Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zo hoort het inderdaad, wat natuurlijk niet hoort dat het bedrijf als voorwaarde stelt van terugbetaling dat de review hier wordt weggehaald.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact. Daar sloeg het tweede deel van mijn zin (o.a.) op :wink:

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als de mensen hun review weghalen, zie ook op Truspilot, komt het geld nog niet terug.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is trouwens ook zinloos. Hier alleen al 30 pagina's. En waar het overal nog meer staat!

woneninterieur
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Ivo Boogaart schreef:
08 mar 2024 15:39
Lady1234 schreef:
07 mar 2024 23:44
Maar waarom zou u dat bericht willen laten verwijderen? Het is toch niet gelogen?

Woneninterieur kon wat mij betreft de boom in.
Ik begrijp je opmerking.
Het was eenvoudigweg onderdeel van de afspraak om het geld teruggestort te krijgen..
Dan ook daad bij woord voegen vindt ik.

Dat is niet juist natuurlijk wat u zegt.
Betaling is keurig ontvangen.
De vraag was of u het zou willen verwijderen.
Niks moet natuurlijk.

E_Schoenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:28

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door E_Schoenmaker »

Bijzettafels ondernummer #5390.

Op 16-1-2024 een set bijzettafels besteld en een gedeelte hiervan aanbetaald à €152,55.
Zelfs nog vooraf uitgebreid gechat met een medewerker met mijn zorgen dat zij niet zo goed scoorden online en hoe het met hun interne problemen stond.

Dit was het antwoord:
'eind 2023 hadden wij te maken met een enorme overbelasting op onze service en het lukte ons niet om vertraging pro actief te communiceren waardoor er slechte reviews kwamen. gelukkig is dat weer op orde'.

Op mijn vraag hoe het met de levertijd was van mijn product had deze een stabiele levertijd van maximaal 2 weken. Ik heb aangegeven dat ze het voordeel van de twijfel ging geven (alles hier natuurlijk niet gelezen) en zij gaven aan van mij een tevreden klant te gaan maken.

Jullie raden het al. In het begin volop contact en reactie. Zelf er steeds achteraan gemaild. Mevrouw eerste week februari wordt het écht geleverd. Weer gemaild. Mevrouw 3e week februari wordt het écht geleverd en nemen wij contact met u op.

Tot op heden niets vernomen. 5 dagen geleden bericht gestuurd dat ik vanaf dat moment de order annuleer en binnen twee weken het geld retour verwacht. Natuurlijk geen reactie meer.

Ondanks de gevoerde gesprekken van tevoren en aangeven dat de problemen onder controle zijn de consument alsnog aan het lijntje houden. Daar heb ik wel moeite mee, terwijl ik het hele proces meer dan vriendelijk ben geweest.
Ik heb tot op heden geen bevestiging van annuleren ontvangen laat staan netjes het geld retour (al kan dit nog komen de komende dagen, ik heb weinig hoop).

De vervolg stap is helaas intern via de man van een collega van mij aangifte doen en een bemiddelingsinstantie inschakelen. Ik hou jullie op de hoogte.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bemiddelingsinstantie? Zelfs rechtsbijstandsverzekeringen en advocaten krijgen niets voor elkaar.

Er wordt door sommige klanten al meer daneen half jaar gewacht op het geld.

Kijk ook maar eens op Truspilot.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hier is al 30 paginas leesplezier!
Als je daar helemaal doorheen bent wil je niet meer naar Trustpilot! Tijd voor ontspanning!

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

E_Schoenmaker schreef:
09 mar 2024 11:52
De vervolg stap is helaas intern via de man van een collega van mij aangifte doen en een bemiddelingsinstantie inschakelen.
Huh? Wat bedoel je met "intern via de man van een collega van mij aangifte doen "? Waarom niet gewoon zoals iedereen dat doet zélf aangifte doen?

Een Wiskunde Student
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

E_Schoenmaker schreef:
09 mar 2024 11:52
Bijzettafels ondernummer #5390.

Op 16-1-2024 een set bijzettafels besteld en een gedeelte hiervan aanbetaald à €152,55.
Zelfs nog vooraf uitgebreid gechat met een medewerker met mijn zorgen dat zij niet zo goed scoorden online en hoe het met hun interne problemen stond.

Dit was het antwoord:
'eind 2023 hadden wij te maken met een enorme overbelasting op onze service en het lukte ons niet om vertraging pro actief te communiceren waardoor er slechte reviews kwamen. gelukkig is dat weer op orde'.
Hieruit blijkt dat woneninterieur het nog steeds niet snapt.

De vertragingen zijn niet eens het hoofdprobleem. Het hoofdprobleem is dat ze niet terugbetalen, als ze niet kunnen leveren. Gezien de hardnekkigheid van het betalen en niet nagekomen beloftes vind ik het steeds meer op oplichting gaan lijken

E_Schoenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:28

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door E_Schoenmaker »

Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:59
E_Schoenmaker schreef:
09 mar 2024 11:52
De vervolg stap is helaas intern via de man van een collega van mij aangifte doen en een bemiddelingsinstantie inschakelen.
Huh? Wat bedoel je met "intern via de man van een collega van mij aangifte doen "? Waarom niet gewoon zoals iedereen dat doet zélf aangifte doen?
Niets anders dan anderen, hij vond het een interessante casus en wou dit graag oppakken. Ik wacht alleen eerst netjes de wettelijke termijn af.

Wel interessant dat dit hetgeen is waarin je geïnteresseerd bent van het verhaal.

Waar ik vooral moeite mee heb, is dat er bij mij als recentere klant na uitgebreid uitvragen, precies dezelfde wanprestaties plaatsvinden. Terwijl de problemen 'verholpen' zouden zijn en het product 'volgens plan' geleverd zou worden. Heeft de wet daar een naam voor?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo “interessant” is de casus helemaal niet.

Als u werkelijk de reviews op Trustpilot zou hebben gelezen, bestel je daar toch geen kromme spijker meer.

Het bedrijf vult het ene gat met het andere.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

E_Schoenmaker schreef:
11 mar 2024 22:39
Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:59
E_Schoenmaker schreef:
09 mar 2024 11:52
De vervolg stap is helaas intern via de man van een collega van mij aangifte doen en een bemiddelingsinstantie inschakelen.
Huh? Wat bedoel je met "intern via de man van een collega van mij aangifte doen "? Waarom niet gewoon zoals iedereen dat doet zélf aangifte doen?
Niets anders dan anderen, hij vond het een interessante casus en wou dit graag oppakken. Ik wacht alleen eerst netjes de wettelijke termijn af.

Wel interessant dat dit hetgeen is waarin je geïnteresseerd bent van het verhaal.
Tuurlijk, rare verhalen trekken mijn aandacht. En dat een man van een collega aangifte zou gaan doen omdat hij dat interessant zou vinden is absoluut een raar verhaal.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Kan dat eigenlijk wel, iemand anders voor jou aangifte laten doen? Je zult hem dan waarschijnlijk een machtiging mee moeten geven.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Thijs124 schreef:
11 mar 2024 23:11
Kan dat eigenlijk wel, iemand anders voor jou aangifte laten doen? Je zult hem dan waarschijnlijk een machtiging mee moeten geven.
Wie mag er aangifte doen?

Iedereen die een strafbaar feit heeft zien gebeuren of erover heeft gehoord mag aangifte doen. Als je getuige was van een misdrijf, of als je vermoedt dat een naaste van je het slachtoffer is van een strafbaar feit, kun je daar dus aangifte van doen.

bron: https://www.slachtofferhulp.nl/strafpro ... van%20doen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
11 mar 2024 23:11
Kan dat eigenlijk wel, iemand anders voor jou aangifte laten doen? Je zult hem dan waarschijnlijk een machtiging mee moeten geven.
Het kan wel, mits je inderdaad gemachtigd bent. En voldoende van de details van de zaak weet om een concrete aangifte te kunnen doen. Over het algemeen is dat bij "de man van een collega van het slachtoffer" niet het geval.

Marcelstacy
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2024 19:03

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Marcelstacy »

13 dec besteld bij Wonen en interieur.
bestelnummer : 5097. Nog altijd niks mogen ontvangen.
Als je een mailtje stuurt krijg je keer op keer dezelfde antwoorden terug via een robot.
Meedere malen mijn bestelling geannuleerd, mijn geld terug gevraagd maar tot op heden niks mogen ontvangen.
mensen bestel hier niet.

Carlotoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2024 14:19

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Carlotoo »

Dit is mijn review van TrustPilot, wat een slecht bedrijf!
Het is niet oke dat dit bedrijf nog steeds mag bestaan, er worden zoveel mensen door hem opgelicht.

Omdat mijn review verwijderd is hierbij nogmaals mijn verhaal en update!

Op 26-09-2023 6 stoelen besteld en heb…
Op 26-09-2023 6 stoelen besteld en heb nog niks ontvangen, de levertijd zou 5 weken zijn!
Helaas werd ik medegedeeld dat ze nog niet leverbaar zijn en dat dit eind December zou worden.

Eind december kreeg ik 2 levertijden beschikbaar, echter omdat ik ze voor de kerst wilden hebben omdat ik al zolang wacht gevraagd of ik ze kon ophalen. Dit was allemaal niet mogelijk! Heb gevraagd of ze hen best konden doen om toch de stoelen te leveren voor de kerst, echter geen reactie ontvangen en ook kwamen de stoelen niet op de 2 voorgestelde datums.

Nu kreeg ik de melding dat ze de tweede week van Januari binnen zouden komen. Dit vond ik zo vreemd want de stoelen waren toch op binnen?

Toch nog een mail verstuurd waar nu mijn stoelen bleven? Nee nu zouden de stoelen echt 2e week van Februari binnenkomen. Ook zou ik 10% korting krijgen omdat ik al zo lang wacht.

Weer vandaag gemaild en nu kreeg ik de melding eind Februari de stoelen binnen zouden komen.

Nu vandaag de order geannuleerd omdat ik er geen vertrouwen meer in heb. Ook heb ik meerdere keren gevraagd of zij mij even wilden bellen, dit is meerdere keren beloofd. Helaas tot op de dag van vandaag ben ik nog niet gebeld.

Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg en het netjes wordt opgelost want zo kun je niet met mensen omgaan.

Order: 4464


Update:
Op de dag dat ik deze review schreef 21-02-2024 werd ik direct benaderd op mijn review te verwijderen. Hier heb ik netjes antwoord opgegeven dat als zij zich aan hen belofte houden, ik dat ook zal doen en een update sturen met dat ik mijn geld heb ontvangen. Ook gaven zij aan dat zij mij binnen enkele dagen zouden bellen om het toe te lichten in af te ronden.

Vandaag 28-02-2024 ben ik tot op heden nog niet gebeld en hebben zij mij ook nog geen geld retour gestort.

Ik heb pas een huis gekocht en wacht al bijna een half jaar op mijn stoelen, op dit moment heb ik geen stoelen.

Ik hoop echt dat ze alsnog het netjes oplossen en mijn € 1450,- terugstorten.


Update 12-03-2024
Op de dag vandaag vandaag ben ik nog niet gebeld of heb ik mijn geld terug.
Wel na mijn aangifte kreeg ik een mail met de mededeling dat ik mijn aangifte moest intrekken omdat ik niet opgelicht zou zijn. Nou ik weet niet hoe je het dan moet noemen, heb mijn stoelen nog niet en heb mijn geld nog steeds niet ontvangen. Wij zij de twee weken al lang voorbij, zou mijn geld dus nu weer moeten hebben maar helaas.

Denk ook niet meer dat ik mijn geld ga ontvangen!
Mijn advies is dan ook, bespaar je zelf het geld en de moeite en bestel hier NIET.

Heb in jaren niet meer zo onprofessioneel bedrijf gezien! Ze beloven van alles, helaas komen ze niks na en geven je geld niet terug. Snap niet na al die aangiftes en meldingen dat zij hier nog mee wegkomen, schande.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vrees ik dat er inmiddels een kantelpunt is bereikt bij dit bedrijf. Ze hebben erg hun best gedaan om de boel te redden, het leek de goede kant op te gaan, maar helaas...

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jij schrijft wat ik net wilde gaan schrijven, WA. Het voelt niet alsof we naar een kleiner wordend probleem zitten te kijken. Kan de eigenaren nog een hoop problemen opleveren als ze onverhoopt failliet zouden gaan, want dan komt mogelijk ook bestuurdersaansprakelijkheid om de hoek kijken.

Plaats reactie