Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
SabSan
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2023 06:18

Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door SabSan »

Ordernr 4077. Op 20 juli 2023 een eettafel besteld. Na zelf constant achter ze aan te zitten gaven ze aan dat de levertijd geen 4-5, maar 6-8 was. Vervolgens bleek dit 13 te zijn. Na weer contact te hebben en zelf de fabrikant te hebben gemaild bleek er helemaal geen tafel te zijn besteld. Hiermee heb ik ze grconfronteerd en ze kwamen niet uit hun woorden. Met weer een smoes zouden ze ren andere leverancier hebben. Ik had er geen vertrouwen meer in em heb de koop ontbonden op 24 oktober. Het is inmiddels 25 oktober en de wettelijke termijn van 14 dagen op grond van art. 6:230r Burgerlijk Wetboek is verstreken en rara..wij hebben ons geld niet op de rekening. Binnen 14 dagen moet na annulering/ontbinding van de koop het geld op de rekening staan. Zoniet is er sprake van wanprestatie en kun je een gerechtelijke procedure starten en daarbij ook wettelijke rente claimen. En dat is precies wat ik ga doen.

Even de rode draad van alle reviews en gebaseerd op onze eigen ervaring nu:
- mega levertijden (ook al staat het anders op de site)
- zelf constant achter de informatie moeten aangaan
- erachter moeten komen via de fabrikant dat er helemaal niks is besteld bij hun (heb ik schriftelijk bewijs van)
- ze eerst het voordeel vd twijfel geven en jouw vertrouwen misbruiken door loze beloftes, keer op keer
- vervolgens dreigen met juridische stappen en dan reageren ze wel
- je reviews rapporteren, maar blijkt onterecht te zijn dus de reviews staan er weer
- aangeven dat je hun bedrijf schaadt en dan zeggen dat zij stappen gaan ondernemen. Ik heb ze uitgenodigd om dat vooral te doen en dan zie ik graag alle officiële documenten met belangstelling tegemoet. Wij zijn de slachtoffers, niet zij.
- vervolgens elke keer als de termijnen zijn verstreken willen bellen.
Ik ben uitgepraat, uitgemaild, er staat 0,0 op de rekening teruggestort en ik start nu zelf een gerechtelijke procedure, want ik ben 1. zelf jurist en, 2. net zoals waarschijnlijk vele mensen die ook de negatieve reviews hebben geschreven, sta ik 100% in mijn gelijk.

AUB ga af op wat er als rode draad in de reviews gezegd wordt, want het klopt en laat je niet intimideren, onderdrukken of aan het lijntje houden.

Mijn geduld is op, praten heeft geen zin meer. Thuiswinkel.org certificaat is ook ingetrokken zag ik. Faillissement kun je ook individueel danwel collectief aanvragen als je geld maar niet terugkomt. ACM heeft meerdere meldingen ontvangen, dus woneninterieur.nl riskeert een fikse boete en een aantal mensen hebben zich nu ook bij mij gemeld voor een collectieve claim. Ik vraag hier geen geld voor, maar alle hardwerkende mensen moeten gewoon hun geld terug krijgen. En ik vind het verschrikkelijk dat we te goeder trouw handelen en er dan zo met ons en ons hardwerkende geld wordt omgegaan. Bovendien kan er ook aangifte bij de politie worden gedaan, heb ik ook uitgezocht. Meldingen zijn ook al bekend van woneninterieur.nl bij hen.

Woneninterieur.nl heeft geen geweten, maar deze praktijken hebben nu lang genoeg geduurd.
Hopelijk kan Radar ook iets betekenen voor de gedupeerde mensen hierin. Het gaat om duizenden euro's.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jablan »

Kleine correctie: volgens Thuiswinkel is het certificaat tijdelijk ingetrokken.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Collectieve claims is nogal een ding.
Maar U bent jurist en begint een juridische procedure. Als dit succes heeft kan dat natuurlijk wel als blauwdruk dienen voor andere gedupeerden. Als het werkelijk tot een faillissement komt helpt het meestal niemand meer behalve de belastingdienst en de banken.
We blijven het met grote interesse volgen.

woneninterieur
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

De klant heeft keurig de betaling van de bestelling van ons retour + een compensatie

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Knap dat u precies weet welke klant achter deze naam zit.
Wanneer is dat geld gestort op zijn / haar rekening?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

taxikemperman schreef:
09 nov 2023 11:14
Knap dat u precies weet welke klant achter deze naam zit.
Wanneer is dat geld gestort op zijn / haar rekening?
Nou, deze gegevens
Ordernr 4077. Op 20 juli 2023 een eettafel besteld
zijn al voldoende om te weten wie de klant is.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jablan »

taxikemperman schreef:
09 nov 2023 11:14
Wanneer is dat geld gestort op zijn / haar rekening?
Ik gok op 8 november rond 22 uur.

woneninterieur
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Deze betaling is uitgevoerd en stond op de rekening van de klant op 7 november 09:25

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een vermelding op het Radar forum heeft wonderbaarlijke effecten. Het probleem is binnen drie uur opgelost.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Quote: Ik had er geen vertrouwen meer in em heb de koop ontbonden op 24 Oktober. Het is inmiddels 25 Oktober en de wettelijke termijn van 14 dagen op grond van art. 6:230r Burgerlijk Wetboek is verstreken en rara..wij hebben ons geld niet op de rekening.

Ik kom niet verder dan 1 dag (24 Oktober en 25 Oktober is voor mij maar 1 dag) nadat de koop was ontbonden.

Als ik 14 dagen reken vanaf 24 Oktober kom ik uit op 7 November.
Dat is de laatste dag voor woninginterieur om te betalen.

SabSan heeft op Radar gepost op 07 nov 2023 om 06:26, en toen waren die 14 dagen nog niet verstreken.

Hij heeft dus een dag te vroeg geklaagd.

Nogal slordig voor een jurist. (wat een jurist dan ook moge zijn)
Ik zal het straks wel opzoeken.

SabSan
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2023 06:18

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door SabSan »

Ik had een typefoutje gemaakt. Ik blijf ook een mens. Woneninterieur had de wettelijke termijn overschreden van 14 dagen want 6 november na 20 uur was er nog niks gestort. 7 november in de ochtend is er inderdaad gestort en een compensatie waar ik niet om heb gevraagd. We kunnen het wel beschouwen als wettelijke rente vanwege vertraagde betaling. Vervolgens werd ik continu gebeld door hen, waarschijnlijk om mijn reviews weg te halen. Aangezien het mij 17 weken heeft gekost om uiteindelijk geen tafel te krijgen en te moeten strijden om mijn geld terug te krijgen, voel ik geen haast om nu alles per direct in de reviews 'aan te passen'. Verwijderen doe ik sowieso niet, want mijn berichten waren en zijn gebaseerd op feiten. Ik geef ook niet meer sterren, want het blijft gewoon waardeloos.
Aub bel/mail mij niet meer, ik heb geen behoefte aan een gesprek, het voegt niks toe en gebruik die energie om alle gedupeerden terug te betalen. Ik kom toch niet terug als klant.

Jacq67
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2023 06:58

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jacq67 »

Helaas ben ik ook een gedupeerde van Woneninterieur en met mij nog velen.
Ik heb in maart 2 fauteuils besteld(order3415) en tot op heden niets ontvangen.
Ze beloven meerdere keren te leveren maar leveren niets, uiteindelijk beloven ze je geld terug te storten maar ook dit gebeurd niet.
Ik heb geen idee of dat we hier met fraudeurs te maken hebben of met mensen die niet weten hoe ze een onderneming moeten leiden maar het is echt een drama!!!

Jacq67
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2023 06:58

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jacq67 »

Woneninterieur heeft vanochtend contact met mij gezocht en zij beloofde mij mijn geld vandaag terug te storten en ik moet zeggen ze hebben zich aan hun woord gehouden en ik heb mijn geld terug, ik had beloofd om dit online te bevestigen, dus bij deze heb ik dit gedaan.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ruud.A schreef:
09 nov 2023 18:01

Nogal slordig voor een jurist. (wat een jurist dan ook moge zijn)
Ik zal het straks wel opzoeken.
Google zegt over jurist:
Een jurist heeft vaak een juridische opleiding gevolgd, bijvoorbeeld een universitaire of HBO-studie rechten, maar een dergelijke opleiding is niet vereist.. Jurist is namelijk geen beschermde titel, dus in principe mag iedereen zichzelf jurist noemen.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Jacq67 schreef:
15 nov 2023 14:24
Woneninterieur heeft vanochtend contact met mij gezocht en zij beloofde mij mijn geld vandaag terug te storten en ik moet zeggen ze hebben zich aan hun woord gehouden en ik heb mijn geld terug, ik had beloofd om dit online te bevestigen, dus bij deze heb ik dit gedaan.
Zouden al die klanten die (nog) niet hebben geklaagd hun geld ook terug krijgen?

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hier klagen lijkt in ieder geval wel te helpen, en snel ook. Het zou een stuk beter zijn als klanten niet eerst publiekelijk moeten klagen voor ze hun geld terugkrijgen.

Ida24
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2023 21:41

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ida24 »

Ik ga een poging wagen; ik wil ook mijn geld terug van een geannuleerde order! Blijkbaar werkt om hier een klacht te plaatsen.

Ik heb nog niet zo lang geleden een kast besteld (order #4523). Nadat de aangegeven levertijd was verstreken en ik inmiddels vele negatieve klantervaringen had gelezen kreeg ik argwaan. Door zelf navraag te doen bij de leverancier kwam ik er achter dat dit meubel helemaal niet leverbaar is.
Om die reden heb ik meteen mijn order geannuleerd, nu 1 week geleden. Aankoopbedrag is uiteraard nog niet terug betaald, maar dat kunnen ze wettelijk tot 14 dagen rekken.
Nog erger: de website is ook nog niet ge-update. De kast, en andere niet leverbare meubels (van Liviza) staan er nog steeds op... Wachtend op andere consumenten die erin trappen!

Ik wil mijn geld terug! Morgen op mijn rekening??! Ik hoef niet gebeld te worden, wil daarna niks meer met deze winkel te maken hebben...
Als ik mijn aankoopbedrag terug heb zal ik dat hier melden.

woneninterieur
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Mevrouw SabSan heeft keurig van ons het bedrag ontvangen maar tot onze verbazing ook zojuist een chargeback ontvangen via haar kaart.
Mevrouw heeft het bedrag nu 2x ontvangen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door riddert »

Dat is dan ter compensatie van het gezeik wat je gratis erbij krijgt als je een bestelling plaatst bij uw firma.
Is het niet eenvoudiger om de bestelling gewoon uit te leveren?

woneninterieur
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Beste Ida
Op verzoek is deze bestelling geannuleerd op 10 november.
Ook heb jij van ons een bevestiging ontvangen.
Het betaalde bedrag moet dan 23 november op je rekening staan.

Plaats reactie