Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Esmeralda19922 schreef:
15 apr 2024 17:57
ik heb vorig jaar een bestelling geplaatst bij Zalando.
Daar heb ik vier paar schoenen en een serum voor mijn gezicht besteld.
Op een werkdag (voor mij) is het pakketje ‘bezorgd’ volgens Zalando en dhl.
Echter heb een melding gemaakt dat het pakketje bij thuiskomst nergens te vinden was.
Ik heb geen neerzet toestemming of toestemming gegeven om het bv. bij de buren af te geven.
Voorkomen is beter kan genezen. Inderdaad, er is geen bewijs van bezorging, echter blijf ik mij afvragen waarom u het laat thuisbezorgen zonder dat u thuis bent en zonder dat u iets regelt.
Per mail word u op de hoogte gehouden en kunt u zaken veranderen. Ook in de DHL app kunt u zien wanneer er iets bezorgd gaat worden en kunt u op ingrijpen. Waarom zou de DHL bezorger uw veroorzaakte probleem moeten oplossen? Juist doordat de ontvanger niet thuis is en niets zelf regelt moet de bezorger alternatieven gaan zoeken. U wilt niet dat het bij de buren komt, een ander klaagt weer dat het naar een afhaalpunt gaat. Wat dat betreft kan het nooit goed en wil iedereen wat anders.
Gevolg is wel dat u nu al een jaar met extra werk zit dat simpelweg te voorkomen was.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 10:28
Waarom zou de DHL bezorger uw veroorzaakte probleem moeten oplossen? Juist doordat de ontvanger niet thuis is en niets zelf regelt moet de bezorger alternatieven gaan zoeken.
Onzin. Die bezorger moet gewoon zijn werk goed doen - niets meer en niets minder. Daar doet jouw persoonlijke mening over thuis zijn bij bezorging niets aan af.

Een pakket onbeheerd voor de deur zetten is in ieder geval niet "goed je werk doen".

ZeerPrivé
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 10:28
Esmeralda19922 schreef:
15 apr 2024 17:57
ik heb vorig jaar een bestelling geplaatst bij Zalando.
Daar heb ik vier paar schoenen en een serum voor mijn gezicht besteld.
Op een werkdag (voor mij) is het pakketje ‘bezorgd’ volgens Zalando en dhl.
Echter heb een melding gemaakt dat het pakketje bij thuiskomst nergens te vinden was.
Ik heb geen neerzet toestemming of toestemming gegeven om het bv. bij de buren af te geven.
Voorkomen is beter kan genezen. Inderdaad, er is geen bewijs van bezorging, echter blijf ik mij afvragen waarom u het laat thuisbezorgen zonder dat u thuis bent en zonder dat u iets regelt.
Per mail word u op de hoogte gehouden en kunt u zaken veranderen. Ook in de DHL app kunt u zien wanneer er iets bezorgd gaat worden en kunt u op ingrijpen. Waarom zou de DHL bezorger uw veroorzaakte probleem moeten oplossen? Juist doordat de ontvanger niet thuis is en niets zelf regelt moet de bezorger alternatieven gaan zoeken. U wilt niet dat het bij de buren komt, een ander klaagt weer dat het naar een afhaalpunt gaat. Wat dat betreft kan het nooit goed en wil iedereen wat anders.
Gevolg is wel dat u nu al een jaar met extra werk zit dat simpelweg te voorkomen was.
Waarom schuif jij de verantwoordelijkheid van correcte bezorging altijd in de schoenen van de ontvanger? Tuurlijk was het handiger geweest de afleverlocatie of afleverdatum te wijzigen, maar dat geeft de bezorger niet het recht om het pakket maar voor de deur te dumpen. Dit is hun procedure, daar heeft hij zich niet aan gehouden.

DHL BEZORGER-GEMIST-KAART
Gele kaart op je deurmat? Voer online de niet-thuiscode en je postcode in, dan zie je de vervolgstappen van jouw pakket. Of scan eenvoudig de QR-code met je telefoon. Bezorging inplannen waar en wanneer het jou uitkomt? Dat is via de Mijn DHL app zo geregeld. Let op: je ontvangt de bezorger-gemist-kaart ook als we het pakket bij je buren hebben bezorgd.

Erthanax
Berichten: 9708
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet betalen. U heeft helemaal niets fout gedaan en een halsstarrige leverancier bezorgt u alleen maar overlast, terwijl ze heel goed weten dat ze voor de rechter geen schijn van kans maken. Ze weten ook dat veel klanten die niets ontvangen hebben toch betalen na flinke intimidatie, want dat is het.

Wat u misschien nog kunt doen is het incassobureau een brief sturen met de volgende inhoud:
- dat u het pakket nooit heeft ontvangen;
- dat de bewijslast bij Zalando ligt;
- dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet;
- dat u een eventuele dagvaarding binnen 14 dagen wil ontvangen;
- dat u anders dan een dagvaarding of het sluiten van het dossier verder geen brieven of e-mail meer van het incassobureau wil ontvangen.

Als Moneyman nog aanvullend advies heeft over de formulering, dan leest u het nog wel. (Wat u niet weet, maar ik wel, is dat hij écht gerechtsdeurwaarder is.)

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 apr 2024 10:42
NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 10:28
Waarom zou de DHL bezorger uw veroorzaakte probleem moeten oplossen? Juist doordat de ontvanger niet thuis is en niets zelf regelt moet de bezorger alternatieven gaan zoeken.
Onzin. Die bezorger moet gewoon zijn werk goed doen - niets meer en niets minder. Daar doet jouw persoonlijke mening over thuis zijn bij bezorging niets aan af.

Een pakket onbeheerd voor de deur zetten is in ieder geval niet "goed je werk doen".
Het probleem is veel groter dan uw en mijn mening. Het is hoog tijd dat zaken voor bezorgers beter geregeld gaan worden. Juist doordat de ontvanger het verzaakt kost het de bezorger geld. Eens, onbeheerd voor de deur zetten is niet de juiste werkwijze, maar het is wel de enige manier om nog iets van geld te ontvangen. Zou een bezorger goud geld verdienen zou je er op tegen kunnen zijn, maar gezien het lage loon is het wel begrijpelijk.
De consument is veel te veel verwend en is steeds veeleisender geworden. Uit de luie stoel bestellen en het zo goedkoop mogelijk thuis willen hebben. Dat gaat ten koste van iets. En als je dan ook nog niet eens thuis bent terwijl je wel vraagt om iets thuis te laten bezorgen, dan vergroot je het probleem nog meer. En gezien de mondigheid dat het niet bij de buren mag en niet ergens anders neergezet mag worden, wat dan? Misschien dat u met uw inkomen graag regelmatig gratis zou willen werken, maar lager betaalden zijn daar niet zo happig op.
Had dat meteen aangegeven dat het naar een afhaalpunt moet, dat scheelt een nutteloos busje in de straat (brandstof), dat scheelt dat een bezorger nutteloos voor een dichte deur staan en dat deze bezorger nog eens extra naar een afhaalpunt moet en niet betaald krijgt voor de aflevering.
Nog beter is een verplicht minimumloon voor zzp’ers waardoor de kosten van bezorgen dermate hoog worden dat de consument moet gaan nadenken. Ook kosten doorberekenen voor nutteloze stops zal helpen in een hoop problemen te voorkomen. En ja, voordat een ander vast forumlid gaat reageren, dan zal er vanuit de bezorgers een strak tijdsbestek moeten komen zodat de consument nog kan anticiperen.

ZeerPrivé
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 11:07

Het probleem is veel groter dan uw en mijn mening. Het is hoog tijd dat zaken voor bezorgers beter geregeld gaan worden. Juist doordat de ontvanger het verzaakt kost het de bezorger geld. Eens, onbeheerd voor de deur zetten is niet de juiste werkwijze, maar het is wel de enige manier om nog iets van geld te ontvangen. Zou een bezorger goud geld verdienen zou je er op tegen kunnen zijn, maar gezien het lage loon is het wel begrijpelijk.
De consument is veel te veel verwend en is steeds veeleisender geworden. Uit de luie stoel bestellen en het zo goedkoop mogelijk thuis willen hebben. Dat gaat ten koste van iets. En als je dan ook nog niet eens thuis bent terwijl je wel vraagt om iets thuis te laten bezorgen, dan vergroot je het probleem nog meer. En gezien de mondigheid dat het niet bij de buren mag en niet ergens anders neergezet mag worden, wat dan? Misschien dat u met uw inkomen graag regelmatig gratis zou willen werken, maar lager betaalden zijn daar niet zo happig op.
Had dat meteen aangegeven dat het naar een afhaalpunt moet, dat scheelt een nutteloos busje in de straat (brandstof), dat scheelt dat een bezorger nutteloos voor een dichte deur staan en dat deze bezorger nog eens extra naar een afhaalpunt moet en niet betaald krijgt voor de aflevering.
Nog beter is een verplicht minimumloon voor zzp’ers waardoor de kosten van bezorgen dermate hoog worden dat de consument moet gaan nadenken. Ook kosten doorberekenen voor nutteloze stops zal helpen in een hoop problemen te voorkomen. En ja, voordat een ander vast forumlid gaat reageren, dan zal er vanuit de bezorgers een strak tijdsbestek moeten komen zodat de consument nog kan anticiperen.
Ja, en als je dan de spullen direct bij een afleverpunt laat bezorgen, krijg je van een Postnl medewerker het dringende verzoek het thuis te laten afleveren. Schiet mij maar lek...
De consument is veel te veel verwend en is steeds veeleisender geworden. Uit de luie stoel bestellen en het zo goedkoop mogelijk thuis willen hebben.
Hier reageer ik wijselijk maar niet op.

De bezorgers gaan steeds vaker hun eigen regeltjes hanteren, dat is mij onderhand wel duidelijk. Piet wil het zus en Achmed wil het zo.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
16 apr 2024 10:59
Als Moneyman nog aanvullend advies heeft over de formulering, dan leest u het nog wel. (Wat u niet weet, maar ik wel, is dat hij écht gerechtsdeurwaarder is.)
Het enige wat ik daarna nog zou doen, is op grond van de AVG vragen om de door Zalando vastgelegde persoonsgegevens te verwijderen.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 11:07
Moneyman schreef:
16 apr 2024 10:42
NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 10:28
Waarom zou de DHL bezorger uw veroorzaakte probleem moeten oplossen? Juist doordat de ontvanger niet thuis is en niets zelf regelt moet de bezorger alternatieven gaan zoeken.
Onzin. Die bezorger moet gewoon zijn werk goed doen - niets meer en niets minder. Daar doet jouw persoonlijke mening over thuis zijn bij bezorging niets aan af.

Een pakket onbeheerd voor de deur zetten is in ieder geval niet "goed je werk doen".
Het probleem is veel groter dan uw en mijn mening. Het is hoog tijd dat zaken voor bezorgers beter geregeld gaan worden.
Allemaal leuk en aardig, maar jouw visie op het bezorgingswereldje heeft niets te maken met de vraag van TS en zorgt dus slechts voor ruis en discussie.

Open gerust een eigen topic over die arme postbezorger en die verwende consument, dan hoeven we die discussie nietr iedere keer in andere topics terug te zien.

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
16 apr 2024 11:12
De bezorgers gaan steeds vaker hun eigen regeltjes hanteren, dat is mij onderhand wel duidelijk. Piet wil het zus en Achmed wil het zo.
Dat de bezorgers eigen regeltjes hanteren is een gevolg als ze nutteloos voor een dichte deur staan. Het is niet zo lastig, ik wil iets thuis hebben, dan moet ik er wel zijn om het in ontvangst te nemen. Kan ik dat niet, dan moet ik zorgen voor een oplossing.
Moneyman schreef:
16 apr 2024 11:28
Allemaal leuk en aardig, maar jouw visie op het bezorgingswereldje heeft niets te maken met de vraag van TS en zorgt dus slechts voor ruis en discussie.
Klopt, ik reageerde ook niet op TS, maar op de reactie van Esmaralda19922. En ja, met mijn verhaal kan deze persoon wel iets. Zelf vooraf zaken goed regelen scheelt achteraf een hoop gedonder. Geen ruis, geen discussie, maar hoe deze persoon simpelweg dit had kunnen voorkomen. Dat er dan een vast forumlid is die graag overal op wilt reageren en daarmee zelf een discussie gaat opstarten moet natuurlijk niet weer op een ander afgeschoven worden.
En om uw dooddoener dan ook even te gebruiken, hoeveel reacties van u in dit topic is gericht op TS?

Nijogeth
Berichten: 10005
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 11:07
Moneyman schreef:
16 apr 2024 10:42
NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 10:28
Waarom zou de DHL bezorger uw veroorzaakte probleem moeten oplossen? Juist doordat de ontvanger niet thuis is en niets zelf regelt moet de bezorger alternatieven gaan zoeken.
Onzin. Die bezorger moet gewoon zijn werk goed doen - niets meer en niets minder. Daar doet jouw persoonlijke mening over thuis zijn bij bezorging niets aan af.

Een pakket onbeheerd voor de deur zetten is in ieder geval niet "goed je werk doen".
Het probleem is veel groter dan uw en mijn mening. Het is hoog tijd dat zaken voor bezorgers beter geregeld gaan worden. Juist doordat de ontvanger het verzaakt kost het de bezorger geld. Eens, onbeheerd voor de deur zetten is niet de juiste werkwijze, maar het is wel de enige manier om nog iets van geld te ontvangen. Zou een bezorger goud geld verdienen zou je er op tegen kunnen zijn, maar gezien het lage loon is het wel begrijpelijk.
De consument is veel te veel verwend en is steeds veeleisender geworden. Uit de luie stoel bestellen en het zo goedkoop mogelijk thuis willen hebben. Dat gaat ten koste van iets. En als je dan ook nog niet eens thuis bent terwijl je wel vraagt om iets thuis te laten bezorgen, dan vergroot je het probleem nog meer. En gezien de mondigheid dat het niet bij de buren mag en niet ergens anders neergezet mag worden, wat dan? Misschien dat u met uw inkomen graag regelmatig gratis zou willen werken, maar lager betaalden zijn daar niet zo happig op.
Had dat meteen aangegeven dat het naar een afhaalpunt moet, dat scheelt een nutteloos busje in de straat (brandstof), dat scheelt dat een bezorger nutteloos voor een dichte deur staan en dat deze bezorger nog eens extra naar een afhaalpunt moet en niet betaald krijgt voor de aflevering.
Nog beter is een verplicht minimumloon voor zzp’ers waardoor de kosten van bezorgen dermate hoog worden dat de consument moet gaan nadenken. Ook kosten doorberekenen voor nutteloze stops zal helpen in een hoop problemen te voorkomen. En ja, voordat een ander vast forumlid gaat reageren, dan zal er vanuit de bezorgers een strak tijdsbestek moeten komen zodat de consument nog kan anticiperen.
Het probleem ligt niet bij de consument, maar bij de keuzemogelijkheden. Als een consument de keuze heeft, dan laat deze bezorgen als ie thuis is of bezorgen bij een afhaalpunt. Helaas kloppen de aangeboden bezorgdagen vaak niet met de daadwerkelijke bezorgdag, zijn de bezorgtijden op die bezorgdag ook nog eens te ruim opgezet, waardoor mensen de hele dag thuis moeten blijven in plaats van bijvoorbeeld een tijdsslot van 3 uur. Afhaalpunten zijn vaak winkels die na 18.00 niet meer open zijn, voor de gewone werkende mens dus geen optie als ze snel iets willen hebben, dus laten ze het thuis bezorgen in de hoop het in de avond bij de buurvrouw op te kunnen pikken. Dan heb je nog pakketautomaten, ideaal normaal gesproken. Maar als er een handtekening op gezet moet worden, dan heb je pech, dan gaat ie alsnog naar het pakketpunt. Net als dat een pakket met handtekening ook niet aan de buurman geleverd wordt, behalve als je de exacte buurman specificeert.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 12:49
En om uw dooddoener dan ook even te gebruiken, hoeveel reacties van u in dit topic is gericht op TS?
Het grote verschil is dat ik in mijn reacties TS met het topicprobleem heb geholpen, namelijk door haar vraag "doe ik er goed aan om niet te betalen" te beantwoorden, terwijl jij alleen maar met je bekende "blame the victim-ridel" komt.

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 apr 2024 14:23
NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 12:49
En om uw dooddoener dan ook even te gebruiken, hoeveel reacties van u in dit topic is gericht op TS?
Het grote verschil is dat ik in mijn reacties TS met het topicprobleem heb geholpen, namelijk door haar vraag "doe ik er goed aan om niet te betalen" te beantwoorden, terwijl jij alleen maar met je bekende "blame the victim-ridel" komt.
Gelukkig maar dat ik wel lees. TS is geen vrouw en in het OP staat niets over wel of niet betalen. Als u zo graag wilt dat een ander enkel ontopic mag reageren, waarom doet u dat zelf zeer weinig dan? En neen, daar hoef ik geen antwoord op.

Speedy123
Berichten: 1223
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 12:49
Zelf vooraf zaken goed regelen scheelt achteraf een hoop gedonder. Geen ruis, geen discussie, maar hoe deze persoon simpelweg dit had kunnen voorkomen.
Complete nonsens. Tijdens het bestellen is totaal niet duidelijk wat het bezorgmoment gaat zijn. Sterker nog, bij bedrijven als Bol.com weet je geeneens wie de bezorger gaat worden.

Op een gegeven moment ontvangen je, als je geluk hebt, een track & trace code en kan je het bezorg proces volgen. Maar in veel gevallen wordt het voorspelde bezorgmoment niet gehaald. Wordt terwijl je thuis zit te wachten het bezorg venster gewijzigd naar ene later moment of zelfs een andere dag.

En dat is waar de schoen wringt, want dan ben je als besteller netjes thuis geweest tijdens het bezorg moment, is er niet bezorgt.

De bezorger werkt voor een bezorgdienst. Die betaald de bezorger, die brengt kosten in rekening bij de opdrachtgever, de webwinkel. De klant staat er verder helemaal buiten, het enige wat die kan doen is bepaalde webwinkels mijden (bijvoorbeeld als die met DPD samenwerken).

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 14:52
Moneyman schreef:
16 apr 2024 14:23
NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 12:49
En om uw dooddoener dan ook even te gebruiken, hoeveel reacties van u in dit topic is gericht op TS?
Het grote verschil is dat ik in mijn reacties TS met het topicprobleem heb geholpen, namelijk door haar vraag "doe ik er goed aan om niet te betalen" te beantwoorden, terwijl jij alleen maar met je bekende "blame the victim-ridel" komt.
Gelukkig maar dat ik wel lees. TS is geen vrouw en in het OP staat niets over wel of niet betalen. Als u zo graag wilt dat een ander enkel ontopic mag reageren, waarom doet u dat zelf zeer weinig dan? En neen, daar hoef ik geen antwoord op.
Té kinderachtig, dit. Over wie voeren we hier de discussie? Esmeralda, of niet? Hoe groot acht je de kans dat dat een vrouw is? :roll: :roll:

Doen alsof we het hier hebben over de post van Radar van vorig jaar is gewoon te flauw voor woorden.

Thijs124
Berichten: 709
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Neo is de patroonheilige van de onbegrepen gebleven pakjesbezorgers die niks bezorgen maar de ontvanger lastig vinden omdat hij niet voor de deur blijft staan te wachten.
Dat zal ook wel altijd zo blijven.

ZeerPrivé
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
16 apr 2024 14:53
NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 12:49
Zelf vooraf zaken goed regelen scheelt achteraf een hoop gedonder. Geen ruis, geen discussie, maar hoe deze persoon simpelweg dit had kunnen voorkomen.
Complete nonsens. Tijdens het bestellen is totaal niet duidelijk wat het bezorgmoment gaat zijn. Sterker nog, bij bedrijven als Bol.com weet je geeneens wie de bezorger gaat worden.

Op een gegeven moment ontvangen je, als je geluk hebt, een track & trace code en kan je het bezorg proces volgen. Maar in veel gevallen wordt het voorspelde bezorgmoment niet gehaald. Wordt terwijl je thuis zit te wachten het bezorg venster gewijzigd naar ene later moment of zelfs een andere dag.

En dat is waar de schoen wringt, want dan ben je als besteller netjes thuis geweest tijdens het bezorg moment, is er niet bezorgt.

De bezorger werkt voor een bezorgdienst. Die betaald de bezorger, die brengt kosten in rekening bij de opdrachtgever, de webwinkel. De klant staat er verder helemaal buiten, het enige wat die kan doen is bepaalde webwinkels mijden (bijvoorbeeld als die met DPD samenwerken).
Dat is @ND nou al zo vaak uitgelegd, maar dat komt maar niet binnen. De luie!! consument is altijd degene die het niet goed doet en dus altijd verantwoordelijk voor alle problemen rond bezorging.

En iedere x begint hij weer over afleveren bij buren en ergens in de buurt droppen. Dat die mogelijkheden lang niet altijd mogelijk zijn (buren doorgaans afwezig, op het dak droppen??) schijnt hij ook niet te begrijpen.

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Speedy123 schreef:
16 apr 2024 14:53
Tijdens het bestellen is totaal niet duidelijk wat het bezorgmoment gaat zijn. Sterker nog, bij bedrijven als Bol.com weet je geeneens wie de bezorger gaat worden.
En dus hoef je niets te doen als ontvanger? Zeker bij Bol word je netjes op de hoogte gehouden, krijg je te zien welke bezorger wanneer langs zal komen. Schikt dat moment je niet, dan kan je het in de app of via de link in de mail makkelijk aanpassen.
Speedy123 schreef:
16 apr 2024 14:53
Op een gegeven moment ontvangen je, als je geluk hebt, een track & trace code en kan je het bezorg proces volgen. Maar in veel gevallen wordt het voorspelde bezorgmoment niet gehaald. Wordt terwijl je thuis zit te wachten het bezorg venster gewijzigd naar ene later moment of zelfs een andere dag.
Misschien dat ik dan bij normale webwinkels koop, maar zelfs bij 2 voor mij onbekende kleinere webshops die precies hadden liggen wat ik nodig had, kreeg ik een track&trace. En ja, het komt wel eens voor dat het bezorgmoment niet gehaald word. Wordt het een dag later en je bent er niet? Geen probleem, via de link of in de app is alles aan te passen.
Speedy123 schreef:
16 apr 2024 14:53
En dat is waar de schoen wringt, want dan ben je als besteller netjes thuis geweest tijdens het bezorg moment, is er niet bezorgt.
Ja, dat is vervelend, maar dat wil niet zeggen dat als de bezorger een dag later komt de ontvanger niets hoeft te doen. In het woord samenleving zit niet voor niets het woord samen. Als je toch ziet dat het geleverd word als er niemand thuis is, waarom dan niet even in de app aanpassen?
Speedy123 schreef:
16 apr 2024 14:53
De bezorger werkt voor een bezorgdienst. Die betaald de bezorger, die brengt kosten in rekening bij de opdrachtgever, de webwinkel. De klant staat er verder helemaal buiten, het enige wat die kan doen is bepaalde webwinkels mijden (bijvoorbeeld als die met DPD samenwerken).
Grotere winkeliers spreken een prijs af per pakket. Sterker, het bedrijf waar ik voor werk betaald een vast bedrag per maand. Daarvoor moet het werk gedaan worden. Meer pakketten wil zeggen minder inkomsten per pakket. En de uiteindelijke bezorger, vaak een zzp'er of in dienst van een onderaannemer, krijgt maar een fractie van het bedrag ALS het bezorgd is.
De klant is wel degelijk partij in deze, maar dan in de massa van consument. Juist omdat "we" het zo goedkoop mogelijk thuis willen hebben en "we" liever naar een andere webshop gaan omdat zij wel gratis willen leveren, houden we dit in stand. Als je er bij stil gaat staan dat je om 23:00u een bestelling kan doen bij Bol van €50,- die de volgende dag gratis geleverd word, dan hoef je geen rekenkundige te zijn om te weten dat dat niet kan. Orderpicker, nachttransporten, overslagpunten en de uiteindelijke bezorger. En maar klagen dat dat goedkope transport geen maatwerk is.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 16:40
En maar klagen dat dat goedkope transport geen maatwerk is.
Onzin. De klacht is dat de bezorger zijn werk niet goed doet. De rest is -nog steeds- ruis.

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
16 apr 2024 14:03
Het probleem ligt niet bij de consument, maar bij de keuzemogelijkheden. Als een consument de keuze heeft, dan laat deze bezorgen als ie thuis is of bezorgen bij een afhaalpunt. Helaas kloppen de aangeboden bezorgdagen vaak niet met de daadwerkelijke bezorgdag, zijn de bezorgtijden op die bezorgdag ook nog eens te ruim opgezet, waardoor mensen de hele dag thuis moeten blijven in plaats van bijvoorbeeld een tijdsslot van 3 uur. Afhaalpunten zijn vaak winkels die na 18.00 niet meer open zijn, voor de gewone werkende mens dus geen optie als ze snel iets willen hebben, dus laten ze het thuis bezorgen in de hoop het in de avond bij de buurvrouw op te kunnen pikken..
Ik ben toch wel benieuwd welke reguliere bezorgdiensten geen tijdsindicaties geven. PostNL, DHL, DPD en GLS geeft netjes een indicatie. Alle afhaalpunten in de buurt te vroeg dicht? Dan kan je bij de meeste reguliere bezorgdiensten gewoon in de app aangeven dat het bij de buren bezorgd mag worden. Niet vergeten even de buren te appen dan dat ze het weten. Lukt de buren niet, kan je gewoon het afleveradres of afleverdatum aanpassen.
Ja, er zijn altijd beren te vinden, maar als je als ontvanger zegt dat je het thuis wilt hebben, je ziet wanneer het komt en je weet dat je er dan niet bent, dan heb je het zelf in de hand waar het geen gaat. Echter, je moet het wel zelf even in de app aangeven.
Niets doen, zoals bij Esmaralda, is vragen om problemen.
Moneyman schreef:
16 apr 2024 14:56
Té kinderachtig, dit. Over wie voeren we hier de discussie? Esmeralda, of niet? Hoe groot acht je de kans dat dat een vrouw is? :roll: :roll:
Doen alsof we het hier hebben over de post van Radar van vorig jaar is gewoon te flauw voor woorden.
Dat is niet flauw, dat is exact uw werkwijze. Meer reageren op andere forumleden dan op een TS want alles moet zo letterlijk mogelijk genomen worden. Want o wee als spreektaal verward word met juridische taal. En als u dan een keer niet letterlijk bent moet dat maar normaal gevonden worden. En neen, dat is geen aanval, maar een constatering wat in het verleden al vaker tegen u gezegd is.
ZeerPrivé schreef:
16 apr 2024 15:05
De luie!! consument is altijd degene die het niet goed doet en dus altijd verantwoordelijk voor alle problemen rond bezorging.
Gelukkig maar dat ik een stuk genuanceerder ben. Maar ja, framen is natuurlijk leuker. Blijft u het maar lekker volhouden dat de consument dom mag zijn en vooral niets zelf hoeft te doen.
ZeerPrivé schreef:
16 apr 2024 15:05
En iedere x begint hij weer over afleveren bij buren en ergens in de buurt droppen. Dat die mogelijkheden lang niet altijd mogelijk zijn (buren doorgaans afwezig, op het dak droppen??) schijnt hij ook niet te begrijpen.
Ik zie graag deze uitspraak onderbouwd.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

En de zoveelste kansloze discussie :roll:

Ik doe niet meer mee, en herhaal nog maar eens m'n eerdere suggestie. Want hier heeft Esmeralda helemaal niets aan.
Moneyman schreef:
16 apr 2024 11:28
Allemaal leuk en aardig, maar jouw visie op het bezorgingswereldje heeft niets te maken met de vraag van TS en zorgt dus slechts voor ruis en discussie.

Open gerust een eigen topic over die arme postbezorger en die verwende consument, dan hoeven we die discussie nietr iedere keer in andere topics terug te zien.

Plaats reactie