LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL ''houd pakketten achter''

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
08 feb 2021 15:19
Dat PostNL al sinds mensenheugnis, en op hun eigen website aangeeft, bij niet aanwezig bij de volgende dag terugkomt, danwel bij de buren of een afhaalpunt aflevert is onzin, want dat is helemaal niet de taak van een bezorger.
En waarom wordt er bij de buren geleverd? En waarom moet dat pakje naar een ophaalpunt toe? Precies, omdat de ontvanger er niet is. En daar begint het dus mee. Werkwijzen moeten aangepast worden om aan de grillen van een ontvanger te voldoen. Voor die paar rotcenten die de bezorger krijgt kan je niet tot in lengte van dagen achter een ontvanger aan tot die genegen is zijn eigen bestelling in ontvangst te nemen. Dus moet je wel gaan zoeken naar een buur die het wil aannemen. Of moet je dat pakje je overvolle bus weer in doen zodat je die nog een keer of 10 in je handen hebt.
Als je bij een kledingwinkel afgerekend hebt en je krijgt het tasje met je aankoop aangereikt, wacht je dan ook een uur tot je het aanneemt? En mogen al die mensen achter je in de rij blijven wachten?

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
08 feb 2021 13:50
(...) Bestel niets als je niet thuis bent bij ontvangst. (...)
Op zich vind ik dit geen verkeerd advies, maar hoe moet ik weten wanneer de ontvangst is op het moment dat ik bestel? Zelfs een mededeling door de pakketbezorger over de bezorgdatum en -tijd blijkt lang niet altijd betrouwbaar. "Sorry, het komt een dagje later." En en dag later weer hetzelfde. Moet ik dan na het plaatsen van een online bestelling net zolang thuisblijven tot het pakket (eindelijk) bezorgd is?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
08 feb 2021 17:55
NeoDutchio schreef:
08 feb 2021 13:50
(...) Bestel niets als je niet thuis bent bij ontvangst. (...)
Op zich vind ik dit geen verkeerd advies, maar hoe moet ik weten wanneer de ontvangst is op het moment dat ik bestel? Zelfs een mededeling door de pakketbezorger over de bezorgdatum en -tijd blijkt lang niet altijd betrouwbaar. "Sorry, het komt een dagje later." En en dag later weer hetzelfde. Moet ik dan na het plaatsen van een online bestelling net zolang thuisblijven tot het pakket (eindelijk) bezorgd is?
Als je dus al weet dat een pakket vertraging heeft, laat het dan rechtstreeks bij een afhaalpunt bezorgen. Vandaag bestellen morgen leveren kan al maanden niet meer, ondanks toezeggingen. En de laatste weken gaat het inderdaad dramatisch vanwege de vertragingen. Denk dus vooruit.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
08 feb 2021 18:35
Erthanax schreef:
08 feb 2021 17:55
NeoDutchio schreef:
08 feb 2021 13:50
(...) Bestel niets als je niet thuis bent bij ontvangst. (...)
Op zich vind ik dit geen verkeerd advies, maar hoe moet ik weten wanneer de ontvangst is op het moment dat ik bestel? Zelfs een mededeling door de pakketbezorger over de bezorgdatum en -tijd blijkt lang niet altijd betrouwbaar. "Sorry, het komt een dagje later." En en dag later weer hetzelfde. Moet ik dan na het plaatsen van een online bestelling net zolang thuisblijven tot het pakket (eindelijk) bezorgd is?
Als je dus al weet dat een pakket vertraging heeft, laat het dan rechtstreeks bij een afhaalpunt bezorgen. Vandaag bestellen morgen leveren kan al maanden niet meer, ondanks toezeggingen. En de laatste weken gaat het inderdaad dramatisch vanwege de vertragingen. Denk dus vooruit.
Ik heb het helemaal niet over vandaag bestellen morgen leveren. Of en als er vertraging is, weet ik dat niet op het moment van bestellen. Hoezo vooruit denken? Als er op of na de bevestigde dag en tijd van bezorging een wijziging komt, moet ik het dan ineens bij een afhaalpunt laten bezorgen (als dat al mogelijk is)? Kom nou toch.

Als ik bv vogelvoer bestel bij de Vogelbescherming, duurt het een wisselend aantal dagen voordat ik zelfs maar een bevestiging van de bestelling krijg en daarna duurt het weer een aantal dagen voordat mijn bestelling aan de pakketdienst is aangeboden. Op het moment van bestellen heb ik geen enkel idee wanneer het bezorgd kan gaan worden. Voor mij geen probleem, het steekt mij niet op een week. Ik denk inderdaad vooruit: die grote emmers en dozen wil ik niet ophalen bij een afhaalpunt, maar thuisbezorgd hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
08 feb 2021 18:52
Als ik bv vogelvoer bestel bij de Vogelbescherming, duurt het een wisselend aantal dagen voordat ik zelfs maar een bevestiging van de bestelling krijg en daarna duurt het weer een aantal dagen voordat mijn bestelling aan de pakketdienst is aangeboden. Op het moment van bestellen heb ik geen enkel idee wanneer het bezorgd kan gaan worden. Voor mij geen probleem, het steekt mij niet op een week. Ik denk inderdaad vooruit: die grote emmers en dozen wil ik niet ophalen bij een afhaalpunt, maar thuisbezorgd hebben.
Als u niet wilt zeulen met grote verpakkingen en de verkoper niet kan aangeven wanneer iets bezorgd wordt, dan moet u dus kijken naar een verkoper die dat wel kan. Dus eentje met of eigen vervoer die op afspraak langs komt, of eentje die kan bedingen bij een transporteur wanneer het komt. En zeker met grotere verpakkingen (meubels, grootverpakking voer, enz) zou een verkoper moeten weten dat dit anders is dan een pakje onderbroeken van de Hema. Mocht er dus tijd zitten tussen het aannemen van de bestelling en het bevestigen daarvan, dan zou een verkoper ook contact kunnen opnemen om de levering af te spreken. Immer, meubels die afgeleverd worden wordt ook netjes in overleg een datum voor besproken. Het kan dus wel.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door angel1978 »

Om moneyman dan maar even te citeren:
Het is prima dat dit jouw eigen morele bezorg-kompas is. Maar het is niet prima om de rest van de wereld te veroordelen langs datzelfde morele kompas. Want je kompas wijkt nogal af namelijk...

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
08 feb 2021 19:06
Als u niet wilt zeulen met grote verpakkingen en de verkoper niet kan aangeven wanneer iets bezorgd wordt, dan moet u dus kijken naar een verkoper die dat wel kan. Dus eentje met of eigen vervoer die op afspraak langs komt, of eentje die kan bedingen bij een transporteur wanneer het komt. En zeker met grotere verpakkingen (meubels, grootverpakking voer, enz) zou een verkoper moeten weten dat dit anders is dan een pakje onderbroeken van de Hema. Mocht er dus tijd zitten tussen het aannemen van de bestelling en het bevestigen daarvan, dan zou een verkoper ook contact kunnen opnemen om de levering af te spreken. Immer, meubels die afgeleverd worden wordt ook netjes in overleg een datum voor besproken. Het kan dus wel.
Tja, op zo'n manier kun je ook je gelijk halen en daarvoor hoef je niet eens naar een afhaalpunt. Als ik uw reactie(s) lees, krijg ik de indruk dat iedereen zich maar moet aanpassen, omdat het de bezorger naar de zin te maken.

Ik vind het geen probleem dat ik vooraf niet weet wanneer (of zelfs maar in welke week) dat vogelvoer bezorgd wordt. Als ik na verloop van tijd bericht krijg, probeer ik natuurlijk thuis te zijn. En als het pakket er dan niet is op de door de bezorger afgesproken datum en tijd, vind ik dat ook geen probleem. Maar die bezorger (of iemand anders) moet niet zeuren dat ik niet thuis ben als hij op een ander moment dan afgesproken (ofwel op de bonnefooi) langskomt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
08 feb 2021 19:25
Als ik uw reactie(s) lees, krijg ik de indruk dat iedereen zich maar moet aanpassen, omdat het de bezorger naar de zin te maken.
Als een ontvanger meer zou nadenken kan de ontvanger het zichzelf naar de zin maken. De uiteindelijke ontvanger heeft een grote invloed op de drukte en chaos die er nu is.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
08 feb 2021 20:14
Erthanax schreef:
08 feb 2021 19:25
Als ik uw reactie(s) lees, krijg ik de indruk dat iedereen zich maar moet aanpassen, omdat het de bezorger naar de zin te maken.
Als een ontvanger meer zou nadenken kan de ontvanger het zichzelf naar de zin maken. De uiteindelijke ontvanger heeft een grote invloed op de drukte en chaos die er nu is.
Als ontvanger heb ik het prima naar mijn zin. Ik zeur niet als een pakketje wordt bezorgd op een ander moment dan de bezorger heeft aangegeven. Dan moet de bezorger of iemand anders niet zeuren dat ik op een ander moment misschien niet thuis ben.

Uw uitgebreide suggesties aan verkoper en klant schieten volgens min echt hun doel voorbij. Zoals fonflons al aangaf, de bezorgdienst (en de bezorger) moeten gewoon hun werk doen. Dat dat niet altijd goed gaat in tijden van grote drukte, daar zal ik niet over zeuren.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 08 feb 2021 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wonderlijk. Ik denk me suf, maar heb toch echt heel heel erg weinig invloed op de keuzes die de verzender maakt.
Invloed op de drukte (door anderen o.a.) en chaos (sneeuw, ijs en corona) heb ik al helemaal niet.

Je kletst uit je nek NeoDutchio

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
08 feb 2021 19:21
Om moneyman dan maar even te citeren:
Het is prima dat dit jouw eigen morele bezorg-kompas is. Maar het is niet prima om de rest van de wereld te veroordelen langs datzelfde morele kompas. Want je kompas wijkt nogal af namelijk...
Kijk maar uit, mijn bericht is al gemeld :roll: Deed pijn blijkbaar, terwijl het niets meer dan een feitelijke weergave van de bijdragen van Neo is.
NeoDutchio schreef:
08 feb 2021 18:35
Vandaag bestellen morgen leveren kan al maanden niet meer, ondanks toezeggingen. En de laatste weken gaat het inderdaad dramatisch vanwege de vertragingen. Denk dus vooruit.
Zelfs dit is gewoon onzin. Ik krijg nog steeds regelmatig de dag na mn bestelling bezorgd.

Het blijft toch wel heel idioot dat een consument geen gebruik zou mogen maken van de keuzes die zowel verkoper als bezorger aanbieden, alleen omdat ene Neo daar een afwijkende visie op heeft.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou Neo, je gaat wel heel erg ver. Ik heb 2 pakketjes besteld die deze week binnen komen. Bij eentje kon ik netjes een bezorgdag en moment kiezen, aangezien ik niet thuis ben op de eerstvolgende mogelijkheid (woensdagavond, want dan heb ik afgesproken bij mijn ouders te gaan eten), heb ik aangegeven dat het op een pakketpunt geleverd mag worden (kom ik woensdagavond toch langs).

Echter, bij de andere kon ik geen pakketpunt kiezen en ook geen afleverdag of tijd. Waarschijnlijk krijg ik ergens een keer in de ochtend een melding dat ze die dag komen, misschien ook niet, maar als het doordeweeks en overdag is, dan ben ik niet thuis.

Als het PostNL is, dan regel ik dat wel met de bezorger zelf, want die ken ik al jaren, dan neemt ie het maar zelf mee naar huis en dan pik ik het daar wel op. Hij woont namelijk vlakbij. Is het een ander, dan geven ze het maar lekker bij de buren af, geen probleem mee. Je kunt me dat echter niet kwalijk nemen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
08 feb 2021 20:20
Wonderlijk. Ik denk me suf, maar heb toch echt heel heel erg weinig invloed op de keuzes die de verzender maakt.
Invloed op de drukte (door anderen o.a.) en chaos (sneeuw, ijs en corona) heb ik al helemaal niet.

Je kletst uit je nek NeoDutchio
U hebt meer invloed als dat u denkt. En dan heb ik het niet over sneeuwval en file's. Waarom bestellen bij bedrijven die veel zeggen, maar niet alles kunnen waarmaken bijvoorbeeld? Mijn laatste paar bestellingen zijn bewust gedaan bij bedrijven die een bezorgdienst hebben waar afspraken mee te maken zijn. Waar ik dus vooraf kan aangegeven wanneer ik iets ontvangen wil hebben en waar dat dan ook gebeurd. Dat scheelt sjouwen met grote pakketten. En dus niet dezelfde avond een link krijgen dat het morgen geleverd wordt, wat weer een dag later wordt en wat later weer verzet gaat worden met het gevolg dat het net gaat komen op een dag dat je er niet bent. Je kan van Groningen naar Maastricht via Nijmegen en Venlo, maar ook via Den Bosch. Als iedereen die route rijdt slipt het dicht. Ik rij via Nordhorn en Duisburg en kan rustig doorrijden. Waar iedereen in de drukte de tijd moet aanpassen weet ik op voorhand al hoe laat ik er wel ben. Het is best leuk om alle druk bij PostNL, DHL en DPD te leggen, maar er zijn meer vissen in de vijver. En gelukkig ook verkopers die weten dat via andere kanalen meer zekerheid is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
08 feb 2021 20:34
Is het een ander, dan geven ze het maar lekker bij de buren af, geen probleem mee. Je kunt me dat echter niet kwalijk nemen.
Als een chauffeur 200 pakketten op een dag moet gaan bezorgen, dan heb je elke minuut nodig. 200 keer 1 minuut verlies is meer dan 3 uur weggegooide tijd. Dan kan je wel zeggen dat dat zijn werk is, maar door die houding zijn er tientallen mensen wiens pakket dus niet bezorgd kan worden. U kiest ervoor om bij een bedrijf te bestellen waarbij je niet aan kan geven om het bij een afhaalpunt te laten bezorgen en waarbij je niet een aflevermoment kan kiezen. Dat is dan uw keuze. Maar waarom moet een ander het dupe worden van uw keuze?
Stel dat de kosten van de verloren tijd doorberekend zou worden aan de ontvanger, zou u dat willen betalen of zoekt u dan naar alternatieven?
Moneyman schreef:
08 feb 2021 20:26
Kijk maar uit, mijn bericht is al gemeld :roll: Deed pijn blijkbaar, terwijl het niets meer dan een feitelijke weergave van de bijdragen van Neo is.
Geen idee op wie u doelt, maar mij doet het geen pijn hoor.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom zou ik alternatieven zoeken, omdat de aanbieder niet de keuze maakt om het bezorgmoment te laten kiezen? Zo moeilijk is dat dus schijnbaar niet, want anderen doen het ook.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
08 feb 2021 23:05
Nijogeth schreef:
08 feb 2021 20:34
Is het een ander, dan geven ze het maar lekker bij de buren af, geen probleem mee. Je kunt me dat echter niet kwalijk nemen.
Als een chauffeur 200 pakketten op een dag moet gaan bezorgen, dan heb je elke minuut nodig. 200 keer 1 minuut verlies is meer dan 3 uur weggegooide tijd. Dan kan je wel zeggen dat dat zijn werk is, maar door die houding zijn er tientallen mensen wiens pakket dus niet bezorgd kan worden. U kiest ervoor om bij een bedrijf te bestellen waarbij je niet aan kan geven om het bij een afhaalpunt te laten bezorgen en waarbij je niet een aflevermoment kan kiezen. Dat is dan uw keuze. Maar waarom moet een ander het dupe worden van uw keuze?
Stel dat de kosten van de verloren tijd doorberekend zou worden aan de ontvanger, zou u dat willen betalen of zoekt u dan naar alternatieven?


Deze mag van mij op een tegeltje. Mag dan naast het tegeltje met de twee regels van het bestuur, u weet wel, met als eerste dat het bestuur altijd gelijk heeft.

Uw punt is duidelijk, iedereen moet zijn online bestellingen afhandelen op uw manier, ook al bieden verkoper en bezorgdienst meer mogelijkheden. Dat mag u vinden, maar ik ben het zeer hardgrondig met u oneens.
Hier laat ik het verder bij.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waar ik dus vooraf kan aangegeven wanneer ik iets ontvangen
Ik rij via Nordhorn en Duisburg en kan rustig doorrijden
Om moneyman dan maar even te citeren:

Het is prima dat dit jouw eigen morele bezorg-kompas is. Maar het is niet prima om de rest van de wereld te veroordelen langs datzelfde morele kompas. Want je kompas wijkt nogal af namelijk

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar waarom moet een ander het dupe worden van uw keuze?
Die ander is de dupe van jouw keuze.

JacquelineDammers
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2018 15:32

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door JacquelineDammers »

(...) Bestel niets als je niet thuis bent bij ontvangst. (...)


Rare stelling als vervolgens post nl 30 pakketten laat staan al ruim 2 weken......en die 30 mensen zeker maar 3 weken verlof nemen omdat ze een pakketje besteld hebben!!!!!
Het is totaal SLORDIG!, om zo met andere mensen hun geld om te gaan!
En van ons 25 cent per pakket te vragen vanwegen de drukte en boetes omdat de label te oud is!!!!!!!!
onetisch!!!!!!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JacquelineDammers schreef:
09 feb 2021 09:13
(...) Bestel niets als je niet thuis bent bij ontvangst. (...)


Rare stelling als vervolgens post nl 30 pakketten laat staan al ruim 2 weken......en die 30 mensen zeker maar 3 weken verlof nemen omdat ze een pakketje besteld hebben!!!!!
Het is totaal SLORDIG!, om zo met andere mensen hun geld om te gaan!
En van ons 25 cent per pakket te vragen vanwegen de drukte en boetes omdat de label te oud is!!!!!!!!
onetisch!!!!!!
Tja, als je graag 3 weken niets wil doen, dan vooral thuis gaan zitten. Maar je kan ook voordat je gaat bestellen nadenken. Als je als bedrijf een bezorgdienst in de arm neemt die niet kan garanderen wanneer iets bezorgd kan worden, laat het dan op een afhaalpunt bezorgen als je als ontvanger weet dat je niet veel thuis bent. Dat is mijn punt. Als klant heb je een invloed op de drukte. Doordat bezorgers voor een dichte deur staan ontstaat meer vertraging voor anderen. Als je het meteen naar een afhaalpunt laat brengen scheelt dat de bezorger tijdverspilling en kan daarmee anderen wel langs die wel thuis zijn. Hierdoor kan je de achterstand inlopen. Nu wordt het alleen maar meer.

Gesloten