LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

fijn dat het nu over wachtrijen gaat. volgens mij gaat het onderwerp over tassencontrole bij Lidl. maar dat zal ik wel verkeerd gelezen hebben. Stom, stom, stom, stom.... :evil:
mijn tas mogen ze nooit inzien. als ze dat willen, bellen ze de politie maar. winkel mag wel vragen of ze in je tas mogen kijken, maar daar hoef je niet aan mee te werken. ook al staat dat aangegeven op een bordje in de winkel. wanneer een winkel meent dat ik iets gepikt heb, mogen zij mij wel staande houden (niet slaan a.u.b.) maar zelf geen actie ondernemen om te bewijzen dat dat zo is. dan moeten ze de politie bellen en die is wel gerechtigd om te fouilleren.

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Hmm, dit is niet echt leuk bij de Lidl.
Juridisch hebben ze geen poot om op te staan.
Alleen de politie heeft het recht om je tas te openen en te kijken wat erin zit.
Wat je kan doen is de boodschappen op de band laten staan als ze niet willen afrekenen omdat je niet in je tas laat kijken.

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 30 Aug 2004 08:36 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

LIdl is helemaal niet meer zoveel goedkoper.
Andere supermarkten hebben ze daar al lang op aangepast.
Bepaalde dingen hebben ze niet eens .
En ik heb meer te doen dan daar in een lange rij van een half uur te gaan wachten.

zo is het maar net.
voorbeeld: liddl verkoopt luxe brood voor € 1,09 bij a&h kun je al brood krijgen voor € 1,= + je krijgt nog airmiles ook.
enigste nadeel van a&h is, dat je een bonuspas moet hebben, maar dat is zo geregeld.
natuurlijk liddl heeft ook wel goedkopere brood in zijn schappen liggen maar dat is niet te eten.

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

natuurlijk liddl heeft ook wel goedkopere brood in zijn schappen liggen maar dat is niet te eten.
Beste gast, wat u niet lekker vindt hoeft per definitie niet voor iedereen smakeloos te zijn. Over smaak valt niet te twisten.
Wat u niet lekker vindt, kan ik wel lekker vinden en omgekeerd.
Het goedkopere brood van Lidl zou dus wel eens lekkerder kunnen zijn.
Je zou dus ook kunnen zeggen: Net zoals het goedkope brood van de Lidl is het goedkopere brood van AH niet te eten.
Maar dat geldt dan niet voor iedereen. Dat is dan uw smaak.

suusje

Re: Lidl

Ongelezen bericht door suusje »

ik denk dat de meeste mensen die boos reageren zelf niet in een winkel werken. Ik zelf doe dit wel en weet hoeveel er gejat wordt, we hebben het dan niet over een paar euro's maar echt over grote bedragen. Na dat ik al een aantal maal met winkeldieven te maken heb gehad kan ik alleen maar zeggen dat je het helaas niet aan hen kunt zien. Men gaat uit van de dronken zwerver, maar vaak genoeg zijn het de keurige mannen in pak die wat mee snaaien. Ik vind het dus logisch dan men even in de boodschappentas of karretje willen kijken. Bovendien voor u weer eens boos wordt op een cassiere, denk er ook eens aan dat zij die regels waarschijnlijk ook niet zelf heeft bedacht en alleen maar haar werk doet

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Men gaat uit van de dronken zwerver, maar vaak genoeg zijn het de keurige mannen in pak die wat mee snaaien.
Aha, als ik dus in pak ga winkelen ben ik bij voorbaat al verdacht!!!
Ik draag nooit een pak als ik ga winkelen. Val ik dan minder op?
Aangezien u veel ervaring heeft met winkeldieven valt het mij op dat u het alleen over mannen heeft. Gek genoeg lees ik vaak stukjes in de krant: winkeldievegge(s) betrapt.

Leuke ervaren cassiere ben jij!! Jij bent gewoon bevooroordeelt!!!

Astrid00

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Astrid00 »

Ik heb pas geleden bij de aldi boodschappen gedaan en kwam al binnen met een volle tas van elders gekochte boodschappen. De cassiere vroeg of ik de boodschappen bij haar wilde zetten voordat ik zou gaan winkelen. Dat heb ik gedaan. Toen ik afgerekend had en mijn boodschappen bij de zojuist gekochte boodschappen had gedaan heb ik aan de cassiere gevraagd of ik ook in haar tas mocht kijken of zij niks van mijn boodschappen had gestolen. Ze keek mij raar aan, maar ik stond erop en ook zij heeft toen de inhoud van haar tas laten zien.

Maar het is toch gek dat als je net in een andere winkel bent geweest en daar ook boodschappen hebt gedaan, dan moet je dus of je eerder gekochte boodschappen alvast bij de kassa zetten of je bent genoodzaakt om eerst je gekochte spullen van andere winkel thuis af te zetten (wanneer je met de fiets bent) of in je auto te zetten alvorens je de aldi of lidl ingaat?

Aan de andere kant denk ik dat wanneer je niks hebt gestolen het een kwestie is van even de inhoud van je lege tas laten zien en je kunt inladen. Daar hoeft toch niet zo moeilijk over gedaan te worden? Jij laat zien dat je niks hebt gestolen en dan is de cassiere ook blij, toch?

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Toen ik afgerekend had en mijn boodschappen bij de zojuist gekochte boodschappen had gedaan heb ik aan de cassiere gevraagd of ik ook in haar tas mocht kijken of zij niks van mijn boodschappen had gestolen. Ze keek mij raar aan, maar ik stond erop en ook zij heeft toen de inhoud van haar tas laten zien.
Sinds wanneer zit een cassiere met een (boodschappen)tas van haar zelf achter de kassa??
Beetje uit de duim gezogen Astrid?

hans1

Re: Lidl

Ongelezen bericht door hans1 »

Nou, het kan nog erger worden.

Het zijn toch Duitse concerns?
Straks wordt je fiets ingenomen als je niet in je tas wil laten kijken.
:lol:

suusje

Re: Lidl

Ongelezen bericht door suusje »

ik ben niet bevooroordeeld, ik deel alleen mijn ervaringen, en die is dat bij mij in de winkel het juist vaak mannen zijn die gepakt worden. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het juist de mensen zijn waarvan je het niet verwacht die iets meenemen, die iets mee jatten. Maar helaas voelen sommige mensen zich te snel aangevallen om even na te denken over de achterliggende gedachte van iets.

Als je met een hele tas etenswaren van een andere super binnen komt wandelen, kan ik me best voorstellen dat men vraagt of ze even in de tas mogen kijken. Dit is namelijk de meest gebruikte methode om wat mee te jatten uit een winkel.

Jssy

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Jssy »

Lidl is ook heeeel erg klantonvriendelijk.

laatst ging ik boodschappen doen. ik moest 4.01 betalen dus ik had een briefje van 5 en 1 cent gegeven. oh zegt die dame dat is handig bedankt. en zo gooit ze de kassalade dicht. Dus ik vraag of ik mijn euro krijgt . neej zegt ze u heeft 2 muntstukken van 2 gegeven en 1 eurocent. 2 mensen die bij mij waren hadden het ook gezien. Nee ik had scheel gekeken zei die dame. en ik bleef maar wachten en kreeg het niet terug. de manager was niet aanwezig en ja klachtenbrief sturen helpt niet want ze reageren gewoon niet. nu gaat het mij niet om die euro maar de manier waarop het is gegaan. ik heb 6 jaar bij de grootste kruidenier van nederland gewerkt en altijd geleerd om het geld op de balie te laten. eerst wisselgeld geven en dan pas het geld pakken.

kennis van mij is het een paar maanden later ook overkomen!

marsmannetje

Re: Lidl

Ongelezen bericht door marsmannetje »

Prachtig om al die verhalen over de Lidl te lezen. Ik koop bewust NIET bij dit soort winkels. Deze winkels verkopen voor zulke lage prijzen hun producten dat je hier geen maatschappelijk verantwoord ondernemen kunt verwachten. Zorg om milieu, eerlijke prijs voor boeren, tuinders en anderen? Daar geeft de Lidl (en de Aldi) niet om. Zij willen voor een zo laag mogelijke prijs verkopen. En ja, dat trekt altijd een bepaald publiek...

Ik koop alleen bij 's lands grootste kruidenier. Waarom? Kwaliteit, service en het gemak van een zeer groot assortiment. Daarom. En daar betaal ik graag iets meer voor.

Natuurlijk neem ik het niemand kwalijk als anderen hun dagelijkse boodschappen wel bij de Lidl halen. Als je het niet breed hebt, begrijp ik dat best.

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk neem ik het niemand kwalijk als anderen hun dagelijkse boodschappen wel bij de Lidl halen. Als je het niet breed hebt, begrijp ik dat best.
Marsmannetje het is uit je reactie duidelijk af te leiden dat je niet van deze planeet bent.
Je doet nog al minachtend over mensen die bij Lidl of Aldi kopen. Feit is dat zaken zoals Lidl en Aldi ook kwaliteitsproducten verkopen. Dat kun je pas beoordelen als je zelf ook daar wat koopt. Maar blijkbaar ben je zo geconditioneert dat pindakaas pas echt lekker is als daar Calvé op staat of een kratje Argus bier (Lidl) niet lekker smaakt omdat er geen Heineken etiket opzit.
Ga jij maar lekker boodschappen doen waar jij wilt en betaal gerust iets meer voor het etiket wat je graag wilt hebben. Dat is JOUW keuze, maar kwalificeer anderen niet laag omdat ze bij een bepaalde winkel ook boodschappen doen. Dat is niet inkomensgebonden.

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal mee eens gast 12:03uur!!

Marsmannetje doet net alsof mensen die bij Lidl of Aldi kopen tot de minima behoren. Dat is dus een verkeerde stelling!! Wij hebben allebei een inkomen en doen ook bij Aldi of Lidl boodschappen, maar ook bij andere winkels. Bij de ene winkel vind je dit beter en bij de andere winkel dat. Dat is een persoonlijke keus en heeft niets met inkomen te maken!!!
Marsmannetje zal wel zo'n persoontje zijn die om 7 uur 's-morgens voor de deur ligt van Aldi of Lidl als ze weer eens zo'n reuze aanbieding hebben van een computer of andere eenmalige spullen. Maar daar zal ik me wel in vergissen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Jan1 »

marsmannetje
Gast

Geplaatst op 02 Sep 2004 11:29 door marsmannetje


--------------------------------------------------------------------------------

Zij willen voor een zo laag mogelijke prijs verkopen. En ja, dat trekt altijd een bepaald publiek...

Natuurlijk neem ik het niemand kwalijk als anderen hun dagelijkse boodschappen wel bij de Lidl halen. Als je het niet breed hebt, begrijp ik dat best.
Toch fijn dat je het niemand kwalijk neemt Yup, Maar net als bovenstaand bericht kan ik het me financieel wel permitteren om b.v. mijn wekelijkse boodschappen bij de EKO winkel te halen. Die is nog enkele malen duurder dan Uw zo geprezen grootste kruidenier van het land. Maar ik pas er voor om mij te laten afzetten, bij de Lidl en Aldi haal ik mijn boodschappen van dezelfde en vaak zelfs betere kwaliteit, voor een veellagere prijs. Maar ik neem het U ook niet kwalijk hoor dat U bij uw kruidenier winkelt, die trekt toch een bepaald publiek. Als je niets bent, en je ook niets verbeelt, ja dan ben je twee keer niets.

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Dit zou over AH gaan:
Kwaliteit, service en het gemak van een zeer groot assortiment.
Dat klopt. AH heeft vaak kwalteitsartikelen. (alhoewel sommige euroshopper producten domweg rotzooi zijn).

Maar de Aldi dan?
Koeken - worden o.a. geleverd door De Beukelaer
Salades - komen van Johma
Chocola - Droste en Nestlé

Gerookte zalm - komt in culinaire tests vaak als beste uit de bus

enz.

babs

Re: Lidl

Ongelezen bericht door babs »

Ik werk zelf bij de lidl dus maak het dagelijks mee aan de kassa hoe mensen hierop reageren.
Ja ik kan me wel voorstellen dat het niet leuk is maar wat een heleboel mensen schijnen te vergeten dat wij als cassiere er helemaal niks aan kunnen doen maar we worden wel voor alles watgoed en kwaad is uitgemaakt en dat is toch ook geen pretje hoor :(
Het staat bij de ingang aangegeven en de meeste klanten hebben wel begrip hiervoor en zeggen dan ook, ik steel niks hoor dus je mag best ff kijken.
nou ja dan is het goed maar ja het gebeurt vaak dat ik voor kutwijf wordt uitgemaakt wat ik niet echt nodig vind hoor want het is niet om de klant tot last te zijn hoor.

[/b]

Gast

Re: Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Voor deze reaktie mag je een dag winkelen bij AH.

tasje

Re: Lidl

Ongelezen bericht door tasje »

Mijn vraag is
Moet het personeel van de lidl ook hun tas inhoud laten zien als ze naar huis gaan?

babs

Re: Lidl

Ongelezen bericht door babs »

Ja wij moeten helaas ook elke keer als wij de winkel verlaten tassencontole ondergaan maar dat is niet meer dan redelijk vind ik omdat het personeel nog meer kans heeft om wat te stelen dan de klant.

wij moeten hiervoor ook tekenen en dat wordt elke week gecontoleerd en dat is juist goed, maar dat maakt het toch niet makkelijker tegenover de klant want die is nog steeds niet blij....... :(

Gesloten