pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
vjweirnogeenn
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2023 16:48

pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door vjweirnogeenn »

Beste lezer,

In juni heb ik het nieuwste toestel van sony ge pre-ordered, de Xperia 1V Zilver, zodat ik deze op 1 Juli zou kunnen ophalen in de winkel van Coolblue.

Echter werd hetzelfde weekend van levering al duidelijk dat Coolblue niet kon leveren en dat ik zou moeten wachten.
Na veelvuldig contact en meerdere toezeggingen heb ik tot op heden het toestel nog steeds niet in ontvangst mogen nemen. Lees: een maand later inmiddels.

Dit terwijl er voldoende voorraad is bij de concurrent en zelfs bij Sony zelf (hierover heb ik ook meermaals contact gehad met Sony Benelux).

Nu zou je zeggen: cancel die order en bestel hem lekker bij de concurrent. Ja daar heb ik uiteraard ook over nagedacht, echter krijg je alleen de draadloze headset bij het toestel nagezonden vanuit Sony, als het een Pre-order betreft.
Bestel ik hem dus ergens anders, dan ontvang ik ook geen headset meer.

Nu staat het ook nog eens zo dat ik mijn Pre-order alleen kan registreren t/m 31-7-2023. Om te kunnen registreren heb ik het fysieke toestel in mijn handen nodig en dat heb ik dus nog steeds niet.

Coolblue geeft steeds aan haar best te doen en het probleem op te lossen, maar puntje bij paaltje zijn ze al een maand te laat en is er nog steeds niets geleverd.

Heeft iemand tips voor mij, hoe nu verder?

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door vjweirnogeenn

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

door Moneyman » 01 aug 2023 16:03

Morgan le Fay schreef:
01 aug 2023 11:08
Uw keus om een pre order neer te zetten. Order cancelen, verder gaan met leven en bij een andere leverancier aanschaffen.
Ehm... het is toch de keus van Coolblue om die pre-order aan te bieden? Waarom zou TS nu ineens dat aanvaarde aanbod moeten cancellen (en dus af moeten zien van een headset van 400 euro)?

Tenzij er voorbehouden zijn gemaakt door Coolblue moeten ze gewoon leveren (en de eventuele schade voor ST vergoeden). Een dekkingskoop behoort tot de mogelijkheden.
Morgan le Fay
Berichten: 527
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Uw keus om een pre order neer te zetten. Order cancelen, verder gaan met leven en bij een andere leverancier aanschaffen.
Mijn...wat een geld :shock:

Alkmaarder
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jun 2023 13:54

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door Alkmaarder »

Doorgaan met leven en je niet druk maken om een mobiele telefoon.

Nevyn
Berichten: 1295
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door Nevyn »

vjweirnogeenn schreef:
31 jul 2023 17:27

Nu staat het ook nog eens zo dat ik mijn Pre-order alleen kan registreren t/m 31-7-2023. Om te kunnen registreren heb ik het fysieke toestel in mijn handen nodig en dat heb ik dus nog steeds niet.
Die datum is dus niet gehaald, dus denk dat u dus geen kans meer maakt op de headset.
Zou Coolblue maar eens vragen of ze deze nu zelf leveren.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Nu is de vraag in hoeverre de draadloze headset een onderdeel is van het verkoopovereenkomst. Stond dit op de website van Coolblue? Welke bewijzen hebt u hiervan?
Neem hierover contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/. Hun kunnen u hiermee verder helpen.

Onkruid71
Berichten: 2724
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Is er bekend welke headset er bij zit, ik kan alleen maar Sony WH-1000XM5 erbij vinden, en dan zou ik ook niet zomaar de preorder cancellen.
Dat zal ook vast de reden zijn geweest om deze bundel te preorderen.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morgan le Fay schreef:
01 aug 2023 11:08
Uw keus om een pre order neer te zetten. Order cancelen, verder gaan met leven en bij een andere leverancier aanschaffen.
Ehm... het is toch de keus van Coolblue om die pre-order aan te bieden? Waarom zou TS nu ineens dat aanvaarde aanbod moeten cancellen (en dus af moeten zien van een headset van 400 euro)?

Tenzij er voorbehouden zijn gemaakt door Coolblue moeten ze gewoon leveren (en de eventuele schade voor ST vergoeden). Een dekkingskoop behoort tot de mogelijkheden.

ZeerPrivé
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
01 aug 2023 15:18
Is er bekend welke headset er bij zit, ik kan alleen maar Sony WH-1000XM5 erbij vinden, en dan zou ik ook niet zomaar de preorder cancellen.
Dat zal ook vast de reden zijn geweest om deze bundel te preorderen.
Die is het inderdaad. Verkoopprijs is 348,- euro. https://tweakers.net/pricewatch/1815448 ... zwart.html

Onkruid71
Berichten: 2724
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik hoop dat TS ons op de hoogte houd.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet Coolblue eerst in gebreke stellen en daarna kun je je rechten inroepen, zoals bijvoorbeeld het recht op een plaatstvervangende schadevergoeding.

vjweirnogeenn
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2023 16:48

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door vjweirnogeenn »

Hallo allemaal, het feest gaat nog steeds door, sorry voor mijn late update.
Inmiddels hebben ze eindelijk sinds gisteren weer een kleine voorraad en hebben ze het toestel geleverd bij de winkel...... In Utrecht......
Ik kom zelf uit Den Haag en heb meerdere keren bevestigd gekregen dat hij daar ook heen zou komen.
Ook hebben ze toegezegd de draadloze headset zelf voor mij te regelen, dit doen ze via de importeur.

We zijn dus eindelijk weer een paar stappen verder! Het heeft maar meer dan een maand geduurd.....

Nu moet het toestel dus nog naar Den Haag komen en verwacht ik nog een schadevergoeding voor de extreem slechte service. (Ze hebben me een maand aan het lijntje gehouden en 0 moeite gedaan om de situatie te verbeteren. Pas toen het al augustus was hebben ze een beetje actie ondernomen)

Inmiddels is het toestel elders al €50 goedkoper

vjweirnogeenn
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2023 16:48

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door vjweirnogeenn »

Bedankt voor het meedenken!

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

vjweirnogeenn schreef:
05 aug 2023 21:10
Nu moet het toestel dus nog naar Den Haag komen en verwacht ik nog een schadevergoeding voor de extreem slechte service. (Ze hebben me een maand aan het lijntje gehouden en 0 moeite gedaan om de situatie te verbeteren.
Welke schade hebt u dan geleden? Enkel aantoonbare schade zou eventueel verhaalbaar kunnen zijn. Maar voor slechte service en aan het lijntje houden hebt u geen kosten voor hoeven te maken.
vjweirnogeenn schreef:
05 aug 2023 21:10
Inmiddels is het toestel elders al €50 goedkoper
Dus? Coolblue moet leveren voor het afgesproken bedrag. Als het nu €50,- duurder zou zijn had u ook niet bijbetaald lijkt mij.

BL2
Berichten: 4851
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door BL2 »

vjweirnogeenn schreef:
05 aug 2023 21:10
...Inmiddels is het toestel elders al €50 goedkoper....
Nog erger, over een jaartje wil niemand hem meer, en komt je Sony Xperia 1V uit de digitale prehistorie.
Zelf geeft Sony dit peperdure telefoontje maximaal 3 (!) jaar, dan stoppen de updates......

Bezin voor je begint, lees eerst een review over dit toestel.

Onkruid71
Berichten: 2724
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

BL2 schreef:
06 aug 2023 00:55
vjweirnogeenn schreef:
05 aug 2023 21:10
...Inmiddels is het toestel elders al €50 goedkoper....
Nog erger, over een jaartje wil niemand hem meer, en komt je Sony Xperia 1V uit de digitale prehistorie.
Zelf geeft Sony dit peperdure telefoontje maximaal 3 (!) jaar, dan stoppen de updates......

Bezin voor je begint, lees eerst een review over dit toestel.
Ach als het om die sony headset gaat, verzacht dan toch de pijn. 😄

vjweirnogeenn
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2023 16:48

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door vjweirnogeenn »

Dit forum komt erg negatief op mij over.
Het is, in mijn opinie, toch echt het in gebreke blijven van de winkel. Maar op een of andere manier komen er een hoop reacties voorbij die het probleem bij mij leggen

vjweirnogeenn
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2023 16:48

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door vjweirnogeenn »

NeoDutchio schreef:
05 aug 2023 22:32
Welke schade hebt u dan geleden? Enkel aantoonbare schade zou eventueel verhaalbaar kunnen zijn. Maar voor slechte service en aan het lijntje houden hebt u geen kosten voor hoeven te maken.
Het feit dat ik deze winkel 1,5 maand geleden €1400 heb betaald voor het leveren van een toestel op 1 Juli.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

vjweirnogeenn schreef:
08 aug 2023 14:30
NeoDutchio schreef:
05 aug 2023 22:32
Welke schade hebt u dan geleden?
Het feit dat ik deze winkel 1,5 maand geleden €1400 heb betaald voor het leveren van een toestel op 1 Juli.
Dat is geen waardeerbare schade.

Kom op zeg, je hebt een nieuwe telefoon een paar weken later... wat is het probleem? Dat je je druk maakt om die koptelefoon snap ik, maar de rest? Echt niet.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

vjweirnogeenn schreef:
08 aug 2023 14:30
NeoDutchio schreef:
05 aug 2023 22:32
Welke schade hebt u dan geleden? Enkel aantoonbare schade zou eventueel verhaalbaar kunnen zijn. Maar voor slechte service en aan het lijntje houden hebt u geen kosten voor hoeven te maken.
Het feit dat ik deze winkel 1,5 maand geleden €1400 heb betaald voor het leveren van een toestel op 1 Juli.
Je kan uitgaan van een vaste levering op 1 juli, dan zijn ze nu 1 maand in gebreke. Hebt u dit netjes aangegeven middels een 14 dagen herinnering? In dat geval zou u misschien nu al 2 weken rente kunnen gaan rekenen. Zet hoog in, zeker 4%. Dan kunt u toch al snel €2,15 vorderen.
Tenzij ze gezegd hebben dat het vermoedelijk op 1 juli of rond 1 juli geleverd zal gaan worden. In dat geval hebt u geen schade.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: pre-order Coolblue Sony Xperia 1V na maand nog steeds niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
08 aug 2023 19:27
In dat geval zou u misschien nu al 2 weken rente kunnen gaan rekenen. Zet hoog in, zeker 4%. Dan kunt u toch al snel €2,15 vorderen.
Rente...? Er is helemaal geen sprake van een geldvordering, laat staan van rente.

Plaats reactie