Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Erthanax »

De moderators doen hun best een verandering te bewerkstelligen, zie ik. Dat verdient waardering! 👍

Lowieze
Berichten: 6637
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
19 sep 2023 09:48
De moderators doen hun best een verandering te bewerkstelligen, zie ik. Dat verdient waardering! 👍
Inderdaad, dat is al een hele verbetering.

kuklos
Berichten: 9801
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zie dat toch anders. Nu wordt het topic wel verwijderd met de gebruikelijke reden, maar mijn melding betrof niet "geen consumentenkwestie" doch "gebruiker heeft meerdere permanente bans". Daarop is niet gereageerd.Dan voelt "geen consumentenkwestie" nogal als een smoesje zodat ze zich daar de vingers niet aan hoeven branden.

witte angora
Berichten: 30892
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien zijn ze nog even aan het kijken hoe heet het vuurtje is, voor ze de vingers er in steken?

BL2
Berichten: 4854
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door BL2 »

Radar schreef:
19 sep 2023 09:40
Het topic 'Hebben mensen het recht mij te filmen?' is verwijderd, omdat het geen consumentenkwestie betreft.
Filmen van mensen in het openbaar of tijdens hun werk lijkt me bij uitstek een consumenten kwestie.
Welke rechten en plichten zijn er voor werknemers, werkgevers, filmers, gefilmden en toevallige passanten....

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus inderdaad precies zoals Kuklos zegt, deze reden wordt gebruikt om,dat ze aan de werkelijke reden hun vingers niet willen branden.
Dat een priovacy kwestien nu in 1 keer geen consumentenkwestie gaat er bij mij niet in.

BL2
Berichten: 4854
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
19 sep 2023 09:46
kuklos schreef:
19 sep 2023 09:45

En de topicstarter zelf die meerdere bans heeft en steeds weer terugkomt?
O, die komt na de volgende ban heus wel weer terug met het volgende account.
En ook jullie solliciteren naar een langdurige ban, notabene één bladzijde terug uit de topicregels: "individuele leden mogen hier NIET besproken worden"

Laat andere forumleden in hun waarde, ook al is iemand "wat anders" in tekst of gedrag en probeer zo'n lid te begrijpen op een volwassen manier, ipv te kielhalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
19 sep 2023 09:40
Het topic 'Hebben mensen het recht mij te filmen?' is verwijderd, omdat het geen consumentenkwestie betreft.
De rechten van consumenten wanneer ze ongewild gefilmd worden!
Lijkt mij een gerechtvaardigd topic voor dit forum 🤔

kuklos
Berichten: 9801
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

BL2 schreef:
19 sep 2023 12:19
witte angora schreef:
19 sep 2023 09:46
kuklos schreef:
19 sep 2023 09:45

En de topicstarter zelf die meerdere bans heeft en steeds weer terugkomt?
O, die komt na de volgende ban heus wel weer terug met het volgende account.
En ook jullie solliciteren naar een langdurige ban, notabene één bladzijde terug uit de topicregels: "individuele leden mogen hier NIET besproken worden"

Laat andere forumleden in hun waarde, ook al is iemand "wat anders" in tekst of gedrag en probeer zo'n lid te begrijpen op een volwassen manier, ipv te kielhalen.
We bespreken niet een forumlid, we vragen wanneer een ban gehandhaafd wordt. De mods hebben mijns inziens twee opties, of de ban handhaven of het niet doen en dat dan aangeven. Als zij de tweede keuze maken is dat een keuze waar ik het niet mee eens ben, maar wel zal respecteren. Ik zal het met die keuze niet eens zijn omdat ze dan een glijdende schaal introduceren. Dit gebande forumlid wel terug laten keren en andere niet? waarom dan niet alle permanente bans opheffen.

Vragen of een permanente ban gehandhaafd wordt het niets te maken met iemand in zijn of haar waarde laten, maar vragen of de regels nageleefd worden.

kuklos
Berichten: 9801
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
19 sep 2023 12:22
Radar schreef:
19 sep 2023 09:40
Het topic 'Hebben mensen het recht mij te filmen?' is verwijderd, omdat het geen consumentenkwestie betreft.
De rechten van consumenten wanneer ze ongewild gefilmd worden!
Lijkt mij een gerechtvaardigd topic voor dit forum 🤔
Correctie: niet consumenten, burgers. Alle burgers.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
19 sep 2023 12:19

Laat andere forumleden in hun waarde, ook al is iemand "wat anders" in tekst of gedrag en probeer zo'n lid te begrijpen op een volwassen manier, ipv te kielhalen.
Serieus? En dat schrijf jij? Als ik zo eens je reacties op vragenstellers lees (waar ik overigens geen problemen mee heb), ook t.a.v. Ramkoers, is wat je nu schrijft regelrecht in tegenspraak met veel van je reacties.

Moneyman
Berichten: 30206
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
19 sep 2023 09:52
... zodat ze zich daar de vingers niet aan hoeven branden.
Ik kan me ook wel voorstellen dat ze zich niet geroepen voelen om over individuele forumleden verantwoording af te leggen. Sterker: dat mógen ze niet eens.
BL2 schreef:
19 sep 2023 10:01
Filmen van mensen in het openbaar of tijdens hun werk lijkt me bij uitstek een consumenten kwestie.
Welke rechten en plichten zijn er voor werknemers, werkgevers, filmers, gefilmden en toevallige passanten....
Eens. Had juist interessant kunnen zijn.

Maar dan moeten de overige forumleden het ook wel als een serieus topic oppakken, en niet als het zoveelste "het-is-ridder-dus-spam-maar-vol-topic" behandelen.

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze hoeven geen verantwoording af te leggen alleen zou ik graag willen weten waarom voor 1 persoon een Permanente ban echt Permanent is en een ander binnen een paar dagen terug mag komen. (en dan telkens terugvalt in dezelfde fouten zoals beldigingen en soms zelfs bedreigingen)

kuklos
Berichten: 9801
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
19 sep 2023 12:51
kuklos schreef:
19 sep 2023 09:52
... zodat ze zich daar de vingers niet aan hoeven branden.
Ik kan me ook wel voorstellen dat ze zich niet geroepen voelen om over individuele forumleden verantwoording af te leggen. Sterker: dat mógen ze niet eens.
Ze kunnen prima aangeven of ze permanente bans handhaven of niet. Zonder over specifieke personen te spreken.

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
19 sep 2023 12:51

Maar dan moeten de overige forumleden het ook wel als een serieus topic oppakken, en niet als het zoveelste "het-is-ridder-dus-spam-maar-vol-topic" behandelen.
Het was ook eerst gewoon on topic. Meerderen waaronder ook ik hebben gewoon een normaal antwoord gegeven.
Daarna kwam er een beschuldiging van kant van TS dat iemand van ons hem verraden hadden bij zijn verhuurder.
Ik heb daar op gererageerd echter tijdens het plaatsen van mijn reactie heeft TS zijn post aangepast.
Ik laat me door niemand voor verrader uitmaken zeker niet door een persoon als TS.

Moneyman
Berichten: 30206
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
19 sep 2023 12:57
Ik laat me door niemand voor verrader uitmaken zeker niet door een persoon als TS.
Dat snap ik, en vind ik overigens ook volkomen terecht. Mijn opmerking was meer algemeen op de Ridder-topics gericht.
kuklos schreef:
19 sep 2023 12:55
Ze kunnen prima aangeven of ze permanente bans handhaven of niet. Zonder over specifieke personen te spreken.
Dat is toch vragen naar de bekende weg? Je weet al lang dat ze dat niet doen. Het bewijs ligt dagelijks voor je neus.
juliomariner schreef:
19 sep 2023 12:54
Ze hoeven geen verantwoording af te leggen alleen zou ik graag willen weten waarom voor 1 persoon een Permanente ban echt Permanent is en een ander binnen een paar dagen terug mag komen. (en dan telkens terugvalt in dezelfde fouten zoals beldigingen en soms zelfs bedreigingen)
Klopt, maar daarop is geen antwoord te geven zonder in de knel te komen met de AVG. Dat gaan ze dus nooit doen. Het zou alleen netjes zijn als dat dan ook gewoon het antwoord zou zijn :wink:

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
19 sep 2023 13:32

Klopt, maar daarop is geen antwoord te geven zonder in de knel te komen met de AVG. Dat gaan ze dus nooit doen. Het zou alleen netjes zijn als dat dan ook gewoon het antwoord zou zijn :wink:
Maar als het nou om 2 personen gaat die telkens onder een andere naam terugkomen nadat ze een permanente ban hebben gekregen. Dan kun je wel "in het algemeen" spreken en kom je niet in de knel met de AVG.
Het is dus nu wachten tot stofkomkommer of Komkommerzuiger terugkomt.

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de voorwaarden van de kleurwedstrijd staat altijd: "Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd." Ik begrijp nu waarom.

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Erthanax schreef:
19 sep 2023 14:14
In de voorwaarden van de kleurwedstrijd staat altijd: "Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd." Ik begrijp nu waarom.
Adviseert u indirect het feedback topic nummer 4 te sluiten en geen nummer 5 te openen?

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
19 sep 2023 14:40
Adviseert u indirect het feedback topic nummer 4 te sluiten en geen nummer 5 te openen?
Neen, direct noch indirect. Geeft de moderatie geen toelichting, is het niet goed. Geeft de moderatie wel een toelichting, is het weer miet goed. Ofwel, het is nooit goed of het deugt niet.

Edit: quote gefixt
Laatst gewijzigd door Erthanax op 19 sep 2023 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie