Pakketten niet ontvangen van Zalando

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Antiflirt
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2023 20:34

Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Antiflirt »

Ik heb twee pakketten van Zalando niet ontvangen. Zalando heeft mijn ID gevraagd om een onderzoek te starten. Resultaat was dat ik de niet geleverde pakketten alsnog moet betalen. Dit is onrecht! De pakkettenbezorger zegt dat hij het heeft afgeleverd, maar hij heeft het niet aan mij overhandigd. Ik woon in een appartementencomplex. Ik woon op de 4e etage. Vaak worden de pakketten of beneden in de centrale hal onbeheerd achtergelaten of het wordt in de lift gedaan. Er is wel eerder een pakketje kwijtgeraakt doordat het niet werd overhandigd. Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen!

BL2
Berichten: 4843
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door BL2 »

Een copy aan Zalando gegeven, jaja, wie doet zoiets...

150747
Berichten: 236
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door 150747 »

Niet betalen voor wat je niet hebt ontvangen.
Je hebt er melding van gemaakt en dan moet de verkoper het maar uitvechten met de bezorgdienst.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Nevyn »

In uw situatie, pakketen in vervolg naar een afhaal punt laten sturen, anders gewoon naar de winkel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door moederslink »

Antiflirt schreef:
25 jul 2023 11:50
Vaak worden de pakketten of beneden in de centrale hal onbeheerd achtergelaten of het wordt in de lift gedaan. Er is wel eerder een pakketje kwijtgeraakt doordat het niet werd overhandigd.
Niet meer thuis laten bezorgen! Of op je werk, of een afhaalpunt, of bij familie etc etc laten bezorgen.
Geen risico meer nemen, zou ik aanraden.
Zalando moet er maar induiken. U heeft niets ontvangen, dus hoeft ook niets te betalen.

J. Deltoer
Berichten: 3098
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

moederslink schreef:
25 jul 2023 15:54

Geen risico meer nemen, zou ik aanraden.
Het risico is voor Zalando. Ik weet niet of zij meelezen op dit forum....

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door alfatrion »

Antiflirt schreef:
25 jul 2023 11:50
Zalando heeft mijn ID gevraagd om een onderzoek te starten.
Ik had geen kopie van mijn ID gegeven.
Antiflirt schreef:
25 jul 2023 11:50
De pakkettenbezorger zegt dat hij het heeft afgeleverd, maar hij heeft het niet aan mij overhandigd.
De vervoerder is een hulppersoon van Zalando, zodat deze verklaring een partijverklaring is en dit niets bewijst.
Antiflirt schreef:
25 jul 2023 11:50
Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen!
Ik zou ook niet betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het grijze in dit geval is dat er bezorgd word tot de eerste deur. En dat is de deur beneden aan de straat. Echter had de bezorger wel moeten aanbellen en had u naar beneden moeten lopen, maar dat gebeurd zelden tot nooit.
U kunt aangeven dat u niets fysiek ontvangen heeft en dus niet gaat betalen. En als tip dezelfde die al gegeven in, in uw geval niet thuis laten bezorger tenzij het een bezorgdienst is die tot de voordeur komt.

J. Deltoer
Berichten: 3098
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En dus niets grijs aan. TS is niet verantwoordelijk.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... -ontvangen en www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... en-wat-nu/ staat alle informatie over dit onderwerp.

De webwinkel moet bewijzen dat u of uw huisgenoot het pakket ontvangen hebt. Het lijkt mij apart dat een verklaring van de pakket bezorger als bewijs dient. Uw handtekening is bewijs, dat de webwinkel niet aangetekend verstuurd is hun risico.

Neem contact op met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling (stap 2) of ga naar de geschillencommissie (stap 3). Ook kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering.

Neem contact op met uw creditcard maatschappij of PayPal (indien u daarmee betaald hebt), doe een beroep op aflevering garantie.

J. Deltoer
Berichten: 3098
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als u de tekst had gelezen had u kunnen zien dat TS niet betaald heeft. Uw adviezen voor inschakeling creditmij of paypal danwel geschillencommissie zijn onjuist.
Bemiddeling is ook zinloos, er valt niets te bemiddelen, dit is een zaak tussen Zalando en vervoerder en TS hoeft geen enkele actie naar zich toe te trekken, werkt alleen maar contraproduktief.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Is er een handtekening voor ontvangst gevraagd? Of een ID nummer? Ik zou anders niet weten waar uw ID bewijs anders voor nodig is bij het onderzoek.

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
25 jul 2023 17:27
Het grijze in dit geval is dat er bezorgd word tot de eerste deur. En dat is de deur beneden aan de straat. Echter had de bezorger wel moeten aanbellen en had u naar beneden moeten lopen, maar dat gebeurd zelden tot nooit.
Ik zie niet in hoe uit de overeenkomst tussen Zalando en TS zou volgen dat Zalando mag bezorgen aan de eerste deur.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
25 jul 2023 20:27
NeoDutchio schreef:
25 jul 2023 17:27
Het grijze in dit geval is dat er bezorgd word tot de eerste deur. En dat is de deur beneden aan de straat. Echter had de bezorger wel moeten aanbellen en had u naar beneden moeten lopen, maar dat gebeurd zelden tot nooit.
Ik zie niet in hoe uit de overeenkomst tussen Zalando en TS zou volgen dat Zalando mag bezorgen aan de eerste deur.
Deze discussie is vaker gevoerd en derhalve compleet nutteloos. Bezorging is altijd tot de eerste deur tenzij anders afgesproken. Pakketbezorging via de reguliere bedrijven (PostNL, DHL, DPD, enz) is altijd tot de eerste deur.

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als er zo gereageerd wordt, dan is de discussie inderdaad compleet nutteloos.

Lady1234
Berichten: 27156
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit onderwerp is toch al meerdere keren van voor tot achter, van boven naar beneden en van binnen naar buiten, en alles ook nog vice versa, besproken.

Nou weten we het wel.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
25 jul 2023 20:57
alfatrion schreef:
25 jul 2023 20:27
NeoDutchio schreef:
25 jul 2023 17:27
Het grijze in dit geval is dat er bezorgd word tot de eerste deur. En dat is de deur beneden aan de straat. Echter had de bezorger wel moeten aanbellen en had u naar beneden moeten lopen, maar dat gebeurd zelden tot nooit.
Ik zie niet in hoe uit de overeenkomst tussen Zalando en TS zou volgen dat Zalando mag bezorgen aan de eerste deur.
Deze discussie is vaker gevoerd en derhalve compleet nutteloos.
Nou, nee. Onjuiste standpunten die herhaaldelijk worden ingenomen, moeten (helaas) ook herhaaldelijk worden weerlegd.

Ik zie geen enkel geldig argument waarom TS zou moeten betalen en waarom er door Zalando correct aan TS geleverd zou zijn. Als jij die wel ziet, dan lees ik ze graag.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
25 jul 2023 21:58
Dit onderwerp is toch al meerdere keren van voor tot achter, van boven naar beneden en van binnen naar buiten, en alles ook nog vice versa, besproken.

Nou weten we het wel.
Maar TS duidelijk niet. En dit topic draait niet om de vaste forummers, maar om TS.

16again
Berichten: 16119
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
25 jul 2023 20:57
Bezorging is altijd tot de eerste deur tenzij anders afgesproken.
Dat is alleen waar de goederen worden overgedragen. Daar dumpen volstaat niet, goederen zullen ook aan koper overgedragen moeten worden.

Cro
Berichten: 2079
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
26 jul 2023 10:23
Lady1234 schreef:
25 jul 2023 21:58
Dit onderwerp is toch al meerdere keren van voor tot achter, van boven naar beneden en van binnen naar buiten, en alles ook nog vice versa, besproken.

Nou weten we het wel.
Maar TS duidelijk niet. En dit topic draait niet om de vaste forummers, maar om TS.
Maar geloof jij dan dat TS baat heeft bij een pagina's lange discussie tussen de 2 bekende kemphanen, waarbij het echt niet uitmaakt wie er nu uiteindelijk gelijk heeft?

Wat dat betreft zie ik het punt van Lady wel.

Plaats reactie