Hans Anders Bril garant plan

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoeveel brillen worden er per jaar eigenlijk gestolen/verloren, of dusdanig beschadigd dat ze gerepareerd moeten worden? En hoe 'repareer' je een bril? Je kunt een pootje vervangen, of een glas, en dat is het. Pootje bestellen voor een x-bedrag, opticien vervangt het ding in 2 minuten, en je kan weer verder.

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door 150747 »

Pas een nieuwe bril aangekocht bij Hans doch niemand heeft het over een verzekering gehad.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Speedy123 »

rwolters schreef:
26 jan 2023 07:38
Maar dat ontslaat de klant nog steeds niet van de plicht om te kijken wat men besteld. Domweg tekenen cq. betalen en achteraf klagen is verre van gedrag wat je van volwassen mensen mag verwachten. Er is geen sprake van een ongelijke machtsverhouding tussen klant en Hans Anders verkoper.
Kom op zeg!

Als u boodschappen doet, legt u uw boodschappen op de band. Twee pakken melk, een volkorenbrood, belegen kaas, yoghurt, appels en gesneden salami voor op brood. Daarna rekent u af bij de kassa. Bij het afrekenen gaat u echt niet controleren of er wellicht nog boodschappen op de band stiekem door de kassa medewerker bijgeplaatst zijn.

Als u na het afrekenen ineens bij het inpakken van de boodschappen een leverworst ziet liggen, meldt u dat bij de kassa. Wellicht heeft iemand zijn afgerekende leverworst laten liggen?

Nee meneer, antwoord de kassa medewerker, wij vinden leverworst zo lekker dat we denken, die wil elke klant wel hebben. Dus leggen wij er standaard eentje op de band als een klant komt afrekenen. Zo vergeet u niet om een lekkere leverworst te kopen.

De klant roept uit, maar ik wil geen leverworst. Ik hou niet van leverworst.

Jammer zegt de kassa medewerker, maar u controleert toch wel de boodschappen die klaar liggen om ingepakt te worden voordat u afrekent? U ziet daar toch een leverworst liggen? Waarom rekent u die dan af?

Domweg betalen zonder te controleren welke boodschappen de kassa gepasseerd hebben en achteraf klagen is verre van gedrag wat je van volwassen mensen mag verwachten? Er is toch geen sprake van een ongelijke machtsverhouding tussen de kassa medewerker en de klant?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een drama. Niks mis met leverworst. 😱

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door witte angora »

Alles mis met leverworst. Een van de goorste dingen die ik ooit gegeten heb. En ik heb het vroeger veel gegeten: verplicht, moe smeerde het gewoon op brood en je had het maar te eten.

Maar dit gaat over het 'verzekeringsplan' van Hans Anders.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
10 mar 2024 12:04
Alles mis met leverworst. Een van de goorste dingen die ik ooit gegeten heb. En ik heb het vroeger veel gegeten: verplicht, moe smeerde het gewoon op brood en je had het maar te eten.

Maar dit gaat over het 'verzekeringsplan' van Hans Anders.
Precies, een verzekeringsplan waarom de klant niet gevraagd heeft maar door de verkoper gewoon erbij op de rekekning geplaatst is.

Door het ongevraagde verzekeringsplan te vervangen door een leverworst ziet u hoe absurd het is. Ieder mens snapt meteen dat als een supermarkt ongevraagd een leverworst op de band legt, dit absurd is. Dat je de klant dan niet kan verwijten dat ie niet controleert welke boodschappen de kassa gepasseerd hebben alsvorens af te rekenen.

Als Hans Anders ongevraagd een product op de rekening zet, dan is er ineens begrip van sommgie hier op het forum. Dan stellen die rustig: " maar u controleert toch wel de producten voordat u afrekent? ".

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Lowieze »

Speedy123 schreef:
10 mar 2024 12:09


Precies, een verzekeringsplan waarom de klant niet gevraagd heeft maar door de verkoper gewoon erbij op de rekekning geplaatst is.

Door het ongevraagde verzekeringsplan te vervangen door een leverworst ziet u hoe absurd het is. Ieder mens snapt meteen dat als een supermarkt ongevraagd een leverworst op de band legt, dit absurd is. Dat je de klant dan niet kan verwijten dat ie niet controleert welke boodschappen de kassa gepasseerd hebben alsvorens af te rekenen.

Als Hans Anders ongevraagd een product op de rekening zet, dan is er ineens begrip van sommgie hier op het forum. Dan stellen die rustig: " maar u controleert toch wel de producten voordat u afrekent? ".
Ik controleer altijd m’n kassabon bij de supermarkt of ik kijk mee op het schermpje.
Als je bij Hans Anders maar 1 ding hoeft af te rekenen, is het toch niet zo moeilijk om je kassabon na te kijken?
TS heeft overigens zijn geld gewoon terug gekregen.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lowieze schreef:
10 mar 2024 12:27
Als je bij Hans Anders maar 1 ding hoeft af te rekenen, is het toch niet zo moeilijk om je kassabon na te kijken?
Dat is het punt niet. Het punt is dat Hans anders ongevraagd een product afrekent. En als je als klant dan even niet oplet, dan betaal je geld voor niets want je weet geeneens dat je een verzekering afgesloten hebt dus zal je ook nooit iets claimen.

Overigens reken je niet slecht 1 ding af bij aanschaf van een bril. Je hebt een montuur, je hebt diverse soorten glazen, er kunnen toeslagen gerekend worden en diverse coatings zoals kraswerend moet je apart betalen. Net zoals ontspiegeling van de glazen. De uiteindelijke rekening is best ondoorgrondelijk te noemen tenminste bij de brillenwinkel met die parel waar ik naar toe ga.

Heel goed dat u bij de supermarkt altijd meekijkt op het schermpje. Maar als de supermarkt kwaadwillend is en automatisch de leverworst toevoegt zonder dat u dit ziet, dan betaald u toch echt voor de leverworst.

Dan kunt u wel achteraf klagen en mischien u geld terug krijgen, maar netjes is het niet. Het is zelfs onbehoorlijk. Als uw supermarkt dit zou doen, dan zou u daar niet blij mee zijn.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door witte angora »

Normaal gesproken pak ik mijn tas in op het moment dat de kassamedewerker alles scant. Is zij klaar met scannen, dan ben ik klaar met inpakken. De bon controleren doe ik wel achteraf omdat het eigenlijk bijna altijd goed gaat. En ja, het is inderdaad wel eens gebeurd dat ik voor drie artikelen af moest rekenen terwijl ik er twee had. Dat was toen nog wel even een dingetje. Maar het komt zo zelden voor dat ik tijdens het scannen liever mijn tas inpak, zodat de klant na mij direct geholpen kan worden zonder dat ik met mijn spullen in de weg sta.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
10 mar 2024 13:27
Normaal gesproken pak ik mijn tas in op het moment dat de kassamedewerker alles scant. Is zij klaar met scannen, dan ben ik klaar met inpakken. De bon controleren doe ik wel achteraf omdat het eigenlijk bijna altijd goed gaat. En ja, het is inderdaad wel eens gebeurd dat ik voor drie artikelen af moest rekenen terwijl ik er twee had. Dat was toen nog wel even een dingetje. Maar het komt zo zelden voor dat ik tijdens het scannen liever mijn tas inpak, zodat de klant na mij direct geholpen kan worden zonder dat ik met mijn spullen in de weg sta.
Het komt gelukkig zelden voor dat er een product onterecht aangeslagen wordt bij de supermarkt. Het probleem is dat er bij deze Hans Anders vestiging altijd een product onterecht aangeslagen wordt, namelijk het BGP product.

En als de klant dan even niet goed opgelet heeft, is ie zo tientallen euro's kwijt.

Terwijl de klant niet eens weet dat ie een verzekering afgesloten heeft, dus ook niet zal claimen bij verlies of schade aan de bril.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, bij HA is het kennelijk standaard, terwijl het normaal gesproken niet voor komt. En dan let je daar ook niet op. Ik heb mijn bril bij Specsavers gekocht, geen idee of die zo'n verzekering hebben. Kan me niet herinneren dat we het er over hebben gehad, staat in ieder geval niet op de bon.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Speedy123 schreef:
10 mar 2024 10:49
Als u boodschappen doet, legt u uw boodschappen op de band. Twee pakken melk, een volkorenbrood, belegen kaas, yoghurt, appels en gesneden salami voor op brood. Daarna rekent u af bij de kassa. Bij het afrekenen gaat u echt niet controleren of er wellicht nog boodschappen op de band stiekem door de kassa medewerker bijgeplaatst zijn.
Een kassière in een supermarkt zal na het maken van de bon deze ook niet met de klant doornemen om te laten tekenen, bij HA gebeurd dit wel. Op de bon staat namelijk wat je besteld hebt in welke sterkte en welke opties erbij zitten. Na controle teken je en kan je afrekenen (of je rekent af bij afhalen). Een bril is maatwerk, een supermarkt lopendeband werk.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
10 mar 2024 13:58
Klopt, bij HA is het kennelijk standaard, terwijl het normaal gesproken niet voor komt. (…)
Bij “mijn” HA is het in ieder geval niet standaard, daar wordt het met enige uitleg keurig gevraagd. Dat er HA vestigingen zijn die ongevraagd een onnodige verzekering afsluiten is niet in de haak. Maar er is niets mis met even opletten als de bon wordt doorgenomen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 mar 2024 14:15
Een kassière in een supermarkt zal na het maken van de bon deze ook niet met de klant doornemen om te laten tekenen, bij HA gebeurd dit wel. Op de bon staat namelijk wat je besteld hebt in welke sterkte en welke opties erbij zitten. Na controle teken je en kan je afrekenen (of je rekent af bij afhalen).
Je weet helemaal niet hoe de procedure is bij de HA's waarbij het fout gaat, je was er immers -net als de anderen hier- niet bij.

Ik heb geen bril, maar wel een gehoorapparaat. Aardig vergelijkbaar. Daar werd alles wat ik besteld had met me doorgenomen voor het afrekenen, maar hoefde ik nergens voor te tekenen. Wel heb ik gewoon mondeling akkoord gegeven. Als er daarna nog stiekem een itempje bij gefietst zou zijn, zou ik dat ook pas merken op het moment dat ik achteraf de bon zou controleren.

Maar goed, het gaat niet om de vraag of en wanneer een koper dit kan constateren, dit gaat natuurlijk over het feit dat er ongevraagd en ongezegd een verzekering aan wordt gesmeerd.

En dat vind ik zo absurd dat de vergelijking van Speedy met de leverworst dat perfect duidelijk maakt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:55
NeoDutchio schreef:
10 mar 2024 14:15
Een kassière in een supermarkt zal na het maken van de bon deze ook niet met de klant doornemen om te laten tekenen, bij HA gebeurd dit wel. Op de bon staat namelijk wat je besteld hebt in welke sterkte en welke opties erbij zitten. Na controle teken je en kan je afrekenen (of je rekent af bij afhalen).
Je weet helemaal niet hoe de procedure is bij de HA's waarbij het fout gaat, je was er immers -net als de anderen hier- niet bij.

Ik heb geen bril, maar wel een gehoorapparaat. Aardig vergelijkbaar. Daar werd alles wat ik besteld had met me doorgenomen voor het afrekenen, maar hoefde ik nergens voor te tekenen. Wel heb ik gewoon mondeling akkoord gegeven. Als er daarna nog stiekem een itempje bij gefietst zou zijn, zou ik dat ook pas merken op het moment dat ik achteraf de bon zou controleren.
Dat u voor een hoorapparaat niet hoeft te tekenen doet niets af aan het gegeven dat de bestelling van een bril bij HA op papier uit een kleine printer komt waar alle gegevens opstaan en waar onderaan voor akkoord getekend moet worden. Zonder handtekening heeft HA geen poot om op te staan als je niet terug komt of gaat reclameren.
Betalen mag direct, maar mag ook bij afhalen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja - exact als bij mijn gehoorapparaat. Maar je mist het punt: je hebt geen idee of de door jou omschreven werkwijze ook in de in dit topic omschreven gevallen gebruikt is.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

We zijn blijkbaar allemaal hier tamelijk krakkemikkig.😁

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 mar 2024 21:36
Ja - exact als bij mijn gehoorapparaat. Maar je mist het punt: je hebt geen idee of de door jou omschreven werkwijze ook in de in dit topic omschreven gevallen gebruikt is.
Hans Anders gebruikt door heel het land 1 computersysteem. Het bonnetje in Groningen is exact hetzelfde als die in Maastricht.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
11 mar 2024 08:05
Moneyman schreef:
10 mar 2024 21:36
Ja - exact als bij mijn gehoorapparaat. Maar je mist het punt: je hebt geen idee of de door jou omschreven werkwijze ook in de in dit topic omschreven gevallen gebruikt is.
Hans Anders gebruikt door heel het land 1 computersysteem. Het bonnetje in Groningen is exact hetzelfde als die in Maastricht.
Lees nog eens wat ik schreef. Het gaat niet over het systeem, het gaat niet over het bonnetje, het gaat over hoe je het systeem gebruikt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hans Anders Bril garant plan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
11 mar 2024 08:45
NeoDutchio schreef:
11 mar 2024 08:05
Moneyman schreef:
10 mar 2024 21:36
Ja - exact als bij mijn gehoorapparaat. Maar je mist het punt: je hebt geen idee of de door jou omschreven werkwijze ook in de in dit topic omschreven gevallen gebruikt is.
Hans Anders gebruikt door heel het land 1 computersysteem. Het bonnetje in Groningen is exact hetzelfde als die in Maastricht.
Lees nog eens wat ik schreef. Het gaat niet over het systeem, het gaat niet over het bonnetje, het gaat over hoe je het systeem gebruikt.
Als er niet getekend word door de klant heeft HA geen poot om op te staan.

Plaats reactie