Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vreemd genoeg staan op HEM.nl nog de oude regels https://hem.nl/klantenservice/ Misschien dat dit een opening biedt om onder die hoge boete uit te komen?

Wanneer moet ik een opzegvergoeding betalen?

Je betaalt een opzegvergoeding als je een contract met een vaste looptijd hebt en je dit vóór de einddatum opzegt. Hoeveel je betaalt, hangt af van het type contract en de looptijd die nog resterend is. Voor een consumenten contract geldt onderstaande regel:
Minder dan 1,5 jaar € 50,- per product
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75,- per product
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100,- per product
Langer dan 2,5 jaar € 125,- per product
Je betaalt geen opzegvergoeding als je verhuist en je je contract naar je nieuwe adres meeneemt.
Wij brengen in principe altijd de overstapboete in rekening. Indien je vindt dat de opzegboete ten onrechte in rekening wordt gebracht, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ els paalman

Had u een contract voor drie jaar afgesloten? Dan staat hier de opzegvergoeding.

https://hem.nl/wp-content/uploads/2023/ ... shback.pdf

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
02 okt 2023 14:14
@ els paalman

Had u een contract voor drie jaar afgesloten? Dan staat hier de opzegvergoeding.

https://hem.nl/wp-content/uploads/2023/ ... shback.pdf
Daar staat het inderdaad wel goed. Blijft voor mij de vraag heb je als klant een poot om op te staan, als het op hun site duidelijk verkeerd staat. Antwoord daarop laat ik aan juristen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar op de site staan productvoorwaarden van vóór en ná 1 juni 2023.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@de lady: maar niet onder de link die ik hierboven heb geplaatst.

Rineke7
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2023 16:57

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Rineke7 »

Ik ben gisteren gebeld door energiecowboy HEM. De man aan de telefoon deed het voorkomen alsof mijn eigen energieleverancier in HEM was opgegaan en dat zij nu alle klanten (meer dan een miljoen zo zei hij... :lol: ) moesten bellen om de gegevens te controleren. Een grove leugen. Hij bleek over mijn persoonsgegevens te beschikken die van een (oude) KvK-inschrijving afkomstig zijn. Omdat hij deze info had, leek het alsof hij inderdaad bekend was met mijn bestaande contract, wat natuurlijk helemaal niet zo is. Maar op deze manier proberen ze het vertrouwen te wekken dat het allemaal goed zit.
Toen ik in de gaten kreeg dat het een doortrapte verkooptruc was, werd meneer minder aardig. Hij dreigde dat mijn (bestaande) contract dan zou vervallen, omdat hij mijn gegevens niet had kunnen controleren. Ik ben er gelukkig niet ingetrapt, maar het is toch bedroevend dat zulke praktijken gewoon maar door kunnen gaan, terwijl het al lang bekend is dat HEM dit soort trucs toepast? Er is door Radar vorig jaar al aandacht aan besteed, maar ondertussen kunnen ze gewoon door blijven gaan.

Cliffm
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2023 11:10

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Cliffm »

Helaas ben ik erin getrapt in truc van de energie tussen persoon. e hebben mij een HEM energie contract aangesmeerd. Probeer nu in contact te komen met HEM om contract op te zeggen binnen het 14 dagen termijn. Maar helaas geen reactie via mail en telefoon. Hoe kan ik nu van het contract af? Via rechtsbijstand?

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... 7+november

De hier te vinden voorbeeldbrief kan je gebruiken als je geen handtekening hebt gezet (ook als zzp-er)

Sanboe6
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2023 10:31

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Sanboe6 »

Ook ik ben gebeld, de man deed erg ageressief toen ik zei dat ik er even over wilde nadenken, hij zei ik heb ales al ingevoerd, wist ook mij reknr enz, zei dat het een verlenging was van mijn huidige energie hollandstroom. Omdat het zo op elkaar lijkt en de man erg dwingend was, en onduidelijk. Maar ja gezegt om er vanaf te zijn. Gelijk de volgende dag het herroepingsformulier ingevuld en terug gemaild, proberen te bellen en mailen, maar nergens reactie op. Nu zijn de 14dagen voorbij en krijg ik een mail dat ik daar klant ben? Kan dit? ,ik heb gelijk het herroepingform terug gestuurd.

qkboerlu
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2023 20:41

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door qkboerlu »

Nou ik ga jullie iets vertellen over dit bedrijf. In November 2022 werd mijn moeder gebeld door HEM, zij wouden graag een contract aanbieden aan mijn moeder. Maar mijn moeder was net opgenomen in het ziekenhuis en was niet wil bekwaamt om te speken. Omdat ze moe was en geen zin in telefoontjes en natuurlijk hartstikke onder invloed van de medicatie heeft ze hun afgewezen en opgehangen maar volgens hun was het contract ondertekenden, maar je mag toch niet zomaar een telefonische contract ondertekenen?

Sinds november deed ik de administratie voor haar, ik ben hier pas achter gekomen nadat me mijn tante erover had en is er nooit een brief gekomen van hun. Het raarste is nog dat ze 2 contract hebben gemaakt, een op mijn moeder naam, op de adres van mijn oma en ook de bankrekening van mijn oma. (Hier door kwam mijn tante erachter i.v.m. een bedrag, mijn tante doet haar boekhouden) Het tweede contract is ook op de naam van mijn moeder, wel op de goeie adres maar wel weer op de bankrekening van mijn oma. Hierbij gebeld en uitgelegd dat ze in ziekenhuis lag en uitgelegd wat de situatie is en de hele mikmak, ze deden in eerste instantie moeilijk i.v.m. bedenk tijd van 2 weken al voorbij waren. Na veel uitleg en pushen zouden ze de contracten beëdigen. Dit is niet gebeurd want ze hebben maar 1 contract beëindigde maar de andere niet.

Dus het contract met mijn moeder naam het adres van mijn moeder maar de bankrekening van mijn oma liep gewoon nog.

Meerdere keren gebeld, meerdere keren mails gestuurd. Aangetekende mail ect.... Niks werkte. Toen werd het stil.

In januari 2023 is mijn moeder overleden, als eerste wat je doet is bezig met rouwen en de erfenis. Hierbij denk je niet aan zo energie maatschappij, tot dat ik mails ontvang. Ik kan namelijk in de mail van me moeder i.v.m. betalingen.

Hierbij heb ik netjes gemeld aan HEM dat ze is overleden maar die gingen hiermee niet akkoord en zeiden dat ik lieg. Waarom zou ik liegen, als bewijs heb ik de overlijdensakte opgestuurd maar hun zeiden dat deze nep was. Hierna niks meer van gehoord, ik dacht het is voorbij. Omdat ik dus toegang heb tot mijn moeder email kwamen in een keer e-mails van collet4u. Ook hier aangeven dat mijn moeder is overleden en geen reactie. Ze blijven e-mails sturen en dreigen. Al bij al is het een bedrijf die niet mee denkt aan de mens.

Zwijze
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2024 21:39

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Zwijze »

Op 22 september ben ik gebeld door Energievoordeel Nederland waarin men zich voordeed als tussenpartij tussen mij en mijn huidige energieleverancier. Er werd een enorme druk op mij uitgeoefend waarbij mij gezegd werd dat mijn huidige energieleverancier DBG Energie de prijzen zou gaan verhogen. Ze konden me aan alternatief bieden tegen dezelfde tarieven. Ik belde vanuit de auto en moest direct beslissen omdat ik anders weer achter in de rij van 20000 mensen zou komen. Ik twijfelde, maar doordat de DBG ook wel eens geprobeerd had om mijn heel gunstige 5 -jarige contract open te breken geloofde ik het verhaal. Toen mij vervolgens door deze persoon ook nog eens extra bonus in het vooruitzicht werd gesteld van Eu 100,- per energie component per jaar (dus 3 jaar x 2 (gas en stroom) x Eu 100,-= Eu 600,-) ging ik overstag. Deze bedragen heb ik nooit overgemaakt gekregen. Vervolgens kreeg ik een welkomst-email en termijnbedragen toegestuurd, maar nooit de tarieven waardoor gewoon niet duidelijk was dat mijn prijzen (bij mijn oorspronkelijk energie maatschappij DBG: stroom=0.25 Eu/kWh en gas=0.95 Eu/m3) gingen stijgen naar astronomisch hoge bedragen van stroom=0.85 Eu/kWh en gas=2.15 Eu/m3). In de welkomstmail werd gezegd dat de leveringsvoorwaarden naar mij gestuurd waren, maar dat is ook nooit gebeurd. Ook is niets vermeld over een opzegvergoeding. Verder was de HEM vele malen gewoon niet bereikbaar voor vragen en werd lange niets met mijn klachten gedaan. Op een gegeven moment toen ik ze eindelijk wel kon bereiken werd mij gezegd dat het opzeggen van mijn 3 jarige contract zo’n Eu 4000,- zou gaan kosten. De totale schade die ik geleden heb is Eu 5950,-. Inmiddels ben ik alle vertrouwen in deze club kwijt en ben ik bezig met jurische stappen vanwege geleden financiele en emotionele schade. Ik kan hier al weken niet goed meer van slapen, omdat dit mij in de financiele problemen brengt. Ik werp dus de eigenaren van Energievoordeel Nederland en HEM de volgende klachten voor de voeten:
1) Misleiding
2) Agressieve verkooppraktijken
3) Valsheid in geschrift
4) Schending van gemaakte beloftes
5) Onbereikbaarheid van de klantenservice
6) Schending van de telecommunicatiewet door ongevraagd aanbieden van producten en diensten
7) Leiding geven aan een criminele organisatie
Kan Radar helpen om de schade te verhalen en de verantwoordelijken achter de tralies te krijgen? Doe mee en stuur een mail naar oplichtingdoorhem @ gmail.com

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is een geschillencommissie voor uw kwestie.

Jeroen202084!
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2024 21:48

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Jeroen202084! »

Hetzelfde voorbeeld zoals Zwijze hierboven al heeft omschreven heb ik inmiddels ook aan de lijve ondervonden. Ze hebben mij ook telefonisch benaderd via een vaste lasten vergelijker. Ze zijn bij mij terecht gekomen omdat ik de financiele zaken regel voor mijn moeder.
Er wordt een contractvoorstel gedaan waarin wordt gerekend met 234m3 voor een jaarverbruik terwijl dit een maandverbruik is in de winter. Dit heeft geresulteerd in een berekend voorschot wat vele malen lager was dan de destijds huidige energie maatschappij wat ik had. De medewerker van een vaste lasten vergelijker gaf dan ook telefonisch aan dat het nieuwe contract goedkoper zou worden. Het tegendeel is helaas waar. Op 27-12-23 heb ik hiervoor een mail gestuurd en hun ook telefonisch proberen te bereiken. Een antwoord op de mail heb ik niet gekregen. Door 30-1 nogmaals een pittige mail te sturen is er uiteindelijk vandaag gereageerd. De reactie was dat het termijnbedrag kon verlaagd worden terwijl dit in december niet mogelijk was maximaal 15% was toen het antwoord. Op de oneerlijke handelspraktijken die ik heb aangekaart middels de mail en bijgevoegde stukken is geen enkele reactie gekomen. Het voorschotbedrag is per januari (door wegvallen prijsplafond) verhoogd van € 365 naar € 610,-.

RGutter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2024 20:50

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door RGutter »

Helaas lees ik hier alleen maar hetzelfde verhaal! Helaas zijn wij ook in dit truckje gestonken en een zakelijk contract getekend voor 3 jaar. Ook ik denk dat tijdens het gesprek ons verbruik veel lager is neergezet dan wat ik nu heb waardoor ik van 250 ineens naar 575 per maand ging. Na meerdere telefoontjes waar je gerust 60+ in de wacht staat en email waar niet op word gereageerd. Ben ik maar overgestapt naar eneco. Nu heb ik de eind afrekening van de hem gekregen 3100 euro ongeveer! Ik weet niet of ik dit ga betalen! want ik voel me zwaar misleid en opgelicht! Is er misschien iemand die mee kan kijken naar het contract? Ik weet wel dat er in het contract staat dat je 7 dagen bedenk tijd hebt terwijl dit 14 dagen wettelijk is. Ik heb ook via klachten websites gehoord van mensen dat ze de rekening niet betalen! Maar ik ben bang dat er ineens een incasso bureau voor me deur staat.

Iemand een idee?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De bedenktijd geld alleen voor consumenten en niet voor ondernemers. Aangezien het om een zakelijk contract gaat geldt de wettelijke bedenktijd van 14 dagen niet.

Michelbrutale
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2024 17:23

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Michelbrutale »

Ja dat herken ik ook ik zat bij vattefall en ging naar HEM met het verhaal dat alleen de 1e rekening iets hoger zou zijn maar dat was gelogen ik ging naar €570 2 maanden later naar €740 2maanden later naar €950 het zijn echt boeven maar ik las ergens dat ze bijna failliet zijn of bijna omvallen en dan weet je maar niet wat er gebeurd ik ga overstappen en ik wacht het af en laat het aan de rechter over als ze moeilijk gaan doen.

Michelbrutale
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2024 17:23

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Michelbrutale »

Beste forumleden daar komt nog bij met een zakelijk-energiecontract is zakelijk als je niet bij het bedrijf woont maar woon je wel bij het bedrijf en aantoonbaar dan val je onder particulier verbruiker dus is het een groot verschil met de voorwaarden.

Marietje1962
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2024 23:55

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Marietje1962 »

Dat ze agressief zijn is wel duidelijk , ik kwam net als ieder ander in contact met de HEM , en stonk er ook in
Totdat ze respectloos begonnen te worden en ik er geen goed gevoel over had naar een andere maatschappij
HEM zou leveren tot en met 1-12-2023 en dan nam de andere het over , inmiddels was ik ook verhuisd.
Tot die datum was alles netjes betaald via automatische incasso .
Ze bleven vrijwel dagelijks bellen , en kreeg dan oa te horen dat ze me zat waren .
Ineens kreeg ik berichten van debt dat ik een achterstand van betaling had ,en dat snel moest overmaken , maar ten eerste gaat dit over mn oude adres waar ze geld voor willen en ten tweede ben ik bij een ander energiebedrijf

SandraE
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2024 16:20

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door SandraE »

Ook ik ben erin gestonken bij HEM,in dec 23.
Nu opgezegd en aan het afwachten welke mega opzegboete ik krijg!
Ik ben bezig met uitzoeken hoe ik die boete kan verlagen,maar daar ben ik de HUIDIGE energie en gastarieven van HEM voor nodig,liefst van deze week/maand.
ik kan ze nergens vinden,is er iemand die dit weet,of pas een contract( :shock: ) heeft afgesloten,of weet waar ik deze tarieven kan vinden?
Deze ben ik nodig nl!!Dus HELPP!!

En wie weet kunnen we elkaar helpen hiermee!

Groetjes Sandra

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is jouw ervaring met Hollandse Energie Maatschappij / HollandsEnergie / HollandsStroom?

Ongelezen bericht door Moneyman »

SandraE schreef:
21 mar 2024 13:52
Ook ik ben erin gestonken bij HEM,in dec 23.
Nu opgezegd en aan het afwachten welke mega opzegboete ik krijg!
Waarom heb je opgezegd dan? Gewoon je contract uitzitten en de volgende keer beter opletten is dan toch veel beter?

Plaats reactie