nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ook niets met een energieleverancier.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door jonis »

Aygulf schreef:
24 nov 2023 10:17

Vooral dat "hun" dit en "hun' dat ... Wanneer zal Seinhuis eens een keer begrijpen dat het "zij" moet zijn. Maar misschien zegt hij ook wel "hem" kan uitzoeken en "ons" willen weten.
En ja, noem mij maar een schoolmeester maar dat iemand zó hardnekkig (en dan heb ik het nog niet eens over het eeuwig aangeraden juridisch loket en rechtsbijstandsverzekering) een fout blijft herhalen is wel heel erg opmerkelijk ...
Streektaal?
Misschien is dat hun bij hun gebruikelijk.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hun_als_onderwerp

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien bij hen?

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door de auditu »

Aygulf schreef:
24 nov 2023 10:17
angel1978 schreef:
21 nov 2023 15:53
Seinhuis schreef:
21 nov 2023 15:51
Mijn advies is om contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.eigenhuis.nl/diensten/juridisch-advies.

Hopelijk kunnen hun uitzoeken wat er gebeurt is en u helpen met een oplossing.
Dat had ik op voorhand wel kunnen voorspellen, dat dat je advies zou zijn :roll:
Vooral dat "hun" dit en "hun' dat ... Wanneer zal Seinhuis eens een keer begrijpen dat het "zij" moet zijn. Maar misschien zegt hij ook wel "hem" kan uitzoeken en "ons" willen weten.
En ja, noem mij maar een schoolmeester maar dat iemand zó hardnekkig (en dan heb ik het nog niet eens over het eeuwig aangeraden juridisch loket en rechtsbijstandsverzekering) een fout blijft herhalen is wel heel erg opmerkelijk ...
Ben benieuwd hoelang deze reactie blijft staan. Opmerkingen over onze taal worden niet altijd door sommigen op prijs gesteld.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zullen we het hebben over hoe dit betekend dat TS gratis energie krijgt?

timojager
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2023 12:35

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door timojager »

peter17111962 schreef:
21 nov 2023 15:02
Waarschijnlijk heeft U op een site van een energieleverancier uw gegevens ingevuld om te kijken wat de tarieven daar zijn.
Om dit te kunnen moet U altijd uw gegevens invullen "omdat er anders geen maandbedrag genoemd kan worden" echter
dat staat vaak dermate raar omschreven dat U voordat U het weet accoord bent gegaan met een nieuw contract.
Nee, niets ingevuld ergens. Weet zeer zeker van niet.

timojager
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2023 12:35

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door timojager »

Ron5300 schreef:
21 nov 2023 16:30
Op 18 augustus kreeg u een opzeggingsmail en nu 21 november stelt u er een vraag over dat is wel rijkelijk laat.
Het is wel zaak om uw huidige energieleverancier direct na die opzeggingsmail ontvangen te hebben in kennis te stellen dat u zelf niet door een andere energieleverancier bent benaderd en niet met de overstap akkoord bent gegaan.
Wat mij wel bevreemd is dat er bij u geen nieuwe leverancier bekend is en uw huidige energieleverancier die gegevens ook niet wil verstrekken want die nieuwe leverancier moet bij naam bekend zijn en mag niet om privacy redenen achtergehouden worden.
Ik heb direct na het ontvangen van de mail op 18 aug contact opgenomen met mijn energieleverancier. En dat heb ik sinds dat moment nog vele malen gedaan. Zowel telefonisch , als via mail en een klacht ingediend.Tevens verschillende keren contact met Liander (netwerk beheerder) opgenomen. Ik krijg echter nergens de naam van de zgn nieuwe leverancier.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Allerhoogste tijd voor de geschillencommissie energie.

https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... s/energie/

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door BreejKC »

angel1978 schreef:
21 nov 2023 15:53
Seinhuis schreef:
21 nov 2023 15:51
Mijn advies is om contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.eigenhuis.nl/diensten/juridisch-advies.

Hopelijk kunnen hun uitzoeken wat er gebeurt is en u helpen met een oplossing.
Dat had ik op voorhand wel kunnen voorspellen, dat dat je advies zou zijn :roll:
En wat is uw eventuele betere advies in plaats van dit nietszeggende commentaar van u, zoals gebruikelijk.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door angel1978 »

BreejKC schreef:
11 dec 2023 11:02
angel1978 schreef:
21 nov 2023 15:53
Seinhuis schreef:
21 nov 2023 15:51
Mijn advies is om contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.eigenhuis.nl/diensten/juridisch-advies.

Hopelijk kunnen hun uitzoeken wat er gebeurt is en u helpen met een oplossing.
Dat had ik op voorhand wel kunnen voorspellen, dat dat je advies zou zijn :roll:
En wat is uw eventuele betere advies in plaats van dit nietszeggende commentaar van u, zoals gebruikelijk.
We missen alleen de reclame voor je zoon en dan is dit ook weer compleet.
Wat is je toegevoegde waarde voor het ophalen van dit bericht van 21 november? Zoek je bewust op berichten over VEH zodat je deze nog even kan promoten?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door BreejKC »

angel1978 schreef:
11 dec 2023 11:04
BreejKC schreef:
11 dec 2023 11:02
angel1978 schreef:
21 nov 2023 15:53


Dat had ik op voorhand wel kunnen voorspellen, dat dat je advies zou zijn :roll:
En wat is uw eventuele betere advies in plaats van dit nietszeggende commentaar van u, zoals gebruikelijk.
We missen alleen de reclame voor je zoon en dan is dit ook weer compleet.
Wat is je toegevoegde waarde voor het ophalen van dit bericht van 21 november? Zoek je bewust op berichten over VEH zodat je deze nog even kan promoten?
Ach ja, haal mijn zoon er maar weer bij. Iets beters heeft u niet als commentaar? Mijn zoon gaat over hulp bij pc-gebruik. Ook de Vereniging Eigen Huis is in dit onderwerp nergens genoemd. Waar haalt u het vandaan? Naar mijn simpele mening zijn dat heel andere dingen als energieleveranciers. Maar, ik kan mij vergissen. Legt u de overeenkomst daartussen hier dan gerust uit.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

timojager schreef:
10 dec 2023 23:43
peter17111962 schreef:
21 nov 2023 15:02
Waarschijnlijk heeft U op een site van een energieleverancier uw gegevens ingevuld om te kijken wat de tarieven daar zijn.
Om dit te kunnen moet U altijd uw gegevens invullen "omdat er anders geen maandbedrag genoemd kan worden" echter
dat staat vaak dermate raar omschreven dat U voordat U het weet accoord bent gegaan met een nieuw contract.
Nee, niets ingevuld ergens. Weet zeer zeker van niet.

Nu heb ik toch enkele maanden geleden op diverse sites een ander adres en huisnummer ingevuld om een maandbedrag te zien.
Berekening is nav je ingevulde verbruik,

Pas veel verder in proces kun je een contract aangaan. Om alleen maandbedragen te zien hoef je niet zoveel te doen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

lees dit eens!!

met name, door de AFNEMER!!

https://www.dgbenergie.nl/veelgestelde- ... e%20houden.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
11 dec 2023 15:57
lees dit eens!!

met name, door de AFNEMER!!

https://www.dgbenergie.nl/veelgestelde- ... e%20houden.
Wat is je punt? Wát moet er "met name, door de afnemer"?

Je link verwijst naar een lijst met 34 vragen + antwoorden, dus dat helpt niet echt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Moneyman schreef:
11 dec 2023 16:02
Hawk-Eye schreef:
11 dec 2023 15:57
lees dit eens!!

met name, door de AFNEMER!!

https://www.dgbenergie.nl/veelgestelde- ... e%20houden.
Wat is je punt? Wát moet er "met name, door de afnemer"?

Je link verwijst naar een lijst met 34 vragen + antwoorden, dus dat helpt niet echt.

door wie word kontrakt opgezegd is de vraag die gesteld word in dit lijstje.

antwoord.
Het contract met DGB Energie kan op elk gewenst moment worden opgezegd.
Het contract met DGB Energie moet altijd schriftelijk of per e-mail worden opgezegd door de afnemer.

denk als ts dit niet gedaan heeft kontrakt dus ook niet opgezegd is volgens de regels van DGB zelf..

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik zou die boodschap over laten brengen door de geschillencommissie energie.

dutch_lemon
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2023 14:57

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door dutch_lemon »

Vandaag een mail ontvangen van DGB: 'Graag willen wij u informeren over het volgende. DGB Energie B.V. stopt als energieleverancier. Daarom nemen Volti B.V. en Kikker Energie B.V. de rol van DGB gezamenlijk over. Volti B.V. wordt aanspreekpunt voor de klanten terwijl Kikker Energie B.V. de verantwoordelijke energieleverancier is. De ACM is op de hoogte van deze wijziging.'
https://volti.nl/dgb-energie/ is een bedrijf dat op 25 februari 2024 is geregistreerd bij de KVK.
Dit ziet er niet goed uit, het lijkt wel een bedrijf van HEM. Is mijn aanname juist?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee. Even gezocht, je kan voor 1 mei 2024 overstappen als je het niet vertrouwt - zie link. En waarom zou je het vertrouwen, wie zijn Volti en Kikker Energie? Nooit van gehoord.

https://www.dgbenergie.nl/

Consumenneke
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ik heb contact met DGB-energie opgenomen om de naam van de zgn nieuwe leverancier te achterhalen.
DGB-energie geeft aan dat vanwege privacy-wetgeving deze naam is afgeschermd. DGB-energie kan mij niet vertellen wie deze nieuwe leverancier is.
Wat een rotsmoes!

Het kan zijn dat ze niet via de telefoon informatie delen met iedereen. Maar als jij jezelf kan identificeren als klant moeten ze gewoon jouw data delen. Bijvoorbeeld als de vraag gesteld wordt via het klantenportal.

Op de site van DGB is het eerste nieuws dat ze stoppen als energieleverancier. Je bent dus simpelweg doorgeschoven naar een 'andere' leverancier. Ik vind het een schandalige scam en zou in jouw plaats blij zijn met de kans om een bonafide leverancier uit te kiezen.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U krijgt een “nieuwe” leverancier, maar voor de rest blijft alles hetzelfde. Dus wat is het probleem?

Plaats reactie