Contract niet verlengd, transitievergoeding?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Van_Veen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2022 10:16

Re: Contract niet verlengd, transitievergoeding?

Ongelezen bericht door Van_Veen »

U heeft ook recht op de transitievergoeding als uw tijdelijke contract niet wordt verlengd. Maar niet als u zelf ontslag neemt. Zorg dat u bewijs heeft dat de baas u op straat zet en niet dat u zelf opstapt.

Bron: https://www.hbjc.nl/transitievergoeding-2022-berekenen/, bij het gedeelte:Wanneer heb ik recht op een transitievergoeding?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Contract niet verlengd, transitievergoeding?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alleen is ze daar wel een beetje laat mee, 15 maanden na dato.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Contract niet verlengd, transitievergoeding?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Absoluut niets tekenen. Ik weet niet wat erin staat maar het kan zijn dat u akkoord gaat met de beëindiging. Boekhuder heeft niets nodig complete onzin. U gaat ziek uit dienst en daar is het UWV keihard in. Exact weet ik het niet maar indien hij niet een reintegratieplan heeft gemaakt etc kan hij hoge boete krijgen. Is niet mijn expertise maar het is wel een ding.

Overigens heeft u inderdaad recht op een transitievergoeding maar die zal niet bijzonder hoog zijn gezien de duur van het dienstverband.

Wat de werkgever wel verkeerd heeft gedaan is dat hij een aanzegtermijn heeft van een maand ookal is het contract tijdelijk en de consequentie is dat hij u nog een maand salaris dan verschuldigd is (hij heeft het mondeling gezegd begrijp ik maar hij moet een brief sturen). Tsja dat is nu eenmaal de regel en dat kan rottig voor hem uitpakken. Of heb ik gemist dat hij u schriftelijk heeft geïnformeerd?

Succes u heeft nog wat te regelen! stel gerust vragen hier.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Contract niet verlengd, transitievergoeding?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nog steeds. 15 maanden na dato. Is het rustig, ElleFlowers, dat je nu ineens hele berichten op verschillende topics stuurt en je daarvoor een hele tijd niets hebt laten horen?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Contract niet verlengd, transitievergoeding?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Dit topic staat in de lijst van de actieve topics omdat iemand voor mij heeft gereageerd.

Plaats reactie