Goedkope glasvezel op mijn adres.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede middag beste mensen van het forum.
Ik loop tegen een klein probleempje aan.

Ik betaal nu voor mijn internet en TV de eerste 6 maanden 18,50 E en daarna 18 maanden 43,50 E.
De snelheid van het internet is net geen 100 Mbps. (ADSL)
Kennissen vertelde dat ADSL er over een paar jaar uit gaat en dat het wordt vervangen door glasvezel.
Ik ben op zoek naar een goedkope aanbieder voor glasvezel op mijn adres.
Het contract loop af in december 2025. Ik wil vanaf dat moment glasvezel.
Kunnen jullie mij op weg helpen om te kijken naar een goedkope glasvezelaanbieder?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door kuklos »


Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

December 2025 duurt nog erg lang. Ik zou maar een tijdje wachten met zoeken.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt ik kende die website nog niet!

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door kuklos »

Is onderdeel van bellen.com van Ben Woldring.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik heb even in mijn glazen bol gekeken, maar ik kan de prijzen maar zien tot de zomervakantie 2025. Het is koffiedik kijken wat de prijzen in de komende 2 jaar gaan doen.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als het echt definitief weggaat lopen de aanbieders de deur plat bij je. Gewoon afwachten. Er komen dan vanzelf aanbiedingen. Dan gaan ze met elkaar concurreren.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door k2p »

Dagkoers schreef:
19 mar 2024 15:15
Goede middag beste mensen van het forum.
Ik loop tegen een klein probleempje aan.

Ik betaal nu voor mijn internet en TV de eerste 6 maanden 18,50 E en daarna 18 maanden 43,50 E.
De snelheid van het internet is net geen 100 Mbps. (ADSL)
Kennissen vertelde dat ADSL er over een paar jaar uit gaat en dat het wordt vervangen door glasvezel.
Ik ben op zoek naar een goedkope aanbieder voor glasvezel op mijn adres.
Het contract loop af in december 2025. Ik wil vanaf dat moment glasvezel.
Kunnen jullie mij op weg helpen om te kijken naar een goedkope glasvezelaanbieder?
Bij sommige aanbieders kun je tijdens je contract nog van abonnement veranderen. Heb je dit al onderzocht? Zodra je aanbieder dus glasvezel aanbiedt, kun je daar vragen of je al daarop kan worden omgezet.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Denken jullie dat ADSL er uit gaat TZT?
Ik red het prima met mijn 100 Mbps

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dagkoers schreef:
19 mar 2024 16:38
Denken jullie dat ADSL er uit gaat TZT?
Ik red het prima met mijn 100 Mbps
KPN stopt er mee op plekken waar glasvezel is. Maar dat had u zelf ook kunnen opzoeken. Voor andere aanbieders mag u zeg Google gaan gebruiken.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dagkoers schreef:
19 mar 2024 16:38
Denken jullie dat ADSL er uit gaat TZT?
Ik red het prima met mijn 100 Mbps
Dit soort simpele zaken kun je toch gewoon zelf Googelen. Je zit nog 1,5 jaar vast aan je contract, nogal voorbarig om nu al op zoek te gaan naar een goedkope glasvezel aanbieder. In die 1,5 jaar verandert er nog heel veel, dus echt volslagen zinloos om je daar nu al mee bezig te houden.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door rwolters »

Dagkoers schreef:
19 mar 2024 16:38
Denken jullie dat ADSL er uit gaat TZT?
Ik red het prima met mijn 100 Mbps
Waarom zou KPN twee netwerken in leven houden? En die 100Mbps kan maar op heel weinig locaties worden geleverd door de gebruikte technologie, dus logisch dat ze dat gaan vervangen door iets beters. Op veel ADSL locaties mag je blij zijn dat je een fractie van die snelheid kunt halen. Daarnaast zijn de kosten van ADSL veel hoger dan van een glasvezelnetwerk. Het enige voordeel van ADSL is dat het er al ligt.

Bromsax
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:55
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door Bromsax »

Mijn eerste vraag zou zijn: Ligt er al glasvezel tot in uw huis?
Ja? -> prima vraag
Nee? -> Wacht tot het door een provider wordt aangelegd. Als je nu de enige in je straat bent in de straat / wijk / dorp dan wordt het een hele dure zaak.
Meestal wordt er tijdens de gezamenlijke aanleg gevraagd of het (kosteloos) tot in je huis mag worden gelegd. Je hoeft dan nog geen provider of abonnement af te nemen en hebt dan de tijd om je keuze voor een provider te maken.

Basje72
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2024 01:19

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door Basje72 »

k2p schreef:
19 mar 2024 16:08
Dagkoers schreef:
19 mar 2024 15:15
Goede middag beste mensen van het forum.
Ik loop tegen een klein probleempje aan.

Ik betaal nu voor mijn internet en TV de eerste 6 maanden 18,50 E en daarna 18 maanden 43,50 E.
De snelheid van het internet is net geen 100 Mbps. (ADSL)
Kennissen vertelde dat ADSL er over een paar jaar uit gaat en dat het wordt vervangen door glasvezel.
Ik ben op zoek naar een goedkope aanbieder voor glasvezel op mijn adres.
Het contract loop af in december 2025. Ik wil vanaf dat moment glasvezel.


Kunnen jullie mij op weg helpen om te kijken naar een goedkope glasvezelaanbieder?
Bij sommige aanbieders kun je tijdens je contract nog van abonnement veranderen. Heb je dit al onderzocht? Zodra je aanbieder dus glasvezel aanbiedt, kun je daar vragen of je al daarop kan worden omgezet.

Van adsl naar glasvezel blijft je abonnement gewoon ongewijzigd,behoud van je snelheid
Simpel gezegd kopernetwerk gaat er uit

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U heeft in ieder geval tot december 2025 de tijd om de glasvezel aansluiting in uw woning op te zoeken maar de kans dat die aanwezig is lijkt me bijzonder klein omdat u nog van de telefoonlijn (ADSL) gebruik maakt.
Ik heb mijn glazen bol afgestoft, er in gekeken maar helaas de internet prijzen voor december 2025 kwamen niet naar voren.
Wat wel uit de glazen bol naar voren kwam was dat zodra de uitrol van het glasvezel netwerk voltooid is de telefoonlijnen en dus ook ADSL internet uitgeschakeld worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ron5300 schreef:
20 mar 2024 14:19
U heeft in ieder geval tot december 2025 de tijd om de glasvezel aansluiting in uw woning op te zoeken maar de kans dat die aanwezig is lijkt me bijzonder klein omdat u nog van de telefoonlijn (ADSL) gebruik maakt.
Ik heb mijn glazen bol afgestoft, er in gekeken maar helaas de internet prijzen voor december 2025 kwamen niet naar voren.
Wat wel uit de glazen bol naar voren kwam was dat zodra de uitrol van het glasvezel netwerk voltooid is de telefoonlijnen en dus ook ADSL internet uitgeschakeld worden.
Ik acht de kans groot dat er glasvezel van Caiway en/of Odido ligt. ADSL verdwijnt pas als KPN daar glasvezel aanlegt.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik heb net gekeken in de meterkast.
Ik zag dat er glasvezel lag van Caiway.
Nu is mijn vraag: Stel dat heel mijn blok (7 woningen exclusief ik) Caiway heeft. (glasvezel)
Ik kom er bij als 8e aansluiting, is er dan een langzame verbinding of heeft het er niks mee te maken dat de rest van mijn blok ook glasvezel heeft.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Heeft er niets mee te maken.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Caiway levert in uw woonplaats ook kabel tv dus hoeft die aansluiting in de meterkast geen glasvezel aansluiting te zijn.
Aan de kleur van de kabel kunt u dat al zien groen is kabel tv oranje is glasvezel kabel.
U denkt wel heel erg ver vooruit en stelt vragen die nog lang niet relevant zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Goedkope glasvezel op mijn adres.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ron5300 schreef:
20 mar 2024 16:28
Caiway levert in uw woonplaats ook kabel tv dus hoeft die aansluiting in de meterkast geen glasvezel aansluiting te zijn.
Aan de kleur van de kabel kunt u dat al zien groen is kabel tv oranje is glasvezel kabel.
U denkt wel heel erg ver vooruit en stelt vragen die nog lang niet relevant zijn.
Zucht... er ligt glasvezel!

Gesloten