Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JJWW
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2023 14:50

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door JJWW »

27/04 ontvangst brief met compensatiebedrag ABN AMRO flexibel krediet.
12/06 1ste acceptatie brief.
18/08 Aanvulling acceptatie ivm onduidelijke ID gegevens????
03/10 Gebeld ivm voortgang, antwoord: grote vertraging en mijn gegevens waren nog niet verwerkt, duurt nog 6 weken.
17/10 Papieren verwerkt. Geen bericht van gekregen maar door te bellen ontdekt.
24/10 Gebeld en mededeling dat de papieren verwerkt zijn en dat ik over 2 weken rond 07/11 brief ontvang met de betaling.
10/11 Gebeld omdat ik nog niets ontvangen heb en er ook geen geld is gestort. Uitleg er is veel vertraging en mijn papieren moeten nog verwerkt worden, want 17/10 zijn ze alleen maar gescand voor de afdeling verwerking waar 2 personen alles opnieuw moeten doornemen. Verwachte verwerkingstijd 4 tot 6 weken en naar verwachting niet voor eind van dit jaar dus pas in 2024. Terwijl op de site van ABN AMRO duidelijk staat dat de betaling van eigen klanten voor eind 2023 plaatsvindt.

Mijn vraag is: ABN AMRO doet zelf een compensatievoorstel, je levert alle gevraagde informatie in en na 7 maanden wordt de definitieve verwerking en uitbetaling opnieuw en bij herhaling uitgesteld met nog eens 4 tot 6 weken.
Hoe moet je nog vertrouwen hebben dat dit nog goed gaat komen????????

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Gaat u nu ook compensatie krijgen voor die vertraging?

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

JJWW schreef:
10 nov 2023 15:23
Hoe moet je nog vertrouwen hebben dat dit nog goed gaat komen????????
O, dat zal ooit nog wel een keer gaan lukken. Maar of ABN/Amro hiermee nieuwe klanten gaat winnen? Ik wil absoluut bij ING weg, maar ABN/Amro wordt het zeker niet. De ene laaielichter inruilen voor de andere gaat het niet worden.

IvoPep
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 jul 2023 17:39

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door IvoPep »

Eind augustus bericht gekregen compensatie voorstel,begin oktober geld op rekening. Abnamro.

Nina1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2023 23:34

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Nina1972 »

Rabobank heeft ons al uitbetaald. Abn nog geen bericht gehad. Als je mailt verwijzen ze naar veelgestelde vragen. Eind 2023 zouden we wat horen. Nu dat is bijna om. Zou fijn zijn als je weet waar je aan toe bent.

RDG79
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2024 13:43

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door RDG79 »

Helaas nog steeds geen aanbod ontvangen. Verder iedereen in mijn directe familie die er recht op had heeft al lang een aanbod gehad.

Als ik bel met de vraag wanneer ik een aanbod kan verwachten krijg ik alleen maar te horen: "daar kunnen we helaas niks over zeggen"

kriszty
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2024 14:58

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door kriszty »

Bij ons is t helemaal drama ,

Brief ontvangen met stukken, opgestuurd en 3 maanden later toch maar even bellen, niets ontvangen :( , dus opnieuw aangevraagd, dit maal 3 x opgestuurd, na 3 maanden blijkt de handtekening niet juist, voor de derde maal weer alles ingevuld en opgestuurd, januari weer gebeld, terugboeking mag niet naar een zakelijke rekening :( :( , met de vraag of ik dit telefonisch kon doorgeven, het antwoord ( nee dan kan helaas niet ) ook helaas geen kopie pagina 11 met bankgegevens, dus weer 3-6 weken wachten op formulier.. welkom in t digitale tijdperk , er kan echt niets en ook niets digitaal geregeld worden bij ABN . dus wachten weer totdat ze weer de formulieren opsturen ( alleen pagina 11 , tenzij iemand deze wilt mailen naar mij ) al met al wat een drama bank

Henk Fidder
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2024 13:04

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Henk Fidder »

Inmiddels voor de 4e frustrerende keer bericht gehad van ABN AMRO dat de aangeleverde informatie niet volledig is. Om gek van te worden! Hoe lang mag de bank er over doen om tot uitbetaling te komen?? Als je belt krijg je te horen dat er een achterstand in de verwerking is en dat voor de nieuw aangeleverde informatie een verwerkingstijd geldt van tenminste 5 weken. In werkelijkheid doen ze er vééél langer over.

Op zich ook vreemd toch dat nu nog eens je legitimatie gevalideerd moet worden terwijl je al die jaren de bankrekening van waaruit de teveel rente betaald is in gebruik hebt??? Dan heb ik het er nog niet eens over dat de compensatie nu op een vaste som gefixeerd is terwijl ik al alweer bijna een jaar langer moet wachten op uitbetaling.

Ik zocht contact met Kivit die melde dat zij weinig kunnen uitrichten en het advies geven om ons te mobiliseren op een forum als deze en vandaaruit concrete acties af te dwingen.

Radar, wordt het geen tijd om actie te ondernemen ABN AMRO neemt ons niet serieus.

kriszty
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2024 14:58

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door kriszty »

Ik ken je frustratie, om gek van te worden. lijkt wel of ze expres de boel saboteren. Ik heb inmiddels ook al e.a. voor de 4e keer opgestuurd ( vandaag weer op de post ) en het is wachten op t volgende bericht wat niet juist is. In dat geval zal ik een advocaat gaan raadplegen, wordt t al zat ( zelfs ambtenaren werken sneller )

Diana1967!
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2024 19:02

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Diana1967! »

Zijn er nog mensen die tot nu toe geen bericht hebben ontvangen?

appel300
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2024 09:14

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door appel300 »

Ja
Over een flexible doorlopende lening van ?+-1998 tot 2013
Altijd allen maar rente betaald vanaf 1998 ?
Rond 2013 is de lening omgezet naar maar 1% rente

Ja ik heb brief gehad met voorstel voor compensatie bedrag geaccepteerd en al gekregen
Van abn amro
En ik heb niks hoeven aan te leveren allen maar gebelt en gevraagt of ik ergens recht op heb
Jaar of 6 7 8 terug nog bericht gehad geen recht op compensatie
Jaar of 2 weer x gevraagt zijden ze dat iedereen vanzelf bericht krijgen als ze ergens recht op hebben
En in juni vorige jaar geld al gekregen

jhlange
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2024 19:45

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door jhlange »

Ik heb afgelopen vrijdag bericht gekregen van ABNAMRO dat ik van een periode van 01-01-2001 en 01-05-2019 teveel rente had betaald op een flexibel krediet. Als start datum wordt gesteld 01-01-2001als afsluiting, alles voor die datum wordt gemakshalve vergeten. Ook wordt gesteld dat de periode voor 2008 wordt gewerkt met aannames om de compensatie te kunnen berekenen. Er wordt een minimaal bedrag aangeboden waarmee je akkoord dient te gaan.
Er is géén enkele controle mogelijk.

Suiding
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2024 22:24

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Suiding »

Diana1967! schreef:
21 jan 2024 19:05
Zijn er nog mensen die tot nu toe geen bericht hebben ontvangen?
Hier tot nu toe vanuit de ABN AMRO nog steeds doodstil. Al diverse keren gebeld, maar wordt continu van het kastje naar de muur gestuurd.
Vind het inmiddels wel erg lang duren. Gaat trouwens om een doorlopend krediet.

kerjo
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2019 14:28

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door kerjo »

Ik had een DK bij ICS, welk 1 maart 2022 zou stoppen met nog opname mogelijkheid.
Ik los dat nu maandelijks af met een verlaagd rentepercentage van 3,5%.
Op 29 maart 2023 heb ik een compensatie gekregen van € 1645,05. Ik heb dit aanvaard.
Situatie is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik ben tevreden.

AirbusA320
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2023 19:29

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door AirbusA320 »

Ik had ook een DK bij ICS. November 2021 stop gezet Nog niets gehoord over enige compensatie. Wel is de info pagina van ICS (eind 2023) aangepast met opeens latere data (eind 2024 voor gespreid betalen) waar dat eerst niet vermeld stond.

padegee
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2023 12:13

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door padegee »

Wij hebben van de ING een compensatievoorstel gehad. Dit lijkt ons een goede compensatie voor teveel gederfde rente op ons doorlopend krediet wat wij destijds gebruikt hebben. Wij gaan met dit compensatievoorstel akkoord.

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, ik zit nog op de ING te wachten. Maar er zit dus schot in. Prima!

Marten71
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2024 18:53

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Marten71 »

Diana1967! schreef:
21 jan 2024 19:05
Zijn er nog mensen die tot nu toe geen bericht hebben ontvangen?
Ik heb me in september 2022 bij de ABN/AMRO Bank gemeld, het enige dat ik ontvangen heb is een bevestigingsmail van ontvangst. waarin stond dat ik in het najaar van 2023 een reactie zou ontvangen. Dat is nooit gebeurd. Tussentijdse telefoontjes waren zinloos, en ook toen het jaar voorbij was kreeg ik in het beste geval een medewerker aan de telefoon die vertelde dat er vertraging was in de verwerking en dat ik waarschijnlijk (!) een reactie zou ontvangen in de eerste helft van 2024. Het enige dat ik volgens hem kon doen behalve wachten, was een klacht indienen via het algemene nummer van ABN/AMRO. Alsof ik daar nu nog vertrouwen in zou hebben...

De Bank geeft aan haar fout uit het verleden goed te willen maken, maar ik vind deze vertragingstactiek misselijkmakend. Toch is er blijkbaar niemand die er iets aan kan doen, en ik vraag me af hoeveel mijn conmpensatiebedrag nog waard is tegen de tijd dat ik het ontvang. Als ik ooit iets ga ontvangen natuurlijk. Moet de rechter hier niet inspringen die ze ooit dwong tot deze compensatieregeling?

Suiding
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2024 22:24

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Suiding »

Het lijkt wel alsof ze hier meelezen, want ik heb gisteren eindelijk een voorstel binnen gekregen. Nu hopen dat de afhandeling niet zo moeizaam gaat als bij menigeen hier.

RDG79
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2024 13:43

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door RDG79 »

Wéér ruim een maand verder en ABN is doodstil. Ik had in het verleden een doorlopend flexibel krediet én privelimiet plus.

Inmiddels beide al sinds eind 2017 afbetaald.

Als ik ABN Amro bel krijg ik geen informatie. Vorig jaar hebben ze gezegt dat ze zien dat ik recht heb op een tegemoetkoming maar vanaf dat momend doodse stilte.

Plaats reactie