Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Natuurlijk moet TS reageren, maar onder TS aan het woord te laten klopt dus niet, want de TS heeft elke keer altijd de gelegenheid om te reageren. Niemand weerhoudt TS om zelf iets te posten, waarmee "zonder TS aan het woord te laten" dus feitelijk onjuist is.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Meerdere mensen, meerdere insteken, dus meerdere vragen en meerdere gedachten/visies... En het leuke is, vaak vullen mensen hier elkaar aan.

Dat een TS vervolgens niet komt opdagen of direct al hard gillend wegrent, sja... Er zijn nog steeds flink wat mensen die oprechte kritiek en/of vragen als een persoonlijke aanval ervaren, maar dat is dus echt niet zo.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

NickP schreef:
06 jan 2024 16:29
Dit forum zou super leuk kunnen zijn maar dat is het nu niet.
.......... Het zal wel niet anders kunnen helaas.
Heeft alles te maken met een actieve en rechtlijnige moderatie.
Maar wil of kan RADAR geen tijd en geld aan besteden.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Oblomova »

NickP schreef:
06 jan 2024 16:29
Dit forum zou super leuk kunnen zijn maar dat is het nu niet.

Ik vond het jammer om te merken dat het een theekransje is van een paar mensen die een geïnteresseerde nieuweling vrij onaaardig bejegenen.

Beter dan niets. Dus veel plezier met theekransje. Maar als forum onder een zwaar programma teleurstellend. Het zal wel niet anders kunnen helaas.
idd

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bezorgdeburger schreef:
07 jan 2024 07:58


Heeft alles te maken met een actieve en rechtlijnige moderatie.
Maar wil of kan RADAR geen tijd en geld aan besteden.
Precies, als je als organisatie/bedrijf etc. een forum belangrijk vindt, dan moet je ook zorgen voor een goede moderatie. Kan of wil je dat niet, dan moet je dat forum opheffen.
De manier waarop dit nu gebeurt, reacties of hele topics weghalen zonder dit op het forum te melden, kan niet. Ook het niet op één lijn zitten van de moderatie, is hier een probleem waar velen zich aan ergeren.
En dat weinig nieuwe mensen zich aanmelden, tja dat kan ik me goed voorstellen. De vaak neerbuigende manier waarop, vooral door de al langere tijd meeschrijvende forumleden, gereageerd wordt is niet echt aangenaam. Als daar gelijk actie op ondernomen zou worden, dan zou dit forum er heel anders uit zien.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Oblomova »

NickP schreef:
06 jan 2024 18:48
Ik snap vooral de houding van het theekransje niet.

Dit forum zou relevant kunnen zijn op het gebied van consumentenbescherming. Maar nu wordt serieuze nieuwe inbreng direct op negatieve toon weggehoond.

Dan blijft het steken in irrelevantie. Heeft het theekransje geen andere ambitie dan trollen?
Het tast de geloofwaardigheid van het programma ook aan als dit onderdeel ervan wordt verwaarloosd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onkruid71 schreef:
07 jan 2024 00:07
Lady1234 schreef:
07 jan 2024 00:05
Volgens mij weet een Ts vaak helemaal niet dat er gereageerd wordt. Daar schijn je iets voor te moeten aanklikken.
Geen idee. Ik kijk zelf altijd als ik ergens post ff.
Als een nieuw forumlid een vraag stelt moet deze eerst gecontroleerd worden door de moderatie. Aangezien deze niet 24/7 aanwezig is kan het een tijd duren voordat een topic pas op het forum staat. Ik heb een keer een test gedaan waarbij het meer dan 24 uur duurde dat een topic zichtbaar werd. Als nieuw forumlid kijk je een aantal keer en haakt dan weer af. Pas als je het vinkje zelf hebt aangezet dat je een notificatie wilt hebben als er gereageerd word weet je dus dat je topic (eindelijk) zichtbaar is.
Dat vele TS niet meer reageren heeft dus niet enkel te maken met de reacties, wel met het niet weten dat er reacties zijn.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door angel1978 »

Precies, als je als organisatie/bedrijf etc. een forum belangrijk vindt, dan moet je ook zorgen voor een goede moderatie. Kan of wil je dat niet, dan moet je dat forum opheffen.
Misschien een heel raar idee, maar mag een organisatie, bedrijf of iemand dat niet gewoon zelf weten? Waarom MOET je een forum opheffen als je niet voldoet aan de regels die ene lowieze stelt?
Waarom kun je niet gewoon een forum hebben, maar het niet serieus nemen, of er weinig tijd in willen steken?

Het is ook geen moeten dat je hier komt, dat is uit vrije wil. Als je je er zo aan ergert, dan staat het je vrij om hier niet te komen.

Natuurlijk kun je tips en/of feedback geven hoe het beter kan. Maar dat 'moeten' en 'kan echt niet' is toch echt niet serieus te nemen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Ook in dit topic verdwijnen weer regelmatig reacties.

Hiermee maakt de moderatie opnieuw geen sterke beurt.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
09 jan 2024 08:57
Ook in dit topic verdwijnen weer regelmatig reacties.

Hiermee maakt de moderatie opnieuw geen sterke beurt.
Ook in dit topic kunnen berichten makkelijk dusdanig offtopic zijn dat verwijderen de logische reactie is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mijn verhaal is weggehaald onder het mom van “een discussie over victim blaming hoort niet thuis in dit topic”. Ik was niet diegene die daar over begon. Daarbij was het een quote uit een topic die ik als voorbeeld gebruikt heb om aan te geven juist waarover geklaagd word.
De moderatie wil enkel nog per pb benaderd worden, maar als je dingen stuurt word er niet op ingegaan. Een simpele vraag in het feedbacktopic, daar waar het voor bedoeld is, word schaamteloos verwijderd.
Het is langzamerhand overduidelijk dat de lijn tussen bepaalde forumleden en moderatie verdwenen is. Het is de mening van een bepaalde personen die als leidraad gebruikt worden en waar geen weerwoord op geduld word.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zoals ik al zei, is natuurlijk weggehaald want dat zal wel niet bevallen, bepaalde forumleden mogen bepaalde dingen beweren en de rest wordt de mond gesnoerd.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij ging het hier de laatste paar dagen inderdaad flink off-topic. Sowieso staan er volgens mij nog wel berichten die hier niet thuis horen, maar wie ben ik? In ieder geval niet de moderator.

Zullen we het er verder dan maar bij laten?

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic is bedoeld voor feedback op het forum. Kritiek op de moderatie mag je hier gerust geven. Dit topic is niet bedoeld om een discussie te vervolgen die elders al ontspoorde.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

En mijn reactie is ook alweer weggehaald.

Nog meer reden om het forum steeds meer links te laten liggen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Radar schreef:
09 jan 2024 11:53
Dit topic is bedoeld voor feedback op het forum. Kritiek op de moderatie mag je hier gerust geven. Dit topic is niet bedoeld om een discussie te vervolgen die elders al ontspoorde.
Het is raar dat jullie dan de eerste reactie die alleen maar feedback was ook verwijderen en niet gewoon antwoord erop geven. Pas daarna kwam de hele discussie over victim blaming, waarin Alfatrion en ik me er mee gingen bemoeien.

De feedback en vragen van Neodutchio hadden echter wel degelijk waarde en antwoord geven was gewenst. Simpelweg verwijderen van vragen en feedback, wil niet zeggen dat die vragen niet meer bestaan.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
09 jan 2024 12:24
En mijn reactie is ook alweer weggehaald.

Nog meer reden om het forum steeds meer links te laten liggen.
Ja, u hebt helemaal gelijk. Ik merk bijvoorbeeld als ik reageer op de zoveelste nare sneer aan een nieuwe forumgebruiker dat mijn reactie wordt weggemodderd, en de sneer blijft staan.
Heeft er mee te maken dat ik bij degene die uitdeelt niet op de meldknop druk, maar de dame in kwestie die wel kan uitdelen maar niet kan incasseren mijn reactie op de sneer wel meldt.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Op zich is dat misschien wel goede feedback, dat er bij komt te staan door wie iets wordt gemeld.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
11 jan 2024 20:48
Op zich is dat misschien wel goede feedback, dat er bij komt te staan door wie iets wordt gemeld.
Klopt. Daar werd jarenlang erg geheimzinnig over gedaan. Er werd vooral stiekem gemeld (door mezelf ook trouwens, eerlijk is eerlijk), dus de gemelde moest maar raden hoe of wat.

Daarom schreef ik laatst al: ik vind het niet meer dan fair zelf even aan te geven dat je een bericht hebt gemeld en waarom. Dan weet de gemelde hoe het zit, en is er geen ruimte voor allerlei vage vermoedens die weer een eigen leven gaan leiden, waarna de boel onderling weer verder uit de hand loopt.

En nee, een melding is geen kwestie van 'moderator' spelen. Het is een kwestie van een grens trekken, waarna de moderatie zelf kan beoordelen of die grens al dan niet terecht is. Daar kunnen beiden, melder en gemelde, weer van leren.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
11 jan 2024 21:31
Nijogeth schreef:
11 jan 2024 20:48
Op zich is dat misschien wel goede feedback, dat er bij komt te staan door wie iets wordt gemeld.
Klopt. Daar werd jarenlang erg geheimzinnig over gedaan. Er werd vooral stiekem gemeld m
Inderdaad goede feedback. Dat stiekeme melden is gewoon laf. Reden waarom ik de meldknop in het verleden wel eens de NSBknop heb genoemd. Wees een vent of wijf, en doe het openlijk als je zo nodig op die knop denkt te moeten drukken.

Plaats reactie