Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Zonnepanelen2277
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2024 10:05

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door Zonnepanelen2277 »

Het staat iedereen natuurlijk vrij om op dit topic te reageren, maar de primaire reden waarom ik het gestart ben is om met medeslachtoffers in contact te komen.

We zijn inmiddels met 5 slachtoffers en hebben ook buiten dit forum contact. Ik denk dat ik wel namens ons allen spreek als ik zeg dat de berichten hier van mensen die zelf nooit met Solar Groningen te maken hebben gehad voor ons niet van toegevoegde waarde zijn, doe er mee wat je wilt.
Laatst gewijzigd door Zonnepanelen2277 op 01 mar 2024 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar gedeelde smart is helaas geen halve smart.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Bedoel je hiermee dat dit jouw prive topic is? Dat kan volgens mij alleen binnen jouw eigen homepage. Binnen Radar zul je dit niet door kunnen zetten.

Moneyman
Berichten: 30116
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
01 mar 2024 15:45
Bedoel je hiermee dat dit jouw prive topic is?
ehm...
Zonnepanelen2277 schreef:
01 mar 2024 15:25
Het staat iedereen natuurlijk vrij om op dit topic te reageren...
Zonnepanelen2277 schreef:
01 mar 2024 15:25
Ik denk dat ik wel namens ons allen spreek als ik zeg dat de berichten hier van mensen die zelf nooit met Solar Groningen te maken hebben gehad voor ons niet van toegevoegde waarde zijn, doe er mee wat je wilt.
Weinig boeiend. Dit forum is er immers iet alleen voor jou en je medegedupeerden, maar voor iedereen die dit om wat voor reden dan ook een relevant topic vindt.

Ruth Macek
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2024 14:35

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door Ruth Macek »

Ik ben ook gedupeerd en heb info die jullie nog niet hebben. Priveadres orginele naam. Banknr. Etc voeg mij aub toe bij de slachtoffers. Samen moeten we er komen.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2024 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: We gebruiken geen woorden als opgelicht en vermelden geen persoonsgegevens

Zonnepanelen2277
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2024 10:05

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door Zonnepanelen2277 »

Ruth Macek schreef:
06 mar 2024 17:05
Ik ben ook gedupeerd en heb info die jullie nog niet hebben. Priveadres orginele naam. Banknr. Etc voeg mij aub toe bij de slachtoffers. Samen moeten we er komen.
Welkom bij de club, zie je privéberichten

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door juliomariner »

De mods van Radar zijn wel grapjassen. Onder de reactie van Ruth schrijven dat dit is aangepast omdat ze geen woorden als opgelicht gebruiken terwijl de topic titel toch het woord oplichting bevat.

VCA - IXP ARH
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2024 16:20

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door VCA - IXP ARH »

Ik kwam toevallig op dit forum terecht. Wij hebben een soortgelijke ervaring met deze heer. Spoedorder op vrijdagmiddag voor transport voor een installatieklus zaterdagochtend. Communicatie via whatsapp, mail en telefoon. Op het laatste moment is het afleveradres gewijzigd en vervolgens is de factuur onbetaald gebleven. Aan de telefoon worden nog toezeggingen gedaan. Maar betaling blijft uit.

Als je het mij vraagt is dit zeker weten een oplichter!!

PS. Het is treurig dat de wetgever niet voorziet in mogelijkheden om dit soort notoire en hardleerse figuren aan te pakken. Hierdoor blijft inderdaad ondernemersrisico over. Dit soort gedrag zou onder strafrecht moeten vallen. Maar het is lastig definiëren wanneer een wanbetaler een oplichter wordt.

Moneyman
Berichten: 30116
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door Moneyman »

VCA - IXP ARH schreef:
25 mar 2024 16:27
PS. Het is treurig dat de wetgever niet voorziet in mogelijkheden om dit soort notoire en hardleerse figuren aan te pakken. Hierdoor blijft inderdaad ondernemersrisico over. Dit soort gedrag zou onder strafrecht moeten vallen. Maar het is lastig definiëren wanneer een wanbetaler een oplichter wordt.
Klopt, dat is soms lastig. Daarom schreef ik op pagina 1 al dat er nog geen sprake was van diefstal of oplichting. Maar nu er een terugkerend patroon is van soortgelijke ervaringen is het klip en klaar: dat is gewoon oplichting.

Je schiet alleen (los van de genoegdoening) niet zoveel op met een strafrechtelijk traject, want daarmee heb je je geld niet terug. Je moet dus sowieso ook civielrechtelijk procederen.

Pieter_078
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2024 19:30

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door Pieter_078 »

VCA - IXP ARH schreef:
25 mar 2024 16:27
Ik kwam toevallig op dit forum terecht. Wij hebben een soortgelijke ervaring met deze heer. Spoedorder op vrijdagmiddag voor transport voor een installatieklus zaterdagochtend. Communicatie via whatsapp, mail en telefoon. Op het laatste moment is het afleveradres gewijzigd en vervolgens is de factuur onbetaald gebleven. Aan de telefoon worden nog toezeggingen gedaan. Maar betaling blijft uit.

Als je het mij vraagt is dit zeker weten een oplichter!!

PS. Het is treurig dat de wetgever niet voorziet in mogelijkheden om dit soort notoire en hardleerse figuren aan te pakken. Hierdoor blijft inderdaad ondernemersrisico over. Dit soort gedrag zou onder strafrecht moeten vallen. Maar het is lastig definiëren wanneer een wanbetaler een oplichter wordt.
Ik stel voor dat je mij een privébericht stuurt en daarin je contactgegevens deelt zodat ik contact met je kan opnemen.

Abdes2024
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2024 16:08

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door Abdes2024 »

Beste mensen,

Helaas is dit ook bij ons gebeurd. Toch iets te goed gelovig 2 omdozen micro omvormers meegegeven. En helaas de man komt met dezelfde smoesjes. Vandaag even beter gezocht en schrik me rot dat ik deze forum treft over deze man. Kan iemand mij privé benaderen. Zie dat jullie een groep vormen om deze oplichter te vinden. We kregen vorige week opnieuw deze lead door 1 van onze partners gestuurd dat de man Enphase micro omvormers zoekt. Terwijl hij nog geen maand geleden ons heeft opgelicht als ik dit nu lees. Erg dom van ons en van hem!

Zonnepanelen2277
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2024 10:05

Re: Pas op: gedupeerd door Solar Groningen

Ongelezen bericht door Zonnepanelen2277 »

Abdes2024 schreef:
02 apr 2024 16:21
Beste mensen,

Helaas is dit ook bij ons gebeurd. Toch iets te goed gelovig 2 omdozen micro omvormers meegegeven. En helaas de man komt met dezelfde smoesjes. Vandaag even beter gezocht en schrik me rot dat ik deze forum treft over deze man. Kan iemand mij privé benaderen. Zie dat jullie een groep vormen om deze oplichter te vinden. We kregen vorige week opnieuw deze lead door 1 van onze partners gestuurd dat de man Enphase micro omvormers zoekt. Terwijl hij nog geen maand geleden ons heeft opgelicht als ik dit nu lees. Erg dom van ons en van hem!
Welkom bij de club, zie je privéberichten

Plaats reactie