Kersttrui van Fortunia

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Sentalie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2024 21:03

Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door Sentalie »

Hoofddorp 5 februari 2024

Geachte lezer,

11 december 2022 heb ik een leuke kersttrui besteld bij Fortunia Fasion voor 39,95 euro. Ik hoopte dat de trui op tijd kwam voor de kerst maar door de drukte werd het later, geen probleem zou je zeggen. In januari kwam het binnen, een lelijk t-shirt van polyester. Teleurgesteld heb ik een mail verstuurd dat het niet klopte en dat ik heel iets anders binnen kreeg dan wat ik had besteld. Ze zouden het oplossen. Het eerste aanbod was dat ik 50 % van het bedrag terug kon krijgen en het lelijke shirt mocht houden. Op de website van Fortunia Fasion staat dat als je niet tevreden bent je geld kan terug krijgen. Met 50 % ging ik niet akkoord want het is niet mijn fout. Wederom een mail gestuurd en gevraagd om een retourticket zodat ik het kan terugsturen en het totale bedrag teruggestort zou krijgen. Ik kreeg een adres uit China en als ik het zou terugsturen zou het mij 34.20 euro kosten, ben dus weer niet akkoord gegaan. Weer gemaild en nu krijg ik te horen dat de 14 dagen bedenktijd erop zit terwijl ik lang op antwoord van hun heb gewacht. Normaal gesproken laat ik het erbij maar nu is de maat vol! Ik heb niet veel te besteden en wilde deze kersttrui voor mezelf als kadootje. Ik heb op trustpilot reacties gelezen over deze trui, veel mensen hebben ook een t-shirt gekregen i.p.v. een trui. Fortunia Fasion licht de boel op vandaar dat ik deze mail stuur en hoop dat jullie het uit gaan zoeken en dat ik mijn geld terug kan krijgen.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door Lowieze »

11 december 2022 besteld en er dan nu nog mee bezig zijn? Voortaan even goed kijken waar je bestelt en er voor nu geen energie meer in steken.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij veel kledingwinkels, super- en kerstmarkten liggen de kersttruien in december hoog opgestapeld.
Kijk daar aan het einde van het jaar eens rond. Kan je gelijk passen en de kwaliteit bekijken.
Waarom zoiets bestellen bij een duistere, onbekende dropshopper met levering uit China.
Terzijde, als ik weinig te besteden had zou ik nooit een kersttrui, maar een gewone wintertrui kopen, daar heb je pas echt wat aan.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geld terug krijgen van malafide dropshippers zal zeer lastig zijn. Het is maar de vraag of de gegevens op de site ook echt van de verkoper zijn.
Hoe zuur het ook is, beschouw het als leergeld en koop de volgende keer bij een normale winkel.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja, zoek hier op de site maar eens op dropshipper.

Geld terug kunt u rustig vergeten daar doen dropshippers niet aan. Verder geen energie in steken hoe onrechtvaardig u het ook vind.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ga akkoord met die 50 procent, heb je een deel van je verlies terug. De rest is leergeld. Alle verdere moeite is zinloos.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door henk51 »

Uw verzendkosten zijn bijna net zo veel als wat u betaald heeft.
Als u het zou terugzenden wat denkt u dan wat u vergoed krijgt de prijs van de verkoper in china nog geen 10 euro
Accepteer de helft heeft u toch wat terug.
Voortaan niets meer kopen vanaf een facebook advertentie,maar als u het toch perse wilt hebben koop het dan zelf bij ALI scheelt soms 75% in prijs.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door alfatrion »

J. Deltoer schreef:
06 feb 2024 14:27
Ga akkoord met die 50 procent, heb je een deel van je verlies terug. De rest is leergeld. Alle verdere moeite is zinloos.
Ik zou eerder aangeven dat ze het geld kunnen storten op X en dat je je alle rechter en weren voorbehoud.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat heeft alleen zin als TS ook echt nog iets van plan is om met die andere 50% te doen. Anders is het lucht.
En wat zou hij/zij nog kunnen voor 19,98?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
27 mar 2024 07:09
En wat zou hij/zij nog kunnen voor 19,98?
De volgende keer bij Alie zelf een 'kersttrui' bestellen. Voor dat geld koop je er daar 3 of 4 denk ik. Doe je het gewoon zonder dropshipper. Misschien krijgt ze dan nog een betere ook.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
27 mar 2024 07:57
J. Deltoer schreef:
27 mar 2024 07:09
En wat zou hij/zij nog kunnen voor 19,98?
De volgende keer bij Alie zelf een 'kersttrui' bestellen. Voor dat geld koop je er daar 3 of 4 denk ik. Doe je het gewoon zonder dropshipper. Misschien krijgt ze dan nog een betere ook.
Ik bedoelde welke juridische maatregelen Alfatron adviseert om aan te gaan om die resterende tweede 19,98 in te koppen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
27 mar 2024 00:35
J. Deltoer schreef:
06 feb 2024 14:27
Ga akkoord met die 50 procent, heb je een deel van je verlies terug. De rest is leergeld. Alle verdere moeite is zinloos.
Ik zou eerder aangeven dat ze het geld kunnen storten op X en dat je je alle rechter en weren voorbehoud.
In een casus als deze maakt dat praktisch gezien natuurlijk weinig uit. Je krijgt (als je geluk hebt) de helft terug, en naar de rest kun je fluiten.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door BL2 »

In deze casus leest de topicstarter toch al niet mee, waarom tijd besteden aan een overjarig probleempje uit december 2022 (of 2023 ?)......

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
27 mar 2024 08:45
witte angora schreef:
27 mar 2024 07:57
J. Deltoer schreef:
27 mar 2024 07:09
En wat zou hij/zij nog kunnen voor 19,98?
De volgende keer bij Alie zelf een 'kersttrui' bestellen. Voor dat geld koop je er daar 3 of 4 denk ik. Doe je het gewoon zonder dropshipper. Misschien krijgt ze dan nog een betere ook.
Ik bedoelde welke juridische maatregelen Alfatron adviseert om aan te gaan om die resterende tweede 19,98 in te koppen.
Oh, ik vat hem. We kunnen uiteraard de discussie proberen te rekken tot kerst 2025. Of bedoel je dat niet? :wink:

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Een dure les die u 39,95. heeft gekost. Een glanzende en glimmende website met wat kretologie zegt niets. Voordat u ergens gaat bestellen waar u niet eerder gekocht heeft, moet u echt eventjes wat vooronderzoek doen.

De website geeft keurig een KvK nummer. Voer ik die in bij de KvK online, dan blijkt dat het hier om een eenmanszaak gaat. Op het adres blijkt een containeropslag bedrijf met postbus faciliteit te zitten.

In de voorwaarden staat duidelijk dat alle retouren naar China teruggestuurd moeten worden.

Dit onderzoekje koste me nog geen twee minuten.

Kortom, een eenmanszaak met een postbus als adres die de producten rechtstreeks uit China laat versturen. Drie rode vlaggen om er niet te bestellen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
27 mar 2024 10:46
J. Deltoer schreef:
27 mar 2024 08:45
witte angora schreef:
27 mar 2024 07:57
De volgende keer bij Alie zelf een 'kersttrui' bestellen. Voor dat geld koop je er daar 3 of 4 denk ik. Doe je het gewoon zonder dropshipper. Misschien krijgt ze dan nog een betere ook.
Ik bedoelde welke juridische maatregelen Alfatron adviseert om aan te gaan om die resterende tweede 19,98 in te koppen.
Oh, ik vat hem. We kunnen uiteraard de discussie proberen te rekken tot kerst 2025. Of bedoel je dat niet? :wink:
He nee, ook dat bedoelde ik niet. Als jij mij nu ook al niet meer snapt, droevig, voel een depressie aankomen.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door Speedy123 »

BL2 schreef:
27 mar 2024 10:23
In deze casus leest de topicstarter toch al niet mee, waarom tijd besteden aan een overjarig probleempje uit december 2022 (of 2023 ?)......
Het is een redelijk actueel topic. Fortuna Fashion begon in April 2023. Toen nog vanuit een huisadres, inmiddels is het een postbus geworden. Het gaat dus om de bestelling van een kersttrui voor afgelopen kerstmis.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
27 mar 2024 10:55
witte angora schreef:
27 mar 2024 10:46
J. Deltoer schreef:
27 mar 2024 08:45

Ik bedoelde welke juridische maatregelen Alfatron adviseert om aan te gaan om die resterende tweede 19,98 in te koppen.
Oh, ik vat hem. We kunnen uiteraard de discussie proberen te rekken tot kerst 2025. Of bedoel je dat niet? :wink:
He nee, ook dat bedoelde ik niet. Als jij mij nu ook al niet meer snapt, droevig, voel een depressie aankomen.
O jee, dat is ook niet de bedoeling. :cry: Neem een glas whiskey, zet het even van je af.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dank je, nee, vandaag is mijn wekelijkse alcoholvrije dag. Ik ga even naar het winkelcentrum, kijken of ik een leuke paastrui kan scoren. Zo eentje met een grote gele haas erop met flaporen. Mijn budget is 19,98.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Kersttrui van Fortunia

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Vroeger hadden we nog geen paashazen. Toen vertrokken de kerkklokken met goede vrijdag naar Rome. Ze kwamen eerste paasdag tijdens de hoogmis weer terug. Thuisgekomen lagen de paaseieren t
klaar. Gekookte geverfde kippeneieren.

Plaats reactie