Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Yanton
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2023 08:04

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Yanton »

Ik ben ook erg benieuwd. Zelfde probleem en het gaat om een substantieel bedrag.

Grrrrrene
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2009 18:08

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Grrrrrene »

Ik kreeg half maart de jaarrekening van MijnDomein. We kregen ruim 1800 euro terug. Dat zou binnen 10 werkdagen op onze rekening staan, stond op de jaarrekening. Maar begin april stond er nog niks op en eind april heb ik de eerste mail gestuurd. Daarop kwam in z'n geheel geen reactie, dus ruim een week later weer een mail gestuurd. Inmiddels had ik dit topic gelezen en gezien dat mensen maandbedragen begonnen te storneren. Ik heb gemeld dat ik dat online had gelezen dat er meer mensen klachten hadden en hoopte dat storneren niet nodig was.

En warempel kreeg ik vandaag een reactie op de mail dat storneren niet nodig was en dat ze het volgende week maandag overboeken op mijn rekening. Het staat er echter al op, dus ik ben helemaal blij. Ik denk wel dat we gaan overstappen binnenkort, want dit wil ik niet nog een keer.

HugoB
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2023 10:39

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door HugoB »

Ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is. Mijn eindafrekening had er ook al lang moeten zijn, laat staan de terugbetaling van bijna € 1000,-

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door jonis »

Ik begrijp niet dat mensen zo onnodig veel voorschot betalen tegenwoordig.

CindyG
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2023 15:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door CindyG »

Energie Hem verzaakt jaarafrekening terug te betalen.

Na veels te veel hebben betaald, een jaarafrekening ontvangen van energiebedrijf Hem.
Wij krijgen een aanzienlijk (!) bedrag terug. Fijn, maar helaas na meerdere malen contact krijgen wij het geld maar niet op onze rekening!
Wachttijden zijn minimaal een uur voordat je iemand aan de lijn krijgt (bellen op verschillende tijden, maar wachttijd blijft minimaal een uur) en als je dan eindelijk iemand aan de lijn krijgt zijn ze kortaf, afwimpelend en ronduit onbeschoft.
Elke keer verzinnen ze nieuwe excuses en nu is het zelfs zo, dat zodra ik eindelijk nummer 1 in de wachtrij ben, ze mij erop gooien!!! Niet 1x gebeurd maar inmiddels 4x en bel inmiddels met een ander nummer. Bij dit nummer hebben ze al gewaarschuwd dat ik niet meer moet bellen!
Het is míj́n geld!!!
De maandelijkse betalingen gaan wel vlotjes, maar terug betalen ‘ho maar!’
Ik voel me besodemieterd en ben bang dat ik mijn geld nooit ga krijgen!
Krijg op geen enkele andere manier contact met Hem, alleen maar telefonisch.
Klantenservice is zeer onvriendelijk!
Hoe krijg ik mijn geld?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het staat hier al eerder uitgelegd wat u moet doen en laten om reeds betaalde termijnen te storneren.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als u contact opneemt met dit soort slecht betalende energiemaatschappijen doe dit altijd schriftelijk. Het voorkomt ellenlange wachttijden en veel stress door telefoons die er opgegooid worden en allerlei smoezen van onvriendelijke klantmedewerkers.

Voordeel is dat u uzelf op deze manier altijd van bewijsmateriaal voorziet.

Eigenlijk is het sturen van een email al voldoende. Het sturen van herhalende emails, om de zaak wat extra onder druk te zetten, is op deze manier ook heel makkelijk.

Verstuurd u uw email met MS Outlook dan heeft u twee handige en belangrijke opties. In de extra opties bij het schrijven van de email heeft u de mogelijkheden om:
1) stuur een ontvangstbevestiging, en
2) stuur een leesbevestiging,
aan te vinken.
Ontvangt geadresseerde de email dan ontvangt u in uw email een ontvangstbevestiging. Leest geadresseerde de email dan ontvangt u een leesbevestiging van uw bericht.

Die bevestigingsmails zijn belangrijk bewijsmateriaal waarmee de ontvanger nooit kan beweren dat hij de emails nooit ontvangen of gelezen heeft.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
11 sep 2023 17:32
Verstuurd u uw email met MS Outlook dan heeft u twee handige en belangrijke opties. In de extra opties bij het schrijven van de email heeft u de mogelijkheden om:
1) stuur een ontvangstbevestiging, en
2) stuur een leesbevestiging,
aan te vinken.
Ontvangt geadresseerde de email dan ontvangt u in uw email een ontvangstbevestiging. Leest geadresseerde de email dan ontvangt u een leesbevestiging van uw bericht.

Die bevestigingsmails zijn belangrijk bewijsmateriaal waarmee de ontvanger nooit kan beweren dat hij de emails nooit ontvangen of gelezen heeft.
Prima tip, maar je conclusie is te stellig. De leesbevestiging geeft ondanks z’n naam niet aan dat het bericht is gelezen, maar slechts dat het is geopend.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

BreejKC schreef:
11 sep 2023 17:32
Ontvangt geadresseerde de email dan ontvangt u in uw email een ontvangstbevestiging.
Alleen als de geadresseerde dat wilt.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door BL2 »

sammyboy40 schreef:
30 mar 2023 21:15
....Precies dat ga ik maar doen, dank voor de reactie....
Bedankt en bedankt, maar even terugmelden hoe het nou afgelopen is, is dan weer te veel moeite, jammer weer !
Niet alleen voor de hulp biedende maar ook voor andere slachtoffers....

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
11 sep 2023 22:16
BreejKC schreef:
11 sep 2023 17:32
....
2) stuur een leesbevestiging,
aan te vinken.
Ontvangt geadresseerde de email dan ontvangt u in uw email een ontvangstbevestiging. Leest geadresseerde de email dan ontvangt u een leesbevestiging van uw bericht.

Die bevestigingsmails zijn belangrijk bewijsmateriaal waarmee de ontvanger nooit kan beweren dat hij de emails nooit ontvangen of gelezen heeft.
Prima tip, maar je conclusie is te stellig. De leesbevestiging geeft ondanks z’n naam niet aan dat het bericht is gelezen, maar slechts dat het is geopend.
Na ontvangst leesbevestiging kun je aantonen dat je bericht ontvangen is, en daar draait het om in de ontvangsttheorie.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
12 sep 2023 13:59
Moneyman schreef:
11 sep 2023 22:16
BreejKC schreef:
11 sep 2023 17:32
....2) stuur een leesbevestiging,
aan te vinken.
Ontvangt geadresseerde de email dan ontvangt u in uw email een ontvangstbevestiging. Leest geadresseerde de email dan ontvangt u een leesbevestiging van uw bericht.
Die bevestigingsmails zijn belangrijk bewijsmateriaal waarmee de ontvanger nooit kan beweren dat hij de emails nooit ontvangen of gelezen heeft.
Prima tip, maar je conclusie is te stellig. De leesbevestiging geeft ondanks z’n naam niet aan dat het bericht is gelezen, maar slechts dat het is geopend.
Na ontvangst leesbevestiging kun je aantonen dat je bericht ontvangen is, en daar draait het om in de ontvangsttheorie.
Ik schreef bewust niets over wel of niet ontvangen, maar juist iets over wel of niet gelezen.

Overigens is het ook geen uitgemaakte zaak dat een in de mailbox aangekomen email te gelden heeft als "ontvangen" in de zin van de ontvangsttheorie.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Hmm ... interessant.... dan geldt ook voor aangetekende brieven dat die slechts ontvangen zijn, maar eventueel niet gelezen.
De volgende vraag is dan: geldt dan de opzegging van contracten niet? Zo kom je nooit ergens vanaf, als het bewijs van ontvangst geen bewijskracht heeft.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
12 sep 2023 15:39
Overigens is het ook geen uitgemaakte zaak dat een in de mailbox aangekomen email te gelden heeft als "ontvangen" in de zin van de ontvangsttheorie.
En waarom niet?
De ontvangsttheorie volgt uit artikel 3:37 lid 3 BW en bepaalt dat documenten en verklaringen pas geldig zijn op het moment dat de geadresseerde die heeft ontvangen. De verzender dient de ontvangst te kunnen aantonen. Dat aantonen is onder meer mogelijk in geval van aangetekende verzending, of als een e-mail wordt verzonden met de optie 'bewijs van ontvangst'.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
12 sep 2023 16:35
Moneyman schreef:
12 sep 2023 15:39
Overigens is het ook geen uitgemaakte zaak dat een in de mailbox aangekomen email te gelden heeft als "ontvangen" in de zin van de ontvangsttheorie.
En waarom niet?
De ontvangsttheorie volgt uit artikel 3:37 lid 3 BW en bepaalt dat documenten en verklaringen pas geldig zijn op het moment dat de geadresseerde die heeft ontvangen. De verzender dient de ontvangst te kunnen aantonen. Dat aantonen is onder meer mogelijk in geval van aangetekende verzending, of als een e-mail wordt verzonden met de optie 'bewijs van ontvangst'.
Als je quote, zet er dan even de verplichte bronvermelding bij.

Ik ga die discussie ook niet overdoen, hebben we in dit topic al uitgebreid genoeg gedaan. Daar heb ik ook een hoop jurisprudentie gedeeld.

HugoB
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2023 10:39

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door HugoB »

jonis schreef:
11 sep 2023 12:23
Ik begrijp niet dat mensen zo onnodig veel voorschot betalen tegenwoordig.
Dat komt omdat er bijhet vaststellen van het voorschot nauwelijks rekening wordt gehouden met de teruglevering van zonnepanelen.

HugoB
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2023 10:39

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door HugoB »

Dinsdag heb ik met ze gebeld en gevraagd naar de jaarrekening. Ze zouden er direkt aan gaan werken. En inderdaad: vandaag (donderdag) de jaarrekening gekregen. Ze gaan het verrekenen in de factuur van september. Ik ben benieuwd wanneer het teveel betaalde overgemaakt wordt.

Plaats reactie