Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

lievemarie schreef:
07 okt 2021 12:53
criticus2 schreef:
07 okt 2021 12:37
Ik weet niet hoe de ervaringen zijn,
Dit was ook mijn ervaring. Ik had de QR code van mijn vriendin rustig kunnen gebruiken,
Hier bij de Ikea in Utrecht exact hetzelfde. De QR code werd ingescand met een mobiel, naar een ID wordt niet gevraagd. Heb hem laten zien, er werd naar gekeken, toen ik hem terug stopte zag ik dat ik hem ondersteboven hield. Dus echt gekeken werd er niet. En was het nou zo dringend noodzakelijk? Het was in het restaurant stukken rustiger dan in de winkel beneden, en stukken rustiger dan bij de Italiaan aan de overkant die van die heerlijke Italiaanse bollen heeft, en die je bij gebrek aan binnenruimte op het 'terras' op kan eten.

Ik denk dat ze bij de Ikea schouderophalend doen wat er gevraagd wordt, zonder dat het ze echt boeit.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
06 okt 2021 22:50
alfatrion schreef:
06 okt 2021 22:38
Is dit onderzoek op basis van een survey die de patiënten zelf moesten invullen of zijn er ook echt scans uitgevoerd?
Wat denk je? Ik heb juist het originele studieprotocol gegeven. Kun je lezen hoe de studie is opgezet en uitgevoerd.
Waarvoor dank. Geen tijd om alles te lezen. Deze studie is in januari gedaan met 214 deelnemers. ik zie hem eerder als Quick Scan met goede resultaten, die ik vanwege het lage aantal deelnemers niet wereldwijd algemeen geldend neem.

Voor Alfa: heel veel studies baseren op een combinatie van veld- en brononderzoek. De bron is het patiëntendossier, het veldwerk een interview. Als een studie al de vakbladen haalt, dan mag je ervan uitgaan, dat de methodiek in elk geval voldoet aan de standaard. Toch worden vele studies weer ingetrokken, omdat de resultaten niet elders herhaald kunnen worden of omdat de onderzoeker last had van een blinde vlek in de waarneming en te veel naar de conclusie toe heeft gekwerkt in plaats vanuit verschillende invalshoeken alle data te beoordelen en dan pas een voorzichtige conclusie trekken.
Nijogeth schreef:
07 okt 2021 20:06
Die wordt als uitschot behandelt, moet zich iedere keer laten testen, omdat ze het vaccin niet wil nemen, omdat ze misschien nog wel zwanger wil worden en eerst de langere termijn effecten wil afwachten (het is niet voor niets afgeraden te vaccineren als je zwanger bent).
Inmiddels wordt zwangere vrouwen juist aangeraden om zich te laten vaccineren, omdat de foetus zo al beschermd wordt. Er zijn geen nadelige effecten gezien.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 okt 2021 20:50
… en stukken rustiger dan bij de Italiaan aan de overkant die van die heerlijke Italiaanse bollen heeft…
Mijn favoriete bollenboer :D

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jablan. Longschade is op scans te zien. Onderzoek dat daarnaar kijkt is interessant. Ik geloof er niets van dat vitamine c die schade kan beperken, laat staan kan voorkomen.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
07 okt 2021 20:28
het is niet voor niets afgeraden te vaccineren als je zwanger bent
Niet waar!
Voor mij is dat niet te snappen dat je dan ook nog vindt dat je bepaalde privileges moet gaan krijgen en jezelf beter vindt dan anderen, omdat jouw mening is dat jij het juiste doet.
Dat is jouw interpretatie, maar nergens op gebaseerd.
Voor wat betreft dat stukje over dat het niet voor iedereen weggelegd is, moet je misschien bedenken dat ik me in andere kringen bevind. Ik ga om met mensen die nog geen kinderen hebben, een fulltime baan en in het weekend dus willen doen wat ze leuk vinden. Daar horen dus restaurants en kroegen bij, sportkantines etc..
Misschien moet je je nu eindelijk eens beseffen dat jij niet de referentie bent voor anderen. Je komt zelf met het argument dat iedereen hetzelfde zou moeten kunnen en hetzelfde behandeld moet worden. Maar dat geldt dus alleen voor de dingen die jij belangrijk vindt en alleen voor jezelf. Als er dan anderen zijn die dit niet kunnen om een andere reden, dan telt dit ineens niet meer?
Het is altijd zo makkelijk om mensen buiten te sluiten omdat je zelf vindt dat jouw keuze de juiste is, maar mensen moeten gewoon de keuze kunnen hebben en dezelfde vrijheid kunnen houden als anderen.
Idem hier.. Dit geldt dus alleen voor jouw vrijheden en mogelijkheden, maar als het anderen betreft die dit niet kunnen dan is dat dus geen probleem...
ik kan me even niet beheersen en ga toch reageren.
Het gaat dus nog steeds om welles-nietes.
Wat een onzin!!
Hoezo is Nijoghet niet de referentie voor anderen?
Ik ga er vanuit dat ik persoonlijk in een heel andere leeftijdsklasse zit,maar ik ben het met zijn/haar betoog helemaal eens.
ik hoef niet zonodig de kroeg in tijdens het weekend,dat kan ik goed missen,maar het gaat erom dat ik dat niet meer op een normale manier mag.
Er zijn nu horeca zaken die ongevaccineerden weigeren,en er zijn zaken die geen onderscheid maken,het wachten is op zaken die geen gevaccineerden binnen willen hebben.
Zitten we daar op te wachten?
Het weigeren van gevaccineerden en ongevaccineerden is allebei onzin,en draagt niets bij aan de "volksgezondheid" dat moge duidelijk zijn.
Zie de diverse verhalen over klanten van een kroeg/restaurant en het bedienend personeel aldaar.
En elkaar afzeiken om een andere mening is niet zo moeilijk,maar lost niets op,integendeel,het bevorderd alleen maar de tweedeling.
Die er volgens Hugo de Jonge niet is.
Hij weet beter,maar kan/mag dat niet zeggen, of hij echt zo dom?

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
07 okt 2021 21:41
Het weigeren van gevaccineerden en ongevaccineerden is allebei onzin,en draagt niets bij aan de "volksgezondheid" dat moge duidelijk zijn.
Tsja, dat mag jij vinden. De rechter heeft echter anders geoordeeld.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tja, andersdenkenden zijn dom blijkbaar..
Dus toch een tweedeling?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
07 okt 2021 21:40
witte angora schreef:
07 okt 2021 20:50
… en stukken rustiger dan bij de Italiaan aan de overkant die van die heerlijke Italiaanse bollen heeft…
Mijn favoriete bollenboer :D
Het zou toch een bak zijn als je vanmiddag naast me had gestaan... :lol: Ok, even off-topic: erg groot, goed belegd, broodje voor maximaal 5 euro. En koffie haal je daarna gratis bij Ikea. Tijdens de lock-down was hij, samen met de frietboer verderop, volgens mij de enige waar je te eten en te drinken kon krijgen.

Voor de rest ben ik beter geslaagd dan ik aanvankelijk dacht. Bij de Praxis was het erg rustig, bij Ikea iets drukker. Toch een paar mensen die zo met zichzelf bezig zijn dat ze niet in de gaten hebben dat ze de doorgang compleet blokkeren. Het zal er wel bij horen. In ieder geval denk ik niet dat een eventuele toename in het aantal besmettingen voort komt uit teveel mensen in/op/bij elkaar. Niet in de winkels althans.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door alfatrion »

scharrelschipper schreef:
07 okt 2021 21:41
ik hoef niet zonodig de kroeg in tijdens het weekend,dat kan ik goed missen,maar het gaat erom dat ik dat niet meer op een normale manier mag.
Het is al heel lang zo dat dat niet meer op een "normale" manier mag (kan). Waarom heb ik hier eerder niemand over gehoord?
https://nos.nl/l/2360666
https://nos.nl/l/2363784
https://nos.nl/l/2352645

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
07 okt 2021 21:49
scharrelschipper schreef:
07 okt 2021 21:41
Het weigeren van gevaccineerden en ongevaccineerden is allebei onzin,en draagt niets bij aan de "volksgezondheid" dat moge duidelijk zijn.
Tsja, dat mag jij vinden. De rechter heeft echter anders geoordeeld.
Tja,dit soort reactie was te verwachten.
Slaat echt nergens op.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

alfatrion schreef:
07 okt 2021 21:40
Jablan. Longschade is op scans te zien. Onderzoek dat daarnaar kijkt is interessant. Ik geloof er niets van dat vitamine c die schade kan beperken, laat staan kan voorkomen.
In principe is al het onderzoek naar het virus en de gevolgen van een besmetting interessant. Naast de vaccins zijn er geen speciale medicijnen voor de behandeling en daar is wel behoefte aan. Longschade springt wel het meest in het oog, maar het virus reist door het hele lichaam, alle organen in de buikholte en de hersenen kunnen beschadigd raken.

Het vitamine C-verhaal komt om de zoveel tijd weer terug. Preventief heeft het geen enkele zin en hoort het in de wappie-hoek thuis. Als onderdeel van de behandeling tijdens een verblijf in het ziekenhuis geeft het bij sommige groepen een positief effect.

Bij dit soort studies/onderzoeken moet je op drie dingen letten:
- wanneer is het onderzoek gehouden en welke variant was daar dominant?
- hoeveel patiënten/deelnemers zijn er?
- waar op de wereld was dat onderzoek en wie heeft het betaald? (Kun je vaak vinden door de namen van de onderzoekers door de zoekmachines te trekken)

Heel veel 'onderzoek' heeft niets te maken met Corona, maar is een middel om de financiering van de eigen instelling overeind te houden, want tegenwoordig bepaalt het aantal publicaties mede de hoogte van de subsidie.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

alfatrion schreef:
07 okt 2021 21:58
Het is al heel lang zo dat dat niet meer op een "normale" manier mag (kan). Waarom heb ik hier eerder niemand over gehoord?
https://nos.nl/l/2360666
https://nos.nl/l/2363784
https://nos.nl/l/2352645
Link 1 van 14 dec. 2020: Nederland vanaf vandaag in lockdown: de maatregelen tot en met 19 januari
Link 2 van 10 jan. 2021: Lockdown wordt met drie weken verlengd, steun uitgebreid
Link 3 van 17 okt 2020: RIVM: gedeeltelijke lockdown mogelijk tot in december nodig
Allemaal uitgebreid besproken in deel 1 en 2 van dit topic.

Ik denk zelf, dat het leven van voor Corona, het precovidium, niet meer terugkomt. Wat het wel wordt? Ik laat mij verrassen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alfatrion, die bronnen, dat gold voor iedereen. Ik had nog steeds de horeca zelf de keus laten maken (bedrijven mogen kiezen of ze alleen gevaccineerden binnen laten, mixen of alleen ongevaccineerden). Nu gaan we vanuit overheidswege de horeca inzetten om onderscheid te gaan maken tussen mensen. Ik vind het een enge wereld worden dat iedereen dit maar normaal begint te vinden. Het begint nu hier, maar wat is de volgende stap?

Het begint een beetje te lijken op het begin van dit stukje. https://www.tweedewereldoorlog.nl/kenni ... ing-joden/

Ja, ik weet het. Je mag de vergelijking niet maken, ook al is het begin bijna 1 op 1 gelijk. Persoonlijk vind ik het al te ver gaan dat mijn geschiedenislessen me deze vergelijking laten maken, dan moet er echt wel iets erg fout gaan in de politiek. Echter, als je dan ziet dat er administratief een scheiding is, er vaccinatie bewijzen zijn en mensen niet zonder vaccinatie bewijs naar de bioscoop of naar een restaurant mogen, dan zit er wel degelijk een groot vergelijk in. Dat vind ik eng, want ik zei dit al bijna een jaar geleden en het gebeurt ook. Ik vind dit al te ver gaan, ik wil niet nog verder en ik wil zeker niet de richting op die er ingezet is. Jullie toch ook niet?

Maak me maar af over het feit dat ik de vergelijking maak, maar ik staaf me in ieder geval op een betrouwbare bron en leg mijn mening uit.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
07 okt 2021 22:15
Moneyman schreef:
07 okt 2021 21:49
scharrelschipper schreef:
07 okt 2021 21:41
Het weigeren van gevaccineerden en ongevaccineerden is allebei onzin,en draagt niets bij aan de "volksgezondheid" dat moge duidelijk zijn.
Tsja, dat mag jij vinden. De rechter heeft echter anders geoordeeld.
Tja,dit soort reactie was te verwachten.
Slaat echt nergens op.
Probeer het nog eens, en nu met argumenten.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Dan hebt u blijkbaar niet echtgoed opgelet bij de geschiedenisles, dat u deze corona maatregelen durft te vergelijken met de tweede wereldoorlog en de mishandeling van de joden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

U bent af. Eerst lezen dan oordelen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
07 okt 2021 22:29
Alfatrion, die bronnen, dat gold voor iedereen.
De klacht is, "ik kan niet normaal naar de horeca", dat gold toen ook.
Nijogeth schreef:
07 okt 2021 22:29
Het begint nu hier, maar wat is de volgende stap?
Hoe meer ik er over na denk hoe meer ik vind dat een negatieve test onvoldoende is en we alleen mensen zouden moeten toelaten die gevaccineerd of het virus hebben gehad zijn.
Nijogeth schreef:
07 okt 2021 22:29
Echter, als je dan ziet dat er administratief een scheiding is, er vaccinatie bewijzen zijn en mensen niet zonder vaccinatie bewijs naar de bioscoop of naar een restaurant mogen, dan zit er wel degelijk een groot vergelijk in.
Tja, met het rijbewijs wordt ook onderscheid gemaakt tussen mensen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vraag me af wat Nijogeth van WO II heeft meegekregen. Hebben je ouders WO II meegemaakt? Of je grootouders?

Heb je voortgezet onderwijs genoten? Havo o.i.d? Iets op kunnen steken tijdens geschiedenisles over bijvoorbeeld de https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wannseeconferentie ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
07 okt 2021 22:29
Het begint een beetje te lijken op het begin van dit stukje. https://www.tweedewereldoorlog.nl/kenni ... ing-joden/
Ja, ik weet het. Je mag de vergelijking niet maken, ook al is het begin bijna 1 op 1 gelijk.
Maak die vergelijking dan ook niet! Dit kan niet en klopt ook niet.
Niet doorslaan svp!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar hebben alle zuipmaatjes van Nijogeth geen volledige vaccinatie gehad. Jammer dan voor hen dat ze zich moeten laten testen. Tenslotte heeft hij zich wel laten vaccineren om zijn baas te plezieren.

Dat wat betreft principes over vrijheid.

Gesloten