Alle treinstations rookvrij !

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

AKO en AH to go gaan door met de verkoop van tabak op NS-stations. NS zal echter geen nieuwe huurcontracten meer afsluiten met tabakverkopers.

https://www.tabaknee.nl/nieuws/item/199 ... ation-1992

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat een treurigheid , wéér de rokers in het verd****hoekje afserveren.
Ik ben een roker , rijd geen auto ( meer ) en steek graag een peukie op tijdens het wachten op de trein.
Je kweekt hier geen rookvrije jeugd mee, zij die dat willen gaan tóch wel roken.
Ik blaas geen rook over andermans eten op een terras, blaas geen rook in andermans gezicht.
Alles mag buiten : drugs gebruiken , dronken rond lopen , maar roken mag bijna nergens meer buiten.
De rookwaren staan achter gesloten deuren bij de supermarkt, maar het belet geen mens om het niet meer te kopen.
Alle smerigheid, roken, drugs, alcohol, de vette hap, de suikerbommen in de winkels , de plofkip etc etc het mag allemaal verkocht worden.
Wil je een gezonde maatschappij gooi dan al die troep voorgoed in de ban en Nederland uit. :evil:
Alcohol en drugs veroorzaken méér ellende en zeker voor anderen .
Zo.n peuk ergens achteraan op een perron , wie doe je daar kwaad mee , behalve jezelf?
Gun een ander toch wat.
Het niet roken in een kroeg is , vind ik, buitengewoon ongezellig. Ieder ogenblik gaan de rokers naar buiten. Niet echt leuk voor de stapmaatjes.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als de politiek klaar is met die rokers hetze, gaan ze over op de automobilist. Binnen 5 jaar iedereen verplicht over op de elektrische auto, anders mag je de weg niet meer op.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
03 sep 2020 15:44
reggie2 schreef:
03 sep 2020 15:34
... maar op het station sta je buiten dus ben het er niet mee eens....
Daarin zit de suggestie besloten dat buiten roken geen overlast veroorzaakt. Die suggestie is natuurlijk onjuist.
Is jouw mening , niet de mijne.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
03 sep 2020 17:42

Zo.n peuk ergens achteraan op een perron , wie doe je daar kwaad mee , behalve jezelf?
Gun een ander toch wat.


Precies, dit moet kunnen, je staat ten 1 ste buiten en je houdt rekening met anderen. Nog ff en dan moet je vragen of je adem mag halen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is geen strijd tegen de individuele rookverslaafde, maar tegen een machtige miljardenindustrie die er voor zorgt dat wereldwijd talloze mensen voortijdig hun gezondheid en hun leven verliezen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
03 sep 2020 18:19
Het is geen strijd tegen de individuele rookverslaafde, maar tegen een machtige miljardenindustrie die er voor zorgt dat wereldwijd talloze mensen voortijdig hun gezondheid en hun leven verliezen.

Lekker hypocriet, tegelijkertijd wel miljoenen (of misschien wel miljarden) aan accijns cashen. Oh oh, wat zijn ze bezorgd in D.H.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Revoked »

ZeerPrivé schreef:
03 sep 2020 18:06
Als de politiek klaar is met die rokers hetze, gaan ze over op de automobilist. Binnen 5 jaar iedereen verplicht over op de elektrische auto, anders mag je de weg niet meer op.
Na de tabak is het de beurt aan de alcohol. Vervolgens suiker. Opgevolgd door zout. Daarna vlees. Ik rij allang elektrisch, maar niet omdat het milieuvriendelijk zou zijn.
Ook ik rook trouwens. Thuis roken we buiten, met het OV gaan we allang niet meer. Verder hoef ik ook niet perse overal te roken. Ook ik vind het prettig om in een niet rokerige omgeving te vertoeven. Herinnert niemand zich de vliegreizen waar je nog mocht roken? Eenmaal op hoogte zaten de asbakken binnen 5 minuten vol. Zelfs ik vond dat wel erg overdreven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Honden en katten roken niet. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk.

Trouwens: mijn kat is afkomstig van een zware shagroker. Zijn vacht stonk enorm naar sigarettenrook toen ik hem kreeg. Huisdieren roken dubbel mee. Ze ademen de rook in én likken hun doorgerookte vacht schoon.

J. Deltoer
Berichten: 3092
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Revoked schreef:
03 sep 2020 18:33
Herinnert niemand zich de vliegreizen waar je nog mocht roken? Eenmaal op hoogte zaten de asbakken binnen 5 minuten vol. Zelfs ik vond dat wel erg overdreven.
Ja hiero. Of roken in het klaslokaal. Meneer de meester kwam dan binnen met zijn pijp en 50 minuten lang walmen. Een raam mocht niet open, want dan trok het.

Belachelijke situaties. Maar nu hebben sommige hier zelfs last als iemand in de openlucht rookt. De belachelijkheid is gebleven, maar omgedraaid.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Brahms »

moederslink schreef:
03 sep 2020 17:42
Wat een treurigheid , wéér de rokers in het verd****hoekje afserveren.
Ik ben een roker
Treurigheid ? Vele zijn dolblij dat het rookverbod na jaren gebakkelei er nu toch gaat komen.
Rokers in het verdomhoekje, als je gedachten zo zijn heeft de verslaving flink toegeslagen.
Je ooit wel eens afgevraagd hoe je als roker ruikt......

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U wel eens afgevraagd hoe niet-rokers ruiken?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Brahms »

Niet rokers en rokers ruiken in principe hetzelfde, echter bij de laatste groep wordt alles overtroffen door die vreselijke rooklucht welke altijd om rokers heen hangt.
En het erge is, rokers schijnen zich dat helemaal niet te beseffen...

alfatrion
Berichten: 21916
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door alfatrion »

snuffel1 schreef:
03 sep 2020 18:46
Inderdaad Moederslink, we mogen wel op deze wereld vertoeven maar genieten van op de wereld zijn dan weer niet want er is altijd wel iemand die er last van heeft. Wat dat betreft viert het egotisme hoogtij en er is altijd wel een groep die dat steunt. Het niet mogen roken in eigenlijk de buitenlucht mag niet meer en dan vraag ik me af wat het volgende zou zijn.
Ik heb er moeite mee dat mensen die rookoverlast ervaren worden weggezet als egoïst terwijl het om kankerverwekkende rook gaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

NS heeft de juiste stap gezet naar geheel tabak- en rookvrij treinvervoer.

Roken in de trein was vroeger ook doodnormaal en werd afgeschaft.

De volgende stap was het beperken van roken op de perrons met rookpalen. Het rookvrij maken van perrons is de volgende logisch stap.

De laatste stap wordt het niet meer verkrijgbaar zijn op stations van tabakwaren (nu nog bij AH To Go en AKO) per 1 april a.s.

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan is het een kwestie van tijd voordat de eerste rookdealers rond het station verschijnen...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Jablan »

Met ongeveer 25% nicotineverslaafden in de bevolking, past een rookvrij station wel in de trend, dat niet alleen binnen, maar op het hele eigen terrein een rookverbod geldt. Zie het als hulpmiddel om minder te gaan roken, de tijd tussen 2 sigaretten langer te maken. Een andere bijwerking van dit verbod: de schoonmaakkosten dalen - of worden verplaatst van ProRail/NS naar de gemeenten.

Aangename geur of stank? Zoek de mensch onder het parfum of de deodorant :wink:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Brahms »

reggie2 schreef:
03 sep 2020 18:17
moederslink schreef:
03 sep 2020 17:42

Zo'n peuk ergens achteraan op een perron , wie doe je daar kwaad mee , behalve jezelf?

Precies, dit moet kunnen, je staat ten 1 ste buiten en je houdt rekening met anderen.
Maar deden de rokers dat maar op de stations. Nog steeds doen vele alsof de rookzones niet bestaan en roken gewoon overal. En even naar einde perron lopen is voor vele rokers letterlijk vele stappen te ver.
Mede door dit gedrag wordt nu het algehele rookverbod op stations ingevoerd, om duidelijkheid te geven en makkelijker te kunnen handhaven.

Het werd tijd, 1 oktober 2020 zal een mooie gedenkwaardige dag worden !

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door reggie2 »

Brahms schreef:
04 sep 2020 09:20


Het werd tijd, 1 oktober 2020 zal een mooie gedenkwaardige dag worden !




Zal je nog vies tegenvallen denk ik zo. Nogmaals......er wordt al zoveel beslist , het moet niet gekker worden. Op het perron sta je buiten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door berndv »

Brahms schreef:
04 sep 2020 09:20
Nog steeds doen vele alsof de rookzones niet bestaan en roken gewoon overal. En even naar einde perron lopen is voor vele rokers letterlijk vele stappen te ver.
Mede door dit gedrag wordt nu het algehele rookverbod op stations ingevoerd, om duidelijkheid te geven en makkelijker te kunnen handhaven.
Op zich was handhaven al makkelijk, niet bij een paal is boete. Maar dat werd al niet gehandhaafd, vooral vanwege personeelsgebrek. De nieuwe regels zullen daar niet opeens verandering in brengen.

De lijn doortrekkend, wat is het volgende dat verboden gaat worden in het kader van "eigen schuld, dikke bult"? Geen etenswaren meer op het perron? Want die verpakkingen slingeren overal rond omdat mensen te lui zijn om hun afval in de daarvoor bestemde bakken te deponeren?

Van mij mag het rookverbod er komen hoor, maar ik zie hier sommige oorzaak/gevolg redenen aangedragen die gewoon nergens op slaan. De feiten zijn gewoon simpel, ze willen mensen stimuleren om hun levensstijl aan te passen om gezonder te gaan leven. Dit wordt door velen toegejuicht, maar het gevaar is wel dat ze hierin door gaan slaan in het bepalen wat wel en niet gezond is. Van mij mogen er wel meer zaken verboden worden, simpelweg omdat ik er zelf toch niet mee in aanraking kom. Heb ook wel eens in de trein gezeten, late trein in het weekend, en er werd volop bier gezopen in de trein. Dat mag van mij ook wel verboden worden. Niet omdat ik geen bier drink, maar heb nog nooit de behoefte gehad om dit te doen in de trein. Ik zou het veel vervelender vinden als ze bij smullers over zouden gaan op vega of bij starbucks cafeine-vrije koffie gaan schenken. Want er wordt voor mij bepaald dat dit gezonder is.

Plaats reactie