Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
19 jul 2022 18:25
Tja, toch is het vreemd dat het bijvoorbeeld in Meijel toch wel aardig goed ging in de tijd dat die huisarts daar zo'n boete kreeg. Vele malen beter dan de landelijke cijfers of de regio's er omheen.

Geen bewezen werking, maar risico's zaten er ook niet echt aan. Laat hem dat dan lekker voorschrijven als de cijfers in zijn voordeel spreken. Bewijzen dat het werkt heeft vaak een stuk langer nodig en daar was in deze pandemie nu eenmaal geen tijd voor. Wie weet hoeveel levens die man heeft gered doordat medicijn voor te schrijven? Niemand, want dat is niet te checken.
Wordt jij nu betaald om dit soort berichten te verspreiden?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
20 jul 2022 08:10
Oostenrijk laat een ander beeld zien. Daar waren de middelen makkelijk verkrijgbaar en precies in de periode, dat de ziekenhuizen vol lagen met Covid-patiënten, kwamen daar nog de spoedopnames bij van mensen, die te enthousiast deze middelen hadden geslikt. Veel moesten gereanimeerd worden.
Dat bleek niet bij eerder aangehaald onderzoek.
Het beeld van Oostenrijk lijkt me eerder een bijwerking van verkeerd gebruik.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
20 jul 2022 10:41
Nijogeth schreef:
19 jul 2022 18:25
Tja, toch is het vreemd dat het bijvoorbeeld in Meijel toch wel aardig goed ging in de tijd dat die huisarts daar zo'n boete kreeg. Vele malen beter dan de landelijke cijfers of de regio's er omheen.

Geen bewezen werking, maar risico's zaten er ook niet echt aan. Laat hem dat dan lekker voorschrijven als de cijfers in zijn voordeel spreken. Bewijzen dat het werkt heeft vaak een stuk langer nodig en daar was in deze pandemie nu eenmaal geen tijd voor. Wie weet hoeveel levens die man heeft gered doordat medicijn voor te schrijven? Niemand, want dat is niet te checken.
Wordt jij nu betaald om dit soort berichten te verspreiden?
Goede vraag. Al zouden we die vaker kunnen stellen.
Zo heb ik reclames langs zien komen van gelukkig lachende mensen, die vaccinaties kwamen halen. Dat was zeker betaald.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij werden diegene die zeiden Long Covid of post covid nieuw allemaal nieuw was, ook betaald dan 😁.

Goed onderbouwd stuk, vind ikzelf persoonlijk met bronnen erbij.
https://threadreaderapp.com/thread/1496 ... 79142.html

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
20 jul 2022 10:54
PeterPeters1966 schreef:
20 jul 2022 10:41
Nijogeth schreef:
19 jul 2022 18:25
Tja, toch is het vreemd dat het bijvoorbeeld in Meijel toch wel aardig goed ging in de tijd dat die huisarts daar zo'n boete kreeg. Vele malen beter dan de landelijke cijfers of de regio's er omheen.

Geen bewezen werking, maar risico's zaten er ook niet echt aan. Laat hem dat dan lekker voorschrijven als de cijfers in zijn voordeel spreken. Bewijzen dat het werkt heeft vaak een stuk langer nodig en daar was in deze pandemie nu eenmaal geen tijd voor. Wie weet hoeveel levens die man heeft gered doordat medicijn voor te schrijven? Niemand, want dat is niet te checken.
Wordt jij nu betaald om dit soort berichten te verspreiden?
Goede vraag. Al zouden we die vaker kunnen stellen.
Zo heb ik reclames langs zien komen van gelukkig lachende mensen, die vaccinaties kwamen halen. Dat was zeker betaald.
Wie hier op dit forum plaatst deze reclames en krijgt hiervoor betaald? En waarom is dit niet bij de redactie bekend?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
20 jul 2022 13:20
Wie hier op dit forum plaatst deze reclames en krijgt hiervoor betaald? En waarom is dit niet bij de redactie bekend?
Als je betaalt om een boodschap te verspreiden, dan doe je dat niet hier. Filmpje wat ik bedoel zat gewoon in de reclame blokken op TV

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
20 jul 2022 08:48
Dat is natuurlijk de angst die ons lang is ingepraat. Een huisarts kan natuurlijk de juiste dosis aangeven als het op recept verkrijgbaar is.
Voor humaan gebruik is het niet toegelaten. Dat wordt een dosering met de natte vinger.
fonsflons schreef:
20 jul 2022 10:15
Nou, het heeft hier na 2,5 jaar ook toegeslagen! Allebei positief. Lichte verhoging (38,4) en met een paar asperine's erin gaat het eigenlijk prima. Lijkt op een normale verkoudheid, hopen dat het met een paar dagen weer weg is.
Sterkte en een goedbedoelde tip: ga niet direct vol gas door met je leven, schakel een paar weken terug naar een lagere versnelling.
16again schreef:
20 jul 2022 10:52
Dat bleek niet bij eerder aangehaald onderzoek. Het beeld van Oostenrijk lijkt me eerder een bijwerking van verkeerd gebruik.
Wat bleek niet? De makkelijke verkrijgbaarheid? Het was gewoon te koop in de landbouwwinkels. De vele opnames waren een gevolg van overdosering.
Interessante poging om de overeenkomsten en verschillen op een rij te zetten. Het helpt om overzicht in de chaos te houden, naar mijn smaak een iets te hoog Maurice-de-Hond gehalte.

Maurice de Hond is statisticus. Hij zou wel een mooi, nieuw artikel kunnen maken over de relatie van de virusvarianten en het weer. Omikron deed het tot nu toe goed, de actuele hittegolven in Europa lijken toch te veel voor deze variant te zijn. Bij gebrek aan voldoende testresultaten zijn ziekenhuisopnames een beter hulpmiddel om die relatie in kaart te brengen. Significante relatie of niet?

*

Volgende dosis vaccin of niet? Zoon heeft in mei de volgende dosis genomen, beetje teleurgesteld dat de aangepaste versies nog niet op de markt zijn gekomen. Zelf houden we vast aan de 3-6-9 maanden tijd ertussen, voor ons pas eind oktober/begin november en niet eerder. Immuunsysteem hoeft niet permanent in alarmtoestand te blijven. Na november zien we verder hoe het gaat, het najaar van 2023 lijkt ons momenteel vroeg genoeg voor de update.
Ook al is het anekdotisch, bloedonderzoek geeft aan, dat we nog steeds voldoende bescherming hebben. Aantal actieve antistoffen loopt netjes terug, maar in de laboratoriumtest met nieuw contact met het virus, geeft de gewenste reactie. Wat de vraag oproept of de antistoffen wel de juiste meetmethode zijn om de mate van bescherming te bepalen. Voordeel: snel en goedkoop. Betere methodes vragen meer tijd voor de analyse.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
20 jul 2022 10:41
Nijogeth schreef:
19 jul 2022 18:25
Tja, toch is het vreemd dat het bijvoorbeeld in Meijel toch wel aardig goed ging in de tijd dat die huisarts daar zo'n boete kreeg. Vele malen beter dan de landelijke cijfers of de regio's er omheen.

Geen bewezen werking, maar risico's zaten er ook niet echt aan. Laat hem dat dan lekker voorschrijven als de cijfers in zijn voordeel spreken. Bewijzen dat het werkt heeft vaak een stuk langer nodig en daar was in deze pandemie nu eenmaal geen tijd voor. Wie weet hoeveel levens die man heeft gered doordat medicijn voor te schrijven? Niemand, want dat is niet te checken.
Wordt jij nu betaald om dit soort berichten te verspreiden?
Vraag je nu of ik voor het bedrijf werk?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

fonsflons schreef:
20 jul 2022 10:15
Nou, het heeft hier na 2,5 jaar ook toegeslagen! Allebei positief. Lichte verhoging (38,4) en met een paar asperine's erin gaat het eigenlijk prima. Lijkt op een normale verkoudheid, hopen dat het met een paar dagen weer weg is.
Beterschap, we zullen het denk ik allemaal wel een keer krijgen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
20 jul 2022 20:08
Nijogeth schreef:
20 jul 2022 08:48
Dat is natuurlijk de angst die ons lang is ingepraat. Een huisarts kan natuurlijk de juiste dosis aangeven als het op recept verkrijgbaar is.
Voor humaan gebruik is het niet toegelaten. Dat wordt een dosering met de natte vinger.
Tot zelfs op de site van de rijksoverheid valt te lezen dat het middel weldegelijk wordt toegepast bij mensen met parasieten zoals wormen en schurft
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... gen-corona

Jablan schreef:
20 jul 2022 20:08
16again schreef:
20 jul 2022 10:52
Dat bleek niet bij eerder aangehaald onderzoek. Het beeld van Oostenrijk lijkt me eerder een bijwerking van verkeerd gebruik.
Wat bleek niet? De makkelijke verkrijgbaarheid? Het was gewoon te koop in de landbouwwinkels. De vele opnames waren een gevolg van overdosering.
In de test resulteerde het , in tegenstelling tot Oostenrijk, niet tot vele ziekenhuis opnames. Het "verkeerd gebruik" is gewoon overdosering

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
20 jul 2022 20:34
Beterschap, we zullen het denk ik allemaal wel een keer krijgen.
Dat herinner ik me ook uit de eerste toespraak van Rutte in 2020
Afbeelding

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
20 jul 2022 20:08

Interessante poging om de overeenkomsten en verschillen op een rij te zetten. Het helpt om overzicht in de chaos te houden, naar mijn smaak een iets te hoog Maurice-de-Hond gehalte.



Dan ben ik toch benieuwd wat er niet aan klopt. Als je kijkt naar de symptomen, er komen er wel heel veel overeen. Als je naar de onderzoekjes resultaten kijkt, zie je ook zeer veel overeenkomsten.
Dus vandaar mijn vraag wat klopt er niet.?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Cherry-picking. Bij elke gedachte het passende onderzoek erbij zoeken.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
21 jul 2022 07:48
Cherry-picking. Bij elke gedachte het passende onderzoek erbij zoeken.
En waaruit maak jij dat op dan?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Links volgen en per onderzoek de status bekijken.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
21 jul 2022 08:21
Links volgen en per onderzoek de status bekijken.
Dat betekend niet dat het niet waar zou kunnen zijn.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
21 jul 2022 08:25
Jablan schreef:
21 jul 2022 08:21
Links volgen en per onderzoek de status bekijken.
Dat betekend niet dat het niet waar zou kunnen zijn.
Dat geldt voor sprookjes ook..

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
21 jul 2022 11:10
Onkruid71 schreef:
21 jul 2022 08:25
Jablan schreef:
21 jul 2022 08:21
Links volgen en per onderzoek de status bekijken.
Dat betekend niet dat het niet waar zou kunnen zijn.
Dat geldt voor sprookjes ook..
Ik zou dan toch wel eens uitgelegd willen zien wat er mis is dan aan het genre wat er gezegd wordt met die vergelijking over long covid. Cherry picking Als antwoord Zou dan niet genoeg moeten zijn akkoord onderbouwing. Aangezien er toch veel wetenschappers er een verband zien.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Op zich is het goed om een vergelijking te maken, in de zin van overeenkomsten en verschillen.

Voorbeeld. Stel, dat ik vind, dat de inwoners van plaats XYZ achtergebleven zijn. Als ik dat geloofwaardig wil brengen, dan heb ik onderbouwing nodig. De open data van het CBS zijn hier heel handig voor. Als twee procent een universitair diploma heeft en het landelijk gemiddelde is tien procent, dan kan ik daar een mooie zin van maken: Inwoners van XYZ hebben vijf keer minder vaak een studie afgemaakt en blijven daarom achter. Met een niet-verdachte bron erbij, dus extra geloofwaardig.
Gemakshalve ga ik dan voorbij aan de andere kenmerken van de plaats - er is alleen een middelbare school, een fabriek en bijna alle huizen zijn huur. Oftewel: er is weinig werk voor hoger opgeleiden, er zijn weinig koopwoningen en er is geen beroepsonderwijs. Daarmee is deze plaats totaal niet aantrekkelijk voor wie iets meer kan en wil in het leven.
Dit is framen.

Je link gaat naar een zekere Tjalco op Twitter. Hoewel ik niet twijfel aan de goede bedoelingen, geeft hij de overeenkomsten meer nadruk dan de verschillen. In mijn ogen is dit een vorm van framen, want er zijn 200 symptomen voor Long Covid en dan heb je snel een overlap of moment van herkenning met andere langdurige aandoeningen.

Tjalco heeft een handig mini-overzicht gemaakt op hoofdlijnen. Meer moet je er niet van maken of in lezen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Drie keer de Volkskrant vandaag (te lezen voor wie een DPG-media-account heeft).

Wanhoop drijft longcovid-patiënten naar het buitenland.
en Covidpatiënten zeggen op te knappen na bloedzuivering in buitenlandse klinieken – maar bewijs dat het werkt, is er nog niet.

Het gaat om een bloedzuiveringstherapie (afarese) in Duitsland en zuurstoftherapie op Cyprus.
In beide gevallen een bestaande therapie, die tot nu toe bij andere ziektes is toegepast en in Nederland niet wordt vergoed bij Long Covid klachten, daarom geweigerd uit te voeren.

Oftewel: als er geen behandelcode is, dan doen we niets. Systeemslavernij.

*

Meer nadelen dan voordelen bij coronavaccins? Aan de studie die gretig rondgepompt wordt, piept en kraakt van alles
Ondertussen prikt Maarten Keulemans door een volgend geval van framen heen.

Gesloten