Opticiens Prijzen Tombola

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Mijn bril is speciaal voor mij gemaakt, dus ik weet alvast zeker dat er geen huidschilfers van anderen op zitten 😅
Ik heb naast plus, min en cilinder ook nog prisma nodig. Dat verhoogt de prijs van de glazen logischerwijs. Ik heb bij deze familiezaak wel garantie dat als de bril binnen 2 maanden niet goed blijkt te zijn ik deze terug mag brengen.
Ja brillen zijn duur maar het is meestal ook wel maatwerk. Dat kost eenmaal geld. En ik krijg 100 euro terug van mijn aanvullende verzekering.
Hoop alleen dat mijn ogen nog een tijdje hetzelfde blijven, scheelt weer geld.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@litsenj

U gaat bij één zaak weg, omdat uw verzekeraar geen kortingsafspraken met die club heeft, maar u bent helemaal niet aanvullend verzekerd, dus u hebt met die afspraken niets van doen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BreejKC »

Neem even de tijd om een goede vergelijking te maken, het kan u veel geld schelen. Een voorbeeld uit de recente praktijk.

Mijn ogen zijn vooruit gegaan en mijn glazen, gemeten in 2015, corrigeren nu over (te veel), aldus mijn 'echte' opticien. Het leesdeel moest ook aangepast worden. Dat beloofde dus weer een fors prijskaartje op te leveren. Mijn opticien leverde nu een ander merk glazen. Die zouden voordeliger zijn. Was het de vorige keer € 480,00 per mf glas, nu was het 'slechts' € 535,00 per mf glas. Een ander montuur moest natuurlijk ook, titanium omdat de vorige twee kunststofmonturen elk binnen een jaar braken. Reken op tenminste € 200,00 tot € 250,00 mijnheer. Een totaalbedrag waar ik toch even een nachtje over moest slapen.

Vorige week moest ik met mijn kleinzoon naar Pearle. Even zijn brilletje vaster laten zetten. Afspraak gemaakt, gelijk voor mijzelf. Kon dezelfde dag al komen. De oogmeting leverde precies hetzelfde resultaat op als bij de 'echte' opticien. De huidige bril corrigeert over en het leesdeel moet worden aangepast.
Dan het financiële verhaal. Natuurlijk kon ik er een bekend merk metalen montuur kopen a raison € 150,00. Maar minder bekende merkmonturen, ik onderscheidt goede en slechte monturen na 59 jaar brildragen nu wel, had ik al voor € 110,00, of minder.
Maar wat kosten de glazen dan? Dat is bij mij toch de hoogste kostenpost. We waren snel klaar. Multifocale glazen met allerlei standaard opties waren € 550,00 per paar. € 110,00 voor het montuur en € 60,00 voor extra dunne glazen. Totaalbedrag: € 720,00.

Maar mijnheer: zoekt u ook nog een tweede montuur uit? Die krijgt u gratis met dezelfde glazen, ook multifocaal. Dat moet een zonnebril worden? Prima, doen we dat toch. Gratis een tweede zonnebril, op sterkte, multifocaal.

Echter, we zijn er nog niet. Als u de brillen komt afhalen krijgt u ook nog een tegoedbon. Die mag u weggeven, daar krijgt een ander ook nog gratis een bril op sterkte voor.

Ik bedoel maar. Goed vergelijken en er de tijd voor nemen, bespaard u toch snel enkele honderden Euro's.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Tja, ik heb 1 merk montuur wat echt goed past. Die verkopen ze niet bij Pearle. Dus dan ben je al snel klaar. Bovendien vind ik hun reclames erg vervelend. Maar ieder de bril en prijs die bij die persoon past zullen we maar zeggen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een goede bril heb je al voor 200 euro.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BreejKC »

U maakt mij nieuwsgierig. De ene bril is de andere niet en ik neem aan dat u niet alleen het montuur bedoeld.

Mijn glazen zitten rond de -4.00 met een leesgedeelte rond de -2.00, cylinders, gehard glas, extra dun glas, ontspiegeld, etc. etc. Vertel mij waar je een dergeljke complete bril voor € 200,00 kan kopen en het nog een beetje kwaliteit is ook. Dan sta ik vooraan in de rij.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb de mijne toen bij de Pearle gekocht. Ik durf niet precies te zeggen wat voor glazen het zijn. Ontspiegeld, -6 en -6,5, dat weet ik. Montuur is van Hugo. Is alleen wel alweer 2 en een half jaar geleden.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
25 apr 2023 20:19
Een goede bril heb je al voor 200 euro.
Dat kan echt niet, of je moet er gewoon dik vensterglas in laten zetten..........

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door PGros »

Hans anders 200 euro dat gaat echt wel lukken. Variofocus. Ontspiegeld licht gekleurd, dunne glazen.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Zit er dan ook een leesgedeelte in en prisma? Anders heb ik er niks aan😉

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

PGros schreef:
25 apr 2023 23:37
Hans anders 200 euro dat gaat echt wel lukken. Variofocus. Ontspiegeld licht gekleurd, dunne glazen.
Het ligt er maar net aan wat je intypt.
Mijn huidige bril zou bij Hans Anders E 608,00 kosten, met een montuurtje van "slechts" E 119,00

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door PGros »

Lisa29 schreef:
25 apr 2023 23:48
Zit er dan ook een leesgedeelte in en prisma? Anders heb ik er niks aan😉
Ja dat zit er in.
En dan kan iemand ook nog zeggen dat het mindere kwaliteit is bij Hans Anders maar er zijn mensen die 5 jaar doen met een bril van 1000 euro. Ik kan dan voor hetzelfde geld iedere jaar een nieuwe bril nemen.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lady1234 schreef:
25 apr 2023 15:40
@litsenj

U gaat bij één zaak weg, omdat uw verzekeraar geen kortingsafspraken met die club heeft, maar u bent helemaal niet aanvullend verzekerd, dus u hebt met die afspraken niets van doen.

Dat kan hoor. Sommige verzekeraars bieden gewoon een korting aan, ook zonder aanvullend pakket. Hier van de consumentenbond:

Een aantal zorgverzekeraars heeft - naast de vergoeding uit de aanvullende verzekering - ook een kortingsregeling bij bepaalde opticiens. Wat de korting precies inhoudt, verschilt per zorgverzekeraar en per opticien. Je kunt bijvoorbeeld 20% montuurkorting krijgen of een tweede bril gratis.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar @litjsjen ergert zich juist aan al die “kortingen”.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

PGros schreef:
26 apr 2023 09:02
Lisa29 schreef:
25 apr 2023 23:48
Zit er dan ook een leesgedeelte in en prisma? Anders heb ik er niks aan😉
Ja dat zit er in.
Laat eens een rekenvoorbeeld zien ?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BreejKC »

@BL2:
Misschien even mijn vorige reacties hier goed lezen. Daarin gáát het over een multifunctionele (mf) bril, met een min deel (voor het ver zien), een minder min deel (voor het lezen), ingebouwde prisma's (voor de oogbolafwijking) en veel meer dingen die met dagelijks comfortabel dragen, ook in de zon, van een bril te maken hebben.

Bekijk desnoods ook eens de website van Pearle Opticiens waar rekenvoorbeelden met diverse glasopties staan. Tot uw grote verbazing zult u dan merken dat men bij het gebruik van multifunctionele glazen in een bril nogal met andere glasprijzen wordt geconfronteerd als met een betrekkelijk simpele bril met enkelvoudige glazen die, inderdaad, inclusief montuur in de buurt van € 200,00 uitkomen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Lisa vraagt of de bril van E 200 met multifocale glazen is. PGros bevestigt dat.
Verder gaat dat niet over Pearl, maar over levering door Hans Anders.
(Terzijde dus, bij Pearl kost een multifocale bril met een beetje glaskwaliteit rond de 600 / 700 euro. Maar dat wisten we al.......)

En bij Hans Anders E 200,- ?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Misschien iets terzijde, maar enig gekraak in de brillenprijzen tombola is begonnen:

https://www.nu.nl/economie/6273457/groo ... ijzen.html

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
22 jul 2023 11:38
Misschien iets terzijde, maar enig gekraak in de brillenprijzen tombola is begonnen:

https://www.nu.nl/economie/6273457/groo ... ijzen.html
Maar bij de opticien zijn de glazen voor de meeste mensen de grootste kostenpost. Bij het uitkiezen van het montuur kun je zelf voor een merkbril kiezen of een wat onbekendere en goedkopere.

Plaats reactie