Teruggestuurd artikel vernietigd.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
heszar
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2013 11:54

Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door heszar »

Beste leden,

Graag zoek ik advies en wil ik jullie tevens waarschuwen voor mijn recente ervaring met Zalando.

Eind vorig jaar stuurde ik een kledingstuk terug naar Zalando vanwege scheuren bij de naden, hoewel deze wellicht gerepareerd konden worden. Het betrof een exclusief item dat niet meer verkrijgbaar was, en na contact met Zalando werd mij geadviseerd om het artikel terug te sturen zodat ze konden bekijken wat ermee gedaan kon worden.

Echter, na het retourneren ontving ik mijn geld terug, wat ik vreemd vond. Na telefonisch contact werd mij verteld dat het artikel vernietigd was! Ik had aangegeven dat het gerepareerd kon worden, zelfs door mijzelf, maar de medewerker verzekerde me dat ik het opnieuw kon bestellen. Helaas was het artikel niet te bestellen, aangezien het niet meer op voorraad was. Ondanks dit verzekerde de medewerker mij dat het spoedig weer beschikbaar zou zijn en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Maanden later ontdekte ik echter dat het artikel van de website was verwijderd omdat het niet meer op voorraad zou komen. Opnieuw contact opgenomen en gevraagd hoe dit kon gebeuren dat mij iets anders was verteld, waarop ik me bedrogen voelde.

De medewerker stelde voor om een ander artikel te zoeken dat vergelijkbaar was met het mijne, voor hetzelfde bedrag. Ik moest echter een e-mail sturen met de details van dit artikel. Helaas bleek ook dit niet mogelijk te zijn.

Kortom, de klantenservice van Zalando verzint niet alleen verhalen, maar beweert ook andere afspraken te hebben gemaakt. Dit vind ik zeer nalatig en kwetsend.

Wat zijn jullie ideeën? Hoe kan ik dit het beste verder aanpakken?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door heszar

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

door Moneyman » 12 mar 2024 16:39

Zalando heeft hier iets gedaan wat ze niet hadden mogen doen op basis van hun afspraak met jou. De theorie leert ons dan dat dat een recht op schadevergoeding oplevert. Dat je je geld terug hebt, maakt dat niet anders: je beschikt immers niet meer over het "exclusieve artikel".

Maar die schade is in de praktijk vrijwel niet verhaalbaar, omdat je:
- je af moet vragen hoe exclusief dat exclusieve artikel daadwerkelijk was;
- een bewijsprobleem hebt;
- de schade niet of nauwelijks in geld uit te drukken is.

Ergo: jammer, maar helaas. Laat hat gaan, het kost je alleen maar negatieve energie.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom hebt u het dan niet meteen gerepareerd?

U denkt toch niet dat Zalando een naaiatelier achter de hand heeft voor reparaties.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door Speedy123 »

heszar schreef:
12 mar 2024 15:15
Beste leden,

Graag zoek ik advies en wil ik jullie tevens waarschuwen voor mijn recente ervaring met Zalando.

Eind vorig jaar stuurde ik een kledingstuk terug naar Zalando vanwege scheuren bij de naden, hoewel deze wellicht gerepareerd konden worden. Het betrof een exclusief item dat niet meer verkrijgbaar was, en na contact met Zalando werd mij geadviseerd om het artikel terug te sturen zodat ze konden bekijken wat ermee gedaan kon worden.

Echter, na het retourneren ontving ik mijn geld terug, wat ik vreemd vond. Na telefonisch contact werd mij verteld dat het artikel vernietigd was! Ik had aangegeven dat het gerepareerd kon worden, zelfs door mijzelf, maar de medewerker verzekerde me dat ik het opnieuw kon bestellen. Helaas was het artikel niet te bestellen, aangezien het niet meer op voorraad was. Ondanks dit verzekerde de medewerker mij dat het spoedig weer beschikbaar zou zijn en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Maanden later ontdekte ik echter dat het artikel van de website was verwijderd omdat het niet meer op voorraad zou komen. Opnieuw contact opgenomen en gevraagd hoe dit kon gebeuren dat mij iets anders was verteld, waarop ik me bedrogen voelde.

De medewerker stelde voor om een ander artikel te zoeken dat vergelijkbaar was met het mijne, voor hetzelfde bedrag. Ik moest echter een e-mail sturen met de details van dit artikel. Helaas bleek ook dit niet mogelijk te zijn.

Kortom, de klantenservice van Zalando verzint niet alleen verhalen, maar beweert ook andere afspraken te hebben gemaakt. Dit vind ik zeer nalatig en kwetsend.

Wat zijn jullie ideeën? Hoe kan ik dit het beste verder aanpakken?
Helaas. Zalando achtte het kennelijk niet mogelijk om het product te repareren of schatte in dat de reparatie duurder zou worden dan de aankoopprijs van het product.

Daarna zijn ze overgegaan tot het terugbetalen van de aankoopprijs waarmee de zaak is afgedaan.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Volgende keer in een stenen winkel kopen daar kunt u gelijk passen en hoeft u niet een artikel niet te retourneren.
Of had het zelf gerepareerd.
GERETOURNEERDE ARTIKELEN WORDEN VERNIETIGD OF NAAR CHILI VERSTUURD

Ben absoluut niet van het gillen op internet maar zoveel domheid doet mij besluiten om dit nu wel te doen

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zalando repareert helemaal geen geretourneerde kapotte kleding, dat gaat allemaal de vernietiger in.
Als je denkt het zelf te kunnen repareren, moet je dat maar doen.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

heszar schreef:
12 mar 2024 15:15
Wat zijn jullie ideeën? Hoe kan ik dit het beste verder aanpakken?
Wat wil je nu dan nog aanpakken? je geld dubbel terugkrijgen? Het is gewoon klaar.

Een exclusief item bij Zalando is overigens al een contradictio in terminis.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Personeel is zo duur dat het echt niet loont om kleding te gaan repareren, laat staan om her te verpakken en terug op voorraad te nemen. Vernietigen gebeurd al jaren. https://www.youtube.com/watch?v=wmyOkpJNxVM Kijkt u eens naar en verbaas u.

Klantenservicemedewerkers hebben geen inzicht in de inkoop. Ze kunnen hooguit kijken of een artikel op voorraad is, of dat er iets in bestelling staat. Maar niet of die bestelling ook daadwerkelijk gaat komen.

U verwacht teveel hiervan.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U zegt dat u aangegeven had dat het item gerepareerd kon worden. Ik lees in uw bericht alleen dat Zalando had aangegeven dat bij terugsturing gekeken zou worden wat ermee gedaan kon worden.
Heeft u een toezegging op papier dat het gerepareerd zou worden?
Overigens is hetgeen sommigen hier beweren natuurlijk onjuist dat er nooit iets gerepareerd wordt. Er staan stukken van vele duizenden euros op de site.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zalando heeft hier iets gedaan wat ze niet hadden mogen doen op basis van hun afspraak met jou. De theorie leert ons dan dat dat een recht op schadevergoeding oplevert. Dat je je geld terug hebt, maakt dat niet anders: je beschikt immers niet meer over het "exclusieve artikel".

Maar die schade is in de praktijk vrijwel niet verhaalbaar, omdat je:
- je af moet vragen hoe exclusief dat exclusieve artikel daadwerkelijk was;
- een bewijsprobleem hebt;
- de schade niet of nauwelijks in geld uit te drukken is.

Ergo: jammer, maar helaas. Laat hat gaan, het kost je alleen maar negatieve energie.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Morgan le Fay schreef:
12 mar 2024 15:26
Volgende keer in een stenen winkel kopen daar kunt u gelijk passen en hoeft u niet een artikel niet te retourneren.
Of had het zelf gerepareerd.
GERETOURNEERDE ARTIKELEN WORDEN VERNIETIGD OF NAAR CHILI VERSTUURD

Ben absoluut niet van het gillen op internet maar zoveel domheid doet mij besluiten om dit nu wel te doen
Over domheid gesproken , hier moet ik nou van GILLEN

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is exclusief? De onderbroeken van Wibra worden speciaal voor hun gemaakt en verpakt, maakt dat het ook exclusief?
Zalando kan je nu niet bepaald scharen onder verkoper van exclusieve kledingstukken.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
12 mar 2024 16:57
Wat is exclusief? De onderbroeken van Wibra worden speciaal voor hun gemaakt en verpakt, maakt dat het ook exclusief?
Zalando kan je nu niet bepaald scharen onder verkoper van exclusieve kledingstukken.
Nou, kleding van ruim 6.000 euro wordt niet bepaald voor Wibra gepeupel gemaakt.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
12 mar 2024 16:32
U zegt dat u aangegeven had dat het item gerepareerd kon worden. Ik lees in uw bericht alleen dat Zalando had aangegeven dat bij terugsturing gekeken zou worden wat ermee gedaan kon worden.
Heeft u een toezegging op papier dat het gerepareerd zou worden?
Overigens is hetgeen sommigen hier beweren natuurlijk onjuist dat er nooit iets gerepareerd wordt. Er staan stukken van vele duizenden euros op de site.
Geretourneerde kleding die kapot is maar van hele goede kwaliteit, wordt opgekocht door handelaren of het gaat naar outlet winkels.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens de Ts zaten er scheuren bij de naden. Dat valt natuurlijk niet te repareren.

Maar misschien wordt bedoeld dat er losse naden waren.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door witte angora »

heszar schreef:
12 mar 2024 15:15
Eind vorig jaar stuurde ik een kledingstuk terug naar Zalando vanwege scheuren bij de naden, hoewel deze wellicht gerepareerd konden worden.
Ik snap je onvrede helemaal. Laatst heb ik de Action gevraagd of ze mijn sokken wilden stoppen, er zaten gaten in. Begonnen ze een beetje raar te giechelen, en nee, dat doen ze niet. Snap er niks van, mijn moeder deed dat vroeger ook, ze heeft het mij ook geleerd. Waarom doen ze dat niet even? Kwartiertje werk en klaar. Het is dat ik niet de beschikking heb over naald en draad, anders deed ik het zelf wel.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
12 mar 2024 17:48
heszar schreef:
12 mar 2024 15:15
Eind vorig jaar stuurde ik een kledingstuk terug naar Zalando vanwege scheuren bij de naden, hoewel deze wellicht gerepareerd konden worden.
Ik snap je onvrede helemaal. Laatst heb ik de Action gevraagd of ze mijn sokken wilden stoppen, er zaten gaten in. Begonnen ze een beetje raar te giechelen, en nee, dat doen ze niet. Snap er niks van, mijn moeder deed dat vroeger ook, ze heeft het mij ook geleerd. Waarom doen ze dat niet even? Kwartiertje werk en klaar. Het is dat ik niet de beschikking heb over naald en draad, anders deed ik het zelf wel.
Kwartiertje werk is al gauw 15 euro kosten als je dat als bedrijf gaat doen. En dan alleen nog maar als de betreffende medewerker 8 uur per dag sokken kan stoppen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Goh meneer Wolters....echt waar?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door alfatrion »

heszar schreef:
12 mar 2024 15:15
De medewerker stelde voor om een ander artikel te zoeken dat vergelijkbaar was met het mijne, voor hetzelfde bedrag. Ik moest echter een e-mail sturen met de details van dit artikel. Helaas bleek ook dit niet mogelijk te zijn.
Zij hebben jouw eigendom vernietigd en dat mag hun nu niets kosten. Zijn er vergelijkbare producten bij de verkoper voor een hoger bedrag?
Moneyman schreef:
12 mar 2024 16:39
Maar die schade is in de praktijk vrijwel niet verhaalbaar, omdat je:
- je af moet vragen hoe exclusief dat exclusieve artikel daadwerkelijk was;
- een bewijsprobleem hebt;
- de schade niet of nauwelijks in geld uit te drukken is.
Als het artikel niet echt exclusief is, dan behoort een dekkingskoop wellicht tot de opties.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
12 mar 2024 22:12
Goh meneer Wolters....echt waar?
Je zou de mensen de kost moeten geven die dat totaal niet doorhebben en denken dat het allemaal veel goedkoper kan....

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teruggestuurd artikel vernietigd.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach ja, we leven in Nederland, het land van de verzuurde regeltjes en verstarde humor. Was het even vergeten, sorry.

Plaats reactie