Ongewenst een laadpaal voor de deur

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
15 mar 2024 16:55
Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 16:54
@nijogeth jij weet van iedereen welke auto die heeft?
Niemand heeft hybride of electrische lease auto van de zaak?
Je ziet toch wat er voor de deur en in de garage staat?
Alsof iedereen zijn auto van de zaak mee naar huis neemt.
En m.i. ben je lichtelijk gestoord als je alle auto's op parkeerplaats gaat bekijken. Maar dat is mijn mening😁

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 17:18
Moneyman schreef:
15 mar 2024 16:55
Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 16:54
@nijogeth jij weet van iedereen welke auto die heeft? Niemand heeft hybride of electrische lease auto van de zaak?
Je ziet toch wat er voor de deur en in de garage staat?
Alsof iedereen zijn auto van de zaak mee naar huis neemt.
Huh? Wat een rare manier van discussiëren heb je. we praten over de auto's die bij Nijogeth voor de deur staan. Waarom haal jij auto's die daar niet staan erbij?
Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 17:18
En m.i. ben je lichtelijk gestoord als je alle auto's op parkeerplaats gaat bekijken. Maar dat is mijn mening😁
Ik weet van al mijn buren in de straten om me heen welke auto ze rijden. Gewoon, omdat ik auto's "zie" als autoliefhebber. En Nijogeth is dat ook.

Dat mag jij "lichtelijk gestoord vinden"... :lol:

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Moneyman schreef:
15 mar 2024 17:21

Ik weet van al mijn buren in de straten om me heen welke auto ze rijden. Gewoon, omdat ik auto's "zie" als autoliefhebber. En Nijogeth is dat ook.

Dat mag jij "lichtelijk gestoord vinden"... :lol:
Dat jij een 'bemoeial' bent wist ik wel. Maar dat je van iedereen uit de woonwijk weet in welke auto die rijdt is inderdaad "lichtelijk gestoord" gedrag naar mijn mening.

Maar als jij daar gelukkig van wordt is dat prima natuurlijk. 😂

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
15 mar 2024 11:11
16again schreef:
15 mar 2024 09:24
Welke ontwikkelingen bedoel je? Er zullen alleen maar meer electrische plekken bijkomen.
De redelijke verwachting is dat het aantal elektrische auto's in de nabije toekomst sneller zal toenemen dan het aantal publieke laadplekken.
Juist vandaar mijn suggestie om alle parkeerplaatsen te electrificeren.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 18:13
Moneyman schreef:
15 mar 2024 17:21

Ik weet van al mijn buren in de straten om me heen welke auto ze rijden. Gewoon, omdat ik auto's "zie" als autoliefhebber. En Nijogeth is dat ook.

Dat mag jij "lichtelijk gestoord vinden"... :lol:
Dat jij een 'bemoeial' bent wist ik wel. Maar dat je van iedereen uit de woonwijk weet in welke auto die rijdt is inderdaad "lichtelijk gestoord" gedrag naar mijn mening.

Maar als jij daar gelukkig van wordt is dat prima natuurlijk. 😂
Zelfs zonder te weten van wie de auto's zijn kun je weten welke auto's er zijn. Ze staan namelijk op de parkeerplaats. En ik kijk altijd wat voor auto's er ergens staan. Ik wil niet net die ene mooie auto missen die je niet vaak ziet.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Nijogeth schreef:
15 mar 2024 19:14
Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 18:13
Moneyman schreef:
15 mar 2024 17:21

Ik weet van al mijn buren in de straten om me heen welke auto ze rijden. Gewoon, omdat ik auto's "zie" als autoliefhebber. En Nijogeth is dat ook.

Dat mag jij "lichtelijk gestoord vinden"... :lol:
Dat jij een 'bemoeial' bent wist ik wel. Maar dat je van iedereen uit de woonwijk weet in welke auto die rijdt is inderdaad "lichtelijk gestoord" gedrag naar mijn mening.

Maar als jij daar gelukkig van wordt is dat prima natuurlijk. 😂
Zelfs zonder te weten van wie de auto's zijn kun je weten welke auto's er zijn. Ze staan namelijk op de parkeerplaats. En ik kijk altijd wat voor auto's er ergens staan. Ik wil niet net die ene mooie auto missen die je niet vaak ziet.
Dat laatste begrijp ik. Dat je kijkt of er ergens een mooie niet standaard auto staat die jou interesseert. Maar dat is heel iets anders dan van 90 huishoudens weten welke auto die hebben. Naar mijn mening.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet dat ook niet precies. Maar ik zie wel het verschil tussen een hybride, elektrische of benzine/diesel. Dat is niet moeilijk te zien.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 17:18
Moneyman schreef:
15 mar 2024 16:55
Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 16:54
@nijogeth jij weet van iedereen welke auto die heeft?
Niemand heeft hybride of electrische lease auto van de zaak?
Je ziet toch wat er voor de deur en in de garage staat?
Alsof iedereen zijn auto van de zaak mee naar huis neemt.
En m.i. ben je lichtelijk gestoord als je alle auto's op parkeerplaats gaat bekijken. Maar dat is mijn mening😁
Dit is nou precies wat er mis gaat op dit forum, mensen zonder enig intrinsiek normbesef die anderen de maat gaan nemen.

Sportyjo
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2018 09:26

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Sportyjo »

TS kan ook een elektrische auto aanschaffen, dan heeft hij in ieder geval vast een parkeerplaats in de straat.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Nee, laadplaats is geen parkeerplaats.
Na 4 uur wordtt parkeergeld afgerekend.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
15 mar 2024 18:13
Moneyman schreef:
15 mar 2024 17:21

Ik weet van al mijn buren in de straten om me heen welke auto ze rijden. Gewoon, omdat ik auto's "zie" als autoliefhebber. En Nijogeth is dat ook.

Dat mag jij "lichtelijk gestoord vinden"... :lol:
Dat jij een 'bemoeial' bent wist ik wel. Maar dat je van iedereen uit de woonwijk weet in welke auto die rijdt is inderdaad "lichtelijk gestoord" gedrag naar mijn mening.
Je mist duidelijk weer eens het punt - én je verdraait weer eens mijn woorden. Blijkbaar heb je dat nodig om aan je punt te blijven vasthouden. Triest.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door rwolters »

16again schreef:
15 mar 2024 18:59
Moneyman schreef:
15 mar 2024 11:11
16again schreef:
15 mar 2024 09:24
Welke ontwikkelingen bedoel je? Er zullen alleen maar meer electrische plekken bijkomen.
De redelijke verwachting is dat het aantal elektrische auto's in de nabije toekomst sneller zal toenemen dan het aantal publieke laadplekken.
Juist vandaar mijn suggestie om alle parkeerplaatsen te electrificeren.
Dat zou het allemaal een stuk makkelijker maken. Tegenstanders zullen gelijk roepen dat de infrastructuur dat niet aan kan maar dat is tijdelijk. Alle technologie om de capaciteit uit te breiden is er immers gewoon. En tot de tijd dat er voldoende capaciteit is kan je gewoon load balancing gebruiken. Het laden zal tijdens pieken langzamer gaan maar omdat iedere parkeer een laadmogelijkheid heeft maakt dat niet zo veel uit. Een auto staat immers de meeste tijd toch stil.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het zou lachen zijn als we straks weer overgaan op verbrandingsmotoren. Hybrids.

https://www.bd.nl/auto/schoonste-auto-t ... gle.com%2F

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoop nog steeds dat de NanoFlowcell er gaat komen. Dat zou alle problemen direct kunnen oplossen. De elektrische aandrijving, het tanken, de brandstof en geen accu's nodig, maar een fuelcell, die energie opwekt door middel van positief en negatief geladen vloeistoffen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
16 mar 2024 14:30
Ik hoop nog steeds dat de NanoFlowcell er gaat komen. Dat zou alle problemen direct kunnen oplossen. De elektrische aandrijving, het tanken, de brandstof en geen accu's nodig, maar een fuelcell, die energie opwekt door middel van positief en negatief geladen vloeistoffen.
Een fuel cell wekt geen energie op. Die maakt van waterstof en zuurstof electriciteit. En dan heb je dus nog steeds electrische aandrijving nodig.
Gezien het ketenrendement van waterstof is dit een onwaarschijnlijk scenario.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een waterstof fuelcell maakt inderdaad van waterstof energie. Maar daar heb ik het niet over. En dat er een elektrische aandrijving in zit, dat zeg ik zelf, net als dat er soms getankt moet worden.

De NanoFlowcell heeft 2 tanks. 1 met positief geladen elektrolyten en 1 met negatief geladen elektrolyten. Deze gaan de flowcell is, waarna er energie wordt opgewekt uit die 2 verschillende elektrolyten. Die energie wordt gebruikt om te rijden. Op 1 lading zou men vele kilometers kunnen rijden, maar als men het bijvoorbeeld nog tactischer aanpakt, dan zou je de gebruikte elektrolyten ook weer direct positief en negatief kunnen laden, dan zou je in de praktijk veel langer kunnen rijden zonder te tanken of laden. Maar dan heb je 4 tanks nodig.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog maar even terug naar TS:

Een laadpaal voor de deur terwijl er geen gebruik van wordt gemaakt heeft uiteraard een voordeel: geen auto's van allerhande buren voor de deur. Oftewel: een meer vrij uitzicht.

Het is dat ik op de tweede verdieping woon, anders had ik per direct zo'n ding aangevraagd. :D

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
16 mar 2024 18:11
Nijogeth schreef:
16 mar 2024 14:30
Ik hoop nog steeds dat de NanoFlowcell er gaat komen. Dat zou alle problemen direct kunnen oplossen. De elektrische aandrijving, het tanken, de brandstof en geen accu's nodig, maar een fuelcell, die energie opwekt door middel van positief en negatief geladen vloeistoffen.
Een fuel cell wekt geen energie op. Die maakt van waterstof en zuurstof electriciteit. En dan heb je dus nog steeds electrische aandrijving nodig.
Gezien het ketenrendement van waterstof is dit een onwaarschijnlijk scenario.
Nijogeth schreef:
17 mar 2024 12:24
Een waterstof fuelcell maakt inderdaad van waterstof energie. Maar daar heb ik het niet over. En dat er een elektrische aandrijving in zit, dat zeg ik zelf, net als dat er soms getankt moet worden.
Je suggereert de oplossing voor alle problemen, met een opsomming wat allemaal niet meer nodig is.
Om erachter te komen, dat de electrische aandrijving nog steeds nodig is en er nog steeds brandstof (waterstof) getankt moet worden.......
Een fuel cell auto zal nog steeds een (weliswaar kleinere) accu bevatten, voor piekvermogen bij acceleratie, en opslag energie bij remmen.
NB: Energie wordt niet "gemaakt" , de ene vorm van energie wordt in de andere omgezet. (wet van behoud van energie)

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

16again schreef:
14 mar 2024 16:22
angel1978 schreef:
14 mar 2024 15:57
De netbeheerder reserveert deze capaciteit echter wel en legt dit ook contractueel vast. Mocht de situatie zich voordoen is het namelijk wel nodig dat het net dit daadwerkelijk kan leveren.
Dat levert natuurlijk een stupide overdimensionering, powersharing maakt dat overbodig.
Misschien dit eerst zelf even narekenen.

Een accu van een (volledige) electrische auto varieert nu in grootte van ongeveer 50kWh tot 100kWh.
De verwachting is dat dit in de komende jaren alleen nog maar groter gaat worden.
Om de accu volledig in 8 uur op te laden heb je een vermogen van 6 to 12 kW nodig,

De stroom echt knijpen onder dit vermogen heeft weinig zin.
De autos' blijven er veel langer staan en de acccu is nog niet vol in de ochtend

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ongewenst een laadpaal voor de deur

Ongelezen bericht door 16again »

Rijdt iedereen de accu dan elke dag helemaal leeg?

Plaats reactie