Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tot vervelens toe worden mensen geadviseerd niet via de telefoon een contract af te sluiten.

Geranne
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2024 14:53

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Geranne »

Vind het jammer om te lezen dat mensen andere mensen verwijten dat ze er zijn ingestonken. Zelf werd ik namelijk gebeld dat essent (onze huidige energieleverancier) niet meer kon leveren voor de prijs waarvoor ik mijn contract had getekend. Ze wiste een heleboel informatie over mijn huidige contract en het leek alsof ik iemand aan de lijn had van essent. Zelf ben ik geregistreerd in het bel me niet register, maar mijn partner werd ongevraagd in oktober 2023 gebeld en ik ben aan de telefoon misleid.

Essent zou namelijk niet meer kunnen leveren en ik kreeg een contract aangeboden, waarbij ik eenmalig 345 euro moest betalen en daarna zou het rond de 200 euro worden. Zelf nog gevraagd of dit niet verhoogd zou worden aangezien in januari het prijsplafond zou stoppen, maar dat zou niet het geval zijn. Uiteindelijk werdt mijn energie geleverd door HEM en moest ik vanaf januari 565 euro per maand gaan betalen. Op 2 februari 2024 heb ik met Nigel van HEM gesproken, hij kwam erg meegaand over en vond het erg dat ik misleid was. Hij heeft me een nieuw aanbod gestuurd: een 1 jarig contract voor 245 euro per maand. Ik dacht dat ik goed geholpen werd en was ook blij om met een jaar van HEM energie af te zijn. Helaas hebben ze het verkeerde EAN nummer ingevoerd en op 22 februari werd het oude termijnbedrag wederom van mijn rekening afgeschreven. Direct heb ik weer contact gezocht, ook omdat het oude contract nog in mijnHEM stond. Wederom heb ik een nieuw 1jarig contract aangeboden gekregen die 1 maart 2024 in zou gaan en Nigel was zo vriendelijk om mijn termijnbedrag alvast te verlagen. Ik betaal nu 228 euro per maand, maar mijn oude contract staat nog steeds in mijnHEM. Afgelopen week heb ik meerdere keren de klantenservice gemaild en gebeld, maar tot op heden geen reactie. De back-office lijk niet aanwezig te zijn, want eerder konden ze mij wel met Nigel doorverbinden, maar afgelopen week niet meer.

Het liefst zou ik mijn contract bij HEM energie opzeggen, maar mijn opzegboete is 3200 euro. Ik weet nu gewoon niet meer hoe ik dit het beste kan oplossen. Afwachten in de hoop dat ze mijn contract veranderen of opzeggen en hopen dat ik die 3200 euro niet hoef te betalen...

Ook heb ik al contact gehad met essent om te vragen of zei mijn contract terug kunnen draaien, maar omdat het al langer dan 30 dagen geleden getekend is, gaat dat helaas niet.

Ondertussen ben ik echt redeloos...

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ze zullen je wel op de eindafrekening duidelijk maken hoe hoog de mega opzegboete is.
Dat wordt een goed leermoment. Dan weet je voor een volgende keer dat het loont om tot einde contract te wachten met opzeggen.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, op zich maakt het niet eens zoveel uit, in theorie dan. Of je nu 100% aan je oude energiebedrijf betaalt of 70& aan je nieuwe energiebedrijf + 30% boete, dat is lood om oud ijzer.

Het wordt alleen een ander verhaal als je daadwerkelijke verbruik uiteindelijk lager blijkt te liggen dan geschat op het moment dat je de boete krijgt. Want die boete gaat over een theoretisch toekomstig verbruik. In dat geval betaal je meer boete dan gerechtvaardigd is. Theoretisch dan, even op een bierviltje bedacht.

Aan de andere kant, als je uiteindelijke verbruik een stuk hoger zal liggen dan van tevoren ingeschat, kon het wel eens andersom op werken.

ikke72
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2016 14:32

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door ikke72 »

Ook wij zijn een van de vele.

Wij hadden een contract bij een andere maatschappij die op naam stond van mijn bedrijf. Mijn man die niet bevoegd is te handelen vanuit mijn bedrijf is benaderd. wij zijn van 192 naar uiteindelijk met tussenstappen 665 euro voorshot gegaan met in de emails het dubbele aan gebruikskosten!!

Zodra ik het afschrift van onze rekening zag afgelopen november heb ik dit willen corrigeren maar doordat het een bedrijf is en dus korter opzegtermijn direct te laat. Rechtsbijstand is direct ingeschakeld maar zijn nu in maart geen stap verder.

Het is ziekmakend dat hun op deze manier hardwerkende kleine zelfstandigen zo op kunnen lichten en wij dan toch het geld op moeten hoesten , absurd hoge verbruikskosten en boete, om er vanaf te komen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Is dat niet de zelfde als N.Froger in te zien was ?


rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door rwolters »

ikke72 schreef:
22 mar 2024 06:38
Ook wij zijn een van de vele.

Wij hadden een contract bij een andere maatschappij die op naam stond van mijn bedrijf. Mijn man die niet bevoegd is te handelen vanuit mijn bedrijf is benaderd. wij zijn van 192 naar uiteindelijk met tussenstappen 665 euro voorshot gegaan met in de emails het dubbele aan gebruikskosten!!

Zodra ik het afschrift van onze rekening zag afgelopen november heb ik dit willen corrigeren maar doordat het een bedrijf is en dus korter opzegtermijn direct te laat. Rechtsbijstand is direct ingeschakeld maar zijn nu in maart geen stap verder.

Het is ziekmakend dat hun op deze manier hardwerkende kleine zelfstandigen zo op kunnen lichten en wij dan toch het geld op moeten hoesten , absurd hoge verbruikskosten en boete, om er vanaf te komen.
Klopte het verbruik wel met de meterstanden?

SandraE
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2024 16:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door SandraE »

omdat er in 3 jaar een verschil van €10.000 zit! wij betalen vreselijke hoge tarieven,hoe dit kan geen idee!Ik ben er op de 1 of andere manier gewoon ingestonken!
Ben nu op zoek naar iemand die in jan/fbr/mrt een contract heeftafgesloten en erg benieuwd naar de tarieven van energie en gas bij de HEM nu...ivm opzegboete berekenen.
Dus als er iemand is ,meld je aub bij mij...je zou me enorm helpen daarmee!

SandraE
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2024 16:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door SandraE »

Ikke 72 ;Hoe vergelijk ik dat?meterstanden met factuur?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Moneyman »

SandraE schreef:
26 mar 2024 10:44
omdat er in 3 jaar een verschil van €10.000 zit! wij betalen vreselijke hoge tarieven,hoe dit kan geen idee!Ik ben er op de 1 of andere manier gewoon ingestonken!
Simpel, denk ik: niet gekeken, wel getekend.

SandraE
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2024 16:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door SandraE »

andrejvanderzee schreef:
27 sep 2022 09:52
Beste,

Ik heb ook een nare ervaring met HEM. Afgelopen november/december ben ik meerdere keren opgebeld door een agressieve verkoper om over te stappen van NGB naar HEM. Helaas ben ik daar uiteindelijk op ingegaan. Achteraf blijkt:

1. De jongen van de telefooonreclame claimde dat NGB op het punt van faillissement staat met als gevolg hele hoge tarieven bij NGB voor gewone klanten zoals ik. Ik heb NGB in juni hierover gebeld en dit is helemaal niet aan de orde. De jongen heeft bewust een valse situatie geschetsts.
2. De jongen van de telefooonreclame claimde dat de tarieven (niet de schatting, de tarieven) voordeliger zouden zijn. Dit bleek ook valse informatie omdat het simpelweg 2x zo duur is geworden voor mij. Wedereom heeft de jongen bewust een valse situatie geschetsts.
3. Mijn maandbedrag is van 290 naar 590 Euro per maan gegaan (geschat op basis van laatste 3 jaar).
4. Ik heb de welkomsbrief van HEM en het contract van de jongen van de telefoonreclame nooit per email ontvangen met deze definitieve extreem hoge bedragen niet ontvangen. Mocht ik deze hebben ontvangen, dan had ik deze extreem hoge bedragen natuurlijk nooit geaccepteerd en alles meteen geannuleerd. HEM claimt dat ze een fout email adres van mij hadden. In juni heb ik eindelijk de welkomsbrief ontvangen nadat ik ze heb gebeld.

In juni heb ik met NGB gebeld en ze hebben een verzoek gedaan bij HEM om het oude contract te herstellen. Mijn emails worden nauwelijks beantwoord. Tijdens een lang telefoongesprek met HEM is het enige dat ik te horen krijg in de trent van "U heeft destijds getekend", terwijl er verder geen begrip is voor aggressieve verkopers die leugens vertellen en het uitblijven van een bevestiging door HEM van overgang met definitieve bedragen ("fout email adres").

Ik probeer nog steeds mijn oude contract te herstellen maar tot dusver geen succes. Kunnen jullie hier iets in betekenen?

Met vriendelijke groeten,
M A van der Zee

Ik hoorde dat je je vioce log kunt opvragen bij de HEM,daar kun je terug luisteren zelf wat er is afgesproken! HEM mailen n vragen om je voicelog,heb ik nu ook gedaan!
Sandra

SandraE
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2024 16:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door SandraE »

HELPP!!
Kan iemand hier aangeven wat ze nu voor stroom per KWH en gas per M3 betalen en met welke ingangs datum?(liefst na 1-12-2023
Dan kun je nl je opzegboete fiks verlagen,als je geluk hebt.
Je mag dan vlgs de wet het verschil verrekenen!
Ik heb een opzegboete van bijna €2500 ,en ben opzoek naar de tarieven van nu vd HEM graag per KWH en M3!
Groetjes Sandra

SandraE
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2024 16:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door SandraE »

Moneyman schreef:
26 mar 2024 10:52
SandraE schreef:
26 mar 2024 10:44
omdat er in 3 jaar een verschil van €10.000 zit! wij betalen vreselijke hoge tarieven,hoe dit kan geen idee!Ik ben er op de 1 of andere manier gewoon ingestonken!
Simpel, denk ik: niet gekeken, wel getekend.
Zeker wel,maar ontbraken dingen in de mail..die zouden nog komen,maar nooit gehad!

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is er dan wel een rechtsgeldige overeenkomst? Voordat je gaat betalen wellicht heel goed (laten) checken?

SandraE
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2024 16:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door SandraE »

Moneyman schreef:
26 mar 2024 11:12
Is er dan wel een rechtsgeldige overeenkomst? Voordat je gaat betalen wellicht heel goed (laten) checken?
Ik heb nu mijn voicelog opgevraagd bij HEM..,als eerste.
Hoe kom ik erachter of het wel een rechtsgeldige overeenkomst is?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je daar zelf geen idee van hebt, vraag dan juridische hulp. Laat je overeenkomst checken op inhoud en op totstandkoming. Het belang is er groot genoeg voor!

karinBb
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2024 20:46

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door karinBb »

Door mijn man of mij is geen contract getekend vorig jaar april maar er bleek een contract met HEM te zijn, de handtekening kennen wij niet, de voicelog krijgen wij niet toegezonden. In juli 2023 hebben wij de Geschillencommissie ingeschakeld, op 5 maart 2024 is de digitale zitting geweest en nu wachten wij op de uitspraak.
Wij hebben alle incasso betalingen (geen toestemming voor gegeven) geblokkeerd en dus nog niets betaald. Wel ontvangen wij aanmaningen en gisteren ontvingen wij een bericht dat ze ons gaan afsluiten van stroom en gas, als we niet binnen 3 dagen betalen. Dat afsluiten kan niet zo gemakkelijk, wij hebben Liander gebeld en de meneer zei dat zij heel veel klachten hebben over HEM en als er een afsluiting wordt gevraagd door de HEM ontvang je eerst nog 3 brieven met info zei deze meneer.
Juli 2023, toen wij eindelijk wisten dat HEM onze nieuwe leverancier zou zijn, hebben wij een klacht ingediend bij HEM, daarop hebben wij in februari 2024 antwoord gekregen dat wij geen opzegboete hoeven te betalen, daar wij geen contract hebben is dit dus helemaal niet van toepassing.
Het beste is om je klacht(en) aan te melden bij de Geschillencommissie, het is een lang traject maar dat is de goedkoopste manier. Als wij gelijk krijgen van de Geschillencommissie wil ik een rechtszaak tegen HEM beginnen met meerdere mensen, dit bedrijf mag niet failliet gaan want dan lopen ze weg met de winst, er schijnt vanuit de overheid wel verscherpt toezicht te zijn maar ze kunnen nog steeds doorgaan.

Nadiene
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2024 08:23

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Nadiene »

Op 15 februari 2024 heb ik met HEM een eenjarig contract afgesloten, dit zou met onmiddellijke ingang starten. Ik kreeg op 28 februari 2024 een brief van ..Netbeheer dat ik moest opschieten met het zoeken naar een energieleverancier anders zou ik helaas worden afgesloten. UHHH? Ben meteen met ..Netbeheer gaan bellen en uit hun gegevens konden ze zien dat op 17 februari 2024 het contract door HEM was geannuleerd. Ik wist van niets. Inmiddels heb ik deze gegevens opgevraagd bij ..Netbeheer en heb ik een jaarcontract bij een andere energieleverancier afgesloten. Nu gaat ie komen!! Mijn nieuwe energieleverancier wordt per 1 april 2024 jawel HEM. Mijn huidige energieleverancier heeft al een werkorder in de maak om zo het "contract" met HEM te overrulen. Inmiddels was er door HEM 194 euro afgeboekt, ik heb dit teruggeboekt en heb deze rekening geblokkeerd. Word ik gisteren gebeld door iemand van een incassobureau dat ik het voorschot van april 194 euro nog moet betalen. Ik heb gezegd dat ik dat niet van plan ben, ik laat mij niet intimideren. HEM heeft notabene zelf op 17 februari 2024 het contract eenzijdig opgezegd en nu zeker spontaan mijn energieleverancier worden per 1 april 2024?? Vreemd allemaal. Inmiddels ben ik diverse mails en telefoontjes naar HEM verder, ook meerdere verzoeken ingediend dat ik mijn voicelog d.d 15 februari 2024 wens te ontvangen. Krijg vanuit HEM geen response. Ben al met ACM in de weer, radar-avrotros en wacht nu op de gegevens van ..Netbeheer. Dit wordt ongetwijfeld vervolg, net zolang totdat zij worden vervolgd.

SandraE
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2024 16:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door SandraE »

SandraE schreef:
26 mar 2024 11:04
HELPP!!
Kan iemand hier aangeven wat ze nu voor stroom per KWH en gas per M3 betalen en met welke ingangs datum?(liefst na 1-12-2023
Dan kun je nl je opzegboete fiks verlagen,als je geluk hebt.
Je mag dan vlgs de wet het verschil verrekenen!
Ik heb een opzegboete van bijna €2500 ,en ben opzoek naar de tarieven van nu vd HEM graag per KWH en M3!
Groetjes Sandra
Ondertussen ben ik nu gebeld door het incassobedrijf van HEM!
Met een nieuw aanbod,en je gelooft je oren niet!
Er zit een verschil in van
€ 0.63 per KWH
En € 2.13 M3!
Niet te geloven!
Het verschil berekenen en dan je gebruik,wat je nog zou gaan gebruiken gedurende je contract ,zo kun je uitrekenen wat je boete mag zijn.

Plaats reactie