Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Hoe het gaat aflopen alles zal ik hier weer updaten. Misschien dat dit andere gaat helpen die in de zelfde situatie komen te zitten. En hoop krijgen door de hele gang van zaken nu. Dat er helaas mensen hier zijn die super negatief zijn en geen enkele verstand hebben van zaken en denken alle wijsheid in pacht hebben. Tot nu toe heb ik gelijk gehad en heb ik mij niet laten leiden door de negatieve personen die gereageerd hebben op mijn vragen en of opmerkingen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Jablan »

En daar geef ik je 100% gelijk in. Volhouden, beste Gab-76. Ik heb nog steeds het idee, dat dit uiteindelijk goed voor jou en je kinderen uit zal pakken.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door kuklos »

Gab-76 schreef:
21 mei 2021 21:06
Dat er helaas mensen hier zijn die super negatief zijn en geen enkele verstand hebben van zaken en denken alle wijsheid in pacht hebben. Tot nu toe heb ik gelijk gehad en heb ik mij niet laten leiden door de negatieve personen die gereageerd hebben op mijn vragen en of opmerkingen.
Misschien wat minder hoog van de toren blazen.
Dat mensen hun zorgen uiten als de woningbouwvereniging aangeeft dat er een probleemgezin in de straat woont maakt die mensen niet negatief. Dat mensen vinden dat jij een kortingsprijs niet kan verhalen op de woningbouwvereniging maakt die mensen niet negatief.

Als jij geen kritiek wil en enkel gejuich wil horen, kom dan niet hier. Hier proberen mensen je te helpen, maar zullen ze af en toe ook een spiegel voorhouden en af moeten gaan op hetgeen geschreven is. En als de WBV bepaalde signalen afgeeft dan zegt dat iets en zullen daarop een advies baseren. Als jij dat als super negatief wil bestempelen, geen enkel verstand van zaken hebben wil bestempelen, denken alle wijsheid in pacht te hebben wil bestempelen, dan verspeel je zeer snel je krediet.
We gunnen je van harte een verbetering van je situatie, maar we zijn geen klapvee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door moederslink »

Gab-76 schreef:
21 mei 2021 20:45
Wat ik wel erg vervelend vind is dat ik al een vloer uitgezocht had en offertes aangevraagd heb maar door dit gedoe het mij nu 1000 euro meer gaat kosten. In die zin dat de vloeren in de aanbieding zijn tot vandaag en 1 tot maandag as.
___________

Ik hoop dan ook dat ik de extra kosten bij hen kan gaan verhalen mocht idd blijken dat ik veel duurder uit ben. Maar goed... dat is latere zaak. Kan ik nu niets meer aan veranderen
Niet verstandig om nu al van alles te gaan regelen, ik begrijp de haast, maar er is nog niets zeker, er is zelfs nog geen huurcontract .
Extra kosten op hen verhalen? Nee dat werkt uiteraard niet zo.
Heb geduld . Zodra je het huurcontract hebt getekend kun je verhuizen. Dan zit je desnoods op het beton met wat kleden. Nood breekt wet , maar dan zit je wél daar waar jij wilt!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
21 mei 2021 21:08
En daar geef ik je 100% gelijk in. Volhouden, beste Gab-76. Ik heb nog steeds het idee, dat dit uiteindelijk goed voor jou en je kinderen uit zal pakken.
Één, jong, kind :D

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

I rest my case! Je hebt zojuist jezelf in de spiegel aangekeken kuklos.

Ik zal vanaf nu dan ook niet meer op uw berichten reageren.

Zoals ik net al schreef update ik hoe en waarom voor mensen die zoiets gelijks meemaken. Zij dan kunnen zien hoe en wat en welke hulp zij kunnen inschakelen. Dit verhaal andere juist dat beetje extra moed kan geven om door te zetten.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door kuklos »

Gab-76 schreef:
21 mei 2021 21:23
I rest my case! Je hebt zojuist jezelf in de spiegel aangekeken kuklos.
Ik had tot vanavond in dit hele topic niet gereageerd. Knap dus dat ook zaken aangaande wat de WBV zegt over het probleem gezin blijkbaar nu op mijn conto komen.
Gab-76 schreef:
21 mei 2021 21:23
Ik zal vanaf nu dan ook niet meer op uw berichten reageren.
Kritiek is verboden dus.
Gab-76 schreef:
21 mei 2021 21:23
Zoals ik net al schreef update ik hoe en waarom voor mensen die zoiets gelijks meemaken. Zij dan kunnen zien hoe en wat en welke hulp zij kunnen inschakelen. Dit verhaal andere juist dat beetje extra moed kan geven om door te zetten.
Updates prima. Anderen helpen ook prima. Vooral mee blijven doorgaan. Maar als je geen enkele kritiek wil horen en mensen niks anders mogen zijn dan klapvee, wat je in je laatste reacties laat blijken, succes ermee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat je doorzet, vind ik prijzenswaardig, en dat je je wat wilt oriënteren op de stoffering is logisch, op zich, maar offertes regelen ....het verschil in prijs straks op hen willen verhalen .....ik vind het écht nog te voorbarig. Het verschil in prijs gaat de WBV écht niet betalen.
Wacht nu even rustig af, tot je hebt wat je wilt hebben.
Kalm aan....beter voor jezelf én voor je kindje. Met PTSS niet méér stress opbouwen...
Ik ben er zeker van dat de forummers, ook Kuklos , het beste met je voor hebben.
Laatst gewijzigd door moederslink op 21 mei 2021 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach Gab, die vloerbedekking... deze week is er de ene aanbieding, volgende week weer een andere. Dat komt wel weer goed. Dat je je oriënteert op wat je hebben wil is logisch. Ik was al heel wat maanden bezig met voorbereiden voor de huidige woning werd aangeboden, in die zin: opruimen wat opgeruimd moest worden, opknappen wat opgeknapt moest worden, en inderdaad: kijken wat voor behang enzovoorts het moest worden.

Soms heb je mazzel, ik heb zo'n anderhalf jaar geleden 36 rollen behang voor 72 euro op de kop kunnen tikken. Een groot deel zit al op de muren, enkel de slaapkamer moet nog. En voor de woonkamer heb ik nog wat extra in een andere kleur moeten bestellen. Van de 36 hou ik er inderdaad een aantal over, vermoedelijk een stuk of tien, maar so what? Het was 72 euro totaal. Daar koop je normaal 4 of 5 rollen voor. Verf: 4 blikken voor de prijs van 1 blik. Hou ik een blik over? Pech, dan ben ik nog steeds supervoordelig uit. En wat over is gaat gewoon naar de kringloop, kunnen anderen het weer gebruiken.

Dus ik bedoel maar: ik snap heel goed dat je het kostenplaatje en alles compleet wil hebben zodat je, zodra je de sleutel hebt, in één keer aan de gang kan. Wat je vooruit kunt doen, doe dat vooral vooruit. Een Chinees spreekwoord zegt: 'maak haast wanneer je tijd hebt, dan heb je tijd wanneer je haast hebt'.

Lady1234
Berichten: 27135
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gab-76 schreef:
21 mei 2021 21:06
Hoe het gaat aflopen alles zal ik hier weer updaten. Misschien dat dit andere gaat helpen die in de zelfde situatie komen te zitten. En hoop krijgen door de hele gang van zaken nu. Dat er helaas mensen hier zijn die super negatief zijn en geen enkele verstand hebben van zaken en denken alle wijsheid in pacht hebben. Tot nu toe heb ik gelijk gehad en heb ik mij niet laten leiden door de negatieve personen die gereageerd hebben op mijn vragen en of opmerkingen.
Als u ook zo reageert richting de wbv, begrijp ik hun bedenkingen.

En ik wil u echt niet ontmoedigen, maar gelooft u nu werkelijk dat een minister zich met de zaak gaat bemoeien?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat is precies de reden dat je precies dit huis wilt?
In een dorp? Weinig voorzieningen? Huis met tuin, alleen basisonderwijs ? Gedonder met een buur?
Zelf ziek.....
Is dit ook koppigheid misschien , dit koste wat kost dit nu perse door willen zetten?
Er komt ook wel weer iets anders op je pad denk ik, met veel minder gedoe....
Slaap er maar een paar extra nachtjes over.....deze strijd voeren, met de beste bedoelingen , kan niet echt gezond zijn.
Soms is iets niet " meant to be " :!:
Laatst gewijzigd door moederslink op 21 mei 2021 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Lady1234, het maakt mij niet uit of u mij gelooft of niet. Ik heb de mail ontvangen wat ik uiteraard hier niet ga plaatsen. Zij nemen dit erg hoog op zeker omdat dit niet lang geleden is besproken in de kamer om dit soort praktijken te stoppen.

Zodra er meer nieuws is plaats ik het hier.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Moederslink, tja... wat zal ik antwoorden. Ik denk dat ik al genoeg gezegd heb hierover. Het maakt niet uit wat de reden is. Ik hoef niet heel mijn privéleven hier bloot te leggen toch?

Hoe dan ook moet het een dorp worden, weg uit de grote stad. Verder heb ik niets toe te voegen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok.
Laatst gewijzigd door moederslink op 21 mei 2021 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gab-76 schreef:
21 mei 2021 22:24
Moederslink, tja... wat zal ik antwoorden. Ik denk dat ik al genoeg gezegd heb hierover. Het maakt niet uit wat de reden is. Ik hoef niet heel mijn privéleven hier bloot te leggen toch?

Hoe dan ook moet het een dorp worden, weg uit de grote stad. Verder heb ik niets toe te voegen.
Jouw situatie ken ik niet, de mijne wel.

Vandaag even in mijn oude omgeving geweest, Leiden, en een dorp in de Bollenstreek, precies het dorp waar ik 12 jaar gewoond heb. Had er wat dingen te doen. Op zich ging het allemaal niet zo slecht, al werd ik wel weer geconfronteerd met de ongelooflijke stugheid in dat dorp. Toch was ik redelijk ontspannen. Maar toen ik eenmaal het dorp in reed waar ik nu woon, enkele tientallen kilometers verder, kwam er weer een heerlijke, zalige rust over me heen.

Soms kan een verhuizing naar een andere omgeving juist heel goed zijn voor het herstelproces (en dat is wat anders dan een genezingsproces, maar dat weet je wel denk ik).

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

@ witte angora.
Ik verhuis in eerste instantie voor mijn zoontje. Daarnaast zal het mij ook ten goede komen. (Ik verhuis dus niet voor mijn PTSS. En vind het best apart dat sommige hier dit dus denken) Dus is echt een weloverwogen beslissing. En ik ken al mensen daar dus weet al hoe het er daar is en de voors en tegens afgewogen. Het feit dat ik daar al mensen ken scheelt al wel een berg.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Verhuizen enkel voor een PTSS zou je denk ik niet moeten doen. Verhuizen om er op vooruit te gaan dus wel. En 'er op vooruit gaan' kan van alles zijn. In jouw geval dus je zoontje.

Dat je mensen kent scheelt inderdaad heel veel. Ik kende hier niemand, maar kon wel een redelijke inschatting maken dat dit wel eens de beste keuze zou kunnen zijn - en dat was het ook. Voor mijn herstelproces was dit een erg goede stap. Eén ding is me wel heel erg tegengevallen, maar daar heb ik zelf een oplossing voor gecreëerd. Maar verder heb ik nog iedere dag een vakantiegevoel hier.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Wat super fijn dat het voor jou ook goed uitgepakt is @witte angora. Natuurlijk zullen er someone dingen wennen zijn. Niet binnen 10 min in de grote stad te zijn en voor 1 keer kan slagen met bijv kleding voor mijn zoontje. Of zoals de buren daar zeiden dat boodschappen doen wel een dingetje kan zijn als je geen auto hebt. Maar daar een scooter hebben al een oplossing. Al met al ben ik er van overtuigd dat het mijn zoontje zeker goed zal doen.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

De kogel is door de kerk. Vandaag overleg gehad met en ministerie en radar. Ministerie gaat wat uitzoeken en belt mij donderdag of vrijdag terug. Bij nieuwe ontwikkelingen haar mailen.
Radar belt mij morgen en daarna directeur van de woningbouw. Dan weten zij gelijk dat er een melding komt van discriminatie en een klacht naar het college van rechten voor de mens.
Ook politie gesproken en volgende week woensdag wordt de aangifte opgenomen. Word dus een erg spannend weekje.

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
21 mei 2021 21:17
Gab-76 schreef:
21 mei 2021 21:06
Dat er helaas mensen hier zijn die super negatief zijn en geen enkele verstand hebben van zaken en denken alle wijsheid in pacht hebben. Tot nu toe heb ik gelijk gehad en heb ik mij niet laten leiden door de negatieve personen die gereageerd hebben op mijn vragen en of opmerkingen.
Misschien wat minder hoog van de toren blazen.
Dat mensen hun zorgen uiten als de woningbouwvereniging aangeeft dat er een probleemgezin in de straat woont maakt die mensen niet negatief. Dat mensen vinden dat jij een kortingsprijs niet kan verhalen op de woningbouwvereniging maakt die mensen niet negatief.
TS had volkomen gelijk in haar bovenstaande reactie. Die ging namelijk ook niet over de zaken die jij er nu aan vast koppelt. Lees anders nog eens terug waarop zij reageerde: meerdere negatieve reacties van forumleden die zélf niet goed gelezen hadden.
Gab-76 schreef:
25 mei 2021 22:12
De kogel is door de kerk. Vandaag overleg gehad met en ministerie en radar. Ministerie gaat wat uitzoeken en belt mij donderdag of vrijdag terug. Bij nieuwe ontwikkelingen haar mailen.
Radar belt mij morgen en daarna directeur van de woningbouw. Dan weten zij gelijk dat er een melding komt van discriminatie en een klacht naar het college van rechten voor de mens. Ook politie gesproken en volgende week woensdag wordt de aangifte opgenomen. Word dus een erg spannend weekje.
Ik wens je heel veel succes. Mooi dat je door blijft vechten voor iets waar je in gelooft. Of je die woning nu krijgt of niet - deze levenshouding scheelt al een heleboel.
Lady1234 schreef:
21 mei 2021 22:05
En ik wil u echt niet ontmoedigen, maar gelooft u nu werkelijk dat een minister zich met de zaak gaat bemoeien?
Ja dus :lol: waarom zou dat niet zo zijn? Er wordt zo vaak vanuit de diverse ministeries geïntervenieerd in zaken, zeker als ze politiek gevoelig liggen.

Gesloten