LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dus als je dadelijk vliegensvlug en zoals nu gewenst je 2e prik binnen hebt en die blijkt niet te werken tegen de varianten dan ga je achteraf roepen dat de strategie niet klopte en dat men had moeten wachten met vaccineren toch?

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
28 jan 2021 19:53
(....)

Vandaag twee thuiszorgmedewerkers gesproken. Er zijn teveel mensen, die denken, dat ze helemaal niet meer naar buiten mogen, met alle gevolgen voor de conditie en spierkracht. Als ze nu bij hun cliënten aankomen, sturen ze ze eerst naar buiten voor een rondje om het blok en daarna volgt de rest. Bijkomend voordeel: de huishoudelijke hulp kan snel doorwerken, de verpleegkundige alles voorbereiden, zodat bij terugkomst van de cliënt ook tijd is om te praten - tegen de eenzaamheid.
Of u heeft e.e.a. verkeerd begrepen of u heeft een grote duim.
Een thuiszorgmedewerker mag helemaal niet in het huis blijven als de klant niet thuis is. En u denkt toch niet echt dat een verpleegkundige gaat zitten wachten tot de klant terug is van een ommetje? Ze lopen nu de benen van onder hun lijf, ze hebben echt wel meer te doen, bovendien hebben ze voor iedere klant een bepaalde tijd ingeroosterd.
Het idee alleen al dat een klant eerst een ommetje gaat maken.....

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
28 jan 2021 19:55
Tenzij er dus nog iemand een voorraadje heeft liggen die ze kwijt willen is geneuzel daarover pure verspilling.
Die was er toch. 2 miljoen vaccins van Moderna konden we afnemen, maar minister De Jonge wilde wachten op AstraZeneca.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
28 jan 2021 20:21
Dus als je dadelijk vliegensvlug en zoals nu gewenst je 2e prik binnen hebt en die blijkt niet te werken tegen de varianten dan ga je achteraf roepen dat de strategie niet klopte en dat men had moeten wachten met vaccineren toch?
Dan waren we in ieder geval beschermd tegen de 1e variant. Wat ook al de zorg ontlast.
Wachten met bestellen, tot zeker is dat het vaccin ook werkt tegen britse, zuid-amerikaanse en braziliaanse variant is geen optie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik sluit mijn ogen bepaald niet voor de goede dingen, maar ook bepaald niet voor de dingen die niet goed gaan.
Als ik dan hoor dat dat datalek bij GGD al maanden bekend was , er teveel mensen toegang tot hadden en het is gewoon weggewuifd, daar vind ik dan wel iets van.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
28 jan 2021 20:58

Als ik dan hoor dat dat datalek bij GGD al maanden bekend was , er teveel mensen toegang tot hadden en het is gewoon weggewuifd, daar vind ik dan wel iets van.
Dat lijkt mij ook, dat is ronduit slordig.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door joep873 »

moederslink schreef:
28 jan 2021 20:58
Als ik dan hoor dat dat datalek bij GGD al maanden bekend was , er teveel mensen toegang tot hadden en het is gewoon weggewuifd, daar vind ik dan wel iets van.
Dan vind je het ook vast niet erg dat het vaccineren wat langzamer begint omdat de IT-systemen eerst op orde gebracht worden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

In Nederland maken ze er gewoon een zooitje van, overal lopen de vaccinaties stukken beter.
Hier moeten ze eerst "overleggen".

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

joep873 schreef:
28 jan 2021 21:08
moederslink schreef:
28 jan 2021 20:58
Als ik dan hoor dat dat datalek bij GGD al maanden bekend was , er teveel mensen toegang tot hadden en het is gewoon weggewuifd, daar vind ik dan wel iets van.
Dan vind je het ook vast niet erg dat het vaccineren wat langzamer begint omdat de IT-systemen eerst op orde gebracht worden.
Het heeft niet alleen iets met de IT systemen te maken , maar met de inkoop, de strategie , en het gebrek aan daadkracht en geld!
Slechts 1% is gevaccineerd!
Kritiek alom ...ook in de Kamer.
Er liggen vaccins in Oss klaar.
In verzorgingshuizen verloopt het hartstikke rommelig.
Kijk naar Nieuwsuur ......

En wanneer ik vanavond nu weer hoor dat kinderen wél in quarantaine moeten en naar huis worden gestuurd wanneer ze in contact zijn gekomen met een besmet klasgenootje en dan eerder hoorden we dat kinderen gewoon naar school mochten omdat ze niet zo ziek zouden worden , begrijp ik niet dat ze nu ineens zelfs verplicht in quarantaine moeten.
Gaan de scholen nu wel of niet in februari open?
Dat is toch chaotisch, voor kinderen, hun ouders, de scholen zelf?
Het zal wel met voortschrijdend inzicht te maken hebben , maar als burger moet je het maar allemaal als zoete koek slikken en meezwalken.

In Israël zijn ze bijna klaar!
In Libanon gaat het helemaal los , armoede, geen vaccins , rellen!

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
28 jan 2021 21:08
moederslink schreef:
28 jan 2021 20:58
Als ik dan hoor dat dat datalek bij GGD al maanden bekend was , er teveel mensen toegang tot hadden en het is gewoon weggewuifd, daar vind ik dan wel iets van.
Dat lijkt mij ook, dat is ronduit slordig.
Erger nog, het is ronduit onrechtmatig.
joep873 schreef:
28 jan 2021 21:08
Dan vind je het ook vast niet erg dat het vaccineren wat langzamer begint omdat de IT-systemen eerst op orde gebracht worden.
Inderdaad. Beter dan voor de bühne snel gaan vaccineren en er ondertussen een zootje van maken,

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door joep873 »

moederslink schreef:
28 jan 2021 21:40
Kritiek alom ...ook in de Kamer.
Die is er altijd.
Kijk naar Nieuwsuur ......
Ik zit te kijken. Klink wordt weer opgehemeld, terwijl hij een jaar geleden nog vooral bekend was omdat hij miljarden had uitgegeven aan de Mexicaanse griep die nooit kwam.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er liggen vaccins in Oss klaar
Die liggen daar o.a. te wachten op jou zodat je je 2e prik kan krijgen.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jablan “Het advies om AstraZeneca/Oxford alleen toe te dienen aan mensen tot 65 jaar volgt uit het fase-2/3-onderzoek voor de toelating. In de testgroepen was de groep boven de 65 jaar ondervertegenwoordigd, waardoor niet met de gebruikelijke zekerheid kan worden vastgesteld of dit vaccin geen / weinig / veel bijwerkingen oplevert voor ouderen / pensionado's.”

Dat is niet waar het om gaat, net werd in Nieuwsuur verteld dat er in Duitsland wordt getwijfeld aan de effectiviteit van dit vaccin bij ouderen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef:
28 jan 2021 21:57
Er liggen vaccins in Oss klaar
Die liggen daar o.a. te wachten op jou zodat je je 2e prik kan krijgen.
Onjuist , want die 2e prik wordt uitgesteld, ondertussen, mag ik hopen , dat ik van die voorraad in ieder geval mijn eerste prik krijg. :evil:

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik krijg het idee dat er in andere landen al maanden werd nagedacht over wat te doen als er een vaccin beschikbaar is. Een beetje de inzet van 'hoe gaan we het aanpakken als straks die vaccins er zijn?'

Bij Nederland krijg ik het idee dat het een beetje anders gaat. 'oh, over 2 weken zijn de eerste vaccins beschikbaar, wat moeten we daar eigenlijk mee, iemand ideeën?'

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

joep873 schreef:
28 jan 2021 21:53
Ik zit te kijken. Klink wordt weer opgehemeld, terwijl hij een jaar geleden nog vooral bekend was omdat hij miljarden had uitgegeven aan de Mexicaanse griep die nooit kwam.
Dát stukje prik je er uit? Het andere wat die man vertelde over hoe het beter georganiseerd moet en kan worden, net als toen, is dat niet geland?

De testbereidheid zal ook wel afnemen nu weer dit lek van de GGD bekend is.
Ook Ernst Kuipers zegt dit en vindt het zorgelijk.
Het vertrouwen loopt terug .
Zo.n ' lek ' is gouden handel voor criminelen en het speelde al veel eerder , maar werd onder de mat geveegd.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door joep873 »

moederslink schreef:
28 jan 2021 22:21
Dát stukje prik je er uit? Het andere wat die man vertelde over hoe het beter georganiseerd moet en kan worden, net als toen
Ik pik er uit dat de publieke opinie en de kamer het al snel achteraf overbodig vonden en dat we daar nu toch weer anders tegenaan kijken. Geeft aan hoe kortzichtig de publieke opinie kan zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Het geeft voor mij vooral aan dat besluiten zijn en worden genomen met teveel mannetjes en er teveel en te lang wordt gepolderd en vergaderd, terwijl het vaccineren prioriteit nummer 1 is en daar had men per direct op moeten acteren, zodra de vaccins binnen waren.
Gaan met die banaan, met militaire precisie.
Het draaiboek had al lang klaar moeten liggen na zoveel tijd.
We hebben de vaccins, we kunnen prikken.
Ik vind het een gotspe dat er slechts nog maar 200.000 mensen zijn ingeënt.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door joep873 »

moederslink schreef:
28 jan 2021 23:22
Het geeft voor mij vooral aan dat besluiten zijn en worden genomen met teveel mannetjes en er teveel en te lang wordt gepolderd
Volgens mij vond je held het juist zo goed gaan omdat de minister en de buitenwereld zich er niet mee bemoeiden zodat de polder het mooi kon oplossen. Wellicht nu ook een idee voor die buitenwereld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

:roll:

Gesloten