Ontslag genomen & eigen bedrijf begonnen: welk systeem om website te maken?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Ontslag genomen & eigen bedrijf begonnen: welk systeem om website te maken?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Ik gebruik al meer dan 10 jaar Wordpress. Werkt heel gemakkelijk en er zijn legio mogelijkheden.

Je kunt ook een webbuilder van de hoster gebruiken. Die zijn iets beperkter dan Wordpress maar voor een eenvoudige site goed te doen.
Het nadeel van zo'n builder is dat je aan de hoster vastzit. Daarom bieden ze ook allemaal zo'n webbuilder aan.
Dan geeft Wordpress je meer vrijheid. Die kan je simpel verhuizen naar een andere host als je niet tevreden bent.
Joomla is ook een mogelijkheid en voor webwinkel software heb ik ooit Opencart gebruikt. Die is heel erg op de Amerikaanse markt gericht. Maar als je dat geen probleem vind werkt het best aardig.
Ik ben toen ook met de webwinkel overstapt naar Wordpress en daarin de plugin Woocommerce gebruikt. Dat ging best goed.
Een website kostte mij gemiddeld nog geen € 200,00 per jaar.

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Ontslag genomen & eigen bedrijf begonnen: welk systeem om website te maken?

Ongelezen bericht door Norbert77 »

Dan is wordpress met een leuke template voldoende. Kosten : bijna niets, dus de faalkosten zijn ook bijna niets.
Daar dacht ik inderdaad ook aan. Bij het astra theme zag ik wel een leuke template, is dat een goede keuze?
Waar je wel aan moet denken is seo. Jouw site moet ook gevonden worden. Dat is prima zelf te doen wanneer je echt hierin verdiept. Anders een paar uur online marketing inkopen.
Dat is inderdaad een goede. Hier had ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht, maar daar ga ik me eens in verdiepen

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Ontslag genomen & eigen bedrijf begonnen: welk systeem om website te maken?

Ongelezen bericht door Norbert77 »

En reken ook je eigen tijd hiervoor mee. Alle tijd die jij hier in steekt, kan je niet steken in werken voor klanten, je administratie bijwerken, of zorgen voor werk op langere termijn...
Hier heb je inderdaad een punt! Ik zal eens uitrekenen wat het mij zou kosten aan tijd als ik zelf een website zal ontwikkelen en hoeveel ik in die tijd zelf kan verdienen voor door voor klanten te werken.
Investeer tenminste in een fatsoenlijke domeinnaam, "norbert77software.gratissitevanmijnprovider.nl" is vrij kansloos, net als "voor meer info mail naar [email protected]" of zoiets. Idem security dingen als https.
Ik zag bij Cloud86 inderdaad dat ik daar een gratis SSL certificaat krijg. Dat is de https verbinding toch? Vanuit het hostingpakket kan ik ook een op domeinnaam gebaseerd e-mailadres maken dus dat moet wel goed komen.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Ontslag genomen & eigen bedrijf begonnen: welk systeem om website te maken?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Een gratis ssl (https) certificaat krijg je bij bijna iedereen. Net als een (of meerdere) e-mailadressen met je domeinnaam.

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Ontslag genomen & eigen bedrijf begonnen: welk systeem om website te maken?

Ongelezen bericht door Norbert77 »

Een gratis ssl (https) certificaat krijg je bij bijna iedereen. Net als een (of meerdere) e-mailadressen met je domeinnaam.
Dit zag ik later inderdaad ook, maar volgens mij verschilt het bij het SSL certificaat nog wel hoor. Ik zag in een van de artikelen namelijk dat je de keuze had uit verschillende certificaten en die waren niet allemaal gratis.

juliomariner
Berichten: 4829
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ontslag genomen & eigen bedrijf begonnen: welk systeem om website te maken?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zou u kunnen stoppen met oude topics omhoog te schoppen?

rwolters
Berichten: 1546
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ontslag genomen & eigen bedrijf begonnen: welk systeem om website te maken?

Ongelezen bericht door rwolters »

Norbert77 schreef:
10 jan 2022 11:54
Klinkt allemaal een beetje alsof je een winkel wilt beginnen, maar nog even zonder winkeldeur.
Dan komen dus geen klanten naar binnen.

Wil je professioneel beginnen, dan heb je een beginkapitaal nodig. De benodigde software, een site om klanten op je opmerkzaam te maken maar....het meeste geld gaat zitten in seo, google en facebook. Want anders bereik je nog geen klanten.
Helemaal mee eens, maar zoals ik aangaf moet ik het begin kapitaal investeren in software en producten die ik nodig heb om überhaupt mijn werk te kunnen doen. Dit lijken mij belangrijkere investeringen dan een website? Ik kan nu direct investeren in een professionele website en bezoekers krijgen, maar hoe kan ik hun helpen als ik het gereedschap niet heb?
Je eigen uren kosten ook geld. Alle tijd die je niet in je core business stopt hebben nul rendement.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ontslag genomen & eigen bedrijf begonnen: welk systeem om website te maken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Norbert zal het intussen wel geregeld hebben.

Plaats reactie