Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

liv2024 schreef:
08 mar 2024 13:35
@Methusaleh. De vraag was dit: "Hoe kan dan wel de druk worden opgevoerd bij NPO Start Plus om de problemen aan te pakken en de betalende klanten te compenseren voor dat hun website/app gewoon niet functioneert?"

Wie heeft daar een goed antwoord op..?
Daar is niet echt een antwoord op. Software word niet magisch beter door druk uit te oefenen. En het probleem dat de TO heeft is echt browser gerelateerd en kan hij zelf ook oplossen. Hij zou bijvoorbeeld even een andere browser kunnen installeren.

BozzDH
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mar 2020 10:00

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door BozzDH »

Zelf heb ik ook af en toe zo’n DRM melding, even de pagina opnieuw laden en dit probleem is verholpen. Net op mijn Mac mini nog NPO start geprobeerd, het werkt met Safari als browser.

Niet dat er geen problemen zijn bij NPO start (vooral met de diverse apps per platform), zie daarvoor ook dit topic op het forum gedeelte van Tweakers.net: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 62247/last In dit topic wordt ook vermeld hoe compensatie kan worden aangevraagd.

liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

@ BozzDH Ik heb het probleem met alle browsers (Firefox, Safari, Chrome) en ik heb ook al alle mogelijke dingen gedaan die me door de NPO Service aangeraden waren. Het probleem blijft bestaan.

Wat echt frustrerend is, is dat het NPO Start Plus niks lijkt uit te maken en dat ze gewoon niet willen weten van de problemen met de vernieuwde website. In november 2023 kreeg ik al vage antwoorden dat problemen en klachten "zouden worden meegenomen in de evaluatie". Maar wat moet ik daarmee als betalende gebruiker? Het werkt niet en wie weet wanneer ze gaan "evalueren"..? Het is nu al maart 2024 en het is nog altijd niet opgelost!

BozzDH
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mar 2020 10:00

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door BozzDH »

Hoe vervelend ook, het probleem wat jij hebt lijkt veroorzaakt te worden door je MacBook. Daar gaat de NPO niets aan doen, die hebben al problemen genoeg (die ze zelf veroorzaakt hebben, de kritiek is niet overheen te kijken). Zie ook de reactie van de NPO bij spreekbuis.nl https://www.spreekbuis.nl/npo-belooft-v ... ebruikers/

Al de tip van @Methusalah geprobeerd om bij iemand anders thuis het nogmaals te proberen en daarmee uit te sluiten dat het aan jouw IP ligt?

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

BozzDH schreef:
08 mar 2024 15:36
Hoe vervelend ook, het probleem wat jij hebt lijkt veroorzaakt te worden door je MacBook. Daar gaat de NPO niets aan doen, die hebben al problemen genoeg (die ze zelf veroorzaakt hebben, de kritiek is niet overheen te kijken). Zie ook de reactie van de NPO bij spreekbuis.nl https://www.spreekbuis.nl/npo-belooft-v ... ebruikers/

Al de tip van @Methusalah geprobeerd om bij iemand anders thuis het nogmaals te proberen en daarmee uit te sluiten dat het aan jouw IP ligt?
Het ligt toch echt aan de keuze van NPO om goedkoper uit te zijn en zelf te gaan knutselen, wat hen tot nu toe niet lukt. Met onze apple tv werkt het ook niet sinds november.

liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

@BozzDH Die problemen begonnen vorig jaar november met het vernieuwen van de website. Dus de samenhang is echt wel de vernieuwde website! Daarvoor kon ik NPO Start Plus zonder problemen op diezelfde laptop bekijken.

Natuurlijk kan NPO Start Plus wel eisen dat iedereen de laatste versie van MacBook aanschaft als zij onaangekondigd hun website gaan vernieuwen, maar dat is dan wel een belabberde policy. Het werkte goed tot dat NPO Start Plus de website vernieuwde. En het blijkt even goed ook bizar, dat ze het feit dat ik geen enkel programma meer kan zien niet serieus nemen.

Omdat ze al alles verstierd hebben met de app en Apple TV, wil niet zeggen dat als ik ineens helemaal geen programma's meer kan bekijken op de laptop dat dat mijn probleem zou zijn. Het is ook begonnen met de vernieuwde website.

liv2024
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 feb 2024 11:44

Re: Vernieuwde website NPO Start PLUS werkt niet op laptop

Ongelezen bericht door liv2024 »

Hier leggen de verantwoordelijken uit hoe en waarom ze de NPO Start en NPO Start Plus verstierd hebben. Ze willen niks weten van alle problemen en de klachten.. Deze uitzending is van 6 maart 2024. Problemen zijn al sinds november 2023 sinds de vernieuwde website!! Sindsdien staat het op verschillende fora vol met de problemen.

Zegt ook weer alles over NPO Start Plus.. Echt een schande!


"In de drie-en-twintigste aflevering van de DutchMedia Podcast zijn Mezen Dannawi en Sebastiaan Popma namens de NPO te gast. Mezen Dannawi is Manager Video on Demand bij de NPO en Sebastiaan Popma is Product Owner NPO Start. We spreken beiden over het vernieuwde NPO Start, de betaalde versie, exclusieve NPO Start-content, NLZiet, crossmedialiteit en meer."

https://www.spreekbuis.nl/dutchmedia-po ... npo-start/

+3
Henk 'm!
willemb2

Deezers schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:19:
Voor de geïnteresseerden: https://www.spreekbuis.nl...odcast-23-over-npo-start/ wat achtergrondinfo over de NPO start app.
Ja, daar hoor je de stemmen van de echte boosdoeners. Die zich hier, op Twitter, Trustpilot en service.npo.nl niet durven te vertonen. Daar laten ze hun mensen de klappen opvangen, terwijl zij degenen zijn die besloten hebben om het ietwat gammele, maar functioneel complete oude NPO Start patsboem uit te zetten voor iets dat nog lang niet af is. Die vertonen zich alleen in zo'n uithoekje voor insiders.

En wat een vreselijk marketing-jongens taaltje wordt daar gebezigd. Alsof ik mensen hoor praten van een andere planeet, met andere dimensies en werkelijkheid. Een planeet die heel ver van de Aarde af staat.

Plaats reactie