LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lowieze
Berichten: 6613
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Maar het gaat in de hele wereld los , er is totaal geen respect meer, geen mededogen.”

Probeer ook eens naar de positieve bijdragen van anderen te kijken in deze tijd. Niet alles en iedereen is negatief of agressief.
En respect is er zeker nog wel, maar als je alleen maar naar het negatieve kijkt..... dan zie je dat ook alleen maar.

angel1978
Berichten: 10966
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
26 nov 2020 12:25
“Maar het gaat in de hele wereld los , er is totaal geen respect meer, geen mededogen.”

Probeer ook eens naar de positieve bijdragen van anderen te kijken in deze tijd. Niet alles en iedereen is negatief of agressief.
En respect is er zeker nog wel, maar als je alleen maar naar het negatieve kijkt..... dan zie je dat ook alleen maar.
Als je de bijdragen van moederslink leest dan is dit een terugkerend thema en ook een leus die altijd waar is als je tijdsspanne en omgeving waarnaar je kijkt maar groot genoeg is ;)
Het is een beetje het 'vroeger was alles beter' verhaal :)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt, Angel , het is een terugkerend issue voor mij . :(
Ik kan er niet genoeg over uit hoe de wereld aan het kapot gaan is .
De natuur, het uitsterven van bepaalde diersoorten en het vreselijke respectloze gedrag vd mensheid en hoe er met Moeder Aarde wordt omgegaan .
Het is echt niet zo dat vroeger echt alles beter was , maar naar mijn gevoel zitten we nu wel op een afglijdend niveau.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
26 nov 2020 12:39
De natuur, het uitsterven van bepaalde diersoorten en het vreselijke respectloze gedrag vd mensheid en hoe er met Moeder Aarde wordt omgegaan .
Dit was vroeger toch ook. Vroeger veranderde het klimaat ook steeds, alleen nu vinden we dat het dat niet meer mag doen. In mijn ogen moeten we als mensen niet proberen het klimaat te beïnvloeden, als in 'zoals het nu is, moet het blijven'. Eigen vervuiling tegen gaan, daar kan ik nog mee leven.

Qua dieren, die sterven nu toch veel minder uit dan vroeger? De mens zorgt er wel voor dat dieren zonder bestaansrecht toch blijven bestaan. Op zich goed, maar ook niet realistisch. We accepteren evolutie toch ondertussen wel? Diersoorten verdwijnen en nieuwe diersoorten ontstaan, zo gaat het nu eenmaal. Dit ook mede doordat het klimaat door de eeuwen heen anders is.

Ik denk dat we wat dat betreft als mensheid dan ook verkeerd bezig zijn en evolutie tegenhouden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
26 nov 2020 12:21


Maar het gaat in de hele wereld los , er is totaal geen respect meer, geen mededogen.
Wat een enge, doodenge wereld wordt het zo.
Wat heeft dit met Corona te maken? Toch niets in feite?
Het is een aaneenschakeling van onlusten en onlusten en al jarenlang!
Mensen zijn van het padje af.
Helemaal niks heeft het met corona te maken, ze gaan gewoon helemaal los, alle agressie krijgt bij dat volk een vrijbrief.

Ze maken het alleen maar erger want wat ik over die burgemeester lees, wat Moneyman schreef, laat die niet over zich lopen.


Vraag mij af of ze wel beseffen dat je zo het virus nooit onder controle krijgt.

Lowieze
Berichten: 6613
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
26 nov 2020 16:31
Sanquin zegt dat minimaal 90 procent van de mensen die een keer besmet waren sterke antistoffen (IgA) opbouwen en immuun blijken te zijn voor nieuwe besmetting.
Herbesmettingen zijn zeldzaam.

Weer een argument erbij om niet te vaccineren voor gezonde mensen. Zou RIVM toch voor groepsimmuniteit gaan pleiten?
Interessante ontwikkelingen.
Ik lees het iets anders:
“Bij ruim 90% van de mensen bij wie antistoffen tegen SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 in het bloed zitten, zijn ruim 6 maanden later nog steeds antistoffen in het bloed aanwezig. In deze 6 maanden zijn de antistoffen bovendien sterker geworden.”

Dus niet bij ruim 90% van de mensen die besmet waren, maar bij ruim 90% van de mensen die antistoffen hadden opgebouwd. Dat is toch wat anders.
Bron: https://www.rivm.nl/nieuws/antistoffen- ... antoonbaar

Lady1234
Berichten: 27135
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus omdat tuig van de richel zich gedraagt, zoals ze dat altijd al doen, de boel versjteren en vernielen, moet de regering een datum prikken, zodat die ellendelingen eerst thuis gezellig met de familie kan gaan zitten en dan weer lekker losgaan?

Er staan genoeg bajes leeg, sluit ze daar maar een poosje in op.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Denk je niet dat je met die laatste maatregel een hoop anderen over de streep trekt om zich te laten gelden? Een heleboel mensen voelen zich niet gehoord, maar doen daar niets mee. Als nu mensen die erop aandringen gehoord te worden met de harde hand worden aangepakt, dan bevestigt dat voor velen wel het beeld dat de regering ze helemaal links laat liggen en zullen er echt opstanden kunnen komen.

Met de harde hand aanpakken is makkelijk gezegd, maar hoe vaak heeft die aanpak nu daadwerkelijk gewerkt en niet averechts?

Lady1234
Berichten: 27135
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat tuig wil helemaal niet “gehoord” worden, ze willen alleen maar rellen, vernielen en slopen.

Net zoals wanneer er plunderingen zijn van winkels, dan wordt niet het brood, groente of vlees meegenomen, maar de drank of de sigaretten, tv’s en koelkasten.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit tuig niet, maar dit is wel een voorbode voor een hele grote groep ontevreden mensen. De geschiedenis bewijst dat het tuig als eerste de grenzen over gaat in tijden van massale ontevredenheid, als daar dan met harde hand op gereageerd wordt door overheden, dan komen er opstanden. Alleen in de laatste 25 jaar zijn er meerdere opstanden in verschillende landen geweest, waarbij vrijwel altijd dezelfde volgorde aan te wijzen is. Sommigen met oorlogen tot gevolg (zoals bijvoorbeeld Oekraïne). Juist de dialoog lijkt me dan de juiste weg te zijn, om zulke toestanden te voorkomen, want ik heb daar geen zin in. De meeste hier niet, denk ik.

En bij die dialoog hoort ook meedenken en maatregelen terugdraaien en alternatieven bedenken. Want hoe je het ook wendt of keert, de maatregelen hebben levens kapot gemaakt, bedrijven kapot gemaakt, mensen geestelijk kapot gemaakt en de economie kapot gemaakt en ja, dat wekt wrevel. Zeker omdat mensen geen keus hadden en maar moesten luisteren, alsof we in een politiestaat leefden. Nergens is geluisterd naar opmerkingen om maatwerk te leveren, bijvoorbeeld door de risicogroepen te isoleren, bijvoorbeeld door vast te houden aan samen en niet de scholen of kerken buiten dat samen te plaatsen.

Het enige waar de regering mee kwam is een maatregel die 100 jaar geleden ook niet hielp, namelijk de lockdown, wat nu ook al niet werkt, getuige het feit dat het virus er nog steeds in grote getale is en ons leven al 9 maanden beïnvloedt.

Ja, ik kan wel zeggen dat ik de ontevredenheid snap, zeker onder de groep die zelf amper iets van het virus merkt, maar wel hun hele leven erdoor ziet veranderen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
26 nov 2020 17:33
Dit

Het enige waar de regering mee kwam is een maatregel die 100 jaar geleden ook niet hielp, namelijk de lockdown, wat nu ook al niet werkt, getuige het feit dat het virus er nog steeds in grote getale is en ons leven al 9 maanden beïnvloedt.

Ja, ik kan wel zeggen dat ik de ontevredenheid snap, zeker onder de groep die zelf amper iets van het virus merkt, maar wel hun hele leven erdoor ziet veranderen.
Tuurlijk werkt de lockdown niet, dat "tuig" houdt zich nergens aan, Daardoor duurt het ook zo lang.

Opstand is wat sommigen gewoon op uit zijn, en dan gaat het niet over corona en de regels daarvan.....het gaat gewoon om rellen.

Aanpakken dat tuig, dienstplicht weer invoeren dan krijgen ze wat respect.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
26 nov 2020 12:21
Wat heeft dit met Corona te maken? Toch niets in feite?
Naar mijn idee wel. Het onderliggend probleem heet 'geen controle over je eigen leven'. Bijvoorbeeld afhankelijk zijn van een uitkering, een flexcontract hebben of gewoon hard werken en nog geld tekort komen aan het einde van de maand, in elk geval leven van bijschrijving naar bijschrijving op de bankrekening. Wat blijft over? Sport en spel. Precies wat nu verboden is.
Met de aankondiging van het vuurwerkverbod voor oudjaar is het volgende leuke, spontane niet meer mogelijk. Nog meer frustratie en opgekropte ergernis, die naar buiten willen. En als je nooit hebt geleerd hoe je daarmee om moet gaan, dan komt de woede ongecontroleerd naar buiten.

In mijn werk heb ik het makkelijk met dit slag kerels. Rustig laten uitrazen totdat alles eruit is en daarna een frisse start maken, eerste tijd vrij strak aan de hand meenemen totdat ze zelf ontdekken dat je iets anders gedragen veel minder stress oplevert.


@Nijogeth: Ukraine is net een slecht voorbeeld, omdat alles daar onder regie van Rusland is begonnen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kijk, daarom is Oekraïne dus wel een goed voorbeeld. Het is namelijk begonnen met de opstanden tegen de gekozen regering die pro Russisch was. En dat begon met extreme groeperingen die begonnen te rellen (die niet eens per se die onvrede deelden, maar daar op teerden).

De oorlog volgde, nadat het oosten van dat land (waar het grootste deel van de grondstoffen zitten) na de afzetting niet mee wilde in de nieuwe pro Europese regering en daarom een nieuwe staat uitriepen, wat niet geaccepteerd werd door de regering in Kiev en het westen.

Wat dat betreft heeft het westen wel een dubieuze rol gespeeld daar (Rusland overigens ook). Men accepteerde het afzetten van de gekozen regering in Oekraïne, maar zei toen exact hetzelfde in De Krim gebeurde heel leuk dat men het nooit kan accepteren dat een gekozen regering zomaar afgezet wordt. Beetje dubbel heb ik dat altijd gevonden, maar dit is verder totaal offtopic.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
26 nov 2020 17:43
Tuurlijk werkt de lockdown niet, dat "tuig" houdt zich nergens aan, Daardoor duurt het ook zo lang.
Ik vraag me altijd af wat voor lockdown jij had gedacht. Je doet net of een lockdown het virus zou laten verdwijnen, maar volgens mij kan dat alleen als je iedereen 2 weken lang in een kamertje opsluit, zonder contact met de buitenwereld. Dat zou echter wel heel veel doden tot gevolg hebben onder alle mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
26 nov 2020 17:58
Kijk, daarom is Oekraïne dus wel een goed voorbeeld. Het is namelijk begonnen met de opstanden tegen de gekozen regering die pro Russisch was.
En hier moet je al stoppen, want die opstanden zijn opgezet, aangemoedigd en betaald vanuit Rusland.

Ik begrijp het punt, dat je wilt maken, wel. Er zit een grens aan hoe ver je kunt gaan als regering en ga je te ver, dan roept dat onvrede, protest en soms geweld op.
Jouw oplossing, tweesporenbeleid voor risicogroepen en de rest van de bevolking, is helaas niet uitvoerbaar. Wie verzorgt de risicogroepen? Dat is iedereen vanaf 16 jaar.
Het virus vrij laten rondgaan heeft bovengemiddeld veel doden en zwaar zieken tot gevolg, ook geen fijn vooruitzicht - wij hebben van de familie in Italië de beelden van de productiehal vol lijkkisten gezien en echt, dat wil je niet.

Toch, ondanks alle bezwaren van mijn kant, wil je eens verder nadenken over je idee, zodat alles concreter, tastbaarder wordt? Hoe stel jij je het in de praktijk voor?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
26 nov 2020 18:01

Ik vraag me altijd af wat voor lockdown jij had gedacht. Je doet net of een lockdown het virus zou laten verdwijnen, maar volgens mij kan dat alleen als je iedereen 2 weken lang in een kamertje opsluit, zonder contact met de buitenwereld. Dat zou echter wel heel veel doden tot gevolg hebben onder alle mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Dat zal nooit meer verdwijnen, je leest weer eens niet.
Het virus onder controle krijgen, maar goed......jij bent ook iemand die lak aan alles heeft, als jij je ding maar kan doen toch?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
26 nov 2020 17:45
(...) Nog meer frustratie en opgekropte ergernis, die naar buiten willen. En als je nooit hebt geleerd hoe je daarmee om moet gaan dan komt de woede ongecontroleerd naar buiten
Juist ! Nooit iets geleerd , gepamperd tot en met , alle wensen worden gelijk vervuld, vandaag iets bestellen, gisteren in huis :evil:
Tot en met verwend en alles moet maar maakbaar zijn.
Je " gezond " eens vervelen? Kennen ze niet , er moet entertainment zijn , vd ochtend tot het slapen gaan.
Gastjes die op hun 8e al met messen lopen, vaders die hun kind opjutten om vuurwerk naar die " kutmongolen " te gooien :evil: .
Dit zijn lui die dit gewoon in zich hebben en hun kinderen op die manier opvoeden , dat heeft he-le-maal niets met Corona te maken.
Dát is de tendens bij dit soort mensen en hun kinderen worden ermee opgevoed.
Ook vóór Corona had je dit tuig, de hooligans al.
Noem mij maar negatief , maar ik zie, lees en hoor het.
Gelukkig niet in mijn directe omgeving !
Mensen weten niet meer wat ' afzien ' is .
Natuurlijk is het vreselijk om je baan te verliezen en ellende te ervaren, maar er wordt gecompenseerd en Nederland kan wel wat hebben qua economie.
Er is geen enkel excuus te bedenken om elkaar maar overhoop te steken, andermans spullen te vernielen en te slopen en een ander verrot te schelden, te overrijden of dood te schoppen .
Discipline betrachten , zelfbeheersing en fatsoen hebben en respect tonen .
Dit tuig kent deze waarden kennelijk niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En feitelijk zijn er relatief weinig doden gevallen tot nu toe. Waarvoor we een hele hoge prijs betalen.
Wat veel is en wat weinig en wat hoog is en wat laag, zijn overduidelijk blijvend punten van discussie.

Lady1234
Berichten: 27135
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En economisch schijnt de schade ook nogal mee te vallen.

Men is blijkbaar geen tegenslag meer gewend. De corona ellende is hier nog geen jaar aan de gang.

Weinig doden, tja, het is maar wat je weinig noemt. En dan ook nog al die herstellende mensen, wat maanden kan gaan duren.

Maar ja, wat zeurt iedereen nu? Feesten en partijen gaan toch voor?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Moet helaas nog wel eens met de trein. Loop meestal naar voren, daar is het rustig. Maar tel ondertussen per trein zeker 5 tot 10 mensen zonder kapje of met kapje verkeerd. En wij maar braaf op 1,5 meter om anderen heen lopen om onze Kerst te redden.
Moedeloos wordt je van die types welke te beroerd zijn om even een kapje op te doen in het OV ! De arrogantie straalt er vaak vanaf !

Gesloten