Hottub niet geleverd

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

JPH_estate schreef:
05 sep 2023 12:43
Probeer zoveel mogelijk gedupeerde te verzamelen om een gezamenlijke zaak te starten. Aan de reviews te lezen via Facebook en Google zijn er heel wat gedupeerde.
Er valt helemaal niets gezamenlijk te starten.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad, iedereen dient voor zich een zaak te starten aangezien de rechter het per zaak zal gaan bekijken.

Joris86
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2023 20:11

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Joris86 »

Ook hier een barrelsauna bestelt op 15 maart 2023 met een verwachtte levertijd van 8 weken.

Vervolgens meerdere toezeggingen op levering, die vervolgens zonder communicatie niet plaatsvind. Op het moment dat je voorstelt om een extra product te bestellen (check) is de reactie ineens erg snel. Rondom de levering van de barrelsauna wordt maar weinig thuis gegeven, met elke keer verschillende smoesjes waarom de levering niet volbracht kan worden.

Wannahaveahottub
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2023 21:57

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Wannahaveahottub »

Hallo,
Hier nog een vermoedelijke gedupeerde.
Al bijna 4 maanden geleden een hottub besteld, nog eens voor de bestel bevestiging gevraagd of ze een beetje schappelijk konden leveren waarop natuurlijk ja geantwoord werd.

Hoe kom ik in de groepsapp om zodoende een beter beeld te gaan krijgen van de situatie.

Heeft iemand al andere acties ondernomen of het vertrouwen zo erg kwijt geraakt dat er überhaupt toch iets geleverd word?
Met andere woorden, je hoeft de hottub niet meer en bent alleen nog achter je geld aan het rennen in de hoop dat dit ooit goed komt?

iepertjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2023 13:49

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door iepertjes »

Ook wij hebben veel problemen met Barrelsauna.
1 juni 20222 hebben wij een sauna besteld en betaald.(volledig bedrag)
een levertijd van 7 a 9 weken.
Na heel veel heen en weer bellen ,mailen en zelfs langs gaan hebben we na 12 maanden de sauna kunnen ophalen( ook wij kregen een leverdatum , een vrije dag opgenomen omdat ze kwamen leveren ,maar ze kwamen niet , we kregen die middag om 14: 00 uur een mail dat er vervoer problemen waren .)
De sauna staat nu sinds augustus in de tuin.
Helaas hebben we nog geen kachel, en het staterspakket hebben we ook niet gehad.
Ze hebben al beloofd dat de kachel zou komen, maar tot nu toe nog niks.
Ook op de eis om geld terug te krijgen wordt niet gereageerd, mails beantwoorden ze gewoon niet.
Het is nu 16 maanden verder en we kunnen alleen nog naar onze sauna kijken.

Beckman Lapre
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2023 19:59

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Beckman Lapre »

Ook wij zijn de dupe. Wij hebben in november 2022 een barrelsauna en hottub voor op onze camping gekocht en zelfs alles betaald. We zijn er van te voren gaan kijken en hadden een goed gevoel bij de kwaliteit van het product en het bedrijf. Alles zou op 8 maart geleverd worden. Na veel bellen en mailen is wonder boven wonder de barrelsauna in juli geleverd en door een werknemer in elkaar gezet. Inderdaad hier ook zonder startersset, wel met onze houtkachel. De hottub laat nu al bijna een jaar op zich wachten. De eigenaar blijkt grote financiele problemen te hebben, aangezien de inkoopprijzen van o.a. hout en andere materialen enorm is gestegen. Op alle oude orders maakt hij eerder verlies dan winst. Daarnaast heeft hij, net als heel Nederland, personeelsproblemen, waardoor de productie achterloopt. Kortom het is in zijn belang om hele oude orders niet meer uit te leveren. Bij ons dringt hij ook aan op het annuleren van de order zodat wij ons geld terug kunnen krijgen. Maar aangezien hij geen geld heeft doen wij dit niet.

Wij hebben ook een mail waarin wordt gezegd dat de hottub echt week 37/38 geleverd gaat worden en dat ze ons inderdaad gaan compenseren voor onze gemiste inkomsten, omdat wij de sauna & hottub hebben gekocht voor onze camping om deze te kunnen verhuren. Wij hebben het hele seizoen gemiste inkomsten. In hun mail zeggen ze zelfs dat ze ons ook gaan compenseren. Ik vermoed dat ze eerdaags failliet gaan. Wij gaan rechtsbijstand inschakelen. We hebben hier ook mee gedreigd en toen zeiden ze dat dit zeker niet de levering zou versnellen.

Wij komen graag op TV vertellen wat we allemaal met dit bedrijf hebben meegemaakt. Het is echt lachwekkend.

Waggle
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2023 12:56

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Waggle »

Helaas ook bij ons vanaf juli al al aan het wachten en bij het lezen van alle ellende de hoop opgegeven.
Onze aanbetaling vandaag terug gekregen.
Maar na heel veel( 25 keer?!)bellen en mailen.
Denkelijk hebben ze problemen ,maar daar kan je niet iedereen in meetrekken.
Voor ons dus even helemaal genezen voorlopig van een mooie hottub....

whfiet
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2023 16:21

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door whfiet »

Barrelsauna levert niet.

Helaas hier hetzelfde probleem. Net weer telefonisch contact gehad. Ze kunnen niet garanderen dat ie deze week geleverd zou worden. Maar volgende week naar waarschijnlijkheid wel. Aangegeven dat het voor ons niet meer hoeft . En dat we het geld terug willen en wel uiterlijk as maandag. Anders wordt er aangifte gedaan bij de politie daarnaast wordt er ook melding gemaakt bij de fraudehelpdesk. En we gaan ons rechtsbijstandverzekering inschakelen.

We wachten vanaf 23 februari. We hebben genoeg geduld gehad.

JeroenVmierle
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2023 13:13

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door JeroenVmierle »

Het lijkt erop dat elk bericht hier kan worden gekopieerd en geplakt. Het is allemaal hetzelfde verhaal. Op 28 juni hebben wij een hottub besteld en de helft aanbetaald. Tijdens de orientatiefase op barrelsauna.nu en het aankoopproces was de heer Frijters zeer bereikbaar en meewerkend. Dat heeft ervoor gezorgd dat wij de bestelling hier hebben geplaatst. Ook na een schriftelijke bevestiging dat de hottub binnen 6 weken geleverd zou worden hielp bij deze keuze.

De rest van het verhaal is hetzelfde en heb ik volledig gedocumenteerd. Vele loze beloftes en geen pro-actieve reacties. Ook lijkt hij het slachtoffer te zijn en laat dit ook dikwijls weten. Helaas. Inmiddels een ingebrekestelling gestuurd maar nog zonder enkele reactie. Wat mij het meeste stoort is dat der website actief nieuwe bestellingen ontvangt en er dus dagelijks nieuwe gedupeerden bijkomen.

Dhemstede
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2023 19:14

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Dhemstede »

27 november 2022 een Barrelsauna van cederhout besteld. Er waren op dat moment nog geen slechte review en het leek ons een betrouwbaar bedrijf. We hebben ruim 3000 betaald en nu een jaar later en vele mailtjes verder nog steeds geen sauna.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zijn op het moment flink afgeprijsd, dus ik zou daar eens langsgaan. :mrgreen:

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik zou zeggen, lees de reacties hier eens goed door:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ ... d0740679b5

Met name het stukje van Barrelsaunu.nu over dat ze wel terug willen betalen maar aan de continuiteit moeten denken en het stukje dat niemand gebaat is bij een faillissement.

Mocht iemand hier toch willen kopen, ik zou adviseren zo weinig mogelijk aan te betalen en gebruik je creditcard voor de verzekering mocht er toch niet geleverd gaan/kunnen worden.

Baloulou
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2023 17:07

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Baloulou »

Goedenavond,
21 juni 2022 bestelden wij een barrelsauna bij Barrelsauna.nu.
Vrienden hadden er 1 bij hun gekocht en waren enthousiast!
Zeer vriendelijk en vlot verliep het (online)bestellen.
De sauna had een levertijd van 10 tot 12 weken.
Inmiddels talloze emails en telefoontjes verder, maar geen sauna en ook nog geen geld retour.

Begin september waren we er klaar mee en hebben Barrelsauna.nu in gebreken gesteld. Vanaf 8 september alleen maar smoesjes en zielige verhalen over waarom er nog niets is teruggestort.
Wij hebben aangifte gedaan van oplichting.
Het is nu bijna 17 maanden later!!!

Ik hoop toch nog dat t goed komt🙏

Hebnikskrijgniks
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2023 14:32

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Hebnikskrijgniks »

Ik heb helaas een advocaat in moeten schakelen.
Ook dat helpt niet om de betaling te versnellen.
Dit gaat een rechtzaak worden, waarbij Barrelsauna alle kosten zal moeten gaan betalen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hebnikskrijgniks schreef:
17 nov 2023 08:10
Dit gaat een rechtzaak worden, waarbij Barrelsauna alle kosten zal moeten gaan betalen.
Maak wel een goede inschatting hoe groot de kans is dat je dat geld überhaupt terug krijgt.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies zoals Moneyman schrijft.
U schrijft wel heel stellig dat bij een rechtzaak Barrelsauna alle kosten moet betalen.
In principe kan dat wel zo zijn echter van een kale kip.............
Als ze aangeven niet te kunnen betalen moet er beslag gelegd worden en als er dan nog niets te halen valt zou u (samen met een andere gedupeerde) faillissement aan kunnen vragen. In dat geval komt belasting dienst, UWV etc. eerst voordat u aan de beurt bent.
Gezien het aantal klachten op internet vraag ik mij het dus af of het zinvol is een rechtzaak te beginnen.

Knippie51
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2023 15:10

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Knippie51 »

Ik ben ook gedupeerd door barrelsauna. Waar kan ik me aansluiten om een klacht in te dienen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schaf een creditcard aan en doe daar uw internet aankopen in het vervolg mee. Dan bent u gedekt.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, ik ben geen slachtoffer van deze site. Maar als ik zulke aankopen zou doen, zou ik slechts hooguit een gering bedrag aanbetalen. Kan dat niet? Dan ga ik elders.

Hebnikskrijgniks
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2023 14:32

Re: Hottub niet geleverd

Ongelezen bericht door Hebnikskrijgniks »

Goedenavond.
Net als mij zijn jullie allemaal gedupeerd. Ik heb een rechtszaak aangespannen en mijn gelijk gekregen. Maar nog steeds mijn geld niet terug
We kunnen hem privé aanpakken, daar is een mogelijkheid voor. Dan kan hij zijn bijna nieuwe landrover en huis wel verkopen. Hiervoor hebben we wel meerdere mensen nodig om de kosten van de advocaat te delen. Ik denk dat jullie hier ook wel interesse in hebben?
Op de een of andere manier zou ik dan met jullie in contact willen komen.
Of we moeten met z'n alle bij hem langs gaan in Deil.
Misschien dat hij dan wel ons geld terug geeft

Plaats reactie