Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jablan »

woneninterieur schreef:
13 jan 2024 18:14
Nijogeth schreef:
13 jan 2024 17:01
Als ik Woneninterieur was en daadwerkelijk bezig ben met problemen oplossen, zou je misschien even een kleine inkijk kunnen geven in het ontstaan van de problemen en hoe je ze wilt oplossen. Dat er cashflow problemen zijn, dat lijkt me duidelijk. Dat het bedrijf genoeg klanten heeft ook. Als die cashflow problemen een externe oorzaak hebben, dan is het gewoon een kwestie van de lange adem. Het komt over als een bedrijf dat de klanten uiteindelijk wel tegemoet komt, maar daar dus tijd voor nodig heeft. Hoe die problemen ontstaan zijn, dat kan volledig buiten het bedrijf zelf liggen.
Bedankt voor deze reactie.
Dat is inderdaad het geval maar komt natuurlijk in orde.
Inderdaad problemen met de cashflow en 2 leveranciers die failliet zijn gegaan in 2023.
Daarbij was het overzicht aan onze kant ook compleet verdwenen en komt dit nu langzaam weer op orde maar heeft nog even de tijd nodig.
En als ik kijk naar de ordernummers, die klagers vermelden, dan heeft het zeker nog even tijd nodig. Hopelijk ergens rond de zomer of herfst ...

iwakker
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2024 21:18

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door iwakker »

Gelukkig zijn (de medewerkers) van wonen en interieur ook aandachtige lezers van dit forum, dus dat kom mooi uit.
Als je ze een e-mail stuurt met een heel normale vraag krijg je binnen 3 minuten een reactie terug.

Maar wanneer je een mail stuurt met de vraag wanneer je je spullen of je geld terug krijgt blijft het akelig stil in Rotterdam. Als het ze te warm onder de voeten wordt geven ze niet thuis.....

GEEN WOORDEN EN AL HELEMAAL GEEN DADEN

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Woneninterieur is het nieuwe beddenplein.nl. Ben benieuwd wanneer we zo op TV mogen zien

iwakker
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2024 21:18

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door iwakker »

iwakker schreef:
17 mar 2024 10:49
Gelukkig zijn de medewerkers van wonen en interieur ook aandachtige lezers van dit forum, dus dat kom mooi uit.
Als je ze een e-mail stuurt met een heel normale vraag krijg je binnen 3 minuten een reactie terug.

Maar wanneer je een mail stuurt met de vraag wanneer je je spullen of je geld terug krijgt blijft het akelig stil in Rotterdam. Als het ze te warm onder de voeten wordt geven ze niet thuis.....

GEEN WOORDEN EN AL HELEMAAL GEEN DADEN

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@iwakker, ja dat stond er al.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jablan »

Een Wiskunde Student schreef:
17 mar 2024 15:42
Woneninterieur is het nieuwe beddenplein.nl. Ben benieuwd wanneer we zo op TV mogen zien
Waarom denk je dat? Ik zie duidelijke verschillen in adres, telefoonnummer, bereikbaarheid en assortiment.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Jablan schreef:
17 mar 2024 21:55
Een Wiskunde Student schreef:
17 mar 2024 15:42
Woneninterieur is het nieuwe beddenplein.nl. Ben benieuwd wanneer we zo op TV mogen zien
Waarom denk je dat? Ik zie duidelijke verschillen in adres, telefoonnummer, bereikbaarheid en assortiment.
klopt, maar wel precies dezelfde performance (niet leveren en niet terugbetalen ) als afgelopen zaterdag bij Kassa was te zien.

Marlies Wiersema
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2024 20:46

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Marlies Wiersema »

Inmiddels is het een week geleden dat we een ons geld terug zouden krijgen. Volgens woneninterieur.nl zou het overgemaakt zijn en hadden ze zelfs de bevestiging dat het bijgeschreven was.... Heel bijzonder, want hoe kunnen zij nou zien dat het bij mij is bijgeschreven? Wederom leugens: het kan niet eens en het is uiteraard nog steeds niet bijgeschreven....

Op mails wordt niet meer gereageerd. Afspraak bij de politie voor aangifte staat. Aan de telefoon begrepen we al dat we niet de enige zijn die aangifte over woneninterieur komt doen....

@woneninterieur.nl: graag reactie en ons geld terug!
Ordernummer: 5055.

wieketje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2024 20:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door wieketje »

Ik ben ook al een aantal weken aan het wachten op een levering van woneninterieur. Geen respons op emails. Wel op de chat. Daar wordt ik al 2 weken aan het lijntje gehouden met 'het komt morgen' of 'over vier dagen'. Ik ben er klaar mee. Ik wil mijn geld terug, maar dan krijg ik geen reactie meer. Wellicht werkt het op deze manier? Order 5644 is geannuleerd (zoals ook al gemaild op 7 maart).

Amimi
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2024 02:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Amimi »

23 december 2023 artikel besteld en betaald. Herroeping order 5168 op 2 januari na alle negatieve reviews werd afgewimpeld. Levertijd 4 weken. Bij navraag werd afgesproken dat 16 februari geleverd zou worden. Geen product ontvangen, geen communicatie. Vertrouwen opgezegd. Deadline aangegeven voor terugstorting € 359,10 voor 18 maart. Niets gehoord of ontvangen dus nu andere actie.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Consuwijzer doet niets.


We kunnen alleen niet bemiddelen. Dat betekent dat wij geen contact opnemen met het bedrijf om voor uw persoonlijke probleem een oplossing te vinden. U kunt ons advies gebruiken om zelf tot een oplossing te komen
.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Twee weken geen reacties meer geweest van Woneninterieur.
Deze maand geen goed nieuws berichten meer geweest van klanten die hun geld terug hebben.
Einde?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat een reactie met vijf sterren op Trustpilot, onder meer wegens de snelle levering. 😁😁

Petra Walravens
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2024 12:06

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Petra Walravens »

Bedrijf met slechte communicatie wat zich niet aan afspraken houdt. Na maanden wachten en allerlei beloftes hebben we de bestelling geannuleerd. Het geld zou dezelfde week op onze rekening terug gestort worden. Helaas, niets ontvangen. Op mail komt geen reactie behalve als je via hier communiceert. Dus hierbij wederom een slechte recensie erbij. Koop er niets want je bent je geld kwijt. Dit bedrijf houdt zich niet aan afspraken.

Update 29 februari
En weer ontvang ik een bericht om deze recensie te verwijderen. Ze vragen zich af waar ik mee bezig ben.
Nou heel eenvoudig: de waarheid mag gezegd en gezien worden. Zolang ik mijn geld niet terug krijg, blijft de recensie staan.

Update 1 maart: het order nummer #4375 toegevoegd omdat anders de recensie verwijderd kan worden op verzoek van de verkoper. Naar mijn geld kan ik natuurlijk fluiten maar ik blijf niet recensies verwijderen op verzoek van Woneninterieur. Het wordt tijd dat dit bedrijf zich aan afspraken gaat houden en het geld terug geeft als ze niet uitleveren.

Update: 15 maart
Deze week bericht ontvangen dat het geld donderdag op mijn rekening zou moeten staan. Helaas! Ook dit niet waar gemaakt door Woneninterieur. Waarschijnlijk op de rekening van het administratiekantoor gestort waar ook mijn kast zou moeten staan. Volgens Woninterieur zou mijn kast daar per abuis afgeleverd zijn.

Update 23 maart:
Ik heb wederom niets ontvangen. Advies: bestel hier niet! Geld kwijt en geen levering.
Datum van ervaring: 29 februari 2024

Chalet867
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2024 13:06

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Chalet867 »

Betreft order: 5243.

Hier ook geen levering van de op 31 december bestelde eettafel. Als je contact opneemt schuift de leverdatum steeds verder op. Nu ook twee keer gemaild dat ik de order wil annuleren en mijn geld terug wil. Geen reactie. Als je een mail stuurt waarin je vraagt wanneer het meubel geleverd wordt, krijg je direct een uiterst vriendelijk mailtje terug dat het op een bepaalde datum geleverd wordt en misschien zelfs nog eerder! Dan weten ze wel een mail terug te sturen.....

Ik heb inmiddels de eettafel direct bij de betreffende leverancier besteld en toen had ik deze binnen 3 dagen in huis. Het niet kunnen leveren is dus onzin.

Er is iets goed mis bij Woneninterieur, heel vervelend voor het bedrijf maar blijf wel open en eerlijk communiceren, hou je klant op de hoogte en stop met het aanbieden van alle producten op de website die toch niet geleverd gaan worden.

Graag order per direct 5243 annuleren.

E_Schoenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:28

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door E_Schoenmaker »

Moneyman schreef:
11 mar 2024 23:01
E_Schoenmaker schreef:
11 mar 2024 22:39
Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:59

Huh? Wat bedoel je met "intern via de man van een collega van mij aangifte doen "? Waarom niet gewoon zoals iedereen dat doet zélf aangifte doen?
Niets anders dan anderen, hij vond het een interessante casus en wou dit graag oppakken. Ik wacht alleen eerst netjes de wettelijke termijn af.

Wel interessant dat dit hetgeen is waarin je geïnteresseerd bent van het verhaal.
Tuurlijk, rare verhalen trekken mijn aandacht. En dat een man van een collega aangifte zou gaan doen omdat hij dat interessant zou vinden is absoluut een raar verhaal.

De man in kwestie is agent. Ik schrijf nergens dat iemand aangifte voor mij doet ....

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Niks om je druk over te maken, het klonk alleen wat raar.
Inmiddels aangifte gedaan of nog iets gehoord van Woneninterieur? Het blijft zo stil van die kant. Dat voorspelt niet veel goeds.

E_Schoenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:28

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door E_Schoenmaker »

E_Schoenmaker schreef:
09 mar 2024 11:52
Bijzettafels ondernummer #5390.

Op 16-1-2024 een set bijzettafels besteld en een gedeelte hiervan aanbetaald à €152,55.
Zelfs nog vooraf uitgebreid gechat met een medewerker met mijn zorgen dat zij niet zo goed scoorden online en hoe het met hun interne problemen stond.

Dit was het antwoord:
'eind 2023 hadden wij te maken met een enorme overbelasting op onze service en het lukte ons niet om vertraging pro actief te communiceren waardoor er slechte reviews kwamen. gelukkig is dat weer op orde'.

Op mijn vraag hoe het met de levertijd was van mijn product had deze een stabiele levertijd van maximaal 2 weken. Ik heb aangegeven dat ze het voordeel van de twijfel ging geven (alles hier natuurlijk niet gelezen) en zij gaven aan van mij een tevreden klant te gaan maken.

Jullie raden het al. In het begin volop contact en reactie. Zelf er steeds achteraan gemaild. Mevrouw eerste week februari wordt het écht geleverd. Weer gemaild. Mevrouw 3e week februari wordt het écht geleverd en nemen wij contact met u op.

Tot op heden niets vernomen. 5 dagen geleden bericht gestuurd dat ik vanaf dat moment de order annuleer en binnen twee weken het geld retour verwacht. Natuurlijk geen reactie meer.

Ondanks de gevoerde gesprekken van tevoren en aangeven dat de problemen onder controle zijn de consument alsnog aan het lijntje houden. Daar heb ik wel moeite mee, terwijl ik het hele proces meer dan vriendelijk ben geweest.
Ik heb tot op heden geen bevestiging van annuleren ontvangen laat staan netjes het geld retour (al kan dit nog komen de komende dagen, ik heb weinig hoop).

De vervolg stap is helaas intern via de man van een collega van mij aangifte doen en een bemiddelingsinstantie inschakelen. Ik hou jullie op de hoogte.
Update: Toen ik mijn review hier plaatste heb ik natuurlijk binnen een dag een email ontvangen. Niet over mijn annulering of over de terugbetaling natuurlijk, maar dat ze mij gingen bellen i.v.m. de review die ik had geplaatst.

Netjes aangegeven dat ik deze best wil verwijderen zodra ik de terugbetaling heb ontvangen. Dat ging goedkomen zeiden ze. Toch gingen ze me bellen werd aangegeven (geen idee op welk telefoonnummer).

Natuurlijk nooit gebeld en niks meer van vernomen. Het is nu 24 maart. De wettelijke termijn van 14 dagen is verstreken. Ik had gehoopt dat aangifte onnodig was gebleken.

De reactie van iemand over niks bestellen als je slechte reviews ziet: Normaliter geloof ik in tweede kansen. Het bedrijf gaf aan met interne problemen te kampen en in een aantal reviews was ook te lezen dat er geleverd was of was terugbetaald. Hierom heb ik contact met ze gehad en na dit gesprek ze het voordeel van de twijfel gegeven. Ik had ze namelijk ook graag een goede review willen geven om te laten zien dat hun problemen inderdaad opgelost waren zoals ze zelf zeiden. Dat ze vervolgens in gebreke blijven is dus meer dan jammer.

Wellicht dat Radar binnenkort, net als bij beddenplein, hier een item aan kan besteden, who knows.

Jef050
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2024 19:14

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jef050 »

Order #4780 niet geleverd en geen geld terug
Na bijna 4 maanden wachten waarin iedere 2 weken we hetzelfde geautomatiseerde bericht kregen dat onze stoelen echt over 2 weken geleverd zouden worden, is ons geduld op en hebben we 3 weken geleden de order geannuleerd. Na de annulering en vragen om bevestiging hebben we geen bericht meer teruggekregen. Dus geen stoelen en geen geld, ik voel me bestolen.

Update 24-03-2024:
Na veel contact met de klantenservice hebben ze 1 maart beloofd de week erna het geld terug te storten. Inmiddels 3 week verder, en nog steeds wacht ik op mijn geld. Ik update de review als er iets veranderd.

nicole375
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2024 20:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door nicole375 »

ook ik wacht al vanaf Juli vorig jaar op mijn bestelling (order#3982). Nadat dit na meerdere pogingen niet afgeleverd kon worden, de bestelling geanuleerd. Hiervoor vaak contact gehad, waarbij er iedere keer een ander excuus werd gebruikt. Nu al die maanden later nog steeds mijn 700 Euro niet terug gestort gekregen.

Bizar hoe veel mensen dit probleem hebben en er op de site nog steeds besteld kan worden. Het zijn gewoon oplichters, want wettelijk zijn ze gewoon verplicht om dat geld al lang terug te storten. Maar hebben hier gewoon schiet aan! absurd dat dit kan in deze tijd. Wil gewoon mijn Geld terug en hoop dat niemand anders hier meer in trapt. te ziek voor woorden.

Iedere keer dat ik contact heb in de chat wordt het weer uitgesteld en geen enkele afspraak komen ze na! Bestel hier aub niets

Plaats reactie