onterecht beslag op vakantiegeld

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: onterecht beslag op vakantiegeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
07 jul 2023 09:36
Juist vakantiegeld lijkt mij een uitstekende bron om schulden af te betalen. Het geld is er niet voor het eerste levensonderhoud maar voor luxe. Voor luxe is geen ruimte, als je nog in de schulden zit.
Het is wat vreemd om zelf op een tropisch eiland te relaxen, en je schuldeisers op hun geld te laten wachten !
Da's wel weer wat zwart/wit ;-)

In de praktijk zie je vaak dat mensen met schulden het vakantiegeld gebruiken om gaten te dichten die gedurende het jaar ontstaan. Dat vakantiegeld voor luxe en tropische eilanden zou zijn, is echt een utopie voor deze groep.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: onterecht beslag op vakantiegeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sacredfour verveelde zich blijkbaar even.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: onterecht beslag op vakantiegeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
07 jul 2023 14:23
Moneyman zal het wel herkennen, er wordt een dagvaarding om voor de kantonrechter te verschijnen uitgevaardigd vaak op één dag in de week waarop zaken aan de orde komen maar veel schuldenaars laten verstek gaan en de verveelde kantonrechter stelt maar één vraag 'is de gedaagde aanwezig' geen antwoord bij verstek schuldig en laat de volgende maar binnen.
En ook dit beeld heeft niets met de werkelijkheid te maken. Misschien moet je gewoon niet reageren over zaken waarvan je duidelijk geen verstand hebt.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: onterecht beslag op vakantiegeld

Ongelezen bericht door angel1978 »

snuffel1 schreef:
07 jul 2023 14:23
Ik ging er ook van uit dat met dubbel beslag er door twee deurwaarders beslag was gelegd maar zoals Moneyman al aangaf komt dat vanwege de samenwerking niet meer voor. Het vakantiegeld gebruiken om achterstallige betalingen weg te werken wordt vaak in overleg met de schuldeiser gedaan om een procedure voor te zijn en gaat voor de meesten ook goed maar er zal altijd een groep zijn die niet kan of wil betalen en dan komt de deurwaarder op bezoek. Voordat er loonbeslag wordt gelegd is er een heel traject aan vooraf gegaan en mag er ook beslag op het vakantiegeld gelegd worden omdat het beslag alle inkomsten uit werk of uitkering bevat. Moneyman zal het wel herkennen, er wordt een dagvaarding om voor de kantonrechter te verschijnen uitgevaardigd vaak op één dag in de week waarop zaken aan de orde komen maar veel schuldenaars laten verstek gaan en de verveelde kantonrechter stelt maar één vraag 'is de gedaagde aanwezig' geen antwoord bij verstek schuldig en laat de volgende maar binnen.
Het is inmiddels echt geen toeval meer, maar ook hier is het weer een 'klok en klepel' verhaal.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: onterecht beslag op vakantiegeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
09 jul 2023 08:38
Best wel grappig, dit is uw eerste antwoord in dit topic en noemt het direct een klok en klepel verhaal maar u schrijft niet waarom dat zo is mede omdat u niet schrijft hoe het wel zou moeten gaan. Ik zou graag een onderbouwing van uw bewering willen lezen want met uw bewering kan ik helemaal niets.
Zelf onzin verkopen en dan anderen im onderbouwing vragen is niet zo sterk.

Tip: lees je eens in, Google om te beginnen bijvoorbeeld eens op “ambtshalve toetsing”.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: onterecht beslag op vakantiegeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik geloof direct dat je van goed wil bent Snuffel. Maar je hebt in dit topic nu al meermaals totaal onjuiste antwoorden gegeven, en dat is niet bepaald handig in een topic waarin iemand juist om hulp komt vragen. Als je dan na een eerste correctie wederom met een heel verhaal komt wat nergens op slaat, dan is een reactie als die van Angel niet zo gek.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: onterecht beslag op vakantiegeld

Ongelezen bericht door Erthanax »

Snuffel1,
Sta mij toe een opbouwend bedoelde tip te geven: Als u in uw antwoorden wat meer alinea's aanbrengt, worden ze overzichtelijker en beter leesbaar. Tot slot citeer ik graag Barry Stevens: Vooral doorgaan!

Plaats reactie