Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Welkom in de wereld van dropshipping.
www.consuwijzer.nl/online-winkelen/drop ... je-bestelt

Ik denk dat het beste optie is om te betalen.
Eventueel kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor advies.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zeg ook niet dat er iets besteld is in China.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Nijogeth schreef:
14 aug 2023 11:49
Tja, als je iets besteld uit China, dan moet je het terugsturen naar China.
Dat is niet juist, je bent klant bij een Nederlandse winkel. Zie hun website Over Ons:
Ons uiteindelijke doel is om een ​​loyale klantenkring te creëren die voortdurend naar onze winkel zal terugkeren om gewoon vrij, comfortabel en gemakkelijk te winkelen.
Wij zijn de goedkoopste aanbieder van de Benelux

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 14:46
Nijogeth schreef:
14 aug 2023 11:49
Tja, als je iets besteld uit China, dan moet je het terugsturen naar China.
Dat is niet juist, je bent klant bij een Nederlandse winkel. Zie hun website Over Ons:
Ons uiteindelijke doel is om een ​​loyale klantenkring te creëren die voortdurend naar onze winkel zal terugkeren om gewoon vrij, comfortabel en gemakkelijk te winkelen.
Wij zijn de goedkoopste aanbieder van de Benelux
Welnee. Het is geen Nederlandse winkel. Ze vertellen expliciet dat ze vanuit Azie leveren. Het is gewoon een dropshipper die aan Nederlands en Belgisch publiek levert.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 14:52
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 14:46
Nijogeth schreef:
14 aug 2023 11:49
Tja, als je iets besteld uit China, dan moet je het terugsturen naar China.
Dat is niet juist, je bent klant bij een Nederlandse winkel. Zie hun website Over Ons:
Ons uiteindelijke doel is om een ​​loyale klantenkring te creëren die voortdurend naar onze winkel zal terugkeren om gewoon vrij, comfortabel en gemakkelijk te winkelen.
Wij zijn de goedkoopste aanbieder van de Benelux
Welnee. Het is geen Nederlandse winkel. Ze vertellen expliciet dat ze vanuit Azie leveren. Het is gewoon een dropshipper die aan Nederlands en Belgisch publiek levert.
Ze melden expliciet op hun site dat ze een winkel zijn, ze melden ook expliciet dat ze de goedkoopste aanbieder van de Benelux zijn.

Ik weet dat China snel aan het expanderen is, met opgespoten eilandjes in de oceaan e.d., maar de Benelux zijn nog altijd geen onderdeel van China.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:15
Ze melden expliciet op hun site dat ze een winkel zijn, ze melden ook expliciet dat ze de goedkoopste aanbieder van de Benelux zijn.

Ik weet dat China snel aan het expanderen is, met opgespoten eilandjes in de oceaan e.d., maar de Benelux zijn nog altijd geen onderdeel van China.
Ze zeggen alleen niet wat jij ervan maakt: dat ze een winkel in de Benelux zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Onzin, ze bestellen alleen in azie, enige eigendom of bedrijf zit daar niet.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 15:16
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:15
Ze melden expliciet op hun site dat ze een winkel zijn, ze melden ook expliciet dat ze de goedkoopste aanbieder van de Benelux zijn.

Ik weet dat China snel aan het expanderen is, met opgespoten eilandjes in de oceaan e.d., maar de Benelux zijn nog altijd geen onderdeel van China.
Ze zeggen alleen niet wat jij ervan maakt: dat ze een winkel in de Benelux zijn.
Ik geef letterlijke citaten van hun site. Ze beweren een winkel te zijn en ze beweren de goedkoopste aanbieder van de Benelux te zijn.

Ze stellen dus wel degelijk een winkel in de Benelux te zijn.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:25
Moneyman schreef:
14 aug 2023 15:16
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:15
Ze melden expliciet op hun site dat ze een winkel zijn, ze melden ook expliciet dat ze de goedkoopste aanbieder van de Benelux zijn.

Ik weet dat China snel aan het expanderen is, met opgespoten eilandjes in de oceaan e.d., maar de Benelux zijn nog altijd geen onderdeel van China.
Ze zeggen alleen niet wat jij ervan maakt: dat ze een winkel in de Benelux zijn.
Ik geef letterlijke citaten van hun site. Ze beweren een winkel te zijn en ze beweren de goedkoopste aanbieder van de Benelux te zijn.

Ze stellen dus wel degelijk een winkel in de Benelux te zijn.
Je trekt twee losse citaten bij elkaar en maakt daar zelf iets van. Nota bene in je eigen citaat schrijven ze een "aanbieder in de Benelux te zijn". Elders schrijven ze een winkel te zijn, en weer elders schrijven ze even expliciet vanuit Azie te werken.

Jij doet nu aan cherrypicking om tot de gewenste uitkomst te komen, maar het is simpel: wat jij ervan maakt, staat er niet.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 15:29
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:25
Moneyman schreef:
14 aug 2023 15:16

Ze zeggen alleen niet wat jij ervan maakt: dat ze een winkel in de Benelux zijn.
Ik geef letterlijke citaten van hun site. Ze beweren een winkel te zijn en ze beweren de goedkoopste aanbieder van de Benelux te zijn.

Ze stellen dus wel degelijk een winkel in de Benelux te zijn.
Je trekt twee losse citaten bij elkaar en maakt daar zelf iets van. Nota bene in je eigen citaat schrijven ze een "aanbieder in de Benelux te zijn". Elders schrijven ze een winkel te zijn, en weer elders schrijven ze even expliciet vanuit Azie te werken.

Jij doet nu aan cherrypicking om tot de gewenste uitkomst te komen, maar het is simpel: wat jij ervan maakt, staat er niet.
Op hun website beweren ze de goedkoopste winkel van de Benelux te zijn. Dat kan alleen als ze in de Benelux zitten. Als ze in China zitten, dan kunnen ze de goedkoopste winkel van China zijn maar niet van de Benelux.

Als een bedrijf claims uit die tegenstrijdig zijn, dan kan een klant inderdaad zelf kiezen welke claim voor hun de basis was om tot een bestelling te komen, dus in dit geval een winkel in de Benelux.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het wordt nog grappiger, als ik eventjes verder hun DNS en IP adres uitzoek, kom ik uit op het volgende:

https://myshopify.com/ - Hier kan je je eigen lege winkel creëren.

OrgName: Shopify, Inc.
OrgId: SHOPI-1
Address: 151 O'Connor Street, Ground floor
City: Ottawa
StateProv: ON
PostalCode: K2P 2L8
Country: CA

En vervolgens blijkt ook hutsen.nl geregistreerd te zijn in Canada bij Tucows:

Tucows.com Co.
Mowat Ave. 96
M6K 3M1 Toronto
Canada

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:32
Op hun website beweren ze de goedkoopste winkel van de Benelux te zijn.
Nope - ze zeggen de goedkoopste aanbieder in de Benelux te zijn.
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:32
Als een bedrijf claims uit die tegenstrijdig zijn, dan kan een klant inderdaad zelf kiezen welke claim voor hun de basis was om tot een bestelling te komen, dus in dit geval een winkel in de Benelux.
Het is alleen totaal niet tegenstrijdig. Op de ene plek zeggen ze een winkel te zijn (dat klopt), en ergens anders zeggen ze "de goedkoopste aanbieder van de Benelux te zijn" (en dat klopt -misschien- ook).

Het wordt pas problematisch als je die twee losse zaken bij elkaar voegt, zoals jij doet. Maar dat doen zij helemaal niet.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:42
Het wordt nog grappiger, als ik eventjes verder hun DNS en IP adres uitzoek, kom ik uit op het volgende:

https://myshopify.com/ - Hier kan je je eigen lege winkel creëren.
Bij Shopify kan je gratis voor een bepaalde periode een webshop gebruiken. En anders kan je per elk moment opzeggen. Ideaal voor malafide dropshippers die snel weer weg willen.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 15:45
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:32
Op hun website beweren ze de goedkoopste winkel van de Benelux te zijn.
Nope - ze zeggen de goedkoopste aanbieder in de Benelux te zijn.
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:32
Als een bedrijf claims uit die tegenstrijdig zijn, dan kan een klant inderdaad zelf kiezen welke claim voor hun de basis was om tot een bestelling te komen, dus in dit geval een winkel in de Benelux.
Het is alleen totaal niet tegenstrijdig. Op de ene plek zeggen ze een winkel te zijn (dat klopt), en ergens anders zeggen ze "de goedkoopste aanbieder van de Benelux te zijn" (en dat klopt -misschien- ook).

Het wordt pas problematisch als je die twee losse zaken bij elkaar voegt, zoals jij doet. Maar dat doen zij helemaal niet.
Je kan kletsen wat je wilt maar je kan niet de goedkoopste van de Benelux zijn al je niet in de de Benelux zit. Dat is onmogelijk.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:51
Je kan kletsen wat je wilt maar je kan niet de goedkoopste van de Benelux zijn al je niet in de de Benelux zit. Dat is onmogelijk.
Sorry, maar dat is onzin. Ik kan vanuit mijn zolderkamer de goedkoopste aanbieder van (vul willekeurig product in) in Parijs zijn. Je blijft de denkfout maken dat ergens iets aanbieden betekent dat je daar gevestigd moet zijn. En dat is natuurlijk niet het geval, dat bewijzen vele grote en kleine webwinkels iedere dag.

Dus inderdaad....
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:51
Je kan kletsen wat je wilt ...

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 15:55
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:51
Je kan kletsen wat je wilt maar je kan niet de goedkoopste van de Benelux zijn al je niet in de de Benelux zit. Dat is onmogelijk.
Sorry, maar dat is onzin. Ik kan vanuit mijn zolderkamer de goedkoopste aanbieder van (vul willekeurig product in) in Parijs zijn. Je blijft de denkfout maken dat ergens iets aanbieden betekent dat je daar gevestigd moet zijn. En dat is natuurlijk niet het geval, dat bewijzen vele grote en kleine webwinkels iedere dag.

Dus inderdaad....
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:51
Je kan kletsen wat je wilt ...
Nee dat kan je niet. Je kan vanuit Nederland de goedkoopste aanbieder om een product naar of in Parijs te leveren maar niet van Parijs.

Ik maak totaal geen denkfout. Jij wil maar niet toegeven dat het woord 'van' wel degelijk impliceert dat ze daar gevestigd zijn.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:59
Jij wil maar niet toegeven dat het woord 'van' wel degelijk impliceert dat ze daar gevestigd zijn.
De enige die dat impliceert ben jij. Het woordje "van" in die zin slaat terug op waar men aanbiedt (dat zeggen ze immers), niet op waar ze gevestigd zijn.

Het gáát immers ook om waar men aanbiedt - niet om waar men gevestigd is. De koper wil immers weten dat de verkoper de goedkoopste is op de plek waar hij zijn producten aanbiedt - en niet of dat ook zo is op de plek waar hij toevallig gevestigd is.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 16:04
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 15:59
Jij wil maar niet toegeven dat het woord 'van' wel degelijk impliceert dat ze daar gevestigd zijn.
De enige die dat impliceert ben jij. Het woordje "van" in die zin slaat terug op waar men aanbiedt (dat zeggen ze immers), niet op waar ze gevestigd zijn.

Het gáát immers ook om waar men aanbiedt - niet om waar men gevestigd is. De koper wil immers weten dat de verkoper de goedkoopste is op de plek waar hij zijn producten aanbiedt - en niet of dat ook zo is op de plek waar hij toevallig gevestigd is.
Je kan niet van de Benelux aanbieden als je hier niet zit. Dan biedt je hier helemaal niet vanuit hier aan. Dan probeer je mensen te misleiden door ze te laten denken dat je vanuit hier aanbiedt.

Maar goed, jij vind Real Madrid ongetwijfeld ook de beste voetbalclub van Nederland.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 16:13
Je kan niet van de Benelux aanbieden als je hier niet zit. Dan biedt je hier helemaal niet vanuit hier aan. Dan probeer je mensen te misleiden door ze te laten denken dat je vanuit hier aanbiedt.
Om je punt te maken het je het blijkbaar nodig steeds de daadwerkelijke tekst te verdraaien. Ze zeggen niet "vanuit", ze zeggen "van".

Om maar bij mezelf te blijven: ik heb recent schoolfoto's gemaakt voor een school die niet in mijn woonplaats zit. Ik ben dus de aanbieder van die foto's van die school. En dat terwijl ik er niet woon of gevestigd ben.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
14 aug 2023 16:20
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 16:13
Je kan niet van de Benelux aanbieden als je hier niet zit. Dan biedt je hier helemaal niet vanuit hier aan. Dan probeer je mensen te misleiden door ze te laten denken dat je vanuit hier aanbiedt.
Om je punt te maken het je het blijkbaar nodig steeds de daadwerkelijke tekst te verdraaien. Ze zeggen niet "vanuit", ze zeggen "van".

Om maar bij mezelf te blijven: ik heb recent schoolfoto's gemaakt voor een school die niet in mijn woonplaats zit. Ik ben dus de aanbieder van die foto's van die school. En dat terwijl ik er niet woon of gevestigd ben.
Maar je claimt ook niet de aanbieder van de mooiste foto's van die woonplaats te zijn. Je claimt foto's van die school.

Een bedrijf dat in China gevestigd zou zijn, kan wel de goedkoopste aanbieder naar de Benelux zijn maar nimmer de goedkoopste aanbieder van de Benelux.

Al begint hier wel duidelijk worden dat ze waarschijnlijk niet in China gevestigd zijn. Las al over een BV uit Den haag die erachter zou zitten echter ik zal het hier niet vermelden omdat ik nog niet genoeg bewijs heb gezien.

Een andere aanwijzing is dat Klarna de vorderingen van het betreffende bedrijf overneemt en hier incasseert volgens Nederlands recht. Als je echt zaken doet met een Chinees bedrijf, dan is dat wel curieus te noemen.

Ook worden iDeal betalingen geaccepteerd echter iDeal werkt in het geval van buitenlandse bedrijven alleen via tussenpersonen. Die werken normaliter niet samen met partijen uit China zonder Europese vestiging i.v.m. de Know Your Client. iDeal is verantwoordelijk voor de hele keten en zou zeer waarschijnlijk niet toestaan omdat ze de ultimate beneficial owner' (UBO) moeten kennen en controleren. In theorie kan een Rus die op de sanctie lijst staat, eigenaar zijn van de onbekende 'Chinese' winkel achter hutsen.nl en zo de sancties kunnen omzeilen door via iDeal zaken te doen. Kan me niet voorstellen dat iDeal dat risico zou willen lopen.

We zullen het binnenkort wel horen hoe het precies zit nu Hutsen.nl steeds meer aandacht trekt.

Plaats reactie