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door scontra »

Alle (on)gewenst drukwerk waar mijn naam en adres etc. op staat gaat in de papierversnipperaar en die leeg ik met enige regelmaat in de grote blauwe dossierbak, welke maandelijks door het Gemeente archief wordt opgehaald ter verwerking.
Niets om je druk of kwaad over te maken.
Als je je aan alles wat ongewenst op je pad komt moet ergeren, dan blijft er weinig tijd over om nog ergens van te kunnen genieten.
En als je consequent niet reageert, dan stoppen de zendingen vanzelf, zelfs die van deze loterij !!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door witte angora »

Brievenbus dichtplakken. Of inderdaad gewoon bij het oud papier. Tegenhouden doe je het niet.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Meld je aan bij het https://www.postfilter.nl ben je van alle ongewenste reclamezooi af.

Nationaal Postregister

Met Postfilter bepaalt u zelf welke geadresseerde reclamepost u wilt ontvangen. Gratis en eenvoudig. Wilt u wel post over goede doelen en leuke aanbiedingen van tijdschriften, maar niet over auto's en horoscopen? In het Nationaal Postregister kunt u aangeven van welke sectoren u geen reclamepost wilt. Na vier tot zes weken zijn blokkades volledig actief en dat blijven ze voor een periode van vijf jaar. De Stichting Reclame Code ziet toe op de handhaving van de regels van Postfilter.

Bij instanties waar je een klantrelatie hebt, kun je reclame op die manier niet blokkeren, maar kun je wel gebruik maken van je recht van verzet https://www.postfilter.nl/recht-van-verzet

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door kuklos »

Vermoedelijk zal niets wat je ertegen probeert te doen helpt. Op de tv word je ook doodgegooid met hun reclames. De klachten zijn bekend en het enige wat de Postcode Loterij lijkt te doen is meer, meer, meer reclame.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
28 dec 2019 15:00
Vermoedelijk zal niets wat je ertegen probeert te doen helpt. Op de tv word je ook doodgegooid met hun reclames. De klachten zijn bekend en het enige wat de Postcode Loterij lijkt te doen is meer, meer, meer reclame.

Postfilter werkt prima, krijg nooit reclame in mijn brievenbus, dus ook niet van PCL. Samen met een nee/nee sticker en alles zoveel mogelijk digitaal blijft mijn postbus lekker leeg.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ex klanten, ook die maar 1 maand gratis meespeelden kregen vaak jarenlang deze zooi.

Opzeggen lukte niet, negeren ze gewoon.
Daarom Martijn, stuur 1x retour afzender en schrijf hierop; Overleden!
Dat is het enige wat werkte, want netjes volgens de regels doen ze niet.

Deze loterij kan doodvallen en dit bleek tot nu toe goed te werken, wel kan er nog post onderweg zijn binnen 1 maand maar daarna over.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Naast Postfilter kun je ook nog recht van verzet aantekenen. Overtreding van beide kunnen worden gemeld bij de ACM. Deze kan boetes opleggen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door renewouters »

Het is niet verboden om post te sturen. En al zou dat wel kunnen, waar ga je dan de grens leggen van wat wel en niet verboden mag worden?

Maar zoals gisteren ook al ergens is gezegd: we leven in het beste land ter wereld als dit onze problemen zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Feiten van ; Aan de Bewoners van!
In april 2013 kwam een appartement leeg / te koop ex verhuur.
In augustus 2015 ging mijn zoon studeren en kreeg veel rommel van vorige bewoners die al meer dan 2 jaren weg waren.

Na 1x retour, 2e x overleden is dat vrijwel gestopt.
De postcode loterij is ondanks Nee/Nee nu met Aan de Bewoners van gestart.

Mogen ze Nee/ Nee stickers waar nu telkens andere studenten een slaapplek huren lastig gevallen worden met deze zooi?
Mijn zoon had besloten alles te laten bewaren en af en toe retour afzender te doen.

Maar blijkbaar is ontvangen van onzin antwoorden niet voldoende.
Hoe komen ze er vanaf..... geen enkel persoon die sinds 2013 daar woonde wil ooit met welke loterij dan ook mee doen.
Behalve de Numerus Fixus Loterij van de TU Delft dan.

Mogen ze houten plankjes in lijmen en zo sturen?
Bakstenen passen namelijk niet in de gleuf helaas.

Hoe ver moeten we gaan om hier na jarenlang gezeur vanaf te komen?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Doe niet zo moeilijk. Gooi in de oud papier bak. Klaar

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De oude papierbak is 280 meters lopen, de grijze overkant drukke straat en er word veel weggegooid.

Maar het probleem is dat in Juli / Augustus 80% niet aanwezig is en alle bussen vol lopen met reclame zooi waardoor normale post er niet meer in kan.

Het zijn vooral studenten die er wonen, en vooral de loterijen blijven zo bezorgen.
Nu moeten vele bewoners daar iemand die bleef wonen de sleutel geven om de bus te legen.
Die mag dan sorteren en weg pleuren.

Naast mijn zoon, nu de huurders die ongewenste zooi kregen en Post filter werkte niet tegen de....Aan bewoners van reclame.

Mag je zware dingen sturen naar hun antwoordnummer? Ze weigeren deze eruit te halen en volgens de post bezorger die er ook woonde zijn er 0 loterij klanten in dit gebouw, 1 aan de overkant en reclame die niet werkte?

Mag een bedrijf jarenlang overlast veroorzaken door dure drukwerk te bezorgen en bij vele protesten toch doorgaan?
Enkele denken aan een boeren zoon, mogen we de giertank lenen en dat kantoor van hun ook eens vol laten lopen?

Helaas weigerde die vader, maar er blijkt niets tegen te doen.
Het normale weggooien is geen punt maar bij enkele maanden stage elders of 2 maanden vakantie een overvolle bus vinden?
Dat is het probleem dus voor deze vooral studentenwoningen en enkele normale gezinnen, die wel afgestudeerd zijn maar elders nog niets betaalbaars vonden.

Ze maken reclame voor dat er veel geld naar 't goede doel gaat, maar hier verspillen ze veel....
Ook als ze ooit verhuizen, deze mensen zullen levenslang deze goed bedoelde loterijen blijven weigeren.
Mensen die naast de normale geadresseerde vooral niet van de AAN DE BEWONERS VAN.. af willen.

Het is toch niet normaal dat iemand ergens eind Juli vele brievenbussen moet legen omdat de normale post er 2 maanden lang word opgeslagen.
Ze verspillen geld en drukwerk en hoe kunnen we dit stoppen?

Mogen ze geweld gebruiken als retour afzender niet werkte?
AFM en Post filter heeft reeds gemeld dat dit een maas in de wet is helaas.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Spijker die brievenbus dicht als de bewoners twee maanden weg zijn.

En anders hebt u toch ook prima oplossingen voor dit flut probleem?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beter lezen en bril nodig?

Er komen ook tijdschriften binnen en normale post en die passen er door deze rommel alleen zwaar gekreukeld of niet meer in.

Bij een normale brievenbus doos eronder maar een appartement is stalen box met beperkte ruimte helaas.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dan zijn de (gewenste) tijdschriften het probleem wat betreft de vulling, niet dat enkele envelopje van deze of gene loterij. Als je enkele weken niet thuis bent, dan moet je gewoon iemand regelen om "voor de post te zorgen".

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door k2p »

Ja, er is een juridische route. En met een beetje geluk houd je er zelfs geld aan over,
Hoeveel geluk weet ik niet precies, maar de kans is groter dan dat je de loterij wint ;)

Zorg eerst dat je goed staat bij Infofilter/Postfilter. Zie verder deze uitspraak:
https://jure.nl/BO3254

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Aan de bewoners van" is gewoon geadresseerde post. Ze mogen je dat niet sturen wanneer je bij Postfilter.nl staat ingeschreven.

Ridder777

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik ken mensen die sturen alle rommel van de postcodeloterij retour naar hun antwoordnummer.
Soms doen ze er ook nog een steen bij als het maar onder de 10 kg blijft zijn alle kosten voor hun.

Ridder777

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Ridder777 »

ls ik geen prijs stel op kun reclame dan kan ik dat schriftelijk melden aan: Nationale Postcode Loterij, Antwoordnummer 17960, 1000 WR Amsterdam.

Gesloten