Odido en hun slechte service

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door BreejKC »

U maakt het, mijns inziens, allemaal nodeloos ingewikkeld. In uw reactie van 26 sep 2023 11:13 schrijft u: “Bij ons heeft Open Dutch Fiber de blauwe kabel bij ons voor in het openbaar voetpad gelegd”. Open Dutch Fiber moet dus gratis de glasvezelkabel van het openbare voetpad naar een door hen nog aan te leggen aansluitpunt in uw meterkast leggen. Daar houdt de bemoeienis van Open Dutch Fiber voor u op.

Bij wie u vervolgens een glasvezel abonnement neemt mag u helemaal zelf weten. Dat hoeft m.i. Odido helemaal niet te zijn.

Wel is het zo dat als u kabels door uw woning getrokken wilt zien van het aansluitpunt in de meterkast naar elders in uw woning én alle andere werkzaamheden die u opnoemt, dat u dat of zelf mag doen, óf dat u dat door een monteur laat doen. Die laatste moet u voor de te verrichten werkzaamheden dan natuurlijk wel betalen. Uiteraard kan dat de monteur zijn bij de firma waar u het glasvezel abonnement afsluit, maar dat hoeft natuurlijk niet per se.

Nu lees ik weer over één of andere firma Guidion, en: "Guidion is niet verantwoordelijk voor het leggen van het glasvezel". Wat u dus met deze firma Guidion überhaupt te maken heeft ontgaat mij.


Zet voor uzelf nu eerst eens de dingen goed op een rijtje, wat er nu precies met uw glasvezelaansluiting moet gebeuren en wie dat, al dan niet tegen betaling, moet doen. Maak het niet onnodig ingewikkeld voor uzelf en ook niet voor andere partijen die waarschijnlijk ook niet goed meer begrijpen wat nu precies uw bedoeling wel of niet is.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

BreejKC schreef:
27 sep 2023 16:18
U maakt het, mijns inziens, allemaal nodeloos ingewikkeld. In uw reactie van 26 sep 2023 11:13 schrijft u: “Bij ons heeft Open Dutch Fiber de blauwe kabel bij ons voor in het openbaar voetpad gelegd”. Open Dutch Fiber moet dus gratis de glasvezelkabel van het openbare voetpad naar een door hen nog aan te leggen aansluitpunt in uw meterkast leggen. Daar houdt de bemoeienis van Open Dutch Fiber voor u op.

Bij wie u vervolgens een glasvezel abonnement neemt mag u helemaal zelf weten. Dat hoeft m.i. Odido helemaal niet te zijn.

Wel is het zo dat als u kabels door uw woning getrokken wilt zien van het aansluitpunt in de meterkast naar elders in uw woning én alle andere werkzaamheden die u opnoemt, dat u dat of zelf mag doen, óf dat u dat door een monteur laat doen. Die laatste moet u voor de te verrichten werkzaamheden dan natuurlijk wel betalen. Uiteraard kan dat de monteur zijn bij de firma waar u het glasvezel abonnement afsluit, maar dat hoeft natuurlijk niet per se.

Nu lees ik weer over één of andere firma Guidion, en: "Guidion is niet verantwoordelijk voor het leggen van het glasvezel". Wat u dus met deze firma Guidion überhaupt te maken heeft ontgaat mij.


Zet voor uzelf nu eerst eens de dingen goed op een rijtje, wat er nu precies met uw glasvezelaansluiting moet gebeuren en wie dat, al dan niet tegen betaling, moet doen. Maak het niet onnodig ingewikkeld voor uzelf en ook niet voor andere partijen die waarschijnlijk ook niet goed meer begrijpen wat nu precies uw bedoeling wel of niet is.
Ik herhaal: Het lijkt er op dat je in de war bent en twee (zelfs meer) personen door elkaar haalt. Want je haalt verhalen door elkaar. Dus u maakt het ingewikkeld. U wisselt in uw verhalen af tussen wat ik zeg en wat iemand anders heeft gezegd.

'' In uw reactie van 26 sep 2023 11:13''

Dit was ik niet. Lees de naam die er bij staat voordat u zegt dat ik het ingewikkeld maak. Soms citeert u mij en soms heeft u het over iets wat ik niet heb gezegd.

''Bij ons heeft Open Dutch Fiber de blauwe kabel bij ons voor in het openbaar voetpad gelegd''

Ik herhaal: mijn glasvezel ligt er al. Ik heb Odido al.

''Wat u dus met deze firma Guidion überhaupt te maken heeft ontgaat mij.''

Dit staat in de eerste post.

''die waarschijnlijk ook niet goed meer begrijpen wat nu precies uw bedoeling wel of niet is.'''

Die onduidelijkheid heeft u voor uzelf gemaakt. Wat ik wil staat er letterlijk en is niet zo ingewikkeld. Maar soms citeert u mij en dan ineens heeft u het over wat iemand anders heeft gezegd en vice versa.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door BreejKC »

Inderdaad heb ik twee namen doorelkaar gehaald. Mijn verontschuldiging daarvoor. Toch kom ik er ook niet meer uit wat precies nu wel of niet bij u de bedoeling is, wat er wel en nog niet gebeurd is en waar u wel of niet voor wilt betalen.

Daarom zet alles nogmaals goed op een rijtje. Het begin van een nieuwe communicatie tussen betrokken partijen. Stop met eindeloos telefoneren met allerlei helpdesks waar u toch niet verder mee komt. Ga vanaf dit moment schriftelijk communiceren met betrokken partijen en geef daarin a) duidelijk aan wat en wanneer uw wensen zijn, en b) stel duidelijke termijnen waarin u inhoudelijk duidelijke antwoorden en afspraken wilt hebben.
Als u schriftelijk communiceert wordt het die firma's wel duidelijk dat het u nu ernst is. Daarnaast heeft u duidelijk bewijs in handen wat wel en niet is gecommuniceerd.

Lukt het dan nog niet om tot een oplossing te komen, dan wordt het tijd de Geschillencommissie Telecom in te schakelen. In uw schriftelijke communicatie kunt u van die eventuele mogelijkheid natuurlijk al melding maken. Uw communicatie wordt dan zeker serieus genomen.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

BreejKC schreef:
28 sep 2023 09:19
Inderdaad heb ik twee namen doorelkaar gehaald. Mijn verontschuldiging daarvoor. Toch kom ik er ook niet meer uit wat precies nu wel of niet bij u de bedoeling is, wat er wel en nog niet gebeurd is en waar u wel of niet voor wilt betalen.

Daarom zet alles nogmaals goed op een rijtje. Het begin van een nieuwe communicatie tussen betrokken partijen. Stop met eindeloos telefoneren met allerlei helpdesks waar u toch niet verder mee komt. Ga vanaf dit moment schriftelijk communiceren met betrokken partijen en geef daarin a) duidelijk aan wat en wanneer uw wensen zijn, en b) stel duidelijke termijnen waarin u inhoudelijk duidelijke antwoorden en afspraken wilt hebben.
Als u schriftelijk communiceert wordt het die firma's wel duidelijk dat het u nu ernst is. Daarnaast heeft u duidelijk bewijs in handen wat wel en niet is gecommuniceerd.

Lukt het dan nog niet om tot een oplossing te komen, dan wordt het tijd de Geschillencommissie Telecom in te schakelen. In uw schriftelijke communicatie kunt u van die eventuele mogelijkheid natuurlijk al melding maken. Uw communicatie wordt dan zeker serieus genomen.
Per brief is misschien wel beter.

Mijn wensen zijn eigenlijk begrip excuses voor het vele gedoe + dat ze alsnog de kabel leggen en de modem ophangen zoals op hun site staat. Het laatste werd ook bevestigd door medewerkers. Uiteindelijk is er dus niks gedaan.

Daardoor moest ik voor niks wachten en had mijn abbo eerder in kunnen gaan. De kabel had ik er zelf ingedaan en hier was Odido van op de hoogte maar kreeg ik niet kloppende *** verhalen over waarom het niet kon. Vervolgens geeneens excuses terwijl Odido aangeeft menselijk te zijn. I.p.v. reageren ze niet op wat ik zeg. Ik heb wel 10 dagen thuis gezeten (soms voor niks) en maanden zonder internet enzo gezeten.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U had blijkbaar van het begin af aan al een glasvezelaansluiting in huis waarop het modem aangesloten kon worden en ook al actief was want toen u op eigen initiatief het modem op het aansluitpunt aansloot en de stekker in het stopcontact deed kwam het modem online en was er ook internet.
Ik snap de commotie over wie de aansluiting heeft aangelegd want die was er al en ook niet toen u het modem in huis kreeg niet even aangesloten heeft want die had u na het proberen weer in de verpakking kunnen doen totdat de definitieve installatie door de monteur was gerealiseerd.
U heeft eigenlijk datgene zelf gedaan wat de monteur ook zou doen namelijk het modem aansluiten en testen of alles naar behoren werkt en kwam dus eigenlijk voor niets aan huis en daar bent u boos over.
Hoe het met de communicatie zo mis heeft kunnen gaan laat ik in het midden want aan de hand van uw vragen krijgt u een passend antwoord.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

Ron5300 schreef:
28 sep 2023 12:20
U had blijkbaar van het begin af aan al een glasvezelaansluiting in huis waarop het modem aangesloten kon worden en ook al actief was want toen u op eigen initiatief het modem op het aansluitpunt aansloot en de stekker in het stopcontact deed kwam het modem online en was er ook internet.
Ik snap de commotie over wie de aansluiting heeft aangelegd want die was er al en ook niet toen u het modem in huis kreeg niet even aangesloten heeft want die had u na het proberen weer in de verpakking kunnen doen totdat de definitieve installatie door de monteur was gerealiseerd.
U heeft eigenlijk datgene zelf gedaan wat de monteur ook zou doen namelijk het modem aansluiten en testen of alles naar behoren werkt en kwam dus eigenlijk voor niets aan huis en daar bent u boos over.
Hoe het met de communicatie zo mis heeft kunnen gaan laat ik in het midden want aan de hand van uw vragen krijgt u een passend antwoord.
''U had blijkbaar van het begin af aan al een glasvezelaansluiting in huis waarop het modem aangesloten kon worden en ook al actief was want toen u op eigen initiatief het modem op het aansluitpunt aansloot en de stekker in het stopcontact deed kwam het modem online en was er ook internet.''

Dit was na 2 maanden gedoe het geval. Alleen toen het er al lag hield odido vol dat het niet het geval was. Al leek het bij de aanvraag wel of het er al lag. Door hun fouten heeft de aannemer het als excuses eerder gedaan. Maar Odido hield dat datum van een maand later aan, dit probeerde ik te veranderen.

''Ik snap de commotie over wie de aansluiting heeft aangelegd want die was er al en ook niet toen u het modem in huis kreeg niet even aangesloten heeft want die had u na het proberen weer in de verpakking kunnen doen totdat de definitieve installatie door de monteur was gerealiseerd.''

Het probleem was dat toen het er na veel gedoe en fouten eindelijk lag Odido dit niet op klaar wilde zetten. Het terug in de verpakking was nergens voor nodig. Dan zou die alleen de stekker erin stoppen.

''U heeft eigenlijk datgene zelf gedaan wat de monteur ook zou doen namelijk het modem aansluiten en testen of alles naar behoren werkt en kwam dus eigenlijk voor niets aan huis en daar bent u boos over.''

Nee, de monteur moest meer doen volgens hun eigen site. Die link stuurde ik in een ander bericht. Dit werd ook bevestigd, daar liggen mijn irritaties. ''Nee uw computer wordt gewoon aangesloten, anders ons even bellen'' werd er gezegd. 45 Minuten wachttijd, dus de monteur blijft dan niet. Daarna had ik er ook weinig aan.

''Hoe het met de communicatie zo mis heeft kunnen gaan laat ik in het midden want aan de hand van uw vragen krijgt u een passend antwoord.;''

Mijn vragen waren het probleem niet. Als ik aangeef dat ik wil dat mijn abbo wordt gestart omdat er al glasvezel ligt of dat ik wil dat de monteur mijn pc aansluit (zoals ze zelf zeggen) is dat niet heel ingewikkeld. Alleen bij het eerste hielden ze vol dat het er niet lag. Maar toen ze voor niks kwamen zag ze het zelf. Al bleven ze toch elke keer komen voor elke stap.

''we komen de kabel leggen''.

Is al gedaan.

'' nee, nee moet nog gebeuren. Is alleen uw straat.''

Ligt al tot in mijn huis.

''Oh er ligt al een kabel''.

Goh.

Herhaal dat met 5 andere dingen.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@ferryarthur je hebt nu glasvezel, kan weer TV kijken, op internet en in feite is alles opgelost toch?

Wat is nu je vraag nog verder?

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

Bezorgdeburger schreef:
28 sep 2023 16:14
@ferryarthur je hebt nu glasvezel, kan weer TV kijken, op internet en in feite is alles opgelost toch?

Wat is nu je vraag nog verder?
Zoals ik meerdere keren heb aangegeven:

De afspraken die gemaakt zijn laten uitvoeren. Aansluiten van de pc en het ophangen van de modem. Ook is de wifi niet door hen beveiligd zoals de monteur ook zou doen. Kijk naar de lijst die ik eerder stuurde:

De monteur verricht de volgende werkzaamheden:

Het modem ophangen en aansluiten.

De wifiverbinding activeren en beveiligen.

1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi).

1 TV aansluiten op de TV box en instellen.

De TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem.

1 telefoontoestel aansluiten.

Meegeleverde UTP- en telefoonbekabeling op of langs de plint wegwerken met spijkerclips (max. 15 meter).

Maar er is dus niks gedaan. Deze service zou 60 euro moeten kosten. Ook zijn ze zeer slecht bereikbaar. Neem contact op om 9 uur: ''we zijn op dit moment niet bereikbaar, van 8 tot 20 kunt u contact met ons opnemen'''.

Daarnaast had een excuus wel netjes geweest voor een bedrijf dat er voor de mensen zegt te zijn.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Maar je kan toch nu je computer gebruiken? Je kan toch TV kijken en je hebt wifi neem ik aan?

Dat zij dat niet netjes hebben geregeld allemaal begrijp ik maar blijf je niet teveel hangen in die ellende?

Kost zoveel negatieve energie lijkt mij.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

Bezorgdeburger schreef:
28 sep 2023 16:35
Maar je kan toch nu je computer gebruiken? Je kan toch TV kijken en je hebt wifi neem ik aan?

Dat zij dat niet netjes hebben geregeld allemaal begrijp ik maar blijf je niet teveel hangen in die ellende?

Kost zoveel negatieve energie lijkt mij.

Standaard heb ik nu maar liefst 1 tot 2 mbps voor mijn computer.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

Ferryarthur schreef:
28 sep 2023 17:40
Bezorgdeburger schreef:
28 sep 2023 16:35
Maar je kan toch nu je computer gebruiken? Je kan toch TV kijken en je hebt wifi neem ik aan?

Dat zij dat niet netjes hebben geregeld allemaal begrijp ik maar blijf je niet teveel hangen in die ellende?

Ko.st zoveel negatieve energie lijkt mij.

Standaard heb ik nu maar liefst 1 tot 2 mbps voor mijn computer. Heeft ook standaard geen wifi. Moest een adapter kopen. Ook een flink aantal versterkers als ik het wil oplossen. Dus meer dan 150 euro wil ik het goed doen. En zelfs dan is het redelijk

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@ferryarthur ik begrijp het. Maar zie de zin van hier doorgaan met klagen eerlijk gezegd niet zo.
Maar jij bent boos dus ja helpt dit misschien.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

Bezorgdeburger schreef:
28 sep 2023 20:49
@ferryarthur ik begrijp het. Maar zie de zin van hier doorgaan met klagen eerlijk gezegd niet zo.
Maar jij bent boos dus ja helpt dit misschien.
Het is niet perse dat ik door ga. Ik ben nu meer aan het reageren op mensen die op mij reageren en dingen vragen.

jdevrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2017 14:07

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door jdevrie »

Wat ik vooral als moeilijk ervaarde is om de afspraak met Guidion gecanceld te krijgen. Nadat de monteur van ODF het glasvezel kastje in mijn meterkast had geplaatst heb ik de aansluiting van de XGSPON naar dat kastje er ingestoken en draaide alles op mijn netwerk binnen 10 minuten op Odido. Ik ben vanaf Ziggo gekomen maar had alles al klaar staan voor de overgang naar Odido. Echter vervolgens bleven Guidion en Odido mij mails sturen om een afspraak te maken terwijl ik verschillende keren heb gebeld naar Odido dat dat niet nodig was. Uiteindelijk maar naar Guidion gebelde en die hebben hem afgemeld.

Plaats reactie