Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

RDG79 schreef:
11 feb 2024 14:32
Wéér ruim een maand verder en ABN is doodstil. Ik had in het verleden een doorlopend flexibel krediet én privelimiet plus.

Inmiddels beide al sinds eind 2017 afbetaald.

Als ik ABN Amro bel krijg ik geen informatie. Vorig jaar hebben ze gezegt dat ze zien dat ik recht heb op een tegemoetkoming maar vanaf dat momend doodse stilte.
Met flexibel krediet zijn ze begonnen in 2022 en me privélimiet in 2023. Je kan je inschrijven voor email updates hierover https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/c ... index.html
Zolang je dan geen update van ze krijgt, weet je ook dat er dan nog niets te melden valt.

RDG79
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2024 13:43

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door RDG79 »

ZeerPrivé schreef:
11 feb 2024 14:46
RDG79 schreef:
11 feb 2024 14:32
Wéér ruim een maand verder en ABN is doodstil. Ik had in het verleden een doorlopend flexibel krediet én privelimiet plus.

Inmiddels beide al sinds eind 2017 afbetaald.

Als ik ABN Amro bel krijg ik geen informatie. Vorig jaar hebben ze gezegt dat ze zien dat ik recht heb op een tegemoetkoming maar vanaf dat momend doodse stilte.
Met flexibel krediet zijn ze begonnen in 2022 en me privélimiet in 2023. Je kan je inschrijven voor email updates hierover https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/c ... index.html
Zolang je dan geen update van ze krijgt, weet je ook dat er dan nog niets te melden valt.
Bedankt voor de info.

Vind het alleen vreemd dat directe familie van mij respectievelijk begin 2023 en augustus 2023 al bericht hebben gehad én uitkering van compensatie.

Ik wacht het af

MWegg
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2024 11:20

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door MWegg »

Hallo, zojuist een voorstel ontvangen van de ING kan je er vanuit gaan dat de gecompenseerde berekening klopt??

Gerhard80
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2024 14:39

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Gerhard80 »

Ik heb enkele maanden geleden een compensatie voorstel (rond de €70,-) ontvangen voor mijn privelimiet plus. Ik besloot nog even te wachten met tekenen, omdat ik destijds ook een flexibel krediet heb gehad, waar ik veel meer rente over heb betaald. Nu kreeg ik vandaag weer een herinneringsbrief, omdat ik nog niet had getekend voor mijn privélimiet plus. Ik dacht, laat ik eens bellen naar het speciale telefoonnummer hiervoor om te vragen waar het compensatievoorstel voor het flexibel krediet blijft. Voordat ik iemand aan de lijn had was ik een half uur verder. Om contact met de ABN amro te krijgen is mijn ogen sowieso een hel. Die chatbot is een verschrikking, als je überhaupt een medewerker via de chat te spreken krijgt, zijn deze niet behulpzaam. Een emailadres heeft ABN amro niet eens. Dat laatste vind ik echt niet kunnen voor zo'n grote bank. Wil graag antwoorden zwart op wit, ABN blijkbaar liever niet. Nou nu het telefoongesprek, wat ook niet voor iedereen lukt denk ik. Je moet gegevens invullen en gelijktijdig ook inloggen op de ABN app. Het gesprek verliep uiterst stroef. Ik moest zelf nog weten wanneer tot wanneer het flexibel krediet had gelopen. Ik had gelukkig nog ergens in mijn email het rekeningnummer kunnen vinden, want anders was ik waarschijnlijk niet eens verder geholpen. Meneer was heel kortaf, het leek wel een chatbot 😂. Uiteindelijk had hij het contract kunnen vinden. Wat blijkt, ik heb geen recht op compensatie voor mijn flexibel krediet?? Ik vroeg naar de reden. Volgens hem was de rente van het flexibel krediet destijds marktconform. Ik vroeg of ik hier nog een bericht of brief over kreeg. Nee was zijn korte maar duidelijke antwoord. Ik heb dus al die tijd op niets zitten wachten. Ik vraag mij eerlijk gezegd ook af of het klopt dat de rente voor het flexibele krediet in die tijd (2004-2009) dus wel marktconform was? Ik vertrouw ze voor geen meter. Ik teken ook niet voor de compensatie van mijn privelimiet plus.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan krijgt u die € 70,00 dus ook niet.

Interessant!
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2017 14:17

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Interessant! »

Remhar schreef:
13 apr 2022 13:13
Mijn vraag is of er al mensen zijn die van hun bank te horen hebben gekregen of ze in aanmerking komen voor rente compensatie en of deze berekend of al uitgekeerd is?
Wij hebben ongeveer drie weken geleden een brief van ABN AMRO gekregen (Persoonlijk Aanbod Compensatie) die over een tweede hypotheek begin 2000 ging. In de brief stond een verklaring over de wat en hoe, de Bank kwam ook met een compensatie bedrag van +/- €660,00. Wij moesten wat bewijs leveren (Identiteitspas, bankafschrift, ...) en dan het "Aanbod accepteren pagina" onderteken als wij akkoord ging, voor 23 mei 2024. Stond ook bij "Wilt u het aanbod afwijzen? Dan hoeft u niets te doen of terugsturen, het aanbod vervalt vanzelf op de aangevende datum.
Hebben we op 19 februari, met goedkeuring teruggestuurd.
Nog om te zeggen dat dit een verassing voor ons was want hadden niet verwacht, hebben we bovendien geen klacht of andere soort communicatie met de Bank eerder gehad! Het lijkt dat er beweging is in het proces.

Huisman68
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2013 12:53

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Huisman68 »

Afgelopen week een email van ING ontvangen dat er een belangrijk bericht klaarstond in mijn ING.
Toch maar even kijken ondanks dat de 'belangrijke' berichten meestal slecht nieuws bevatten zoals verhogen van kosten o.i.d. Tot mijn verbazing was dit een positief bericht over geld terugkrijgen vanwege in het verleden teveel betaalde rente.

Kom maar op met je voorstel en hoefde niet lang na te denken over het voorstel van ruim €1000.
Binnen een uur stond het op mijn rekening.

Wat dan wel jammer is dat ze maar tot 2001 teruggaan (krediet is in 1997 afgesloten) en dat je de details niet meer kan terugkijken na afhandeling.

Edit
Heb dit krediet in 2014 omgezet naar een andere kredietvorm en deze kredietvorm liep wel redelijk in de pas met de gangbare rente. Minder dan €50 compensatie waardoor dit krediet nog wel open staat in het voorstel en de details te bekijken zijn.

Van het krediet met uitgekeerde compensatie zijn deze details niet meer inzichtelijk..

Suiding
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2024 22:24

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Suiding »

Huisman68 schreef:
24 feb 2024 22:04


Kom maar op met je voorstel en hoefde niet lang na te denken over het voorstel van ruim €1000.
Binnen een uur stond het op mijn rekening.
Dan zijn ze sneller met storten dan de ABN. Die heb ik 31 januari verstuurd, maar tot op heden geen cent gezien. Als je akkoord geeft kunnen ze dat toch wel sneller overboeken lijkt mij.

Theo Kuiper
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2024 13:55

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Theo Kuiper »

Wachten nu 9 maanden op ons geld. Al 3 x de handtekeningen van mijn vrouw en mij op moeten sturen naar de ABN.
Vorige week nog maar eens gebeld met de bank. heb toen maar eens goed van leer getrokken. Zouden een nieuw formulier sturen, maar kon nog wel 2 weken duren :( de postkamer verstuurt maar 1x per 3 weken werd mij verteld.
grote verbazing. 2 dagen later al de formulieren per post gekregen. hebben er allebei toen maar een stuk of 10 handtekeningen op gezet.Met de tekst prik er maar eentje. Nu maar weer wachten :oops:

fcornel
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2024 13:32

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door fcornel »

In september 2023 aanbod compensatieregeling voor mijn partner geaccepteerd.
Op 28 september 2023 kwam er al iemand van AMP voor identificatie controle, aangezien mijn partner geen klant meer is bij de ABNA. Uitbetaling zou binnen 7 weken plaatsvinden. Echter...nu bijna maart en nog steeds is het bedrag van
€ 1460,- niet overgemaakt.
Zelf bankier ik nog wel bij de ABNA, maar ik heb nog helemaal niets gehoord. Schande!

CJCB57
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2024 23:05

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door CJCB57 »

Vorig jaar augustus hebben wij een compensatie voorstel van ABNAMRO ontvangen voor de rente die teveel voor de priverekening in rekening was gebracht. Binnen 6 weken stond het op de rekening.

Nu wachten we al een poos op een voorstel voor de te hoge rente op het Flexibel Hypotheek Krediet dat ondertussen is afgelost. Op de website van de bank staat dat ze in het najaar 2023 gaan beginnen met de vergoedingen voor deze kredieten. Dat najaar is voorbij en ondertussen is het bijna lente 2024. Geen enkele update op de website. Is ABNAMRO inderdaad begonnen met de compensatie deze categorie kredieten?

Diana1967!
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2024 19:02

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Diana1967! »

Hallo,

Zijn er nog mensen die helemaal niets gehoord hebben van ABN?

DraSon
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door DraSon »

Wij hebben november 2023 een brief (waarom per brief en niet digitaal??) ontvangen en direct dezelfde dag getekend en verstuurd. Inmiddels 3,5 maand en twee telefoontjes verder. ABN AMRO lijkt de boel te vertragen. Alles was immers al tot na de komma uitgerekend en het enige wat nu nodig is, is de controle van onze acceptatie (die goed en volledig was) en uitbetalen. Ze dekken zich in door op de site te vermelden dat er een vertraging in beoordeling en uitbetaling is. Dit is de zoveelste teleurstellende ervaring met ABN AMRO!

RDG79
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2024 13:43

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door RDG79 »

Diana1967! schreef:
09 mar 2024 05:46
Hallo,

Zijn er nog mensen die helemaal niets gehoord hebben van ABN?
Ik nog steeds niet. Maar kreeg hier het advies om aan te melden voor een nieuwsbrief als er ontwikkelingen zijn.

Als ik het zo lees is de informatievoorziening van de ABN echt asociaal slecht, dus daar hoef ik ook weinig vertrouwen in te hebben

Nieky2024
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2024 10:36

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Nieky2024 »

rentecompensatie ING

Helaas nog steeds geen compensatie voorstel mogen ontvangen van ING.
Vanaf 2001/2002 al klant van ING

Duurt erg lang

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ik zit ook te wachten. Ben al vanaf ca 1980 klant, toen nog van de Gemeentegiro, later Postgiro, later Postbank, nog later opgevreten door ING.

Zo gauw de compensatie binnen is ben ik er weg. Niet eerder, want dan gaat het nog langer duren. De nieuwe bank heb ik al uitgezocht.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik heb het voorstel van ABNAMRO ontvangen. Het bedrag was echter zodanig laag, dat ik de berekeningen heb opgevraagd. Ik heb die inmiddels ontvangen.

Dan blijkt dat ABNAMRO 20 jaar terug gaat sinds de datum dat het krediet beëindigd was. Jaren ervoor tellen niet mee. Wat ik zeer discutabel vind is dat ze over de eerste tien jaar stellen dat ik meer rente had kunnen betalen dan ik deed. Daarmee is een behoorlijk negatief bedrag opgebouwd. Daarna betaal ik tien jaar teveel rente. Ze tellen alles op en dan blijft er een klein positief bedrag over dat ze me aanbieden.

Ik heb hier grote moeite mee:

1) Er wordt maar 20 jaar teruggekeken terwijl het krediet langer gelopen heeft.

2) Nam men een andere start datum, bijvoorbeeld tien jaar geleden dan zou ik een veel hogere uitkering krijgen

3) Als de rente over de eerste 10 jaar hoger was geweest, dan had ik het krediet destijds op kunnen zeggen en elders kunnen afnemen. Ik vind het raar dat ABNAMRO kan stellen dat ze tien jaar lang meer hadden kunnen vragen maar dat niet gedaan hebben en dat ze daarom later tien jaar lang meer dan de toegestane rente in rekening gebracht hebben


Ik heb nog niet getekend maar ben bang dat dit een heel lang traject gaat worden

Overigens heeft ABNAMRO niets gemeld over eventueel rood staan op de betaalrekening. Andere banken hebben ook daar compensatie voor uitgekeerd.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

O? Over rood staan heb ik van de ING nog helemaal niets gehoord. Wist niet eens dat dat speelde. Dan zit er ook nog wel wat aan te komen.

Edit: Lees net dat ze er nog mee bezig zijn: https://www.ing.nl/particulier/lenen/co ... ing%20zien.

pazur
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2024 16:46

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door pazur »

12-12-2023 Eerste acceptatie antwoord formulieren opgestuurd naar ABN Amsterdam.

19-02-2024 Algemeen opgemaakte brief ontvangen dat ik zelf een copie moest maken en de hele documentatie opnieuw opsturen met reden dat er misschien handtekeningen of iets anders niet klopte. Na vele pogingen heb ik toch contact gekregen met de credietafdeling van ABN.
Het bleek dat een van de opgestuurde handtekeningen niet precies overeenkwam met die op
mijn paspoort.
Gebeld met ABN en hoorde ik dat ik slechts een pagina met handtekening moest opnieuw indienen.
Dit naar aanleiding instructies bankmedewerker.

Na uitblijven van enige reactie op 12-3-2024 nogmaals gesproken met een medewerkster van ABN.
Brief was niet ontvangen en gegevens waren dus nog niet gescand.
Retour-enveloppe ging dit keer naar Rotterdam, zelf zo door de bank bijgesloten eveloppe.
En niet naar Amsterdam, zoals de eerste retourenveloppe, die bijgesloten was.
Men zou op zoek gaan.
Bel over drie weken nog maar eens terug, was het antwoord.
Ik vraag me af, waarom dit zo lang moet duren als ze het bedrag al weten en mijn bankgegevens ook hebben. Dan is een druk op een knop genoeg, lijkt mij?
Onbevredigende afhandeling wanneer wordt het geld uiteindelijk gestort?

pazur

Suiding
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2024 22:24

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Suiding »

pazur schreef:
18 mar 2024 17:01
Onbevredigende afhandeling wanneer wordt het geld uiteindelijk gestort?

pazur
Ze proberen het zo lang mogelijk te rekken. Ik heb de formulieren in januari verstuurd en had tot begin maart nog niets gehoord.
Uiteindelijk gebeld en gevraagd of alles binnen was. Kon het eerst niet vinden, maar nadat ik melde dat op het Radar forum vaker werd gemeld dat brieven niet binnen kwamen vond de medewerker hem zomaar ineens.
2 dagen later een brief in de bus dat het geld binnen 4 weken overgemaakt wordt.

Leuk detail was dat de brief een datum had van eind februari.
Dus volgens mij rekken ze gewoon de boel.

Plaats reactie