Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus, waarschijnlijk naar de rechter?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door 16again »

Maxm1608 schreef:
06 feb 2024 18:43
Ze krijgen tot Maandag a.s. en dan wordt de koop ontbonden, mogen ze de tv ophalen en krijgen ze 14dagen de tijd het voledig aankoopbedrag retour te storten.
Al sta je waarschijnlijk in het gelijk, tegenpartij hoeft natuurlijk niet zonder slag of stoot mee te werken aan het eenzijdig ontbinden van de koop.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Maxm1608 bedankt dat je ons up to date houd hiervan dat zien we zelden. Wacht met smart over de updates en hoe dit uitpakt, zo te horen doet MM zo min mogelijk maar hoop dat je je gelijk krijgt! (recht hebben en recht krijgen zijn nog steeds verschillende dingen helaas)

Maxm1608
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 nov 2023 17:34

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Maxm1608 »

rwolters schreef:
04 feb 2024 15:20
Nijogeth schreef:
31 jan 2024 14:52
Speedy123 schreef:
31 jan 2024 14:10
MM/Samsung heeft helemaal niets geconstateerd.
Ik gok dat ze wel degelijk weten wat het probleem precies is. Het is namelijk een heel specifiek probleem. Maar dat ze bij terugkoppeling gewoon een overkoepelende reden aanvinken en niet ieder defect specifiek gaan benoemen of uitleggen.

Mochten er verdere stappen ondernomen worden, dan zal dit verweer vast duidelijk worden.
Het is sowieso speculeren. Het enige wat we in dit topic hebben gezien is de parafrasering door TS van het ontvangen antwoord. Wellicht dat de volledige tekst duidelijker is. Er wordt door velen hier al weer gespeculeerd op basis van onvolledige informatie. Dus het probleem kan inderdaad bekend zijn. Maar dat kunnen we pas beoordelen als de integrale respons van MM hebben gezien.
Het probleem is dat MM helemaal nergens op reageert. Ben vanaf eind November begin December al bezig zonder succes.

"Geachte heer/ mevrouw,

Op 19 december 2023 heb ik u namens cliënt in gebreke gesteld. De ingebrekestellingsbrief heb ik gemakshalve als bijlage aan deze e-mail gevoegd.

Tot op heden heb ik echter geen reactie van u mogen ontvangen op mijn verzoek in die brief. Het geduld van cliënt raakt op. Daarom geeft cliënt u een laatste kans om het gebrek op te lossen.

Namens cliënt verzoek en sommeer ik mij binnen acht (8) dagen na heden schriftelijk te bevestigen dat u binnen 14 dagen na heden zult overgaan tot herstel.

Indien u het een en ander niet doet, bent u definitief in verzuim. Alsdan ontbindt cliënt de koopovereenkomst met u op grond van artikel 6:265 jo. 7:22 BW. In dat geval dient u de koopsom aan cliënte terug te betalen binnen de gestelde termijn van 14 dagen.

Namens cliënt behoudt ik alle (overige) rechten en weren voor.

Met vriendelijke groet,"

Dit is nu het laatste bericht dat mijn rechtsbijstand heeft verzonden naar MM. We wachten weer af.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar ze hebben toch al eens gereageerd dat het volgens hun geen garantie is en schade komt door de gebruiker? Het is niet zo dat men niet reageert, maar voor hun is het afgehandeld. Het verandert voor hun pas als er een rechtszaak komt.

Maxm1608
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 nov 2023 17:34

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Maxm1608 »

Nijogeth schreef:
08 feb 2024 16:17
Maar ze hebben toch al eens gereageerd dat het volgens hun geen garantie is en schade komt door de gebruiker? Het is niet zo dat men niet reageert, maar voor hun is het afgehandeld. Het verandert voor hun pas als er een rechtszaak komt.

MM heeft niet gereageerd. Ik heb zelf direct contact opgenomen met Samsung omdat MM niets laat horen. Samsung heeft LetMeRepair bv ingeschakeld en die zegt dat het geen garantie is. Maar omdat ik de TV bij MM gekocht heb is MM de partij die garantie dient te verstrekken zegt mijn rechtsbijstand.

Maxm1608
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 nov 2023 17:34

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Maxm1608 »

Maxm1608 schreef:
08 feb 2024 17:47
Nijogeth schreef:
08 feb 2024 16:17
Maar ze hebben toch al eens gereageerd dat het volgens hun geen garantie is en schade komt door de gebruiker? Het is niet zo dat men niet reageert, maar voor hun is het afgehandeld. Het verandert voor hun pas als er een rechtszaak komt.

MM heeft niet gereageerd. Ik heb zelf direct contact opgenomen met Samsung omdat MM niets laat horen. Samsung heeft LetMeRepair bv ingeschakeld en die zegt dat het geen garantie is. Maar omdat ik de TV bij MM gekocht heb is MM de partij die garantie dient te verstrekken zegt mijn rechtsbijstand.
En die rechtzaak komt er als MM zo doorgaat. Ze zijn steeds tijd aan het rekken maar er gebeurt niets. Ook niet na meerdere keren telefonisch contact.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Oh, ik dacht juist dat MediaMarkt zich achter Samsung en LMR verschuilde en het als afgedaan beschouwde. Maar je bent dus daarna zelf naar Samsung gegaan met die foto. Ik dacht dat die de foto via MediaMarkt hadden gekregen.

Als MediaMarkt niet eens weet van jouw contact met Samsung en LMR, dan zullen ze inderdaad weinig verweer hebben tot nu toe. Daar hebben ze dan nog geen contact mee gehad. Dat kunnen ze voor de rechtszaak mogelijk nog wel krijgen als LMR en Samsung het probleem kunnen duiden, maar dat zal dan uitgebreider moeten worden dan wat Samsung en LMR naar jou hebben gecommuniceerd.

Maxm1608
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 nov 2023 17:34

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Maxm1608 »

Nijogeth schreef:
08 feb 2024 17:59
Oh, ik dacht juist dat MediaMarkt zich achter Samsung en LMR verschuilde en het als afgedaan beschouwde. Maar je bent dus daarna zelf naar Samsung gegaan met die foto. Ik dacht dat die de foto via MediaMarkt hadden gekregen.

Als MediaMarkt niet eens weet van jouw contact met Samsung en LMR, dan zullen ze inderdaad weinig verweer hebben tot nu toe. Daar hebben ze dan nog geen contact mee gehad. Dat kunnen ze voor de rechtszaak mogelijk nog wel krijgen als LMR en Samsung het probleem kunnen duiden, maar dat zal dan uitgebreider moeten worden dan wat Samsung en LMR naar jou hebben gecommuniceerd.
Dat klopt idd, MM weet hier niets van.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door witte angora »

Maxm1608 schreef:
08 feb 2024 17:47
MM heeft niet gereageerd. Ik heb zelf direct contact opgenomen met Samsung omdat MM niets laat horen. Samsung heeft LetMeRepair bv ingeschakeld en die zegt dat het geen garantie is. Maar omdat ik de TV bij MM gekocht heb is MM de partij die garantie dient te verstrekken zegt mijn rechtsbijstand.
Maar de garantie van MM is toch ook niet grenzeloos? Waarom denk je dat je van MM wel recht op garantie hebt, terwijl Samsung al duidelijk heeft aangegeven dat er geen sprake kan zijn van garantie?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door witte angora »

Maxm1608 schreef:
30 dec 2023 20:42
Het ligt nu bij mijn rechtabijstand. De jurist die het in behandeling heeft, zegt dat ik een zeer sterke zaak heb. Dit daar mediamarkt zelf moet zorgen voor ondersteuning en dit helemaal niet door mag zetten naar samsung (laat staan let me repair). ik heb een overeenkomst met mediamarkt en niet met samsung. Ook moet mediamarkt bewijzen dat het door mijn toedoen gebeurt zou zijn. We wachten af. De brief is 18dec jl verzonden naar mediamarkt.
Zit het nog even terug te lezen, maar ik krijg nu toch echt het idee dat de jurist niet alle feiten kent. Hier zeg je dat MM het door heeft gezet naar Samsung, en vanmorgen zeg je dat MM hier niet van af weet.
Maxm1608 schreef:
09 feb 2024 08:27
Nijogeth schreef:
08 feb 2024 17:59
Als MediaMarkt niet eens weet van jouw contact met Samsung en LMR, dan zullen ze inderdaad weinig verweer hebben tot nu toe. Daar hebben ze dan nog geen contact mee gehad. Dat kunnen ze voor de rechtszaak mogelijk nog wel krijgen als LMR en Samsung het probleem kunnen duiden, maar dat zal dan uitgebreider moeten worden dan wat Samsung en LMR naar jou hebben gecommuniceerd.
Dat klopt idd, MM weet hier niets van.

Maxm1608
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 nov 2023 17:34

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Maxm1608 »

witte angora schreef:
09 feb 2024 08:44
Maxm1608 schreef:
30 dec 2023 20:42
Het ligt nu bij mijn rechtabijstand. De jurist die het in behandeling heeft, zegt dat ik een zeer sterke zaak heb. Dit daar mediamarkt zelf moet zorgen voor ondersteuning en dit helemaal niet door mag zetten naar samsung (laat staan let me repair). ik heb een overeenkomst met mediamarkt en niet met samsung. Ook moet mediamarkt bewijzen dat het door mijn toedoen gebeurt zou zijn. We wachten af. De brief is 18dec jl verzonden naar mediamarkt.
Zit het nog even terug te lezen, maar ik krijg nu toch echt het idee dat de jurist niet alle feiten kent. Hier zeg je dat MM het door heeft gezet naar Samsung, en vanmorgen zeg je dat MM hier niet van af weet.
Maxm1608 schreef:
09 feb 2024 08:27
Nijogeth schreef:
08 feb 2024 17:59
Als MediaMarkt niet eens weet van jouw contact met Samsung en LMR, dan zullen ze inderdaad weinig verweer hebben tot nu toe. Daar hebben ze dan nog geen contact mee gehad. Dat kunnen ze voor de rechtszaak mogelijk nog wel krijgen als LMR en Samsung het probleem kunnen duiden, maar dat zal dan uitgebreider moeten worden dan wat Samsung en LMR naar jou hebben gecommuniceerd.
Dat klopt idd, MM weet hier niets van.
MM heeft het doorgezet d.m.v. tegen mij als consument te zeggen dat ik contact op moet nemen me Samsung, Dit heb ik gedaan, echter is dit helemaal niet de bedoeling. Ik heb een overeenkomst met MM en niet met Samsung.

De garantie is inderdaar niet eindeloos maar een TV van dit bedrag mag na 3 maanden niet de geest geven.

De koop gaat vandaag ontbonden worden, dit daar MM niet reageerd ook niet op de laatste mail.

Dus als alles meezit komt het bedrag binnen 14dagen retour.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

MediaMarkt zal wel niet akkoord gaan met ontbinding.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het ontbinden van een overeenkomst is een eenzijdige rechtshandeling. Een akkoord van de wederpartij is derhalve geen vereiste.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door 16again »

Voor ontbinden is wel vereist dat tegenpartij in verzuim is. En dat wordt betwist.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verzuim is geen vereiste voor ontbinding op grond van art. 7:22 BW. Bovendien is deze tekst duidelijk omtrent het verzuim, zodat ontbinding op grond van art. 6:265 BW ook mogelijk is.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door 16again »

En 7.22 BW opent met:
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst....
hetgeen wordt betwist

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
12 feb 2024 14:31
Het ontbinden van een overeenkomst is een eenzijdige rechtshandeling. Een akkoord van de wederpartij is derhalve geen vereiste.
Dat klopt, maar wel belangrijk om het geld terug te krijgen.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als de tegenpartij geen akkoord op die eenzijdige ontbinding geeft is er misschien een rechter nodig om tot een oplossing te komen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Toevallig kwam ik van de week nog een uitspraak tegen over een televisie waarbij op de dag van ontvangst (!) een beroep op nonconformiteit werd gedaan, maar waarbij dat beroep ook op grond van alleen foto's werd afgewezen.

De rechter honoreerde dat, het beroep op nonconformiteit ging niet op.

Plaats reactie