Waterschade bij onderburen, wat te doen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waterschade bij onderburen, wat te doen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Helemaal fout. Hoezo zou je eerst moeten betalen? Laat eerst maar eens uitzoeken waar het water vandaan komt.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterschade bij onderburen, wat te doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
13 feb 2023 08:14
Helemaal fout.
Ik heb de indruk dat de onderliggende boodschap je (en anderen) ontgaat :mrgreen:

Havermch
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2012 09:56

Re: Waterschade bij onderburen, wat te doen?

Ongelezen bericht door Havermch »

Heb ik ook meegemaakt en de schade bij de onderburen is vergoed door de inboedelverzekering van de onderburen.

eigenmening
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2021 16:56

Re: Waterschade bij onderburen, wat te doen?

Ongelezen bericht door eigenmening »

moet zelf ook wel eens naar klussen met dergelijke schades. Meestal betreft het lekkages die vanuit bovenliggend balkon komen. Waterafvoer wordt dan niet goed schoon (bladvrij) gehouden. Met als gevolg dat het water hoger dan de opstaande rand dakbedekking komt te staan.
mijn ervaring met verzekeringen is dat je tegenwoordig je eigen verzekering hierop aan kunt/moet spreken. Bij mij iemand ruitschade veroorzaakt en moest dit zelf bij verzekering neerleggen. Ook heb ik vorig jaar schade bij anderen veroorzaakt en die mensen moesten dit ook zelf regelen met inboedelverzekering.
Schijnbaar is dit een soort regel onderling. Heb in beide gevallen ook geen gegevens door hoeven geven.
Maar als benedenbewoner veelclaimer is, of sowieso geen verzekering dan lijkt me het logish dat hij het ergens anders probeert te claimen. In hoeverre de aansprakelijkheid is mbt schoonhouden afvoeren (als dit van toepssing is) blijf ik buiten. Maar een onderhoudsplicht lijkt mij logisch.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waterschade bij onderburen, wat te doen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
13 feb 2023 12:24
Nijogeth schreef:
13 feb 2023 08:14
Helemaal fout.
Ik heb de indruk dat de onderliggende boodschap je (en anderen) ontgaat :mrgreen:
Ik denk juist dat ie mij niet ontgaat. En die onderliggende boodschap is helemaal fout als sneer naar een ander forum lid. En ook een onjuiste, want dit forum lid probeert vaak een reële kant te kiezen, soms van de ondernemer, soms van de TS. Maarja, hij en ik krijgen vaak genoeg het verwijt altijd tegen de TS te zijn en altijd voor de ondernemer.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterschade bij onderburen, wat te doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
13 feb 2023 18:38
Ik denk juist dat ie mij niet ontgaat.
Inmiddels niet meer ne :lol:
Nijogeth schreef:
13 feb 2023 18:38
En die onderliggende boodschap is helemaal fout als sneer naar een ander forum lid.
Eens.
Nijogeth schreef:
13 feb 2023 18:38
En ook een onjuiste, want dit forum lid probeert vaak een reële kant te kiezen, soms van de ondernemer, soms van de TS. Maarja, hij en ik krijgen vaak genoeg het verwijt altijd tegen de TS te zijn en altijd voor de ondernemer.
En oneens.

Plaats reactie