LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Brabant gaat al voor een groot deel op slot .

En idd Nederlanders zijn nuchter en maken zich niet zo snel druk én zijn eigenzinnig en ook niet zo gezagsgetrouw 😏 , maar misschien is het nu wel verstandiger om adviezen op te volgen?
We zijn er nog ( lang ) niet , vrees ik.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is nooit goed. Mogen kinderen op bepaalde scholen bij hoest niet meer naar school, klaagt men dat de overheid de verlofuren maar moet betalen.

Men was toch te laks? Er moesten toch maatregelen genomen worden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zorg in elk geval voor voldoende paracetamol in huis.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Bob Schurkjens schreef:
10 mar 2020 17:19
Zorg in elk geval voor voldoende paracetamol in huis.

Dat kan je nu wel zeggen, maar zaterdag ging mijn man onze normale voorraad aanvullen, geen paracetamol of ibuprofen te krijgen. Morgen nog maar eens een poging wagen, ook voor de aardappelen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
10 mar 2020 16:43


Dat u daar de schouders over ophaalt, en vindt dat het allemaal wel meevalt... vind ik verbazend. Ik vind de paniek niet overdreven maar beangstigend, ik ga ook voorlopig niet vliegen en blijf zitten waar ik zit en verroer me niet. Geen gezoen en geen handje drukken, dat doen we maar een ander keertje.

Verder moet iedereen het zelf weten wat zij het beste lijkt om hier mee om te gaan. Ik verwacht dat Nederland zelfs uit de middenmoot stapt om zelfs aan te sluiten bij de stip genoteerde landen met de meeste ongevallen. Nederlanders zijn deze discipline gewoon niet gewoon.

Herinnerd u zich de eerste berichten van vorige week nog, de eerste 4 besmettingen....ooohhhh 4 maar! en nu?


Ik vind de paniek inderdaad overdreven. Maar wat jij hier boven schrijft prima toch dat je op die manier je leven wilt leven.

Misschien eens bij het nieuws kijken dat er in China al veel mensen opgeknapt zijn, dat er bij staat …..goed nieuws voor Nederland.

Als je besmet wordt , dan is het zo. Maak jij je ook zo druk met een gewone griep dan? Ik dus niet.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Bob Schurkjens schreef:
10 mar 2020 17:19
Zorg in elk geval voor voldoende paracetamol in huis.
Het dempt de koorts in ieder geval maar lost het probleem niet op, vooruitschuiven dus. Totdat het aanbod groter wordt dan de opvang van de ziekenhuizen en dat is dus tevens de grootste vrees.

Ik hoop dat het niet zover komt, maar ik vrees ook. Vooral voor de mensen die er zo laconiek onder blijven alsof het een griepje is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
09 mar 2020 19:41
Opmerkelijk dat de provincies Groningen en Friesland nog geen corona-infecties kennen.
Nu alleen nog zijn Groningen en de Wadden virusvrij.
Maar wat wordt het straks met die studenten die teruggekeerd zijn?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Als je besmet wordt , dan is het zo. Maak jij je ook zo druk met een gewone griep dan? Ik dus niet.
Nou liever niet zeg, wat een instelling. Een griepje heb ik nauwelijks of nooit en blijf 3 dagen onder de wol, ik hou het dus wel stevig in de gaten en wil de rest niet aansteken.

Een Coronaatje is toch wel even iets anders hoor, dat je daar zo luchtig over blijft doen. Hoop niet dat je het al hebt of krijgt, want je lijkt me een perfecte overdrager. Je maakt je nergens druk om, en dat mag.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

PietertjeTwee schreef:
10 mar 2020 18:31
Ik vind de paniek erg overdreven. Je hoort niks over de mensen die er van genezen zijn.

Waarom je eea als paniek kwalificeert is mij overigens ook niet duidelijk.


Overduidelijk toch? Internet staat er vol van , het nieuws draait om corona.

Mensen worden bang gemaakt, gewoon handjes wassen en voor de rest opletten.

@obelix , van mij mag je bang zijn, ik zelf ben dat niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
10 mar 2020 18:33


Een Coronaatje is toch wel even iets anders hoor, dat je daar zo luchtig over blijft doen. Hoop niet dat je het al hebt of krijgt, want je lijkt me een perfecte overdrager. Je maakt je nergens druk om, en dat mag.



Dat is jouw aanname. Ik raak niet in paniek. Voor de rest hou ik mij netjes aan wat er opgelegd wordt. Verschil tussen jou en mij is, dat ik niet bang ben en jij dus wel. Jammer want angst hoort niet te regeren.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lieve schat, ik ben niet bang maar voorzichtig ook voor mijn medemens.

En waarop letten?

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Obelix1 schreef:
10 mar 2020 18:33
Als je besmet wordt , dan is het zo. Maak jij je ook zo druk met een gewone griep dan? Ik dus niet.
Nou liever niet zeg, wat een instelling. Een griepje heb ik nauwelijks of nooit en blijf 3 dagen onder de wol, ik hou het dus wel stevig in de gaten en wil de rest niet aansteken.

Een Coronaatje is toch wel even iets anders hoor, dat je daar zo luchtig over blijft doen. Hoop niet dat je het al hebt of krijgt, want je lijkt me een perfecte overdrager. Je maakt je nergens druk om, en dat mag.
Dan hebt u waarschijnlijk nog nooit een echte griep gehad, alleen een verkoudheid die in de wandelgangen vaak een "griepje" wordt genoemd. Bij een serieuze influenza ben je niet met 3 dagen klaar.
Info van wikipedia:
Wereldwijd wordt jaarlijks 5 tot 10 procent van de populatie geïnfecteerd met influenza. Bij kinderen is dat percentage nog hoger, namelijk 20 tot 30%. Hiervan vertoont de meerderheid geen ernstig ziektebeeld of verloopt de ziekte zelfs asymptomatisch. Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 250.000 tot 500.000 doden.
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.
Dus zo onschulding is die griep echt niet... Dus of dat Coronaatje dan echt zoveel erger is?

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach reggie... je bakt er wel weer wat van. Eigen keuze.

Wat ik geschreven heb, heeft niets met paniek te maken. Paniek zou zijn: 'iedereen vandaag naar de winkel en hamsteren'. Dat heb ik helemaal niet gezegd. Paniek is als de winkels leeggeplunderd worden. En daar heb ik helemaal niet toe aangezet. Juist niet.

Je ziet gewoon welke kant het op kan gaan: dat inderdaad de hele boel op slot wordt gezet. Dat hoeft niet morgen of overmorgen; dat kan ook over een paar weken. En misschien komt het wel helemaal niet. Maar als de boel op slot is, wat dan? Als winkels bijvoorbeeld niet meer bevoorraad kunnen worden? Of, als ik zelf ziek wordt, en in quarantaine wordt gezet. Dan kun je ook geen kant meer op. Wie gaat voor mij dan de boodschappen doen? Ik heb hier niemand.

Wat ik zelf doe is anticiperen op wat kan komen. Gewoon een klein voorraadje voor een week of 3, 4. Niet alles in één keer; paniek is helemaal niet nodig, en hoeft helemaal niet te komen, juist door nu al te anticiperen en af en toe wat extra's mee te nemen.

Macaroni, rijst, conserven, dat soort dingen. Brood bak ik zelf, dat is al geen probleem. Koken doe ik sowieso in grote porties: ik heb nog voldoende chili con carne en pastasaus in de vriezer. Ook een paar gehaktballetjes. Morgen nog een paar dingen halen, en dan red ik me wel voor het geval het advies wordt gegeven om drukke plekken te mijden, of als ik zelf in quarantaine wordt gezet.

Met paniek heeft dat helemaal niks te maken; het is wat Moneyman al aangeeft: een kwestie van gezond verstand.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Dan hebt u waarschijnlijk nog nooit een echte griep gehad
Klopt, heb ik ook nooit echt gehad vandaar dat ik zei een griepje. Ben zo gezond als wat en wil dat ook graag zo houden, dus behoedzaam en waakzaam zijn. Logisch toch?

Ik ben geen medicus, dus of je beter of slechter af bent met een griep of corana dat laat ik in het midden, wil het beide niet hebben.

Ik ben niet in paniek, waarom zou ik? zit 6000 km van die **** vandaan. Ik ga het dus niet opzoeken laat het maar gebeuren zou ik zo zeggen. Maar als de paracetamol en de aardappelen al opraken van die paar gevalletjes, staat Nederland nog wel wat te wachten.

We gaan het gewoon aanschouwen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Een ' griepje ' bestaat niet , of je bent goed verkouden of je hebt griep en dat is ook écht niet 123 over en ook daar bezwijken jaarlijks zoveel verzwakte ouderen aan.

Wat Corona griezelig maakt, vind ik, is dat het een onbekend virus is en dat het zich razendsnel verspreidt. Natuurlijk lees en hoor ik ook van de herstelde mensen.
Maar vooralsnog vind ik dit richting een pandemie gaan en juist in deze eeuw waarin mensen de hele wereld over reizen wordt het dan al gauw onbeheersbaar en ik begrijp heel goed waarom dit het wereldnieuws domineert. Gisteren CNN zitten kijken , de gevolgen , ook en vooral economisch zullen groot zijn en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.
Ook werd er zorgelijk gesproken over de klimaatverandering, tsunami.s, branden, droogtes , orkanen, zomers met meer dan 40• het is allemaal niet ondenkbaar .

Ook wil ik nog wat opmerken:
-we hebben, zeker hier in het welvarende rijke Nederland , nogal in een bubbel geleefd , zeker het laatste decennium ; hier gebeurde niks, hier hadden we het voor elkaar , onderwijs, gezondheid, economie etc .
We zijn wakker geschud en uit deze bubbel gekomen . Naïef zijn is niet slim, in paniek raken is ook niet slim , vertrouwen op je eigen gezonde verstand is wél slim . Nu zijn we onze oerkracht nogal kwijt geraakt , we kunnen kennelijk slecht om gaan met rampen want we zijn ' zo ' reddeloos' en leunen op de overheid.😩 acherm....
Ammehoela : ik vertrouw op mijzelf en mijn gezonde verstand dus.
Als de pl****uitbreekt wil ik voorbereid zijn.

En dan nog :
wat gebeurt er met de olie?
wat gebeurt er met bevoorrading ?

Eén positief punt wil ik nog zeggen :
de CO2 uitstoot boven China is met 20% afgenomen, de lucht is schoner, minder smog.😁

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Juist die smog hield het virus nog een beetje tegen.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
10 mar 2020 19:50
Juist die smog hield het virus nog een beetje tegen.
:lol: :lol: :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 5461
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Verzoek van de supermarkten om te betalen met pin https://www.telegraaf.nl/financieel/901 ... -om-corona

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vanmiddag wilde ik een doosje paracetamol hebben, gewoon omdat het op is. Bij het lege schap van de ene drogist de mededeling "Maximaal 3 verpakkingen per klant." Ook bij de andere drogist en de beide supermarkten niets meer. De hamsterwoede begint kennelijk de kop op te steken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je geen griep krijgt, krijg je wel hoofdpijn.

Gesloten