LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat vraag ik me dus af. Want ook die rechter oordeelde dat er geen bewijs was dat de avondklok enig effect had, of in elk geval genoeg effect om zoiets te kunnen rechtvaardigen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nogmaals dan komt er weer een nieuwe wet.

Zo'n ramp is die avondklok niet hoor, mensen die nooit in de avond buiten kwamen, lopen nu te klagen.
Ik zie het toch als ik laat in de avond mijn hond uit laat, voorheen was het dan ook niet druk.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 16 feb 2021 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
16 feb 2021 17:34
Ook een arts mag in bepaalde gevallen besluiten een behandeling te weigeren
https://kennisbank.patientenfederatie.n ... ehandeling
En?
Lady1234 schreef:
16 feb 2021 17:47
Passieve euthanasie bestaat niet. En niet behandelen, op verzoek van de patient, levert geen onderzoek naar doodslag op.
Mits alles in drievoud schriftelijk is vastgelegd.
sake1987 schreef:
16 feb 2021 17:52
Het is euthanasie of palliatieve sedatie andere vormen bestaan niet in de zorg.
Formeel ja, informeel gebeurt het vaker, dat een patiënt wel euthanasie zou willen, maar dat niet mogelijk is. Dan kom je in de vrijheid van behandeling terecht. Behalve passieve euthanasie wordt dit ook het staken van de behandeling of versterven genoemd.

Goed, wel reageren op wat ik schrijf, maar geen inhoudelijke reactie over wat het Lareb meldt en waar José met zorgen naar kijkt: de sterfgevallen na een eerste vaccinatie. 35 sterfgevallen vind ik aan de hoge kant, gegeven het lage aantal vaccinaties.
Cro schreef:
16 feb 2021 19:31
Daarnaast is er voor zover ik begrepen heb vandaag helemaal geen inhoudelijke beoordeling van het hoger beroep, een inhoudelijke voorbereiding lijkt dan ook niet noodzakelijk.
Klopt. Het gaat om een verzoek om het vonnis op te schorten totdat de casus in hoger beroep opnieuw wordt behandeld. Daar heeft Viruswaarheid geen nieuwe argumenten voor nodig, alleen de landsadvocaat zal met een beter verhaal moeten komen dan in de zitting afgelopen donderdag.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar ook dat heeft natuurlijk weer niets met vooringenomenheid te maken. Daarover klagen kan heel goed terecht zijn, maar heeft niets met dit appel te maken.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
16 feb 2021 19:49
Zo'n ramp is die avondklok niet hoor, mensen die nooit in de avond buiten kwamen, lopen nu te klagen.
En veel jeugd die in de weekenden juist in de avonden op pad willen, die merken het wel. Zeker als ouders niet graag hebben dat ze de avondklok breken of tot half 5 weg blijven. Die raken een beetje geïsoleerd van de vrienden die dit wel mogen en wel de gezellige avondjes bij iemand thuis kunnen afgaan.

Persoonlijk vind ik dat kwalijk, dat je de jeugd zoiets afneemt. Mij heeft dat gevormd en ook uit een moeilijke periode geholpen. En om heel eerlijk te zijn, hield het mij nog altijd uit die moeilijke periode, dat merk ik nu heel erg. Ik kan er wel beter mee omgaan, maar het niet uit kunnen gaan, het niet naar de voetbalclub kunnen gaan, dat neemt extreem veel plezier in het leven weg.

Ofja, eigenlijk alle, want het leven is momenteel niet leuk. Het liefst zou ik gewoon een week of 3,4 niet doodgegooid willen worden met corona en allemaal idiote maatregelen en wetten en gewoon mijn hoofd even op orde krijgen. Maar ook die optie zit er niet in, daar heeft de overheid gewoon keihard schijt aan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik denk dat iedereen het moeilijk heeft met hoe het nu is, niet alleen de jeugd.
Dat verwende stelletje jongeren wat er nu rondloopt moet eens leren dat niet alles kan omdat zij het zo willen.
We hebben allemaal met deze corona regels te maken en ja, ik krijg er ook vaak de kots van iedere keer het woord " corona" te horen. Maar het is niet anders.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 16 feb 2021 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

reggie2 schreef:
16 feb 2021 19:24
sake1987 schreef:
16 feb 2021 19:20


Dus iedereen die jouw gedachte gang niet heeft is gek of achterlijk?
Ook een manier van discuseren
Lezen is ook een vak.
Mensen die het met Engel eens zijn , die zijn rijp voor een psychiater.
Niemand hoeft het met mij eens te zijn, ontkennen van een virus wat zoveel leed veroorzaakt is gekte.
Dus nu is iedereen gek en kan niet lezen?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als dat je conclusie is dan is lezen niet je sterkste kant 😉

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

angel1978 schreef:
16 feb 2021 20:13
Als dat je conclusie is dan is lezen niet je sterkste kant 😉
Wat ik van Reggie lees is een hoop gescheld van verwende jeugd, achterlijke mannetjes en ga zo maar even door tegen iedereen waar hij het niet mee eens is.
En als ik hier tegen ageer kan ik in 1 x niet lezen.
Misschien kan ik niet tussen de regels door lezen nee.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als ik het zo zie, kan jij inderdaad niet lezen.
Dat de jeugd zich tegenwoordig als watjes gedragen is algemeen bekend.
Heb jij daar problemen mee, scroll dan lekker door.

Lees het stuk van @nijogeth maar ...gaat alleen maar om de jeugd. Wel eens nagedacht over de ouderen in tehuizen?

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

reggie2 schreef:
16 feb 2021 20:18
Als ik het zo zie, kan jij inderdaad niet lezen.
Dat de jeugd zich tegenwoordig als watjes gedragen is algemeen bekend.
Heb jij daar problemen mee, scroll dan lekker door.

Lees het stuk van @nijogeth maar ...gaat alleen maar om de jeugd. Wel eens nagedacht over de ouderen in tehuizen?
Rest me case

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het is veel gescheld en weinig wol.
Maar desondanks lees ik de conclusies die je trekt er niet in terug. Sowieso lees ik er weinig in terug 😉

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ondertussen ben ik op het moment aangekomen dat als iedereen aan zichzelf mag denken, ik dat ook zou moeten mogen. Ik heb liever gewoon plezier in mijn leven, dan maatregelen die dit volledig weg nemen. Ik heb liever 1 miljoen doden door corona dan nog 1 dag langer deze ellende. Ik heb liever dat de ziekenhuizen overvol zitten, dan dat ik zelf in een of andere depressie raak. Klaar, zo denk ik er persoonlijk over, het moet gewoon een keer klaar zijn. Als niemand aan mij denkt, dan ik ook aan niemand. En stiekem denk ik dat dit bij veel mensen steeds vaker het geval is.

Overigens wil dit niet zeggen dat ik mensen dood zou willen hebben, maar ik houd liever mezelf op de been dan miljoenen mensen die ik toch niet ken en daarbij hoort het wegnemen van de maatregelen en daarvan ken ik de vervelende gevolgen, maar voor mij zijn de gevolgen van de huidige maatregelen veel vervelender. We hebben het op de ene manier geprobeerd, dat werkt niet, dan nu maar op de andere manier als het aan mij ligt. Dat wil niet zeggen dat ik nu allemaal feestjes ga organiseren of mijn mondkapje weiger te dragen in de supermarkt. Het zou gewoon de keus zijn die ik zou maken en die ook mijn voorkeur heeft.

En ja, zulke uitspraken worden hier egoïstisch gevonden en niet gewaardeerd. Maar als ik puur naar mijn eigen situatie kijk, dan is dat gewoon voor mij het beste, het fijnste en ook het eerlijkste.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar dat was eigenlijk vanaf het begin al zo. En ja dat is egoïstisch maar ook eerlijk.

En nee, volstrekt met je oneens...

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
16 feb 2021 20:57
Maar dat was eigenlijk vanaf het begin al zo.
Niet helemaal waar. Ik heb best kunnen leven met de maatregelen, ook al was ik het er niet mee eens. Ik kon ze ook wel begrijpen, maar ik heb altijd aangegeven dat ik het anders zou doen. Maar momenteel zijn de maatregelen schadelijker dan het virus en ik denk dat steeds meer mensen dit zullen gaan beseffen. En er is geen uitzicht op een einde, iets wat ik al heel lang roep.

Zolang de overheid te weinig doet voor ondernemers, te weinig doet voor de groepen die amper risico lopen en niet over creatievere maatregelen wil nadenken, ga ik puur aan mezelf denken. Er is meer dan dit stomme virus.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die maatregelen zijn blijkbaar schadelijk voor u. U bent veranderd van egoïstisch, naar egocentrisch.

Erg triest.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
16 feb 2021 21:05
Er is meer dan dit stomme virus.
Precies. Je hebt het gehad, in principe ben je immuun, terecht dat jij het zat bent en je eigen gang gaat. Wij zien hetzelfde bij onze jongen en wie hij allemaal meebrengt.

*

Vaccins. Hoorcollege van Christian Drosten oftewel NDR-Corona-update, aflevering 76. Waar de vaccins worden ingezet, zijn ze vanaf de eerste prik boven verwachting werkzaam. Wanneer je als doel niet het voorkomen van besmettingen ziet, maar een mild verloop (lege ziekenhuizen) gaan de scores door alle plafonds. Neem je als doel überhaupt niet besmet raken of het virus niet doorgeven aan een ander, dan komen de percentages overeen met de opgegeven bescherming of liggen daarboven. Belangrijkste overeenkomst tussen alle vaccins: er lijken geen superspreaders meer te zijn. De CT-waardes van besmette, gevaccineerde personen zijn hoog en dat betekent dat ze weinig virusdeeltjes met zich meedragen.

AstraZeneca heeft op deze site al een eigen topic gekregen van iemand, die het niet wilde. Dit vaccin heeft de pech, dat het vanuit de universiteit van Oxford is ontwikkeld en door allerlei andere universiteiten wordt gevolgd of onderzocht. Dat is de wereld van de wetenschap en die wordt afgerekend op het aantal publicaties. Dit is de verklaring, waarom er zoveel kleine studies worden gepubliceerd en AstraZeneca geen regie voert door de publicaties tegen te houden en te bundelen. Het gevolg is veel ruis en daardoor veel twijfels en vragen onder de brede mensheid. Tegelijk is die wetenschappelijke begeleiding een voordeel, want juist dit vaccin kan makkelijk worden aangepast.

Zuid-Afrika is tijdelijk gestopt, omdat het vaccin onvoldoende werkzaam zou zijn, slechts 21%. Deze 21% is een verhoudingsgetal, in vergelijking met de niet-gevaccineerden waren er 21% minder gevaccineerden besmet geraakt.
Op het onderzoek in Zuid-Afrika valt nogal wat af te dingen. Allereerst zijn - en daar kan het land Zuid-Afrika niets aan doen - onder de gevolgde personen bovenmatig veel rokers en mensen met een ongezonde leefstijl, een direct gevolg van de armoede. Verder zit er ruis in door de opkomst van de nieuwe variant, want die is tijdens het onderzoek dominant geworden. Hierdoor was geen goede vergelijking mogelijk tussen de gevaccineerde groep en de placebogroep, in beide groepen zijn mensen ziek geworden. De ZA-variant is voor Zuid-Afrikaners zelf niet zo erg, want verloop en ernst van Covid19 zijn zwakker dan voorheen. Deze kennis komt uit de placebogroep. Wie in de gevaccineerde groep ziek werd, had nauwelijks symptomen, los van de variant.
Vergelijkbare onderzoeken in Engeland geven wel optimistische uitkomsten: altijd en overal voldoende bescherming.

Bayer heeft vandaag aangegeven de uitlevering van het CureVac-vaccin in december 2021 te starten.

Handig om te weten: in Israël zijn de scholieren en studenten naar voren getrokken bij het vaccineren, zodat het onderwijs weer op kan starten. Hopelijk leidt dit tot een nieuw advies van de gezondheidsraad en een volgende koerswijziging op het ministerie. Ook op een ander punt kan Israël een voorbeeld zijn: het zijn de verzekeraars, die de uitnodigingen versturen. Dit kan in Nederland ook vrij gemakkelijk, want via de behandelcodes is bekend wie er nog meer een zwakke gezondheid hebben in de groep 18-64 jaar.
Laatst gewijzigd door Jablan op 16 feb 2021 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Avondklok blijft sowieso geldig tot vrijdag.

@nijogeth, ik geloof er geen bal van dat jij zo denkt.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
16 feb 2021 21:35
Die maatregelen zijn blijkbaar schadelijk voor u. U bent veranderd van egoïstisch, naar egocentrisch.

Erg triest.
Ik ben het ook niet met Nijotegh eens maar het is wel zijn mening.
U noemt hem egoïstisch, nu egocentrisch,
Uit uw post lees ik ( ja ik lees) dat u een dame op leeftijd bent, wat zegt het dan over u, dat u de maatregelen zo hard verdedigt?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 feb 2021 20:54
En ja, zulke uitspraken worden hier egoïstisch gevonden en niet gewaardeerd. Maar als ik puur naar mijn eigen situatie kijk, dan is dat gewoon voor mij het beste, het fijnste en ook het eerlijkste.
Egoïstisch? Ja. Eerlijk? Ook. Logisch? Ja, ook nog wel. Dát vind ik zo triest van Corona: die psychologische gevolgen die dit met mensen (want Nijogeth is zeker niet de enige) doen. Ik hoop oprecht dat er ook hierom snel betere tijden komen.

Gesloten