Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 18:35
Lady1234 schreef:
02 jan 2022 16:50
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 09:31
Geen problemen met de bezorging, wel met het associaal verkeersgedrag van sommige bestellers. Voorrang pakken, weg blokkeren, uitrit blokkeren en de auto lukraak ergens neerzetten.
Ja, als ze die auto overal netjes op een plekje moeten neerzetten, zijn ze helemaal dag en nacht bezig.
Kunt u mij aangeven in welke wetsartikelen is geregeld dat normale verkeersregels niet gelden voor pakketdiensten?
Die regel is logica en haast. Anders gaan de klanten nog harder jammeren als de bezorging pas ‘s nachts komt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
02 jan 2022 19:18
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 18:35
Lady1234 schreef:
02 jan 2022 16:50


Ja, als ze die auto overal netjes op een plekje moeten neerzetten, zijn ze helemaal dag en nacht bezig.
Kunt u mij aangeven in welke wetsartikelen is geregeld dat normale verkeersregels niet gelden voor pakketdiensten?
Die regel is logica en haast. Anders gaan de klanten nog harder jammeren als de bezorging pas ‘s nachts komt.
Het leven word zo een stuk lastiger. Wij (de mensheid in het algemeen) willen het gemak van online bestellen, maar we willen niet de verplichting om thuis te blijven om het pakket aan te nemen. Wij willen niet de hoofdprijs betalen voor het bezorger (lees het liefst gratis), maar wijzelf willen wel graag goed betaald worden voor ons werk. We willen graag dat tijdens normale uren het pakket bezorgd word, maar we willen niet achter een dergelijk busje zitten omdat deze vaak stil staat.
Je zou haast de conclusie trekken dat thuisbezorgen wettelijk niet meer mogelijk is tenzij de prijzen flink verhoogd worden en een tienvoudige aan bezorgers op stap gaat. Maar ja, ik denk niet dat de klant graag €50,- neertelt voor de bezorging van een paar schoenen omdat de bezorger maar een paar adressen per dag kan doen omdat hij meer aan het zoeken is naar parkeerplaatsen dan dat hij bezorgingen kan doen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien een oplossing, meer personeel. Het zijn qua bedrijven wel behoorlijke slavendrijvers. Slecht betalen, veel pakketjes, misschien zullen ze dan andere oplossingen moeten bedenken, als ze het niet aankunnen, natuurlijk wordt het op deze manier ook lastiger om straks personeel te krijgen.
Van mij hoeft niet perse een 24 uurs levering. Als ze een g goede track and trace hebben, dus beter als nu, vind ik het wel goed.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
02 jan 2022 20:50
Lady1234 schreef:
02 jan 2022 19:18
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 18:35


Kunt u mij aangeven in welke wetsartikelen is geregeld dat normale verkeersregels niet gelden voor pakketdiensten?
Die regel is logica en haast. Anders gaan de klanten nog harder jammeren als de bezorging pas ‘s nachts komt.
Het leven word zo een stuk lastiger. Wij (de mensheid in het algemeen) willen het gemak van online bestellen, maar we willen niet de verplichting om thuis te blijven om het pakket aan te nemen. Wij willen niet de hoofdprijs betalen voor het bezorger (lees het liefst gratis), maar wijzelf willen wel graag goed betaald worden voor ons werk. We willen graag dat tijdens normale uren het pakket bezorgd word, maar we willen niet achter een dergelijk busje zitten omdat deze vaak stil staat.
Je zou haast de conclusie trekken dat thuisbezorgen wettelijk niet meer mogelijk is tenzij de prijzen flink verhoogd worden en een tienvoudige aan bezorgers op stap gaat. Maar ja, ik denk niet dat de klant graag €50,- neertelt voor de bezorging van een paar schoenen omdat de bezorger maar een paar adressen per dag kan doen omdat hij meer aan het zoeken is naar parkeerplaatsen dan dat hij bezorgingen kan doen.
Allemaal invulling van wat een ander wil of niet wil.
Totaal niet relevant en offtopic.
Moet iemand zich aan de verkeersregels houden? Ja natuurlijk.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij zijn die wetten er niet voor niks, of gelden die niet meer als er een goede "ja maar definitie" wordt gegeven?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 18:35
Lady1234 schreef:
02 jan 2022 16:50
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 09:31
Geen problemen met de bezorging, wel met het associaal verkeersgedrag van sommige bestellers. Voorrang pakken, weg blokkeren, uitrit blokkeren en de auto lukraak ergens neerzetten.
Ja, als ze die auto overal netjes op een plekje moeten neerzetten, zijn ze helemaal dag en nacht bezig.
Kunt u mij aangeven in welke wetsartikelen is geregeld dat normale verkeersregels niet gelden voor pakketdiensten?
Ja, voor laden en lossen gelden andere regels dan voor parkeren.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Moneyman »

PeterPeters1966 schreef:
02 jan 2022 21:00
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 18:35
Lady1234 schreef:
02 jan 2022 16:50
Ja, als ze die auto overal netjes op een plekje moeten neerzetten, zijn ze helemaal dag en nacht bezig.
Kunt u mij aangeven in welke wetsartikelen is geregeld dat normale verkeersregels niet gelden voor pakketdiensten?
Dat staat natuurlijk nergens. Maar als een pakketbezorger zich aan alle regels moet gaan houden worden verzendkosten flink hoger en als de bezorger daardoor ook nog eens vertraging oploopt wordt die op fora zoals deze aan de schandpaal genageld. Al die wetboekneukers zouden eens een keer van hun zolderkamer moeten komen om de echte wereld te zien.
1) schelden is een teken van zwakte.
2) je argumentatie geldt 1 op 1 voor mij als gerechtsdeurwaarder. Desondanks houd ik me (meestal) aan de regels.
3) ook in situaties waarin zo parkeren dat er iemand langs kan geen seconde extra kost, gebeurt het vaak niet.

Je argumentatie overtuigt niet.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
02 jan 2022 21:27
Ja, voor laden en lossen gelden andere regels dan voor parkeren.
Klopt. Maar dat dekt maar een beperkt deel van de gedragingen.

Leesvoer voor deze discussie :
https://www.anwb.nl/experts/juridisch/5 ... r-hinderen

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
02 jan 2022 20:56
Misschien een oplossing, meer personeel. Het zijn qua bedrijven wel behoorlijke slavendrijvers. Slecht betalen, veel pakketjes, misschien zullen ze dan andere oplossingen moeten bedenken, als ze het niet aankunnen, natuurlijk wordt het op deze manier ook lastiger om straks personeel te krijgen.
Van mij hoeft niet perse een 24 uurs levering. Als ze een g goede track and trace hebben, dus beter als nu, vind ik het wel goed.
Gewoon minimale verzendkosten in de wet regelen en een minimumloon per uur, maar ook minimumloon per pakket voor bezorgers vaststellen. Bijvoorbeeld minimaal 12,50 bezorgkosten. En dat met een brutoloon van 15 euro per uur of 1 euro per pakketje. Als de bezorger minder dan 15 pakketjes in een uur wegzet, dan krijgt ie alsnog die 15 euro per uur.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Nijogeth schreef:
02 jan 2022 21:27
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 18:35
Lady1234 schreef:
02 jan 2022 16:50


Ja, als ze die auto overal netjes op een plekje moeten neerzetten, zijn ze helemaal dag en nacht bezig.
Kunt u mij aangeven in welke wetsartikelen is geregeld dat normale verkeersregels niet gelden voor pakketdiensten?
Ja, voor laden en lossen gelden andere regels dan voor parkeren.
Ook aan deze regels behoren pakketbezorgers zich te houden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Heel typisch dat degene die het consumentenrecht maar lastig vinden voor pakketbezorgers en daarom maar niet van toepassing ouden moeten zijn het nu ineens allemaal opnemen voor het hufterige verkeetsgedrag van menige pakketbezorger.
Het lijkt wel of deze forumleden een aparte status willen voor pakketbezorgers die verder gaat dan die voor hulpdiensten.
Straks gaan ze ons nog vertellen dat pakketbezorgers gebruik mogen maken van vluchtstroken en door rood mogen rijden zodat mensen maar op tijd en goedkoop hun bestellingen krijgen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
02 jan 2022 23:48
@ikeeetnietalles

U zit de boel alleen maar op te stoken. Verder niets. Trol gedrag.
Daar weet u alles van.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar van die lastige pakketbezorgers hebt u in Portugal vast geen last.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 22:47
Nijogeth schreef:
02 jan 2022 21:27
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 18:35


Kunt u mij aangeven in welke wetsartikelen is geregeld dat normale verkeersregels niet gelden voor pakketdiensten?
Ja, voor laden en lossen gelden andere regels dan voor parkeren.
Ook aan deze regels behoren pakketbezorgers zich te houden.
Dat klopt, maar in dat geval mag een straat tijdelijk even blokkeren gewoon. Ik heb bij een horecaleverancier gewerkt en af toe als het druk was ook meegereden. Als je ergens binnen 3 minuten klaar bent, maar nergens een plek kan vinden om de bus neer te zetten, dan moet je soms even het verkeer blokkeren. En ik kan je daarbij ook vertellen dat de meesten mensen er zelfs begrip voor hadden, zeker als je ze vervolgens bedankte voor het geduld en excuses aanbood voor het ongemak.

En natuurlijk zullen er verkeerde personen tussen zitten, maar ik heb toch vrijwel altijd te maken met pakketbezorgers die er net zo instaan. Even een handje om excuses aan te bieden als ze toch even de weg moeten blokkeren. En de rest van dat rijgedrag, ik kom het eigenlijk niet tegen. Net als dat ze slecht omgaan met pakketjes.

Misschien is het de regio of omdat ik in een dorp woon, maar ik hoor ook weinig problemen om ons heen. Misschien omdat de eigenaar van het bedrijf dat hier PostNL rond brengt een paar keer zelf is geweest op een warme vakantiedag en sindsdien noemt ie mij 'de blikjesman', omdat ik altijd een koud blikje drinken aan m meegaf als ie iets kwam afgeven (gehoord van 1 van zijn bezorgers).

Ik denk toch dat het heel veel te maken heeft met hoe mensen tegen andere mensen doen. En dat kan van 2 kanten komen. Een eikel van een bezorger, maar die eikel kan ook net zo goed de persoon zijn die op het pakketje zit te wachten of de persoon die geen minuut de tijd heeft om even op een bezorger te wachten. Maar niet alle bezorgers zijn wegpiraten, verstaan hun vak niet of jatten pakketjes, de meesten denk ik niet. Als ze hun werk goed doen, dan hoor je er amper over.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
02 jan 2022 21:34
Gewoon minimale verzendkosten in de wet regelen en een minimumloon per uur, maar ook minimumloon per pakket voor bezorgers vaststellen.
Ik zie niet in waarom we dat zouden doen. Er is al een minimumloon en dat is al om te rekenen. De verzendkosten kan gewoon aan de markt overgelaten worden. Iemand die bij Mcdonalds werkt voor het minimumloon mag ook niet door rood rijden. En ik mag hopen dat we geen minimumbedrag voor patatjes gaan invoeren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door sjohie »

In Nederland kan ik me geen probleem heugen, alhoewel we wel een voorkeur hebben voor de PostNL bezorger, die is net wat klantgerichter dan zijn kompanen van vooral DPD. Ik wacht nu al wel bijna 2 maanden op een PC uit China (Morefine S500+), maar dat is via een crowdfunding actie op indiegogo, en dat soort campagnes zijn al waardeloos qua verzending, zonder een wereldwijde logistieke crisis, dus ik wist waar ik aan begon.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door kweenie »

sjohie schreef:
03 jan 2022 08:05
In Nederland kan ik me geen probleem heugen, alhoewel we wel een voorkeur hebben voor de PostNL bezorger, die is net wat klantgerichter dan zijn kompanen van vooral DPD.
Dan mag je van geluk spreken. Sinds ik de PostNL app gebruik heb ik een stuk beter inzicht in de post en de pakketjes die mijn huis niet bereiken. Of, als het mee zit, een week later dan de app aangeeft worden bezorgd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 jan 2022 22:53
Heel typisch dat degene die het consumentenrecht maar lastig vinden voor pakketbezorgers en daarom maar niet van toepassing ouden moeten zijn het nu ineens allemaal opnemen voor het hufterige verkeetsgedrag van menige pakketbezorger.
Het lijkt wel of deze forumleden een aparte status willen voor pakketbezorgers die verder gaat dan die voor hulpdiensten.
Straks gaan ze ons nog vertellen dat pakketbezorgers gebruik mogen maken van vluchtstroken en door rood mogen rijden zodat mensen maar op tijd en goedkoop hun bestellingen krijgen.
Knap dat u altijd conclusies kan trekken uit zaken die niet gezegd zijn. Het gaat om het stilzetten van de bus om het pakket te kunnen afleveren. U weet wel, wat ze ook doen voor uw deur om uw zending af te leveren. Iets waar 99% begrip voor zal hebben, dus niet als hufterig word ervaren.
Maar kunt u uw conclusie een beetje verder uitleggen. Wat heeft het consumentenrecht te maken met het blokkeren van de straat van een bezorger?

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik woon sinds kort in een straat, waar aan een kant het verboden is te parkeren. De andere zijde staat, door thuiswerken denk ik, dagelijks vol.

De pakketbezorgers stoppen dan even op de stoep, aan de kant waar dat dus al helemaal niet mag, of ze stoppen even op de rijbaan. Het andere verkeer moet dan even wachten. En ik geef ze groot gelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hier hetzelfde. Ik woon in een kleine straat met 12 huizen en geen stoep. Twee deuren verder hebben laatst de tuin verbouwd. Hele week overdag de straat geblokkeerd. Aan het begin van de straat zijn ze nu aan het verbouwen, moest een vrachtwagen een container op de oprit manoeuvreren. Tja, ook dat duurt even. En ik kom ook wel eens met een bus of aanhanger voor de deur die niet onder de carport past. Omrijden kost een gigantische 30 seconden wat nog altijd veel minder is als jezelf druk maken.
Ik ben blij met de postbezorgers. Ze nemen veel tijd en werk voor je uit handen. Die paar tellen wachten wegen niet op tegen zelf naar de winkel gaan.

Plaats reactie