Slechte bezorging door DHL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HandigeHarrie schreef:
16 jan 2023 13:55
Ik_weet_niet_alles schreef:
28 jul 2021 21:33
NeoDutchio schreef:
28 jul 2021 21:04


Dat is uw mening vanwege uw situatie. Genoeg andere topics hier te vinden over alle andere bezorgbedrijven.
Ja, het kan aan de bezorger liggen die zijn werk niet goed uitvoert, maar het kunnen ook gewoon domme fouten zijn. In onze (kleine) straat staat maar liefst 3 keer huisnummer 11. De 2 aangrenzende straten hebben namelijk hun voordeur aan de zijkant van het huis, dus aan onze straat. Hierdoor komt het regelmatig voor dat een bezorger, of bezoek dat voor het eerst komt, bij het verkeerde huis staat. Ook de navigatie geeft namelijk erg snel aan "bestemming bereikt". Aan beide kanten zitten er ook maar 4 huizen tussen.
Dus ja, is het dan de luiheid of motivatie van de bezorger?
Soms werkt het om de bezorger aan te spreken en te vragen naar wat er fout kan gaan. Soms is het echt geen onwil.
Soms werkt het aanspreken van een bezorger averechts. Zeker als de klant een vrouw is en de bezorger een migratieachtergrond heeft. Ook hiervan is al een topic bekent op dit forum.
De term "aanspreken" klinkt als "tot de orde roepen" maar volgens mij kan je aangeven dat er drie nrs 11 zijn zonder verwijt te maken. Mss kunt u vragen of de bewoners op de hoek een bordje willen ophangen met de straatnaam erbij, dus niet alleen het huisnummer op de gevel ?

En, los van dit voorbeeld: als (binnenlandse of buitenlandse) bezorgers gevoeligheden hebben als ze ergens op worden aangesproken, is dat dan een reden om niks te zeggen? Dan wennen ze er nooit aan.
In mijn geval is aanspreken ook echt aanspreken. Iedereen maakt fouten en het doel is het oplossen en voorkomen. Tot de orde roepen bij een onduidelijke situatie is niet wenselijk .

Plaats reactie