Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo, u laat zich de kaas niet van het brood eten ;) . Succes!

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Radar heeft contact gehad. Er is toegegeven dat dit gaat om mijn PTSS! Als ik niet eerlijk geweest was/had verzwegen dan had ik het huis gekregen was ook het antwoordt van de woningbouw!

Nu advies, doe niets omdat zij nu al aangeven niet blij te zijn dat een ander (radar) en mee bemoeit anders gaat de wb het misschien gooien op dat er geen goede huur relatie meer tot stand kan komen. Dus wachten op definitiefs uitslag met de aangifte. Den melding kan wel al doorgaan maar politie mag nog geen actie ondernemen.

Ministerie op de hoogte gebracht.

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd dat statushouders met de meest afgrijselijke achtergronden zonder blikken en blozen alle voorrang en alle hulp krijgen om de mooiste en beste woningen te vinden, maar als je al huurder bent en PTSS hebt dan mag je kennelijk niet in een fatsoenlijke woning en moet je maar op een flatje op de bovenste verdieping? Mensen die overlast veroorzaken kunnen, als de wbv geen kant meer op kan, probleemloos in een andere wijk een woning krijgen, en een nette huurder die iets teveel zegt moet het maar uitzoeken?

Ik zou die wbv wel eens willen spreken. Denk dat ze even niet weten hoe ze kijken moeten.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Té bizar dit - zéker als je erbij optelt dat TS niet alleen van onbesproken gedrag is volgens de eigen woningbouwvereniging (die het kan weten) én gewend is aan een veel slechtere buurt.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Na een uiterst raar gesprek met wb, therapeut en mij met leugens en hele rare benadering. Dan toch vanmorgen het nieuws gekregen dat ik donderdag het huis kan bezichtigen! Ze kon ook niet anders daar de wb ook nu geen enkele grond had om mij te weigeren voor de woning.

Yeahhhh!!!!

Dus eerst verhuizen en landen enz en dan verder met de zaak. Gesteund door Radar en politie. Dus wordt nog wel vervolgd maar goede nieuws is dus wel dat zij het licht gezien hebben en een nieuwe start kan maken in een rustigere omgeving voor mijn zoontje!

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gefeliciteerd, Gaby. Inderdaad, eerst verhuizen en settelen, de rest komt daarna wel. Eerst maar van die flat af waar je nu zit. :D

Gesloten