Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Oeps, iemand wil en zal het laatste woord hebben.
Ik zou wel eens de versie van Basic Fit van dit voorval willen lezen.

Onsgezondheid1
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2023 06:53

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Onsgezondheid1 »

Moneyman schreef:
27 jun 2023 19:56
Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 19:50
Ik wil benadrukken dat ik in geen enkel opzicht heb geprobeerd om de gastheer of gastvrouw van Basic-Fit onder druk te zetten. Ik heb eenvoudigweg mijn recht om in de sportschool te blijven verdedigd op basis van mijn geldige lidmaatschap. Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen het uitoefenen van mijn rechten als klant en het uitoefenen van druk op het personeel.

Klopt. Alleen is dat nogal subjectief. Op basis van je verhaal én manier van communiceren/ reageren krijg ik wel een duidelijke indruk van hoe je over kan komen. Tikje zelfreflectie kan geen kwaad, denk ik.

En er is een issue met de vetdrukfunctie :mrgreen:


Ik begrijp dat je moeite hebt om de situatie en mijn standpunt volledig te begrijpen. Het is duidelijk dat jij nog wat kunt leren als het aankomt op het opkomen voor je eigen rechten. Ik ben iemand die vol vertrouwen en vastberadenheid handelt, en ik laat me niet zomaar aan de kant schuiven.

ik ben het niet eens met je suggestie dat ik zelfreflectie nodig heb. Ik ben me bewust van mijn manier van communiceren en ik geloof dat het belangrijk is om assertief en standvastig te zijn wanneer mijn rechten als klant worden geschonden.

Laten we ons richten op de kern van de kwestie en de feiten: ik had recht op toegang tot de sportschool volgens de algemene voorwaarden. Het is belangrijk dat bedrijven zich houden aan hun eigen regels en klanten eerlijk behandelen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het verhaal is inderdaad erg eenzijdig. IK heb rechten, IK ben duidelijk geweest, IK was onredelijk benaderd, IK, IK, IK. Maar tussen het binnenkomen en het verzoek om het pand te verlaten zit echt wel een verhaal. Een verhaal die wellicht bewust word weggelaten. Ergens is een kennelijke fout gemaakt die niet op dat moment opgelost kon worden. Dan nog word je niet zomaar weggestuurd. Dus TS, neem ons eens mee in het werkelijke verhaal. U probeerde binnen te komen wat niet lukte. De medewerker wilde een kwestie oplossen (u hebt nog steeds niet gezegd welke kwestie) en toen? Wat is er tussen het proberen te bellen naar de klantenservice en het moment dat u de deur werd gewezen gebeurd?

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:00
Dank je wel voor je reactie en aanvullende inzichten. Ik waardeer het dat je de tijd hebt genomen om je perspectief te delen.

Ik begrijp dat je wijst op de mogelijkheid dat de medewerker bij Basic-Fit bepaalde bevoegdheden of mogelijkheden miste om mij te kunnen helpen, zoals inzicht in betalingsgegevens of het heractiveren van een abonnement. Het is inderdaad belangrijk om rekening te houden met de interne processen en beperkingen die een rol kunnen spelen in dergelijke situaties.

Tegelijkertijd wil ik benadrukken dat volgens de algemene voorwaarden van Basic-Fit, specifiek in artikel 3, mijn abonnement nog geldig was. Het vermeldt dat het lidmaatschap kan worden aangegaan voor een bepaalde termijn, met mogelijke automatische verlenging voor onbepaalde tijd. Op basis van deze voorwaarden had de baliemedewerker mij niet naar buiten mogen sturen. https://www.basic-fit.com/nl-nl/over-ba ... oorwaarden

Mijn intentie is altijd geweest om mijn standpunt duidelijk te maken en de ongemakken die ik heb ervaren te uiten.
Je bevestigt hiermee enkel mijn indruk dat het probleem bij jou ligt, ondanks dat je hier de indruk wekt redelijk te zijn. Niets is jouw schuld, alles ligt aan de ander.

Onsgezondheid1
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2023 06:53

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Onsgezondheid1 »

Methusalah schreef:
27 jun 2023 13:07
En blijkbaar is het verbaal aggressieve gedrag al iets wat eerder heeft plaats gevonden:

In mijn geval heeft Basic-Fit beweerd dat ik een eerdere ontzegging heb ontvangen wegens verbaal agressief gedrag. Echter, ik heb nooit een dergelijke ontzegging ontvangen en het is mij nooit kenbaar gemaakt dat ik een toegangsverbod had gekregen. Dit roept vragen op over de rechtmatigheid van de ontzegging die mij onlangs is opgelegd.

En je ontkent ook niet dat het plaats heeft gevonden. Dus ik vrees dat dit echt aan jou ligt en niet aan BF. Misschien even met je zelf in gesprek gaan over je eigen gedrag? Lijkt mij verstandig.
Ik wil graag ingaan op je opmerking over het vermeende verbaal agressieve gedrag. Allereerst wil ik benadrukken dat ik nooit verbaal agressief ben geweest, ondanks de beweringen van Basic-Fit. Er is mij nooit een ontzegging medegedeeld, noch heb ik ooit een toegangsverbod ontvangen. Daarom roept de recente ontzegging vragen op over de rechtmatigheid ervan.

Tevens wil ik nogmaals benadrukken dat ik rechtmatig in de sportschool aanwezig was. Volgens de algemene voorwaarden van Basic-Fit had ik recht op toegang tot de sportschool op het moment van het incident. In artikel 3, 1.0 en 2.0 van de algemene voorwaarden staat duidelijk vermeld dat mijn abonnement verlengd had moeten worden. Het is van essentieel belang dat dit aspect niet over het hoofd wordt gezien en dat er een eerlijke beoordeling van de situatie plaatsvindt. https://www.basic-fit.com/nl-nl/over-ba ... oorwaarden

Ik hoop dat dit verhelderend is en dat mijn standpunt nu duidelijk naar voren komt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:06
Ik ben me bewust van mijn manier van communiceren en ik geloof dat het belangrijk is om assertief en standvastig te zijn wanneer mijn rechten als klant worden geschonden.
En als blijkt dat er door een kennelijk fout die op dat moment niet opgelost kan worden, blijft u dan ook zo standvastig? Recht hebben wil niet zeggen recht afdwingen. Fouten kunnen overal gemaakt worden, wees dan ook zo menselijk om een fout te laten oplossen. En als die bewuste medewerker op dat moment dat niet kan, waarom blijven doordrammen?
Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:06
Laten we ons richten op de kern van de kwestie en de feiten: ik had recht op toegang tot de sportschool volgens de algemene voorwaarden. Het is belangrijk dat bedrijven zich houden aan hun eigen regels en klanten eerlijk behandelen.[/b]
Maakt u wel eens een fout? Hoe zou u het vinden als de andere partij op exact dezelfde manier te werk zou gaan? U meende recht te hebben, BS meende op dat moment van niet. Dan kunt u de hakken in het zand gaan zetten, maar daarmee zal BS echt niet gaan veranderen.

U doet mij een beetje hier aan denken: https://www.youtube.com/shorts/2DtHXze7AFQ

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik blijf erbij dat u die zaterdag naar huis had moeten gaan en het probleem maandag had moeten opnemen met de klantenservice.
Waarschijnlijk was u dan nu nog lid geweest.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:15
In artikel 3, 1.0 en 2.0 van de algemene voorwaarden staat duidelijk vermeld dat mijn abonnement verlengd had moeten worden. Het is van essentieel belang dat dit aspect niet over het hoofd wordt gezien en dat er een eerlijke beoordeling van de situatie plaatsvindt. https://www.basic-fit.com/nl-nl/over-ba ... oorwaarden
We komen weer een stapje verder. Had moeten worden? Hiermee wilt u zeggen dat het niet verlengd was?

De mensen die het hardst schreeuwen rechten te hebben laten vaak bewust informatie weg om hun gelijk toe te eigenen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:06
Ik begrijp dat je moeite hebt om de situatie en mijn standpunt volledig te begrijpen.
Zeker niet, ik begrijp het volledig. Dat is de discussie helemaal niet...
Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:06
Het is duidelijk dat jij nog wat kunt leren als het aankomt op het opkomen voor je eigen rechten.
Bijzondere conclusie. Kan je eens toelichten welk stukje van wat ik schreef je daartoe bracht?
Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:06
Ik ben iemand die vol vertrouwen en vastberadenheid handelt, en ik laat me niet zomaar aan de kant schuiven.
Exact. En dat kan precies je blinde vlek zijn.
Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:06
ik ben het niet eens met je suggestie dat ik zelfreflectie nodig heb. Ik ben me bewust van mijn manier van communiceren en ik geloof dat het belangrijk is om assertief en standvastig te zijn wanneer mijn rechten als klant worden geschonden.
Ja, klinkt mooi. Maar dat schreef ik al: dit is jouw duidelijk subjectieve versie van het verhaal. Waar het om gaat, is hoie je overkomt. En dáár gaat het fout.
Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:06
Laten we ons richten op de kern van de kwestie en de feiten: ik had recht op toegang tot de sportschool volgens de algemene voorwaarden. Het is belangrijk dat bedrijven zich houden aan hun eigen regels en klanten eerlijk behandelen.
Jep, je had recht. Maar recht hebben en krijgen zijn twee verschillende zaken. Met doordrammen met een medewerker ter plaatse schiet je in eigen voet.

Want wees eerlijk... waar sta je nu helemaal met al je rechten?

Onsgezondheid1
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2023 06:53

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Onsgezondheid1 »

NeoDutchio schreef:
27 jun 2023 20:12
Het verhaal is inderdaad erg eenzijdig. IK heb rechten, IK ben duidelijk geweest, IK was onredelijk benaderd, IK, IK, IK. Maar tussen het binnenkomen en het verzoek om het pand te verlaten zit echt wel een verhaal. Een verhaal die wellicht bewust word weggelaten. Ergens is een kennelijke fout gemaakt die niet op dat moment opgelost kon worden. Dan nog word je niet zomaar weggestuurd. Dus TS, neem ons eens mee in het werkelijke verhaal. U probeerde binnen te komen wat niet lukte. De medewerker wilde een kwestie oplossen (u hebt nog steeds niet gezegd welke kwestie) en toen? Wat is er tussen het proberen te bellen naar de klantenservice en het moment dat u de deur werd gewezen gebeurd?
Beste NeoDutchio,

Bedankt voor je aanvullende opmerking. Op zaterdag 3 juni arriveerde ik in de sportschool en werd ik door de baliemedewerker toegelaten. We hebben geprobeerd een kwestie op te lossen die op dat moment speelde. Tijdens deze interactie werd mij gevraagd het pand te verlaten, zonder verdere uitleg of mogelijkheid tot een gesprek.

Het is belangrijk om te benadrukken dat ik op dat moment een lopend abonnement had van een jaar bij Basic-Fit. Volgens de algemene voorwaarden had ik rechtmatig toegang tot de sportschool. Het is dan ook verwarrend en teleurstellend dat mij zonder duidelijke reden de toegang werd ontzegd.

Ik hoop dat deze aanvullende informatie bijdraagt aan een beter begrip van de situatie.

Graag wil ik het artikel 3 van de algemene voorwaarden van Basic-Fit, betreffende het lidmaatschapstermijn nogmaals benadrukken:

"Artikel 3: Lidmaatschap, Termijn

a. We hebben verschillende lidmaatschapsvormen waarvan alle details zijn terug te vinden op onze website of op de club. Alle lidmaatschapsvormen geven onbeperkt toegang tijdens de openingsuren van jouw Thuisclub, tot de virtuele groepslessen en LiveGX die op de club worden aangeboden.

b. Bij de Inschrijving kun je aangeven voor welke lidmaatschapsvorm je een overeenkomst wilt aangaan. Al onze lidmaatschapsvormen kun je aangaan voor:

1 jaar vast met een automatische verlenging voor onbepaalde tijd met een betaling per 4 weken, of
1 jaar vast, waarbij je in één keer vooruit betaalt, en je contract automatisch verlengd voor onbepaalde tijd en met een betaling per 4 weken."

Op basis van deze bepalingen had ik een rechtsgeldig lidmaatschap van een jaar bij Basic-Fit. Dit hield in dat ik onbeperkt toegang had tot de sportschool tijdens de openingsuren. Het is dan ook onterecht dat mij werd verzocht het pand te verlaten, aangezien ik volgens de voorwaarden rechtmatig aanwezig mocht zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:25
Op zaterdag 3 juni arriveerde ik in de sportschool en werd ik door de baliemedewerker toegelaten. We hebben geprobeerd een kwestie op te lossen die op dat moment speelde. Tijdens deze interactie werd mij gevraagd het pand te verlaten, zonder verdere uitleg of mogelijkheid tot een gesprek.
U zegt nog steeds helemaal niets, behalve dat u rechten had en deze wilde afdwingen. U zegt niet wat de kwestie is, u zegt niet wat er voorgevallen is en u meent geen mogelijkheid tot een gesprek te hebben gehad terwijl u in gesprek was vanwege die "kwestie".
Wat is het doel van uw topic? Meepraters zijn er niet en u vermeld geen feiten waardoor er ook geen uitspraken gedaan kunnen worden.

OperationeelExpert
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2020 20:58

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door OperationeelExpert »

Je schermt wel heel vaak met de algemene voorwaarden. En dan met name uitgelegd in jouw voordeel. Echter in de huisregels staat ook:

“De aanwijzingen van het personeel van Basic-Fit dienen te worden gerespecteerd en opgevolgd; Basic-Fit is bevoegd om, indien zij daar redelijke gronden voor heeft, personen tijdelijk of blijvend de toegang te ontzeggen tot een of meer van haar clubs…..”

Wat maakt nou dat jij op dat moment van mening was dat dit niet op jou van toepassing was en ter plaatse die discussie aan wilde gaan?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als u meent in uw recht te staan en BF wil u niet meer toelaten begint u toch gewoon een rechtzaak?
Als u op mijn reactie wilt antwoorden graag in maximaal 10 zinnen, die lappen proza die u hier produceert leest niemand.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaag blijven waar helderheid nodig is helpt niet. Kwesties ontstaan niet zomaar en gaan ook niet zomaar weg. Twee keer het pand moeten verlaten komt ook niet uit het niets.

Wat ik me nog afvraag: per welke datum was je jaarabonnement afgelopen?

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Nevyn »

OperationeelExpert schreef:
27 jun 2023 21:13
Je schermt wel heel vaak met de algemene voorwaarden. En dan met name uitgelegd in jouw voordeel. Echter in de huisregels staat ook:

“De aanwijzingen van het personeel van Basic-Fit dienen te worden gerespecteerd en opgevolgd; Basic-Fit is bevoegd om, indien zij daar redelijke gronden voor heeft, personen tijdelijk of blijvend de toegang te ontzeggen tot een of meer van haar clubs…..”

Wat maakt nou dat jij op dat moment van mening was dat dit niet op jou van toepassing was en ter plaatse die discussie aan wilde gaan?
Artikel 3

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mij is inmiddels al veel duidelijk geworden, maar niet of u inmiddels gecontroleerd heeft of uw abonnement op het moment in kwestie ook daadwerkelijk verlengd en geldig was.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
27 jun 2023 21:29
... die lappen proza die u hier produceert leest niemand.
Ik krijg bijna het idee dat iemand ff een ChatGPT-topic heeft geopend... :lol:

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad echter chatGTP produceert meestal begrijpelijke teksten

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Onsgezondheid1 schreef:
27 jun 2023 20:25
.............. Het is dan ook onterecht dat mij werd verzocht het pand te verlaten, aangezien ik volgens de voorwaarden rechtmatig aanwezig mocht zijn.
Ik heb even het vetgedrukte gedeelte weggehaald, vet gedrukte tekst is in deze discussie niet nodig.

Stel dat jij gelijk volledig gelijk hebt en je recht had op toegang. Of het wel zo is weet ik niet en of het niet zo is weet ik ook niet. Dus we gaan er even vanuit dat je gelijk hebt en recht had op toegang. Die wordt je geweigerd en jij bent daarna stennis gaan schoppen, of zoals jij het noemt
en ik weigerde de sportschool te verlaten, omdat ik me onterecht behandeld voelde. Ik heb dit met volle overtuiging gedaan en heb mijn standpunt krachtig naar voren gebracht.
.
Wat ontbreekt in jouw reacties is het inzicht dat het beter was geweest om het toegangsverbod voor dat moment te accepteren en dus naar huis te gaan en zoals geadviseerd op maandag contact op te nemen met de klantenservice.

Onsgezondheid1
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2023 06:53

Re: Onterechte beëindiging lidmaatschap Basic-Fit - graag advies

Ongelezen bericht door Onsgezondheid1 »

Nevyn schreef:
27 jun 2023 12:47
Als ik uw lang verhaal goed begrijp, was uw lidmaatschap verlopen toen u de laatste keer binnen kwam.
Basic Fit is beveiligd met toegang draaihek waar je alleen met een geldige pas of QR code naar binnen kan.
Voor deze hekken staat een terminal waar u , uw zaken betreffende abonnementen kan wijzigen.
Als u wordt verzocht het pand te verlaten en men doet dit 3x (als ik het me nog goed herinner) bent u onterecht binnen en kan u worden aangehouden voor huisvrede breuk.
U had gewoon naar huis kunnen gaan en maandag contact op kunnen nemen met de klantenservice , maar uw koos er voor om de gast heer dame van Basic Fit onder druk te zetten.
Waarom zou ik naar huis moeten als Basic-Fit niet doet wat het beloofd. Mijn contract had door moeten lopen voor onbepaalde tijd. Dit is niet uitgevoerd door Basic-Fit. Ik heb geen idee wat sporten voor jou betekend, voor mij veel. Het is mijn uitlaatklep. De vraag die gesteld moet worden is, had die medewerker mij eruit mogen sturen! Nee. Daar gaat t mis. Jah ik sta daar dan met mn sportkleren in de sportschool! Jah tuurlijk ga ik dan sporten.

Plaats reactie